Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!
Na het nieuws van Pryde kon North natuurlijk niet achterblijven.
Op de Site van North staat nu het eerste plaatje van de Nieuwe
F2005. De mastslurf lijkt duidelijk een stuk breeder.
http://www.north-windsurf.com
-

Surfrider
- Hardcore windsurfer

-
- Surfspullen: Ruim voldoende WedstrijdNr: NED-118
-
door ~Erwin~ » vr dec 17, 2004 1:59 pm
Nitro-363 schreef:Wel jammer dat nu ook de North zo achter uit gaat qua looks, 2004 volgens mij nog een van de mooitste, 2005 jaar zeker in de afgebeelde "kleur" combinatie een van de lelijkste....
Ik weet het niet, als ik bijvoorbeeld naar de daytona of R-type kijk, dan zien die er "op het eerste plaatje" ook erg lelijk uit, maar bij de "action" zijn ze een stuk beter.
Ik ben wel benieuwd wat ze nu voor cambers hebben. Over die van het afgelopen jaar weet ik niks, maar die van daarvoor konden nog wel wat verbetering gebruiken.
-

~Erwin~
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: Lorch, Gaastra
-
Ruud schreef:Zag trouwens net een Voorlopige?? prijs van die Warp 2005,sloeg er steil van achterover. 1300 euro voor 1 zeil !!!!!!
Ja daar schrok ik ook van, mag hopen dat dat de vanaf prijs voor de Formula maten is, maar als dat al de prijs voor een 5.0 is.... Wat zou een 12.5 dan wel niet kosten?
-

Surfrider
- Hardcore windsurfer

-
- Surfspullen: Ruim voldoende WedstrijdNr: NED-118
-
door mr Saxo » zo dec 19, 2004 5:15 pm
-

mr Saxo
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Loft Sails
-
-

Teade de Jong
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: North Sails, Mistral
-
Lijken mij echt superstrakke zeilen.
-

Hangloose
- NED 242

-
- Surfspullen: Fanatic Falcon 124 105 90 80 68, Maui Sails/North booms, North Warps/Ram en Hurricane Custom Fins.
-
door Mr. X » za dec 25, 2004 11:56 am
Surfrider schreef:Na het nieuws van Pryde kon North natuurlijk niet achterblijven. Op de Site van North staat nu het eerste plaatje van de Nieuwe F2005. De mastslurf lijkt duidelijk een stuk breeder. http://www.north-windsurf.com
Ziet er super strak uit, mooi topje. Ik snap alleen niet waarom de top nu hol is in plaats van bol. 
-

Mr. X
- Deur-surfer

-
Het topje (TT-Tip) zou volens de marketing afdeling voor een betere tist moeten zorgen. De top zou niet alleen op zijn maar ook naar boven moet twisten maar of hij dat doet, en of dat dan ook nog een merkbare invloed heeft? Ik heb mijn twijfels....
Smaken verschillen natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dit jaar North met stip het lelijkste racezeil hebben, jammer want de 2004 zagen er nu juist zo goed uit.
-

Frank-363
- Surfspullenverzamelaar

-
- Surfspullen: speed, slalom & wave HOTsails Angulo AHD ION CAAS, teamrider Zuidwest6.nl
door Globe » do jan 06, 2005 12:51 pm
-

Globe
- Freeride pro

-
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het profiel er bij de lat net onder de giek wat vreemd uitzien... Zit een soort bult en knik net voor de mast (op alle foto's waarin hij niet gijpt).
Vooral opvallend omdat er meerdere zeilmaten in de foto's gebruikt zijn, dus het is iets wat in de vorm van het zeil ingebouwd lijkt te zitten.
-

W.Eckhardt
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: SAILWORKS
-
door Globe » do jan 06, 2005 1:12 pm
W.Eckhardt schreef:Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het profiel er bij de lat net onder de giek wat vreemd uitzien... Zit een soort bult en knik net voor de mast (op alle foto's waarin hij niet gijpt).
Vooral opvallend omdat er meerdere zeilmaten in de foto's gebruikt zijn, dus het is iets wat in de vorm van het zeil ingebouwd lijkt te zitten.
Ik heb zelf het vermoeden dat die knik veroorzaakt wordt doordat de mastslurf op het deck van het board rust. Bij bv. de Stealths hebben ze dit opgevangen door een klein latje op die plek erin te zetten. Deze zeilen zullen ongetwijfeld proto's zijn. De definitieve versie maar afwachten.
-

Globe
- Freeride pro

-
Volgens mij ligt het niet aan het dek of de zon. Aan de latten kun je zien dat de onderste twee veel boller staan dan de latten daarboven, zowel bij de mast als bij het achterlijk.
De buiging bij de mast wordt veroorzaakt door de camberdruk/rotatie, en deze lijkt mij niet echt vloeiend te verlopen.
-

Useful Idiot
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: F2 ride 274, V8 7.1, Matrix 5.5, MPR 4.5
-
Hebben jullie de giekkop al eens goed bekeken?
-

Wouter de Vries
- Worldcupper wannabe

-
- Surfspullen: sos + hot
door RJ » do jan 06, 2005 1:51 pm
Wouter de Vries schreef:Hebben jullie de giekkop al eens goed bekeken?
Hoezo?
-

RJ
- Techno293 trainer

-
- Surfspullen: F2, MauiSails, RS:X
-
Dat is toch gewoon zo'n klem (boomhead) van streamline , veel gebruikt bij Formula
http://www.streamlined.us/booms.htm
Laatst bijgewerkt door Mr. Happy op do jan 06, 2005 2:01 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
-

Mr. Happy
- Happy-windsurfer

-
- Surfspullen: Witchcraft 80 / 89 / Superfreaks / Smacks / Fire Power
Keer terug naar Surf Nieuws