Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!
Oh zijn die al gewoon tegenwoordig. Ik had ze nog niet eerder gezien.
Is dat wat die dingen?
-

Wouter de Vries
- Worldcupper wannabe

-
- Surfspullen: sos + hot
Volgens mij is die vreemde bolling net voor de mast het resultaat van een slecht doorgeroteerde camber. Een probleem wat je met alle nieuwe north's hebt gehad de afgelopen jaren. Lijkt me sterk dat deze met een bedoeling zo gesneden is. Het is inderdaad het lelijkste zeil qua looks, maar wellicht gaat ie als de brandweer.
-

Submarine Action
- Worldcupper wannabe

-
- Surfspullen: Rs evo2 / fx sx
Wouter de Vries schreef:Oh zijn die al gewoon tegenwoordig. Ik had ze nog niet eerder gezien. Is dat wat die dingen?
Men claimt dat het een stuk stijfer is en je daardoor tot 10% meer power uit je zeil haalt (beweerde de zeilensnijder van Sailworks).
Ik geloof bes dat het voor een formula giek ideaal is, maar voor de kortere gieken lijken de normale koppen mij toch echt afdoende.
-

Jeroensurf
- Hardcore windsurfer

-
- Surfspullen: Teamrider Zuidwest6.nl: Hotsails, Witchcraft, SOS, Tecnolimits, MUfin,CAAS, Coreban
door Chris » do jan 06, 2005 11:43 pm
Jeroensurf schreef:Ik geloof bes dat het voor een formula giek ideaal is, maar voor de kortere gieken lijken de normale koppen mij toch echt afdoende.
tja, wat is 'afdoende' he... een streamlined kopstuk is... van staal (zie het blauwe materiaal op de foto's) is dus niet alleen heel stijf maar ook heel sterk; ik denk dat binken zoals micah er ook in slalom-mode hun voordeel mee doen -> de mast/giek connectie is superieur => perfecte overbrenging
alleen in gebruik zijn ze niet zo handig
c
-
Chris
- Freeride pro

-
door RJ » vr jan 07, 2005 12:02 am
Chris schreef:de mast/giek connectie is superieur => perfecte overbrenging
Ik ken verschillende surfers die die streamlined kopstukken niet meer gebruiken omdat de overbrenging 'te' goed is. Je voelt elke hobbel of wat je board ook maar raakt wordt direct overgebracht naar je armen en je schouders.
Ze hadden het gevoel alsof ze in een Smart of Fiat Panda rondreden, dan voel je ook ieder kiezelsteentje of hobbel dat op de weg ligt.
Je wordt als het ware constant door elkaar geschud, als het water te choppy wordt. Niet iedereen vindt dat een even prettig vaargevoel 
-

RJ
- Techno293 trainer

-
- Surfspullen: F2, MauiSails, RS:X
-
die rare bolling in het zeil komt waarschijnlijk doordat het zeil nieuw is, ik had met mijn daytona's dat ok eerst stond hij er niet echt mooi op.
maar na een paar keer surfen staat het zeil er al veel mooier op.
-

Teade de Jong
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: North Sails, Mistral
-
door ~Erwin~ » do jan 13, 2005 4:10 pm
Of op zijn engels:
[HYPERLINK]
Ik vind dat er wel ERG veel loose leech in zit voor een 6.4, of ligt dat aan mij?
-

~Erwin~
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: Lorch, Gaastra
-
De twist ziet er gewoon erruug goed uit en de diepe bolling (met knik) onder de giek geeft het zeil veel power en zorgt voor een laag liggend drukpunt.
Ik vind het zeil er gelikt uitzien. Echt een tech zeil qua looks. Ben benieuwd hoe het vaart.
-
Martin van Meurs
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Neil Pryde/ JP/ "Boogie" C3 vinnen
ze zien er echt supervet uit jah.
ik hoop dat ik ze snel heb. 
-

Teade de Jong
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: North Sails, Mistral
-
En als ik zo die zeiltjes afgelopen weekend zag liggen, dan vind ik ze stiekem best nog wel mooi ook.
Qua design vind ik ze stiekem zelfs ongeveer de mooiste van 2005... Afwerking zag er ook prima uit.
Vaareigenschappen zijn echter minder bekend...
-

W.Eckhardt
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: SAILWORKS
-
heb zelf net de warp 11.9 gekregen ziet er echt super strak uit vaar wel met een x-9 mast van neilpryde erin
-
Michel Kern
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: starboard /neilpryde/chinook
Wat mij vooral is opgevallen aan de Warp 2005 is dat Bjorn D. met de seriezeilen echt problemen had mee te komen met de top in PSL. Toen hij aan het eind van de week zijn kleinere proto's (2005-versie 2  ) had ontvangen voer hij ineens een tweede plaats en een eerste plaats. Ik denk dat de 2006 serie echt heel snel zal zijn. Met de testinput van Bjorn Kan dat haast niet anders.
-

Speedsurfer142
- Worldcupper wannabe

-
- Surfspullen: F2's - Missile XS, Missile, SX81, SX106 - Neil Pryde RS4/5/6 - 4,6/5,4/6,2/7,2 en 8,4
Keer terug naar Surf Nieuws