handschoenen

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Berichtdoor Marcello » vr maart 12, 2010 6:51 pm

Ben het volledig met je eens dat de bovenkant goed beschermd dient te worden voor de windchill.

Mijn ervaring is dat de open palm wandjes nog het beste werken. Neopreen om Vingers lijkt me toch ook weer kracht kosten.
Marcello
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Net voldoende!

Berichtdoor Armand M4M » vr maart 12, 2010 7:01 pm

Ik heb in November de open wanten van Mystic gehaald maar ze zijn mij niet "open" genoeg. Die handschoenen in het plaatje heb ik toen ook even gepast. Vond het wat vreemd zitten omdat ze echt helemaal open zijn. Alleen het bovenste vingerkootje zit in de "vingers".

Ga ze straks denk ik toch maar even halen in H'wijk, volgens mij zijn er maar weinig die deze handschoenen hebben :-? . Morgen zelf maar even testen dan :)
Armand M4M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: F2, Maui Sails

Berichtdoor Marcello » vr maart 12, 2010 7:39 pm

ik heb de polar glove van ascan en bevallen me uitstekend:

ze zijn van ascan en zijn hier te bestellen: http://www.surfsport.de/

zie ook http://www.ascan-surf.de/ bij neoteile
Marcello
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Net voldoende!

Berichtdoor Marco B » vr maart 12, 2010 7:45 pm

Marcello schreef: Neopreen om Vingers lijkt me toch ook weer kracht kosten.

Ik heb de open handschoentjes van Rip Curl, met om elke vinger apart neopreen.
Ik heb geen last van kramp, of het idee dat ik de giek niet goed voel.

Ik kan wel zeggen dat ik ze heel erg goed vind. ENIGE wat ik wel soms krijg, zijn koude pinken.
Marco B
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Surfspullen: Tabou Manta's / Vapor Formula / Gaastra Vapors

Berichtdoor dimossss » vr maart 12, 2010 7:55 pm

probeer die van ion eens , voorgevormd en bij de pols instelbaar .
Ik heb nog geen kramp gehad en wel warme handen
dimossss
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Fanatic f2 Jp northsails Gaastra Hotsails Caas t limits en north sails powerex en nog veel meer

Berichtdoor EdwinR » vr maart 12, 2010 8:04 pm

Armand M4M schreef:Even een schopje, gisteren toch wel weer wat langer last van koude handen gehad. Denk er aan om de open gloves te halen van Prolimit. Zijn van die handschoenen met alleen een dun stukje neopreen over de vingertopjes. Heeft iemand hier ervaring mee?

Naar mijn idee is het puur de wind die de handen echt koud maakt, dus een laagje neopreen aan de buitenkant van je handen moet aardig helpen lijkt me. Er moet bij mij gewoon niets op mijn handpalm zitten :(

Deze:
http://www.pro-limit.nl/itemimages/5040

Die heb ik, prima dingen. Soms schiet er wel eens een vinger los maar wat maakt het uit. Het surft in ieder geval prima en inderdaad, met de bovenkant bedekt hou je de handen aardig warm.
EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Single fins

Berichtdoor windmill » vr maart 12, 2010 9:56 pm

Ik vaar ook met deze prolimits en ze voldoen. Idd goed tegen de windchill maar zodra je koude vingers hebt worden ze er zeker niet warm in, vooral als ze nat zijn. Het zou mooi geweest zijn als ze aan de buitenkant van glad neopreen gemaakt waren.

EdwinR schreef:
Armand M4M schreef:Even een schopje, gisteren toch wel weer wat langer last van koude handen gehad. Denk er aan om de open gloves te halen van Prolimit. Zijn van die handschoenen met alleen een dun stukje neopreen over de vingertopjes. Heeft iemand hier ervaring mee?

Naar mijn idee is het puur de wind die de handen echt koud maakt, dus een laagje neopreen aan de buitenkant van je handen moet aardig helpen lijkt me. Er moet bij mij gewoon niets op mijn handpalm zitten :(

Deze:
http://www.pro-limit.nl/itemimages/5040

Die heb ik, prima dingen. Soms schiet er wel eens een vinger los maar wat maakt het uit. Het surft in ieder geval prima en inderdaad, met de bovenkant bedekt hou je de handen aardig warm.
windmill
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: Bic Blast 74, F2 SX M, F2 SX S, ka koncept 5.8 - 6.6 - 7.5 - 9.0

Berichtdoor R.S » vr maart 12, 2010 10:08 pm

spietpiet schreef:http://www.pro-limit.com/displayitemv10comp.php?item_id=5888

Vandaag bijna 3 uur non stop gevaren, op het laatst werden m'n hander iets minder warm maar niet echt koud.
Zeker in combinatie met een 28 mm dikke giekbuis prima te varen, heb niet echt veel last van onderarmen en goed grip.

Ik heb deze ook met dichte palm, maar ik kan na 2 rakken de giek al niet meer vast houden zo veel kracht kost het.
Vind het zonde om de palm er uit te knippen maar ik heb gehoord dat dat wel werkt.
Klopt dat?
R.S
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Isonic 86/105 Warp 5.8/6.8

Berichtdoor spietpiet » vr maart 12, 2010 10:36 pm

Heb er nu meerder keren mee gevaren en kan zonder problemen doorvaren.
Laatste maal was de wind eigenlijk niet sterk genoeg en kon je maar af en toe planeren, maar ook dan kan ik uren aaneen varen.
Heb deze winter wel regelmatig op de roeimachine getraind, misschien is dat wel een goede manier om je duurkracht te behouden.
Verder ben ik ook een duursporter, fietsen en lopen. Gespierd ben ik niet maar heb wel een redelijke conditie.
spietpiet
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: Wave Warrior 257en meer : profiel

Berichtdoor Armand M4M » vr maart 12, 2010 11:07 pm

Heb ze vanavond gehaald, morgen testen, gezien de reacties denk ik dat ze mij gaan bevallen :) . Als het de windchill tegenhoudt heb ik al flink gewonnen tov blote handen :)
Armand M4M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Berichtdoor Nelis » za maart 13, 2010 12:30 am

Zorg dat je lichaam warm is dan blijven je handen ook goed op temp. Ik heb de hele winter maar 1 x handschoenen aangehad (ik haat die dingen!)
Nelis
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Witchcraft 80 v2.2 - 5.8 Boxer 5.3-4.8-4.3 Smacks

Berichtdoor Marc Schoenmakers » za maart 13, 2010 9:33 am

Marc Schoenmakers
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Aanhangertje vol

Berichtdoor windmill » za maart 13, 2010 11:04 am

Marc Schoenmakers schreef:Ken iemand deze:

http://www.powerkiteshop.com/accessorie ... gloves.htm

Jammer genoeg wel.
Je hebt er totaal geen grip mee. Ondanks de antieslip moest ik zoveel kracht gebruiken om de giek vast te houden dat ik ze uit heb gedaan en snel teruggebracht. echt ellende.
windmill
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: Bic Blast 74, F2 SX M, F2 SX S, ka koncept 5.8 - 6.6 - 7.5 - 9.0

Berichtdoor Marc Schoenmakers » za maart 13, 2010 11:29 am

Dan hou ik het gewoon bij mijn afwas handschoentjes die ik tot nu toe met koud weer heb gebruikt. Die dingen kosten bijna niks en verslijten niet eens zo gek snel. Ook de grip is niet eens zo slecht.

Ik zoek ze nu alleen nog in het zwart.
Marc Schoenmakers
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor Nelis » za maart 13, 2010 11:41 am

@ Marc Schoenmakers

Heb je al gevaren in dit jaar?
Nelis
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Witchcraft 80 v2.2 - 5.8 Boxer 5.3-4.8-4.3 Smacks

Berichtdoor Marc Schoenmakers » za maart 13, 2010 1:40 pm

Ik heb volgende week zondag in gedachte. De temperatuur gaat begin deze week verder omhoog tot boven de 12 graden. Vanaf een graad of 9 en droog weer wil ik weer gaan varen. Vanaf nu hou ik al mijn weekends vrij om te kunnen gaan windsurfen. Vorig jaar ben begin maart begonnen, en dit jaar zal dat 3e of 4e week maart zijn. En om ontopic te blijven: Met mijn keuken handschoentjes.
Marc Schoenmakers
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor jek spirit » za maart 13, 2010 6:23 pm

Geweldig dit topic uit NOVEMBER...

maar goed mag hopen dat ie al een stel handschoenen heeft... maar mocht 40appels nog steeds op basis van de reacties op dit topic een keuze overwegen :lol:

Ik vaar roze keukenhandschoenen. Lekker dun en houdt wind en water tegen.
jek spirit
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: JP RWW 76, Fanatic Freewave 104, Tiga 257 VR, Voodoo 4.5 en Ice 5.3 '07

Berichtdoor Armand M4M » zo maart 14, 2010 12:22 am

Vandaag die prolimit handschoenen met vingertopjes getest en dit bevalt zo veel beter dan die wanten met open palm!

Met deze handschoenen is je hele handpalm open waardoor je veel meer grip hebt. Je krijgt er wel iets sneller koude vingers mee dan in wanten maar ik kan ze nu gewoon de gehele surfsessie aan houden zonder dat mijn onderarmen verzuren. Oke, je hebt er nog wel heel iets last van omdat je vingertopjes toch ook wel gebruikt worden voor grip, maar zoals gezegd, minimale gripverlies en de windchill blijft mooi van je handen af.
Armand M4M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Berichtdoor jek spirit » zo maart 14, 2010 9:48 pm

Zonder dollen,

Vandaag 3 graden, gevaren met de keukenhandschoenen (had ook nog voorgevormde neopreen prolimit bij me). Dit bevalt me zo goed dat ik me echt afvraag waarom je dit niet eerst probeert. Kost niets en is het proberen waard. In ieder geval geen zere onderarmen vanwege de grotere grip.
Ik zou altijd dit eerst doen voordat je dure handschoenen koopt. En het werkt echt! Top!
jek spirit
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: JP RWW 76, Fanatic Freewave 104, Tiga 257 VR, Voodoo 4.5 en Ice 5.3 '07

Berichtdoor joep1234 » ma maart 15, 2010 8:29 pm

ik heb prolimit handschoenen dichte over elke vinger apart. ik heb ze een keer gebruikt en het was een drama. totaal geen grip en na 20 minuten helemal verzuurt in mn onder armen. die gebruik ik nooit meer ik ga morgen terug en hoop dat ik ze nog kan in ruilen of korting krijg voor de wanten ofzo. ik heb ook wel eens schoonmaak handschoenen geprobeerd maar toen was het al niet zo koud meer dus had ik ze uit gedaan. maar ik vond het wel een beetje een plakkerige zweet boel worden na een tijdje omdat het totaal niet lucht. maar daar zul je met echte kou niet veel last van hebben.
joep1234
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: rrd fsw 100l wood- 4.5 freeride ofzo - 5.7 expression 08np-6.9 expression 06np

VorigeVolgende

Keer terug naar Surfen Algemeen/ Accessoires