[Fuerteventura] surfvakantie, DOEN!

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Berichtdoor ruudhoogstad » do jul 13, 2006 9:51 pm

Toen was het eindelijk zover, 22 juni t/m 2 juli 2006, zou er geknald gaan worden op Fuerteventura.
Ik schrijf dit voor degene die het nog niet weten. Al zullen het er niet veel zijn. Als je echt lekker wilt knallen zonder die super irritante bomen langs de kant ,chop, en andere obstakels, als je echt hard wilt gaan dan is dit the place to be! Fuerteventura!

Na een relaxte vlucht vanaf Schiphol via Lanzarote geland op Fuerteventura. Vanaf hier hadden we een bustransfer naar Jandia. Wij zaten in hotel Club Jandia Princess. Echt een super hotel! (4 sterren). Verder vind je hier nog een surfspul verhuurstation. Maar de omstandigheden en materiaal zijn daar niet bijzonder als je wat meer verwachtingen hebt. In dat geval kun je beter naar de Pro Centers van Rene Egli gaan in Sotavento.

Lopend over de stranden en de bergen hebben we het na een surfdag gedaan en het was leuk maar niet aan te raden. Toch anderhalf uur lopen naar het hotel vanaf Pro Center 2! Beter is met de taxi te gaan. Een enkeltje met taxi kost je tussen de 9 en 10,50 euro. Als je naar Pro Center 2 gaat. Voor Pro Center 1 betaal je een paar euro meer. Bij Pro Center 1 moet je wezen als je wilt surfen en kiten. Bij Pro Center 2 kun je alleen surfen.

Als je een hotel wilt hebben wat dichtbij de spot ligt kun je het best het hotel Sol Gorriones boeken. Deze ligt op een steenworp afstand van Pro Center 1 maar wel 3 km van Pro Center 2 vandaan. Als je het hotel Sol Gorriones boekt zijn de transfers tussen deze 2 centers gratis.
Wij zijn telkens naar Pro Center 2 gegaan. Dit surfcenter ligt een beetje afgelegen. Je kunt het beste een auto huren als je niet vanuit Sol Gorriones komt of telkens een taxi nemen. Voor ons hotel was er een taxistandplaats, dus geen probleem!

Het surfcenter zelf en de omstandigheden zijn echt super! Wat was het daar heerlijk surfen! Je hebt veel wind, super watertemperatuur, (lycra en short vond ik genoeg, geen moment koud gehad, hoewel de meeste met een shorty varen) en vlak water! En dan heb je nog het Pro Center zelf. Je vind hier het nieuwste materiaal van F2,JP en Neilpryde. De huur voor een surfset type ‘sport’ voor een tijd van drie uur kost 43 euro, en voor ieder uur extra 3 euro meer. Natuurlijk kun je ook je eigen materiaal stallen.
Mocht je afdrijven door de in 95 procent van de gevallen aflandige wind dan word je zo opgehaald door je surfcollega’s van het Pro Center met de jetski. Er word altijd naar je uitgekeken vanaf een bergpost en daarnaast houden de jongens in het Pro Center ook altijd de boel in de gaten. Verder zit er een leuk restaurantje aan het verhuurcentrum vast waar je lekkere hamburgers en ander dingen kunt eten. Hier hebben we vaak gezeten tijdens en na het surfen. Je hebt hier echter geen taxistandplaats dus dan moet je even aan de Pro Center jongens vragen of ze een taxi voor je bellen, dit is geen probleem. Je moet dan wel even een paar honderd meter lopen naar de verharde weg voor je taxi. Deze rijden niet op de onverharde wegen.

Als je echt lekker wilt surfen in goede omstandigheden is Fuerteventura echt een aanrader! Niet alleen voor de goede surfers, ook de beginners kunnen hier uit de voeten.

Dit was even een samenvatting van het geheel. Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel!

Surfgreets Ruud
ruudhoogstad
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: veel te weinig!

Berichtdoor Compie » do jul 13, 2006 10:39 pm

En dan is sotavento nog niet eens de mooiste spot!...

Groeten Johan
Compie
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: Compstyle 248, Amigu 70L, NP 6.1/5.4/4.7/3.9

Berichtdoor Surfbullit » vr jul 14, 2006 12:14 am

ruudhoogstad schreef: Als je echt lekker wilt knallen zonder die super irritante bomen langs de kant ,chop, en andere obstakels, als je echt hard wilt gaan dan is dit the place to be! Fuerteventura!
11 dagen per jaar (gemiddeld) is de wind sterk genoeg en uit de goede hoek voor speed. Mij net iets te weinig om echt je speedsurf vakantie voor te plannen. Sotavento is toch meer een goede bump&jump stek. Zie Grand Prix Speed van 2005 over golven van meer dan 1 meter hoog.
Natuurlijk kun je ook je eigen materiaal stallen.
Zeg dus bij aankomst niet tegen de autoverhuurder dat je surfspullen gaat vervoeren want dan krijg je absoluut geen auto mee en taxi's laten je ook staan op de luchthaven met je grote surfbag.

Ik heb heel lekker gesurft op Sotavento en het eiland is heel leuk en toeristisch. Toch een paar kleine voetnoten zoals je boven kan zien. Ook wat minder is de spaanse politie die in actie komt als er een boot met vluchtelingen probeert te landen. Deze jongens schieten plotseling met scherp in het rond.
Surfbullit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: AHD SL1 & een heleboel KASAILS Koncepts

Berichtdoor ruudhoogstad » vr jul 14, 2006 9:10 am

Je eigen spul in een taxi of huurauto is ook niet echt handig natuurlijk. Rene Egli heeft busjes die je dan komen halen. Dit is alleen als je het bijbehorende hotel Sol Gorriones boekt. Maar misschien kan het ook als je betaald zonder het hotel te boeken.

11 dagen per jaar genoeg wind voor speed? Check de site en aanverwante sites maar is. In de tijd dat wij er waren, 11 dagen, maar 2 dagen niet genoeg wind gehad. Verder werdt je er gezandstraald, windkracht 7, uit de perfecte hoek, geen golfjes. Ja, tenzij je helemaal naar Marokko vaart maar als je binnen de aangegeven (bewaakte)gebieden blijft vaart het super. Door de vorm van de bergen word de wind nog sterker dan op de rest van het eiland. Die keren dat het niet of weinig waaide snapte de locals er ook niets van dit was 'very very unusual'. Maar ja het is de natuur, het kan niet altijd waaien.
ruudhoogstad
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor felony » za jul 15, 2006 1:34 am

Wij willen rond 30 juli ook naar fuerteventura gaan! Waarschijnlijk wordt het costa calma en ik geloof dat dat vlak bij sotavento ligt.

Ik ben niet zo heel ervaren surfer en het is voor mij weer een tijdje geleden. Ik hoop dat het een beetje vlak water is, is dat bij pro center 2?

Ik ga met mijn vriendin dus ik hoop dat er ook nog wat ander vertier is :lol:
felony
Deur-surfer
Deur-surfer

Berichtdoor ruudhoogstad » za jul 15, 2006 11:24 am

Costa Calma ligt iets ten Noorden van Sotavento ja. Het dichtst bij Pro Center 1. Maar hier kun je ook goed surfen zonder te hoge golven. Als je zeker wilt weten dat alles goed gaat als je een tijd niet hebt gesurft kun je bekijken wanneer de lagune is volgestroomd. Deze lagune vult zich tijdens vloed met genoeg water om in te surfen. Hier geven ze ook de surflessen als je nog nooit hebt gesurft. Toen wij er waren stond het water pas smiddags hoog genoeg om te surfen in de lagune. Maar per week verschilt dat nogal dan moet je even op de tabel kijken in het center of even vragen wanneer het hoog genoeg staat. Bij Pro Center 2 kun je ook zeker terecht, ook vanaf daar kun je perfect in de lagune surfen. Toen wij er waren zag je vele surfers in de lagune proberen. Ondiep en warm water. Ideaal als je het nog niet zo goed kan. Maar ook zonder dat je gebruik kan maken van de lagune kun je langs de kustlijn ook prima terecht. Mits je een beetje voorzichtig bent en je niet te ver laat afdrijven. En ze houden je in de gaten, dan komen ze je halen als het mis gaat. Het mooie van Pro Center 2 is dat het strand een soort kommetje vormt. Hier zijn de omstandigheden voor de beginner in zee wat beter dan bij center 1. Dat surfen moet dus wel gaan lukken! :D

Vanaf Costa Calma kun je naar beide centers het beste de taxi nemen. Misschien dat er een bus gaat naar center 1 maar dat zou me verbazen. De buslijnen zijn er slecht. Misschien is het naar center 1 ook aan te lopen maar echt dichtbij is het niet en je hebt er geen mooie wandelpaden. Die 6km vanaf ons hotel viel ook aardig tegen over het landschap te lopen. Neem naar de surfcenters maar een taxi, dit is het makkelijkst. Als je naar Pro Center 2 gaat kun je het beste tegen de taxichauffeur zeggen dat je naar 'risco del paso' moet. Als je alleen Pro Center Rene Egli 2 zegt snappen ze het niet altijd dan rijden ze naar 1. Komt omdat 2 nogal afgelegen ligt. Vergeet niet tot de verharde weg te lopen van 2 als je terug naar Calma gaat de taxi's rijden niet op onverharde wegen. En als je afgezet wordt niet denken waar ben ik nou weer gedumpt, dus even de weg aflopen en je bent er!

Verder, in de tijd dat jullie gaan kom je midden in de PWA World Cup, deze duurt van 21-7 tot 5-8. Dit kan leuk zijn om naar te kijken maar ik weet niet wat het doet voor de mensen die ook het water op willen. Wellicht dat je hier voor wat betreft het surfen hinder van ondervind. Kwestie van naartoe gaan en maar kijken of je kan surfen. Kan me niet voorstellen dat er niet wat geregeld kan worden.

Voor wat andere leuke dingen die je kan doen in Fuerteventura en dan met name Costa Calma moet je je niet teveel van voorstellen. Fuerte is eigenlijk alleen leuk om te genieten van de stranden en te surfen. Verder heb je er weinig, in Costa Calma heb je een handvol winkels. Als je iets meer winkeltjes wilt kun je naar Jandia gaan. Dit is wat zuidelijker. Niet veel winkels maar wel een aardig boulevardje. Verder vind je hier ook cafe's en een enkele discotheek. Nog iets verder weg vind je het oude centrum van Jandia, Morro Jable. Hier heb je maar een paar winkeltjes maar wel redelijk wat restaurantjes. Daar heb je wel een leuk sfeertje om te eten. Op donderdag heb je ook een marktje in Jandia. Let er wel op je portefeuille. Wij hebben niks gezien of gemerkt van zakkenrollers maar ze zijn er vast wel. En laat je niet gek praten met hun verkooppraatjes. Wel grappig om een keer te kijken. Voor meer winkels kun je vast wel terecht in de hoofdstad Puerto Del Rosario of Corralejo.
Als je het eiland verder wilt zien kun je een autootje huren. LET OP DAT ALLE VERZEKERINGEN KLOPPEN EN AANWEZIG ZIJN. Want hier wijzen ze je niet op. Anders heb je een groot probleem bij een aanrijding. En het beste is contant te betalen. Dan kunnen ze niet later ineens 500 euro van je creditcard afhalen voor schade die er niet was toen je m inleverde. Dat gebeurd wel is. Dan komen mensen thuis en dan ineens word je geld zo afgeschreven. Wij hebben 1 dag een auto gehuurd om het eiland rond te rijden. Dan heb je het wel gezien na een dag. Wij zijn in 1 keer naar Corralejo gereden. Mooie duinen daar! En vanaf daar steeds meer zuidelijker de mooie plekken af. Was een leuke dag.
Als je een leuke excursie wilt maken kun je zeker die naar Lanzarote doen. Dan zie je de vulkanen en een bizar landschap. Een aanrader!

Als er meer vragen zijn dan merk ik het wel!

Groeten en fijne (SURF)vakantie!
ruudhoogstad
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor felony » za jul 15, 2006 1:06 pm

Bedankt voor je lange verhaal!

Ik had al gelezen op de website van rene egli dat de world cup dan plaatsvind. Maargoed, ik ben er toch pas 30-31 juli en anders zullen we wel bij pro center 2 kunnen surfen denk ik?

Bedankt voor de tips, die van risco del paso zal ik zeker onthouden! Wat was je kwijt voor de huur van een auto?
felony
Deur-surfer
Deur-surfer

Berichtdoor ruudhoogstad » za jul 15, 2006 2:24 pm

Graag gedaan!

Voor de auto waren we 40 euro kwijt maar dit was exclusief verzekeringen! Wij hadden niet alle verzekeringen zagen wij naderhand op papier, ons was vertelt dat dit wel zo was en dat het in orde was, maar ja we hadden al getekend. Dus let op, wees slim en neem ALLE verzekeringen erbij en check alles VOORDAT je het contract tekend. Denk dat het dan iets van 60 euro kost bij elkaar. Het goedkoopst en makkelijkst is natuurlijk een auto voor een hele week huren. Let wel op dat je verzekeringen niet meer geldig zijn zodra je van de verharde wegen af gaat. Vaak kan de hostess van je reisorganisatie je meer vertellen over waar een auto te huren. Vaak werken ze met een bepaalde verhuur samen en krijg je misschien zo korting. (mocht je met OAD reizen naar Fuerte zijn dan krijg je waarschijnlijk Marloes als hostess, geloof niet alles wat ze zegt, bij ons maakte ze er een zooitje van!)

Denk dat het inderdaad wel goed surfen is bij Pro Center 2 tijdens de PWA. Het hele gebeuren speelt zich voor zover ik weet toch alleen af voor Pro Center 2.
ruudhoogstad
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor ruudhoogstad » za jul 15, 2006 2:46 pm

Sorry, dat laatste moest zijn Pro Center 1. Daar zijn ze met de PWA bezig, je kan vast terecht bij Center 2
ruudhoogstad
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor Surfbullit » za jul 15, 2006 4:57 pm

ruudhoogstad schreef:Je eigen spul in een taxi of huurauto is ook niet echt handig natuurlijk. Rene Egli heeft busjes die je dan komen halen. Dit is alleen als je het bijbehorende hotel Sol Gorriones boekt. Maar misschien kan het ook als je betaald zonder het hotel te boeken.
Dus niet, want Rene Egli gaat niet de concurentie helpen!!
11 dagen per jaar genoeg wind (en goede richting) voor speed? (gemiddeld per jaar volgens opgave spaanse luchtmacht) Check de site en aanverwante sites maar is. (lokale sites overdrijven een klein beetje met een duidelijke bijbedoeling) In de tijd dat wij er waren, 11 dagen, maar 2 dagen niet genoeg wind gehad. Verder werdt je er gezandstraald, windkracht 7, uit de perfecte hoek, geen golfjes. (vaak is er of de goede wind of de goede richting. Beide tegelijk is wat zeldzamer. Dit heeft ook te maken met de eb/vloed cyclus en de stand van de maan) Ja, tenzij je helemaal naar Marokko vaart maar als je binnen de aangegeven (bewaakte)gebieden blijft vaart het super. Door de vorm van de bergen word de wind nog sterker dan op de rest van het eiland. Die keren dat het niet of weinig waaide snapte de locals er ook niets van dit was 'very very unusual'. (dat zeggen ze al jaren als er weer eens geen wind is) Maar ja het is de natuur, het kan niet altijd waaien.

Ik vind Fuerte nog steeds een leuk eiland om met vakantie te gaan maar om dit nu te promoten als een vlakwater-speed lokatie is een beetje kort door de bocht. Als je inderdaad mazzel hebt en in de tijd dat jij er zit alles perfect is voor speed wil dat nog niets zeggen over de rest van het jaar. Om een indicatie te geven: Bijna al het materiaal dat door Rene Egli verhuurt wordt is in de categorie wave of freeride, niet speed en slalom. Toch zijn er op deze lokatie zelfs wereldrecords gevaren maar dat gebeurde altijd onder de weinig voorkomende perfecte omstandigheden. De meeste tijd is Fuerte gewoon een lokatie voor lekker wat freeride bump&jump werk onder een meestal aflandige wind. Op mijn website staat een leuke video waar je een duidelijk beeld krijgt over de meest voorkomende omstandigheden op Fuerte. ( http://www.surfbullit456.com )
Surfbullit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Berichtdoor ruudhoogstad » za jul 15, 2006 5:45 pm

Die filmpjes heb ik bekeken ja, ziet er leuk uit! Daar zie je dat je als je dicht bij de kust blijft je vaak zonder al teveel golf kan varen. Natuurlijk heb je soms wat meer golf maar die zijn niet bijzonder hoog. Je kan dan geen records varen nee. 90% van de wind komt uit NO tot NNO. Das altijd aflandig of beetje sideshore van achter. Op die manier kun je redelijk bij de kust blijven varen. Je moet natuurlijk ook wel een beetje in de zomertijd gaan als je meer kans wil hebben op wat meer wind.

Bij surfcenter 1 hebben ze speed/slalom materiaal. F2 SX, F2 Missile, JP Slaloms. En bij 2 wat meer de freerideboards en zeilen, Stoke, Hornet.
Check de site maar is.
ruudhoogstad
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor Surfbullit » zo jul 16, 2006 9:53 pm

ruudhoogstad schreef:Bij surfcenter 1 hebben ze speed/slalom materiaal. F2 SX, F2 Missile, JP Slaloms. En bij 2 wat meer de freerideboards en zeilen, Stoke, Hornet.
Check de site maar is.

Het lijkt nu net of er dus bij surfcenter 1 een hele berg speedspul ligt. Ook in surfcenter 1 is het grootste deel van de boards freeride. Ik schat dat daar 1 op 10 iets in het speed/slalom gebeuren is. Zie hier het commerciele belang van Rene Egli als een leiddraad over wat voor een locatie het echt is. Gewoon lekker bump&jumpen

We kunnen trouwens komende week weer kijken hoe de Grand Prix speed weer gevaren gaat worden of zoals in de meeste jaren het gevallen was, gewoon aan de kant wordt uitgezeten door de deelnemers. Dat is ook de reden waarom ik dit jaar dus niet van de partij ben. Ik was het zat om langs de kant te moeten zitten. De Grand Prix's op windzekerdere locaties zal ik wel heen gaan.
Surfbullit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Berichtdoor ruudhoogstad » ma jul 17, 2006 10:57 am

Nee niet alleen maar speedmateriaal nee, van alles wat. Maar goed we wachten af wat het gaat worden ja. Ze kunnen daar langs de kant perfect ventilators neerzetten :P
ruudhoogstad
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor Mijnheer Jeroen » ma jul 17, 2006 2:13 pm

@ Felony
Huurauto heb je niet nodig in Costa Calma. Er rijden shuttlebusjes van Rene-Egli die je ophalen en weer terugbrengen.

Dat is alleen wel 'sochtends vroeg (9-10 uur) en aan het einde van de dag 17-18 uur. Daartussen moet je dus een taxi nemen of lopen over het strand (20-25 min)

Taxi is trouwens niet duur. Zal max 5 euro voor een enkeltje zijn.
Ik was er in '99 en weet niet meer precies wat ik betaalde, maar het was minder dan de waarde van een ochtendje uitslapen. :lol:
(zal tussen Æ’5 en Æ’10 zijn geweest)

Tussen center 1 en 2 rijden vaker busjes. daarvoor heb je dus ook geen taxi nodig.

Ik was in november '99 2 weken in Costa Calma. Met recht Calma. Het gros van de mensen slijt hier zijn dagen luierend aan het zwembad of op het strand.
Je kunt je uitgaanskleding ook wel thuislaten. Er is wel wat hoor, maar het bruist niet bepaald. Prima om ff wat te chillen en om 23:00 af te taaien voor een nieuwe dag surfen.

Surfen is hier fantastisch. Als je freestyle minded bent is dit heaven!
in '99 leefde dat nog niet zo (bij mij iig), dus ik was meer aan het bump & Jumpen. Reken niet op wave dat is hier niet mogelijk. Je moet een beetje denken aan Ijselmeer. Maar aan de kant is het door de schuinaflandige wind lekker vlak. Ideaal voor speed, lekkere vloeiende (duck)
gypen, freestyle tricks. Ga maar vast een paar tricks bestuderen want je kunt ze hier ideaal oefenen.
November is niet zo'n windzekere periode, maar heb toch bijna dagelijks kunnen surfen (=planeren) met 6.2 en kleiner.
En het is natuurlijk heerlijk dat je zo een ander zeiltje of boardje kan pakken als je daar zin in hebt. (mits ze voorradig zijn, maar dat was zelden een beperking. alleen met de echt grote zeilen)

Een pak heb je niet nodig. Een lycra of shorty is wel lekker tegen het verbranden, maar anders kan je makkelijk in je shorts.

Tip
Je kunt makkelijk wat geld besparen door je eigen trapeze én trapezelijntjes mee te nemen. Die moet je anders ook huren. :-?

Nog een tip van mij. Neem goede zonnebrand mee want je fikt echt weg. ter vergelijk: ik hoef in Nederland zelden te smeren, maar had daar best een factor 20 kunnen gebruiken.

:9~ Ik ben jaloooeeeerrs!! :9~

Gelukkig ga ik in mei ook weer eens heen :D
Mijnheer Jeroen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Skate112ltd, Drops CW91, Evo 74, Hotsails Fire 6.0 & Smack 5.3, Gun Wave MC 4.7, 4.0

Berichtdoor felony » ma jul 17, 2006 3:42 pm

Ik heb vandaag geboekt dus de 30e vertrek ik voor 2 weken naar het winderige fuertaventura :D

Bedankt voor alle tips, en ik zal na afloop natuurlijk even mijn ervaringen posten!
felony
Deur-surfer
Deur-surfer

Berichtdoor Mijnheer Jeroen » ma jul 17, 2006 3:54 pm

O ja nog een tip. Neem een 9 uit 14 arrangement. Ze letten er toch niet op hoe vaak je komt. Dit was iig zo toen ik er was.

Ik had ook zo'n 9 uit 14, maar heb 11 of 12 dagen gevaren.

(volgens mij kan je bij center 2 ook gewoon een board uit het rek nemen als je nooit hebt betaald, maargoed)
Mijnheer Jeroen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Skate112ltd, Drops CW91, Evo 74, Hotsails Fire 6.0 & Smack 5.3, Gun Wave MC 4.7, 4.0

Berichtdoor ruudhoogstad » ma jul 17, 2006 4:59 pm

Die trapezekoortjes kosten je buiten de huur van een 'sport' set niets extra's bij center 2. Tenminste, ik hoefde niks bij te betalen toen ik telkens om koortjes vroeg. Voor een trapeze moet je wel betalen, maar het is handig om er zelf een mee te nemen ook al is dat onhandig in de koffer.

En er waren toen ook mensen die alles zelf wel even gingen pakken maar dan zeiden ze toch dat ze je graag even willen helpen haha :P . Maar ja, als ze het zo graag voor je willen pakken, best hoor! De zeilen mocht je er wel weer zelf uitslepen :-?
De enige die er Nederlands spreekt, center 2, is Olivier. Weet niet of je goed bent in engels/spaans/duits, maar kan misschien nog handig zijn te weten.

Have fun!
ruudhoogstad
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Berichtdoor Loop » di jul 18, 2006 5:59 pm

leuk om het enthousiaste verhaal van Ruudhoogstad te lezen!
duidelijk een goede surfvakantie gehad :D

ik ga over enkele dagen ook naar Fuerte: naar Sotavento om gas te geven, maar ook in het noorden voor het betere wave-werk.
ik ben erg benieuwd naar Sotavento, maar heb er enkele keren eerder toch prachtig vlak water aangetroffen... ik hoop het voor nu ook!
met de GPS zal ik alle progressie bijhouden, als het gaat lukken om echt hard te varen :D

in het noorden kun je prachtig waven op verschillende spots, meestal met grote setjes (floaters en zeilen van 5,0 t/m 6,5).

ik verblijf in een heel relaxt surfhostel (http://www.naturalsurfcamp.com) in het noorden en huur een stationcar.
dat is nog altijd paar honderd euri goedkoper dan in hotel Sol Gorriones te gaan zitten!
Loop
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Fanatic / JP / Neil Pryde / Select / Eurofun

Berichtdoor Surfbullit » ma jul 31, 2006 9:14 pm

Zoals de ISA over deze spot schrijft in hun Final Results e-mail:
With a top speed of 39.96 Maynard shortly missed the 40 knot mark, but in the prevailing conditions with 2 meter waves breaking on the course a speed of nearly 75 km/h is still quite impressive. With thrilling races, tough conditions and spectacular crashes the Canary Islands of Fuerteventura presented itself again as a perfect, technical challenging spot for speed windsurfing.
Dit geeft aan dat ook de ISA dit dus een moeilijke speedspot vind.
Surfbullit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Berichtdoor Loop » wo aug 02, 2006 2:44 pm

Sotavento kan idd flinke golven krijgen en dat is jammer voor de snelheid...
erger nog is als de wind sideshore draait, dan is het ontzettend choppy en niet mogelijk om goed gas te geven :evil:
Sotavento is dus wel technisch te noemen!
gelukkig zijn er in de omgeving nog enkele stukken water die vlakker zijn, maar daar ben ik niet meer heengevaren, te moe :z

gisteren trouwens serieuze waves gepakt in het noorden op 1 van de vele reefbreaks :9~
best indrukwekkend als je naast je een bak van 3 m hoort en ziet breken, terwijl je voor de lip kan gaan.
het is hier bijna eindeloos golfrijden, soms wel meer dan 6 turns op een golf.
dadelijk neemt de wind weer wat toe voor nog zo´n sessie :D

helaas moet ik morgen alweer het vliegtuig terug hebben :(

later
Loop
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Fanatic / JP / Neil Pryde / Select / Eurofun

Volgende

Keer terug naar Europa