NK IJssurfen 2010 - zaterdag 16 januari

Ben jij op een Surf-evenement geweest of weet je er een die we niet mogen missen...

Berichtdoor RonvO » do jan 07, 2010 5:12 pm

http://www.telstarbeachcenter.nl/index.php?p=webcam

Zijn dat ION vlaggen?
Zou het dus toch Horst worden?
Spannend!!!! :lol:
RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: JP, Fanatic, AHD, Hot Sails 4,2 / 5,0 / 5,8 / 6,6

Berichtdoor robert seinen » do jan 07, 2010 6:39 pm

Horst mag het ijs nog wel flink dikker worden als je daar met zo veel man op wil ijssurfen, afgelopen dinsdag ben ik er nog door gegaan daar, en het heeft de afgelopen nachten niet bijster hard bevroren, dus zo heel erg veel zal er nog niet begekomen zijn aan ijs volgens mij :-?
Laatst bijgewerkt door robert seinen op do jan 07, 2010 7:15 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
robert seinen
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Tabou Manta, Gaastra Vapor

Berichtdoor @jasper » do jan 07, 2010 6:47 pm

pff spanning stijgt!
hier staat alles klaar morgen eens verschillende lengtes ijzers maken op me werk(zoals je normaal kleinere vin pakt)
6bft woow toch wel de max hoor! :P
@jasper
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: bic blast ,F2 SX m,ahd sl 125, tt05 formula, ka sails, NAUTIX gieken

Berichtdoor christiaan1111 » do jan 07, 2010 7:21 pm

Wanneer word de beslissing eigenlijk bekend gemaakt? Vrijdagavond, of zaterdagavond
christiaan1111
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Tabou Manta /Gaastra Vapor/ Team member DFS.nl

Berichtdoor billyBibbit » do jan 07, 2010 7:27 pm

Met 26 knotsen ga ik echt het ijs niet op met een 5.0-lletje en kleiner heb ik niet. :-?
billyBibbit
Deur-surfer
Deur-surfer

Surfspullen: Naish Icon 120, Gaastra remedy 6.4, Gaastra Matrix 6.0, Arrows Craze 5.0

Berichtdoor Frank-363 » do jan 07, 2010 7:46 pm

Denk dat je bij de beslissing goed rekening moet houden met de veiligheid. Als de wind boven de 20 knopen komt worden de snelheden zo hoog dat de kans op ongelukken wel erg groot word, zeker met het zeer beperkte remvermogen van de meeste ijssurfers. Daarbij verwacht ik ook nog redelijk veel deelnemers met weinig tot geen wedstrijd ervaring, en die hebben niet altijd alle voorangs regels paraat....

Ben geen meteoroloog, maar het lijkt er op dat er de volgende week geen echte dooi komt, dus kiezen voor een weekeindje later is een mogelijkheid, echt veel wind is er niet nodig om een mooie wedstrijd te kunnen hebben.
Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar

Surfspullen: speed, slalom & wave HOTsails Angulo AHD ION CAAS, teamrider Zuidwest6.nl

Berichtdoor VolvoSurfer » do jan 07, 2010 7:47 pm

Vanacht vriest het nog streng. Maar hoe gaat het met de sneeuw. Op het nieuws hebben ze het over zout tekorten en eventuele afsluitingen van banen op de snelweg..........

Uren rijden voor een NK is ook zo wat.
VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life

Surfspullen: AHD 125, Syncro 103, Freewave 86, JP wave 75l, 7 zeilen, van 4.0 tot 7.8

Berichtdoor christiaan1111 » do jan 07, 2010 7:57 pm

Ik denk dat de organisatie ( Herman e.d.) met alle factoren rekening houden waaronder de vorst periode die volgende week zou doorzetten, en ook de wind. Want een 20 kn lijkt me toch wat veel op een ijssurfer ( ben dus onervaren, maar weet wel de voorrang regels :z )

@ Martijn: WInterbanden en je komt overal. Het komt gewoon door de mensen met zomerbanden die de boel ophouden :D
christiaan1111
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor Dutchflag » do jan 07, 2010 7:59 pm

Het kan me eigenlijk weinig schelen wat ik ervoor moet doen,maar ik zal er bij zijn :D.
Qua wind word ik nog niet zo bang, zaterdag ga ik ook op horst knallen. Misschien heb ik wel meer mazzel met harde wind omdat mijn plank zo zwaar is :z
Dutchflag
Windstoot 2010

Surfspullen: HTS, maui sails tr-serie

Berichtdoor arjen mol » do jan 07, 2010 8:18 pm

Naar kleinere zeiltjes (3,7 / 4,2) kan altijd - Wat ik wel een bezwaar vind van starten bij hardere wind is het eventueel uitbreken van boards bij vlagen en het door elkaar heenlopen van startvelden d/w/z langzamere deelnemers die door de kop van een later startveld worden ingehaald. Vorige wedstrijd was het volgens mij niet meer dan een viertje en waren er nagenoeg geen vlagen (tenminste, misschien heb ik die dan gemist :+ )

Aan de andere kant, als het beslist wordt dat het doorgaat start ik in ieder geval :z
arjen mol
Deur-surfer
Deur-surfer

Surfspullen: FF, RS6

Berichtdoor VolvoSurfer » do jan 07, 2010 8:24 pm

christiaan1111 schreef:@ Martijn: WInterbanden en je komt overal. Het komt gewoon door de mensen met zomerbanden die de boel ophouden :D

Ik heb ze wel en weet hoe ik ermee om kan gaan. De rest van NL heeft weinig tot geen ervaring met rijden in de sneeuw en dus rijdt het in NL niet door als het sneeuwt.

Een tripje naar Horst duurt voor mij al 2 uur, om daar nou direct 3 tot 5 uur van te maken. Van de week ging het ook al zo goed op de snelwegen he. Mensen die er meer dan 2 uur over gedaan hebben om van Alkmaar in Amsterdam te komen.

Maar goed, allemaal vooruitzichten. Ik ben blij dat de organisatie in gang is gezet en dat er door diverse sponsoren al ja is gezegd om dit evenement te steunen! Laten we hopen op een supergaaf ijssurf kampioenschap met veel lol!!! (want dat was vorig jaar ook zo gaaf daar midden op het ijs met zijn allen)
VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life

Surfspullen: AHD 125, Syncro 103, Freewave 86, JP wave 75l, 7 zeilen, van 4.0 tot 7.8

Berichtdoor Cornelia » do jan 07, 2010 8:35 pm

Herman van den Berg schreef:Langeraarse plas gaat het niet worden, de Nieuwkoopse ijsmeester vind het ijs niet veilig genoeg en verwacht te weinig aangroei tot zondag :-?

De ijskwaliteit verschilt enorm. Soms zelfs op een paar kilometer afstand. Bij Alphen aan den Rijn zag het ijs vandaag richting Aarlanderveen nog redelijk onbetrouwbaar uit. Her en der lagen de sloten nog gewoon open. Maar 10 kilometer verder op de Nieuwkoopse plassen werd bij Tijsterman geijszeild en kon je de plas al rond schaatsen.

Even afwachten wat de sneeuw gaat doen a.s. zaterdag :-?
Cornelia
Deur-surfer
Deur-surfer

Surfspullen: lorch, goya

Berichtdoor christiaan1111 » do jan 07, 2010 8:36 pm

(want dat was vorig jaar ook zo gaaf daar midden op het ijs met zijn allen)

Daarvoor kom ik ook!
2 uur rijden is het voor mij ook. En als het er 3 worden, heb ik het er ook voor over. 4 moet in nog nadenken, maar 5 Tja helaas.
:D Maar gezien de voorspellingen zal het allemaal wel met de sneeuwval gaan meevallen.
christiaan1111
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor Herman van den Berg » do jan 07, 2010 8:42 pm

WE GAAN ERVOOR !!!!

Zit nu bij Roger, alle info komt morgen ochtend online
Locatie: Strand Horst (op de plek waar jij door het ijs bent gegaan Robert, heb ik vanmiddag staan springen en is het al 8cm dik)
Zondag 10 januari zal het gebeuren...

We hebben een groot stuk afgezet met rood witte linten langs de kant wat nog even rust nodig heeft, dus als je vrijdag of zaterdag de locatie gaat checken blijf daar dan aub buiten !!!!
Herman van den Berg
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: Importeur van: Fanatic, F2, MauiSails, ION, Choco Fins en organisator van The Mission

Berichtdoor kori » do jan 07, 2010 9:18 pm

Helemaal top
kori
Deur-surfer
Deur-surfer

Berichtdoor christiaan1111 » do jan 07, 2010 9:27 pm

YES!
christiaan1111
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor jadveder » do jan 07, 2010 9:30 pm

Goeie call Herman en anderen.
jadveder
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: HTS SR59, SR69, FR81, SP-xs, SM, T-bird, Amigu, Blades 5.1 - 8.3, Select, Casper, Sonntag en C3

Berichtdoor robinbrr » do jan 07, 2010 9:31 pm

YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
robinbrr
Deur-surfer
Deur-surfer

Berichtdoor Hansie » do jan 07, 2010 9:36 pm

YESSSS!!!

Toevallig kwam ik nog een stukje tekst tegen van vorig jaar: :wink:

Doordat stichting Project44 organisator van o.a. The Mission een reserve potje heeft, kon dit evenement zo snel georganiseerd worden.
Op http://www.the-mission.eu staat een online promo shop met wat artikelen als beanies, t-shirts, hoodeds en dvd's, de opbrengst uit deze shop gaat in zijn geheel naar stichting Project44........ dus
Hopelijk volgend jaar weer een NK IJssurfen.

En dat gaat weer lukken! :)
Hansie
NED 201
NED 201

Surfspullen: AHD & Hotsails Maui. powered by, Zuidwest6 en Ion

Berichtdoor marcned103 » do jan 07, 2010 9:40 pm

ZO WE GAAN ER VOOR EN IEDEREEN KAN NK IJSSURFER WORDEN 2010 :lol:

MAAR WIE WIL HET NOU MISSEN :(
IK HEB NOG EEN PAAR IJSSURFERS TE KOOP (DUS DAN HOEF JE HET NIET TE MISSEN :D )

HET ZIJN DRIE HOEKEN 165 LANG 85 BREEDT
ZE ZIJN VAAN IJZER MET EEN PLAAT HOUT ER OP
JE MOET ZELF NOG EVEN JE IJZERS SLIJPEN (WAT GOED VOOR JE IS )

EN LAAT DAN DE BESTE WINNEN MET HEEL VEEL LOL EN RED BULL

GROETEN MARC
0634737323

IK BEN ER BIJ
marcned103
Deur-surfer
Deur-surfer

VorigeVolgende

Keer terug naar Events