woensdag 27 mei - wijk aan zee

Opzoek naar een windsurf maatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Berichtdoor Petervg » do mei 28, 2009 5:39 am

Boardking dude, die fotos kan ik niet downloaden en/of openen?? hij geeft aan ongeldige map!

Ik heb ze kunnen downloaden. Mooie plaatjes. :D Sta er zelf ook een paar keer op.

Hope dat het ok is voor jullie, dat er en duitse surfer in de forum zit

Volgens mij ben je de surfster waarmee ik even gepraat heb. Iedereen is van harte welkom, zolang ze maar gezellig zijn. :wink:
Petervg
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Ezzy Wave Panther 2, Gaastra Vapor, Starboard, F2, www.windsurfreview.net

Berichtdoor Erwin2 » do mei 28, 2009 6:15 am

Het was lekker! Volgende x weer?!?! :D
En ik snap ook waarom 4.4 op een gegeven moment best groot aan voelde rond 18u. 16 m/s met vlagen van 22 m/s (9 bft) is best veel :lol:

Ow ja, ben erachter gekomen dat een wat kleiner wave board in dit soort omstandigheden beter is. Heeft iemand nog een 75-80l allwave board in de verkoop? :D
Erwin2
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: Evo 75l, Amigu 7"8, JP FS 109, 5.7/4.4 zone, 6.4 duke, 4.0 instinct, 3.7 NS Voodoo, 5.0 Session

Berichtdoor LouNa » do mei 28, 2009 7:13 am

@BEAST : ja zeker, Ik! pb maar even! Groetjes, Amanda
LouNa
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Surfspullen: Sailworks, Nolimitz, H2o Audio, Surfgear.nl

Berichtdoor FreeWaver » do mei 28, 2009 9:03 am

bmAn & JePeVePe bedankt voor de foto's!

En JePeVePe wat is de link van jouw site? Dan houdt ik die ff in de gaten, want ik zag mezelf er al een keer tussen staan.
FreeWaver
Deur-surfer
Deur-surfer

Surfspullen: Gaastra, Tabou, Eurofuncenter, Reptile masts, Surfreizen.nl

Berichtdoor Surfarjen » do mei 28, 2009 9:19 am

Ik wil via deze weg de windsurfer bedanken die gisteren een oogje in het zeil hield terwijl ik met mijn zeil terug aan het zwemmen was. Ik heb de kant gehaald en gelukkig mijn board ook nog teruggevonden, die lag een kilometertje downwind. Thanks voor de mentale support!
Surfarjen
Deur-surfer
Deur-surfer

Berichtdoor the man » do mei 28, 2009 10:22 am

Wow wat een dag.
Rond 14.00 op het water en evo 91 liter en nwe sado 4.7.
Genoeg power en dikke golfritten kunnen maken.
Vanaf de kop van de pier tot aan land zeker 15 bottum turns kunnen maken :D
Daarna werd de wind zelfs voor mij te hard dus ff mijn kleine 80 liter fanatic gepakt, dat ging al beter maar ik had beter mijn 4.2tje kunnen pakken.
Toch 3 baantje kunnen pakken, en waar jepe nog een mooie one handed cut back op de plaat had gezet (Zie foto boven) (ik weet niet hoe ik die moet invoegen :-? )
Maar na deze actie werd mijn setje uit mijn handen gerukt.
Ok, omtuigen maar, maar toen waren mijn armen als spagetti en de kramp sloeg in mijn kuiten.
Nog ff staan te kijken op de duinen, want voor mij was dit de 1ste goede brute dag na de winterstop.
Dik, dik en dubbel dik.
Graag meer.
gr the Man

P.s. respect voor de dames die ook ripten gisteren, vooral mijn vriendinnetje uit Spanje.
the man
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor ReMi » do mei 28, 2009 10:33 am

Vanaf half twee met de 5 meter gevaren, eind van de middag omgetuigd naar 4.5
maar moest daar later wel erg hard aan trekken.
Al met al een lekker dagje en erg leuk om de Tenerife crew weer te zien 8)

Bedankt voor de mooie plaatjes bmAM !
ReMi
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: EVO 83 / SB Carve 121 / RRD FSW 105

Berichtdoor Torben » do mei 28, 2009 10:57 am

Kwam deze van de Lamp die Mark heeft geschoten nog tegen @ http://www.martintenhoeve.blogspot.com/

Pfff zit nu gaar op mijn werk na 4,5 uur non-stop met 4.3 Smack en Witchcraft 77 knallen! Met hoog naar afgaand werd het bij de pier on-Nederlands mooi met krachtige holle bakken. Aantal aerials en hoge pushloops eruit kunnen poppen. Daarna was al snel de kracht eruit en schoot de kramp met regelmaat in mijn poten en werd ik er letterlijk uitgegooid in de bottum turn. :r Top dag! :P

Afbeelding

JePe.... mooie platen! Tipje: kan je volgende keer 50 meter naar achteren gaan staan met die dikke Joekeloekie van een lens? :wink: (Hoef je ook geen lieslaarzen aan) :wink: Overzicht met golf en lucht geeft vaak de actie echt goed weer! Maar nog steeds respect voor
die hele mooie platen hoor! :P
Torben
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: Witchcraft V3.0 77HDD en 89 SDT, Hotsails Smack 3.8/4.3/4.8/5.3, BOLT 5.6

Berichtdoor JePeVePe » do mei 28, 2009 11:46 am

Tsja Mr T., is keuze. Ik wil eigenlijk actie dichtbij halen, en dat lukt zo aardig met zo'n 300mm met 2x convertor (wordt dan 600mm/F5.6 eigenlijk). Bij surferspaadje was't nodig, omdat iedereen daar ver weg zat. Zelfs soms te ver weg weer.
Bij de pier was't ander verhaal. Men schoot vanaf het strand, en meteen hoppa de lucht in! Was deze combi iets teveel van't goeie, kreeg ik hele zeil enzo er niet eens op. Op zich heeft het wel iets, maar goed, na tijdje toch die convertor eraf gehaald.

Reden da'k vaak in 't water sta is mede vanwege hoeveelheid 'rustende' windsurfers, die anders dan mooi voor jou beeld gaan staan :wink: Ik had hier niet echt in de branding hoeven te staan, maar ach, heb toch zo'n waadpak, en vaak had ik het niet eens door da'k alweer tot m'n heupen in't water stond. Fijne aan zo'n waadpak is, is dat je je niet druk hoeft te maken om golven die net iets te ver doorlopen...

Was trouwens erg druk, op gegeven moment voer van alles door elkaar heen, en waren foto's bijna onmogelijk te maken...
Zie je mooie sprong, vaar er weer iemand doorheen grrrrr. Foto is dus niet bijgesneden,...
Afbeelding
(waardoor m'n tracking ook in de war raakt)
Afbeelding

Maarruh heer Torben, jij had er wel zin in zo te zien... vreugdedansje?? :D :wink:
Afbeelding
JePeVePe
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: Tiga Ride 285

Berichtdoor Nelis » do mei 28, 2009 12:41 pm

Spread eagle Torben? :lol:
Nelis
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Witchcraft 80 v2.2 - 5.8 Boxer 5.3-4.8-4.3 Smacks

Berichtdoor Torben » do mei 28, 2009 3:44 pm

JePeVePe schreef:Maarruh heer Torben, jij had er wel zin in zo te zien... vreugdedansje?? :D :wink:
Afbeelding

Hahahaa die is goed ja....volgens mij deed ik hier mijn eerder droog gelande one-handed backloop na die jij vast niet op de foto hebt staan :wink:
Maar was niet kwaad bedoelt betreffende de foto's hoor! Ik vind ze nog steeds top!

Ik ben benieuwd naar de rest van de dag!
Torben
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: Witchcraft V3.0 77HDD en 89 SDT, Hotsails Smack 3.8/4.3/4.8/5.3, BOLT 5.6

Berichtdoor LouNa » do mei 28, 2009 6:31 pm

JePeVePe schreef:Tsja Mr T., is keuze. Ik wil eigenlijk actie dichtbij halen, en dat lukt zo aardig met zo'n 300mm met 2x convertor (wordt dan 600mm/F5.6 eigenlijk).

hey, ik geloof dat jij versand van zaken hebt, zou je me eens willen pb-en wat zon converter doet en of je die op elke cam kan gebruiken en waar je die kan halen :) alstublieft :roll:
En ben erg benieuwd naar de andere pics van je!

en kan nog steeds pics niet kijken van boardking dude, misschien doe ik iets verkeerD?
LouNa
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Surfspullen: Sailworks, Nolimitz, H2o Audio, Surfgear.nl

Berichtdoor bmAn » do mei 28, 2009 7:42 pm

Torben schreef:en kan nog steeds pics niet kijken van boardking dude, misschien doe ik iets verkeerD?

LouNa, de foto's staan allemaal in een .zip bestand van 214Mb (downloaden duurt ff) en moeten eerst in 1x gedownload worden, dan uitpakken (dubbelklikken) en dan kun je ze als het goed is bekijken met een picture viewer.
Het moet gewoon werken, anderen hadden de foto's ook al gedownload. Succes!
bmAn
Deur-surfer
Deur-surfer

Surfspullen: Fanatic, Naish, North, NeilPryde, ProLimit, Arrows, Mystic

Berichtdoor Boa » do mei 28, 2009 8:11 pm

Filmpje komt er aan hoor. Hier alvast een screenshot van een leuker roller die Petervg probeert te verorberen

Afbeelding
Boa
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: RRD Wavecult 75 | RRD FSW 95 | RRD X-Fire 105 & 130 | Naish- & HotSails | MFC Fins

Berichtdoor JePeVePe » do mei 28, 2009 10:24 pm

Jaaaaaa filmpjes!!! Zienzienzien!! 8)
Waren veel lui met camera op hun helm, stuk of 3-4 gezien...
JePeVePe
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor Torben » do mei 28, 2009 10:44 pm

Ojaaaa wat ik nog wilde vragen......
Ik heb namelijk al een aantal gasten gesproken die het zelfde rare verschijnsel hebben als ik. :-?

bultjes en jeuk! :evil: Nee geen SOA ... ik hoor jullie al denken!
Ik heb een flauw vermoeden als rioolbeheerder zijnde van a'dam dat de rioolstelsels in de nacht van
maandag op dinsdag flink hebben staan overstorten op onze spots! Rook ook al zoiets... :r
Dinsdag was het water namelijk ook helemaal bruin @ IJmuiden .........
Torben
Freeride pro
Freeride pro

Berichtdoor Torben » do mei 28, 2009 10:46 pm

Ojaaaa wat ik nog wilde vragen......
Ik heb namelijk al een aantal gasten gesproken die het zelfde rare verschijnsel hebben als ik. :-?

bultjes en jeuk! :evil: Nee geen SOA ... ik hoor jullie al denken!
Ik heb een flauw vermoeden als rioolbeheerder zijnde van a'dam dat de rioolstelsels in de nacht van
maandag op dinsdag flink hebben staan overstorten op onze spots! Rook ook al zoiets... :r
Torben
Freeride pro
Freeride pro

Berichtdoor Jurjen » do mei 28, 2009 10:47 pm

Torben schreef:bultjes en jeuk!

Je bent niet de eninge die het is opgevallen
http://porrrr.com/forum/thread.php?post ... #post59178

Originally posted by Nelis
Net ff verwend met gemeente zurf voor een milø melding. Tussen bank 3 en 4 donker water en een rioollucht! Er waren er meer die dat roken en dus gemeente verwend. Waren blij met melding en ik krijg terug koppeling.

verwend = telefoneren
zurf = zandvoort
ø = eu
Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer

Surfspullen: Exocet RRD Hot sails Naish Simmer StyleMFC Hurricane

Berichtdoor Nelis » do mei 28, 2009 11:09 pm

Ik heb echt mazzel gehad dat ik niet in de smerige shit terecht ben gekomen want het was wel heel erg duidelijk dat de waterkleur niet klopte. Maar zelfs met windje 8 was het te ruiken dat het niet kosjer was :r Zou bijna gelijk lif worden van Surfers Against Sewage.
Sterkte Torben, en ik ga morgen eens op het golfsurf forum pipodecloon ook de vraag stellen en hier het nummer van de milieu lijn neerzetten.
Ik weet dat ze met veel regen de zaak openzetten bij Scheef maar hier in deze buurt nog nooit van gehoord.
Nelis
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Witchcraft 80 v2.2 - 5.8 Boxer 5.3-4.8-4.3 Smacks

Berichtdoor JePeVePe » do mei 28, 2009 11:40 pm

Vergeet niet dat er natuurlijk zwaar noodweer geweest is maandag nacht, met extreem veel regenwater in korte tijd... Water stond overal erg hoog. Duurt ff voordat 'rommel' wat door regen enzo is weggespoeld en bij IJmuiden aankomt... Stonk inderdaad op een gegeven moment nogal.
JePeVePe
Funboarder in spe
Funboarder in spe

VorigeVolgende

Keer terug naar Surfmaatje