Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.
door dirkv » vr jan 20, 2012 9:55 am
Big foot wielen kom je ook regelmatig tweedehands tegen op http://www.vliegerforum.nl . Op zacht zand zijn ze een absolute noodzaak, wil je niet vast komen te zitten. Je hebt ze ook in verschillende versies, afhankelijk van velg of band.
-
dirkv
- Deur-surfer

-
door RonvO » zo jan 29, 2012 1:51 pm
Even een foto van de laatste stand van zaken. Helaas nog geen gelegenheid gehad om te testen. Of geen tijd, of geen wind. Nog een paar kleine dingetjes en dan moet het maar eens gaan gebeuren. Ben echt benieuwd of ie het in de praktijk net zo doet als dat ik in mn hoofd heb. Maar... de komende week verschuift de focus eerst nog eventjes naar het ijssurfen. 
-

RonvO
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: Fanatic & Hot Sails Maui
- Zeilnummer: NED-190
-
Mooi hoor, ijzers eronder en gaan!
-

VolvoSurfer
- Volvo 4 life

-
- Surfspullen: AHD 125, Syncro 103, Freewave 86, JP wave 75l, 6 zeilen, van 4.2 tot 8.0
Ziet er mooi uit. Maar zou de vooras langer maken.
De afstand is te kort met je achteras.
-

christiaan1111
- Hardcore windsurfer

-
- Surfspullen: mXr, Team member DFS.nl
-
Beste Ron, Vol down wind blijft je best op 3 wielen, heeeeel scherp aan de wind ook maar dan veel langzamer. Hoe meer halve wind des te sneller ga je op 2 wielen, een heel klein beetje weerstand op zachter zand dan rem je veel af en kiep je gelijk om weet ik uit ervaring  . Dat komt door dat je hele zeil combi behoorlijk ver boven het oppervlak staat, zeker gezien de afmetingen van je buggy. Je zeil geeft alle druk (zowel voorwaards als zijwaards) over het voorwiel . Maar het zie er wel gaaf uit, gewoon proberen hoe het gaat. Het zal zeker een heel wendbaar geheel zijn . Ik zal op korte termijn foto´s van de mijne maken in de ijs versie, die hopenlijk de komende tijd uitgeprobeerd kan worden. 
-

Peter Vernet
- Freeride pro

-
- Surfspullen: Naish boards/Gun Sails/Vortex Racing Vinnen
door RonvO » di jan 31, 2012 12:24 am
Ja oke. Daar ben ik me ook van bewust. Maar net als met surfen ligt mijn focus niet zo zeer op snelheid maar meer op speelsheid/wendbaarheid. Ik zou ook het liefst een zeil hebben met een korte mast waar het grootste oppervlak onderin zit. Heb bij een ander zeil ook al om die reden de 2 onderste panelen verwijderd. Hoop daarmee het drukpunt naar beneden te brengen. Ik heb op Youtube al genoeg filmpjes gezien van vergelijkbare projecten die het goed lijken te doen. We zullen zien... en anders duik ik gewoon weer vrolijk de schuur in. Vind het hele brainstormen en klussen net zo leuk als het surfen/rijden zelf. 
-

RonvO
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: Fanatic & Hot Sails Maui
- Zeilnummer: NED-190
-
Foto ´s van de ijs variant zijn (binnen) gemaakt, nu nog op het forum zien te krijgen.
-

Peter Vernet
- Freeride pro

-
Net op m'n werk wat spullen geregeld: 2 soorten achterwielen (set smalle en breedde wielen) met naven en een voorwiel waar ik nog een naaf voor moet maken waar een schijfrem op past, want ik wil er wel een rem op hebben Tevens wat buizen gevonden die ik kan gebruiken, dus langzaam kunnen we aan het werk; alles op maat zagen, buigen, frezen, draaien, tappen, lassen, etc. altijd leuk om zoiets uit te denken en te maken. 
-

Agent Mulder
- Worldcupper wannabe

-
- Surfspullen: JP, FANATIC, NEILPRYDE, THUNDERBIRD, mXr fins, KA fins
-
door Marcel » vr feb 03, 2012 10:17 am
-

Marcel
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: Starboard / Mauisails
-
-

Peter Vernet
- Freeride pro

-
Ja , ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan. Het plan is om morgen te testen op Polsmaten of Bad Hoophuizen.
-

Peter Vernet
- Freeride pro

-
Vandaag na het ijssurfen de buggy opgebouwd om te testen, er lag hier gelukkig geen sneeuw want veel bodem vrijheid is er niet, dus dat is een punt van aandacht. Ook paste de giekkop net niet in de giek opening van het zeil, dit komt door een iets te lange mast waardoor het zeil 5 cm te hoog staat. Na dit op de houtje, touwtje manier te hebben gefikst kon die gaan. En het ging buiten gewoon mooi , met de sterk afgenomen wind toch de 50km/h max aan getikt. De sporing is perfect en het stuur vermogen ook, het breekt niet uit bij scherpe bochten over het voor ijzer. Achter wel als ik hele stomme stuur fouten maakt( wat mij ook lukt  ). Inmiddels de aanpassing al gemaakt voor de giekkop bevestiging, ook de schaats houders moet ik nog beter fixeren morgen. Er is nu koud beeld materiaal op video en foto( er was zelfs een prof fotograaf aanwezig  ) maar die heb ik dan weer zelf op de kiek gezet. Het zal t.z.t. wel hier verschijnen denk ik.
-

Peter Vernet
- Freeride pro

-
Keer terug naar Doe het zelf