Ben jij op een Surf-evenement geweest of weet je er een die we niet mogen missen...
Horst mag het ijs nog wel flink dikker worden als je daar met zo veel man op wil ijssurfen, afgelopen dinsdag ben ik er nog door gegaan daar, en het heeft de afgelopen nachten niet bijster hard bevroren, dus zo heel erg veel zal er nog niet begekomen zijn aan ijs volgens mij 
Laatst bijgewerkt door robert seinen op do jan 07, 2010 7:15 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
-
robert seinen
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: Tabou Manta, Gaastra Vapor
door @jasper » do jan 07, 2010 6:47 pm
pff spanning stijgt! hier staat alles klaar morgen eens verschillende lengtes ijzers maken op me werk(zoals je normaal kleinere vin pakt) 6bft woow toch wel de max hoor! 
-

@jasper
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: bic blast ,F2 SX m,ahd sl 125, tt05 formula, ka sails, NAUTIX gieken
-
Wanneer word de beslissing eigenlijk bekend gemaakt? Vrijdagavond, of zaterdagavond
-

christiaan1111
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: Tabou Manta /Gaastra Vapor/ Team member DFS.nl
-
Denk dat je bij de beslissing goed rekening moet houden met de veiligheid. Als de wind boven de 20 knopen komt worden de snelheden zo hoog dat de kans op ongelukken wel erg groot word, zeker met het zeer beperkte remvermogen van de meeste ijssurfers. Daarbij verwacht ik ook nog redelijk veel deelnemers met weinig tot geen wedstrijd ervaring, en die hebben niet altijd alle voorangs regels paraat....
Ben geen meteoroloog, maar het lijkt er op dat er de volgende week geen echte dooi komt, dus kiezen voor een weekeindje later is een mogelijkheid, echt veel wind is er niet nodig om een mooie wedstrijd te kunnen hebben.
-

Frank-363
- Surfspullenverzamelaar

-
- Surfspullen: speed, slalom & wave HOTsails Angulo AHD ION CAAS, teamrider Zuidwest6.nl
Vanacht vriest het nog streng. Maar hoe gaat het met de sneeuw. Op het nieuws hebben ze het over zout tekorten en eventuele afsluitingen van banen op de snelweg..........
Uren rijden voor een NK is ook zo wat.
-

VolvoSurfer
- Volvo 4 life

-
- Surfspullen: AHD 125, Syncro 103, Freewave 86, JP wave 75l, 7 zeilen, van 4.0 tot 7.8
Ik denk dat de organisatie ( Herman e.d.) met alle factoren rekening houden waaronder de vorst periode die volgende week zou doorzetten, en ook de wind. Want een 20 kn lijkt me toch wat veel op een ijssurfer ( ben dus onervaren, maar weet wel de voorrang regels  ) @ Martijn: WInterbanden en je komt overal. Het komt gewoon door de mensen met zomerbanden die de boel ophouden 
-

christiaan1111
- Windsurf guru

-
-
Het kan me eigenlijk weinig schelen wat ik ervoor moet doen,maar ik zal er bij zijn  . Qua wind word ik nog niet zo bang, zaterdag ga ik ook op horst knallen. Misschien heb ik wel meer mazzel met harde wind omdat mijn plank zo zwaar is 
-

Dutchflag
- Windstoot 2010
-
- Surfspullen: HTS, maui sails tr-serie
Naar kleinere zeiltjes (3,7 / 4,2) kan altijd - Wat ik wel een bezwaar vind van starten bij hardere wind is het eventueel uitbreken van boards bij vlagen en het door elkaar heenlopen van startvelden d/w/z langzamere deelnemers die door de kop van een later startveld worden ingehaald. Vorige wedstrijd was het volgens mij niet meer dan een viertje en waren er nagenoeg geen vlagen (tenminste, misschien heb ik die dan gemist  ) Aan de andere kant, als het beslist wordt dat het doorgaat start ik in ieder geval 
-

arjen mol
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: FF, RS6
christiaan1111 schreef:@ Martijn: WInterbanden en je komt overal. Het komt gewoon door de mensen met zomerbanden die de boel ophouden 
Ik heb ze wel en weet hoe ik ermee om kan gaan. De rest van NL heeft weinig tot geen ervaring met rijden in de sneeuw en dus rijdt het in NL niet door als het sneeuwt. Een tripje naar Horst duurt voor mij al 2 uur, om daar nou direct 3 tot 5 uur van te maken. Van de week ging het ook al zo goed op de snelwegen he. Mensen die er meer dan 2 uur over gedaan hebben om van Alkmaar in Amsterdam te komen. Maar goed, allemaal vooruitzichten. Ik ben blij dat de organisatie in gang is gezet en dat er door diverse sponsoren al ja is gezegd om dit evenement te steunen! Laten we hopen op een supergaaf ijssurf kampioenschap met veel lol!!! (want dat was vorig jaar ook zo gaaf daar midden op het ijs met zijn allen)
-

VolvoSurfer
- Volvo 4 life

-
- Surfspullen: AHD 125, Syncro 103, Freewave 86, JP wave 75l, 7 zeilen, van 4.0 tot 7.8
Herman van den Berg schreef:Langeraarse plas gaat het niet worden, de Nieuwkoopse ijsmeester vind het ijs niet veilig genoeg en verwacht te weinig aangroei tot zondag
De ijskwaliteit verschilt enorm. Soms zelfs op een paar kilometer afstand. Bij Alphen aan den Rijn zag het ijs vandaag richting Aarlanderveen nog redelijk onbetrouwbaar uit. Her en der lagen de sloten nog gewoon open. Maar 10 kilometer verder op de Nieuwkoopse plassen werd bij Tijsterman geijszeild en kon je de plas al rond schaatsen. Even afwachten wat de sneeuw gaat doen a.s. zaterdag 
-

Cornelia
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: lorch, goya
-
(want dat was vorig jaar ook zo gaaf daar midden op het ijs met zijn allen)
Daarvoor kom ik ook! 2 uur rijden is het voor mij ook. En als het er 3 worden, heb ik het er ook voor over. 4 moet in nog nadenken, maar 5 Tja helaas.  Maar gezien de voorspellingen zal het allemaal wel met de sneeuwval gaan meevallen.
-

christiaan1111
- Windsurf guru

-
-
WE GAAN ERVOOR !!!!
Zit nu bij Roger, alle info komt morgen ochtend online Locatie: Strand Horst (op de plek waar jij door het ijs bent gegaan Robert, heb ik vanmiddag staan springen en is het al 8cm dik) Zondag 10 januari zal het gebeuren...
We hebben een groot stuk afgezet met rood witte linten langs de kant wat nog even rust nodig heeft, dus als je vrijdag of zaterdag de locatie gaat checken blijf daar dan aub buiten !!!!
-

Herman van den Berg
- Freeride pro

-
- Surfspullen: Importeur van: Fanatic, F2, MauiSails, ION, Choco Fins en organisator van The Mission
-
door kori » do jan 07, 2010 9:18 pm
Helemaal top
-
kori
- Deur-surfer

-
-

christiaan1111
- Windsurf guru

-
-
Goeie call Herman en anderen.
-

jadveder
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: HTS SR59, SR69, FR81, SP-xs, SM, T-bird, Amigu, Blades 5.1 - 8.3, Select, Casper, Sonntag en C3
-

robinbrr
- Deur-surfer

-
ZO WE GAAN ER VOOR EN IEDEREEN KAN NK IJSSURFER WORDEN 2010 MAAR WIE WIL HET NOU MISSEN IK HEB NOG EEN PAAR IJSSURFERS TE KOOP (DUS DAN HOEF JE HET NIET TE MISSEN  ) HET ZIJN DRIE HOEKEN 165 LANG 85 BREEDT ZE ZIJN VAAN IJZER MET EEN PLAAT HOUT ER OP JE MOET ZELF NOG EVEN JE IJZERS SLIJPEN (WAT GOED VOOR JE IS ) EN LAAT DAN DE BESTE WINNEN MET HEEL VEEL LOL EN RED BULL GROETEN MARC 0634737323 IK BEN ER BIJ
-
marcned103
- Deur-surfer

-
Keer terug naar Events