USM nieuwe stijl

Ben jij op een Surf-evenement geweest of weet je er een die we niet mogen missen...

Berichtdoor christiaan1111 » di mei 15, 2012 6:11 pm

Dat Strand Horst een gemoedelijke spot is kan ik wel al Limbo beamen.
Kom er nu pas 3 jaar. Eerste keer dat ik daar kwam kon ik niemand maar direkt de eerste dag contact met deze en gene. Denk dat ik wel 30 man kan opnoemen die ik op een goede dag wel even hallo moet zeggen :D

Maar toch voelen die 97,5 punt achter mijn naam niet lekker :evil:
christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Surfspullen: mXr, Team member DFS.nl

Berichtdoor Opperhoofd » di mei 15, 2012 6:53 pm

Ach, misschien komt er wel een prijs voor degene met de hoogste aftrek... ;)
Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Surfspullen: Fanatic Falcon 101 met MauiSails TR-4 5.5, 6.3, 7.0 en MauiSails TR-7 6.6, 7.6

Berichtdoor christiaan1111 » di mei 15, 2012 7:13 pm

Opperhoofd schreef:Ach, misschien komt er wel een prijs voor degene met de hoogste aftrek... ;)

:9
Ach Onno. Ik oktober is het ook vaak minder dan 10 gr.
Dus jou aftrek komt nog wel
christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Berichtdoor Armand M4M » di mei 15, 2012 7:14 pm

Mooie woorden Martin, ik voel me nu gewoon vereerd dat ik ook op Horst vaar :D . Een erg fijne, leuke, gezellige en aardige speed spot waar de meeste elkaar wel willen helpen met materiaal, trimtips, andere tips of gewoon voor een gezellig praatje met een bakkie koffie of een biertje dr bij. Relaxed! Like! :) :wink:
Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Challenger Sails Aero+ V3 5,5/6,3/7,1/7,9, Fanatic Falcon Speed/79/89, Ianovated wetsuit
Teamrider: Challenger Sails

Berichtdoor christiaan1111 » di mei 15, 2012 7:36 pm

of een biertje dr bij.

Nu weet je toch voor mij een minpunt aan te halen :x
Die zit er niet voor mij in helaas na een dagje surfen
christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Berichtdoor Armand M4M » di mei 15, 2012 8:06 pm

Slaap plekken genoeg in de buurt :wink: 1 of 2 biertjes en dan 15min rijden moet wel kunnen toch? :)
Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Challenger Sails Aero+ V3 5,5/6,3/7,1/7,9, Fanatic Falcon Speed/79/89, Ianovated wetsuit

Berichtdoor christiaan1111 » di mei 15, 2012 8:11 pm

Don't drink and drive Armand.
Zelfs niet voor 15 min
christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Berichtdoor Armand M4M » di mei 15, 2012 8:12 pm

Jep, gelijk heb je. Voor mij dan ook alleen maar Golden Power van de Aldi na afloop van een sessie :)
Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor Crazyed » di mei 15, 2012 8:50 pm

wellicht een na afloop van een USM een BBQ en bier? ;-)
Crazyed
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: Severne Reflex 4, JP Speed 55, slalom 59, 68 en 84, Select V-max/BPF diversen

Berichtdoor barry klasens » di mei 15, 2012 8:58 pm

Crazyed schreef:wellicht een na afloop van een USM een BBQ en bier? ;-)

Verkeerde volgorde Edwin.
Eerst USM, dan je 1ste prijs ophalen, dan BBQ en bier:-)
barry klasens
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Fanatic Falcon Speed/79/90, Neilpryde RS 5.4/6.2/7.0, Select/Caspar

Berichtdoor Crazyed » di mei 15, 2012 9:06 pm

barry klasens schreef:
Crazyed schreef:wellicht een na afloop van een USM een BBQ en bier? ;-)

Verkeerde volgorde Edwin.
Eerst USM, dan je 1ste prijs ophalen, dan BBQ en bier:-)

LOL :)
Crazyed
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: Severne Reflex 4, JP Speed 55, slalom 59, 68 en 84, Select V-max/BPF diversen

Berichtdoor Nils49 » di mei 15, 2012 10:31 pm

Eerste prijs is bier :D
Nils49
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: Fanatic Falcons/Neilpryde RS Racings/Select SL9& Caspar Speed fins

Berichtdoor jadveder » wo mei 16, 2012 12:36 am

christiaan1111 schreef:Don't drink and drive Armand.
Zelfs niet voor 15 min

Na afloop van de USM heb ik met Barry en Edwin een heerlijk alcoholvrij witbiertje van Bavaria genuttigd. :wink:
jadveder
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: mXr Monster 66, Godzilla en mXr 54 met Avanti Machine's M-1 5.5, 6.1, 7.7, 9.4 mXr vinnen

Berichtdoor Herman Dailybits » wo mei 16, 2012 2:29 pm

Agent Mulder schreef:Andre heeft ook mijn gevoel goed verwoord. Ik heb me wel ingeschreven voor deze USM/NK, maar zal er waarschijnlijk alleen zijn als er echte SPEED omstandigheden zijn, want dat is wat het voor mij altijd is geweest: SPEEDSURFEN

NB
Een echte 'CALL' zal toch echt wel welkom zijn ...

+1
Wist niet dat het concept nu zo localgericht is.
Ingeschreven en betaald, maar denk erover mijn inschrijving terug weg te halen en de betaling als donatie voor de site te zien.
Herman Dailybits
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Ray 125, AHD SL1 95 & SL1 80 - NP RSS
Zeilnummer: B-58

Berichtdoor Martin van Meurs » wo mei 16, 2012 7:40 pm

Herman Daylibits

Als de roep om een call zo sterk is moet ik er wel aan tegemoet komen. Is het een idee om een call te geven bij een verwachting van een race met een grote kans van slagen boven de 65km/u? Mocht de wind iets tegenvallen dan heb je een lichtweer race binnen. Ik kan ook callen bij iedere dag die een mogelijke 58+ verwachting in zich draagt maar dat lijkt mij niet zo handig.
Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: mXr-windsurfing
Zeilnummer: 62
Teamrider: mXr-windsurfing

Berichtdoor Luc Salomons » wo mei 16, 2012 8:01 pm

Alsnog een call (zonder garanties natuurlijk) bij een kans op medium-speedrace of sneller lijkt mij een prima idee.
Luc Salomons
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: North Sails Warp 5,7/6,3/7,0/7,8 Fanatic 51/89/112
Teamrider: FunsportMakkum-FanaticNorthION

Berichtdoor j3ro3n » wo mei 16, 2012 8:30 pm

Martin van Meurs schreef:De volgende ronde die eraan komt is het posten op allerlei verschillende sites. In Engeland is iemand bezig met een site die is geënt op een soort clubladder competitie. Hij heeft dit opgesteld voor mensen die geintimideerd raken door de hoge snelheden op gps-speedsurfing.com. Ook dit is een ontwikkeling die verder gaat en ik verwacht dat er in de toekomst vele sites zullen zijn/komen waarop je kunt posten. Volgens mij komt dit mede doordat de extreme snelheden behalve bewondering ook afschrikking voor GPS kunnen veroorzaken.

Dan voeren we op GP3S toch hetzelfde klassensysteem in zoals de USM hanteert? Ieder een eigen ranking, plus de boyz met de big balls (aka overall).
En ook een promotie / degradatie invoeren zoals het golf handicap systeem...bv bij 3x onder/over performance ga je een klasse omlaag danwel omhoog.
j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Zeilnummer: NED-202

Berichtdoor Martin van Meurs » do mei 17, 2012 12:36 pm

Volgens mij moeten we zaken niet overcompliceren. De gedachte aan verschillende lokaties voor een USM is een goede, mits de animo er echt is. Als je verder verdiept wordt het al snel een gekunstelde ranking. Speed is simpel. De snelste wint, dit jaar ook binnen speedgroepen.

Na langer nadenken wil ik toch graag nog wat kwijt. Gisteren waren er op Horst weer een onvoorstelbaard aantal speedies bezig op een doordeweekse dag. De call voor een 65km dag kon maar met moeite worden gemaakt als je puur op de verwachtingen was afgegaan, maar wat een mooie en echte top speeddag was het. Er werd gestreden op het scherpst van de snede. Mensen knalden de hele dag door en naast techniek had je uithoudingsvermogen nodig om de strijd vol te houden. We hebben in het verleden dagen als deze laten schieten en vervangen door potentieel betere dagen die later toch tegen bleken te vallen. Windsurfen vindt niet plaats in een gesloten omgeving zoals bijvoorbeeld darten en dat is ook de charme ervan. Timmer het teveel dicht en je mist veel, soms heel veel.

Ik denk ook dat de huidige trend om met groter materiaal hard te gaan een spanning met zich meebrengt die een onverwacht grote impact op het speeden kan hebben. En ook al vind je (zoals o.a. ikzelf) speeden pas echt speeden als het poeiert, het valt niet te ontkennen dat het algehele niveau drastisch stijgt door dagen zoals gisteren. De lichtweerdagen die nu vrij zijn gegeven (want dat is feitelijk de enige echte wijziging) kunnen een impuls geven aan onze sport en ik hoop dat de USM een echte kans krijgt van de deelnemers. De mid/hardweerranking blijft en wie weet moeten we toe naar een siituatie waar de "echte" USM uitslag puur wordt gebaseerd op de dagen boven 65 gemiddeld, maar als ik afga op de afgelopen dagen zou ik dat persoonlijk jammer vinden. Een stemmingsronde aan het einde van het seizoen onder de deelnemers en eventueel geïnteresseerde forum bezoekers, zou wat dat betreft wellicht ophelderng kunnen geven.

Verder is de USM naast een race ook een sociaal gebeuren, een samenkomst van gelijkgestemden. In deze discussie verschuift dat aspect mijns inziens te ver naar de achtergrond. De call voor een "echte" USM dag lijkt mij zinvol en de boodschap die is uitgezonden door verschillende riders is binnengekomen, maar ik wil toch ook een lans breken voor de fun die je kunt hebben op een niet vantevoren verwachtte prachtge surfdag. In hoeverre je die fun moet koppelen aan een race is een tweede, maar de keuzevrijheid die je hebt om zo'n dag te pakken over een hele periode lijkt mij ook wat waard. Maar goed, de weerstand tegen het nieuwe systeem valt niet te ontkennen. Ik hoop alleen dat mensen zich niet puur vastbijten in vantevoren bedachte stellingen. De werkelijkheid is soms leuker dan de stellingen die worden ingenomen op het forum en ik heb al meermaals gemerkt dat discussies in het echt een ander verloop krijgen dan die op dit forum.

Zomaar wat overpeinzingen met als doelstelling de eenheid hopelijk een beetje terug te krijgen.
Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: mXr-windsurfing
Zeilnummer: 62
Teamrider: mXr-windsurfing

Berichtdoor jadveder » do mei 17, 2012 1:01 pm

Martin van Meurs schreef:Gisteren waren er op Horst weer een onvoorstelbaard aantal speedies bezig op een doordeweekse dag. De call voor een 65km dag kon maar met moeite worden gemaakt als je puur op de verwachtingen was afgegaan, maar wat een mooie en echte top speeddag was het. Er werd gestreden op het scherpst van de snede. Mensen knalden de hele dag door en naast techniek had je uithoudingsvermogen nodig om de strijd vol te houden. We hebben in het verleden dagen als deze laten schieten en vervangen door potentieel betere dagen die later toch tegen bleken te vallen. Windsurfen vindt niet plaats in een gesloten omgeving zoals bijvoorbeeld darten en dat is ook de charme ervan. Timmer het teveel dicht en je mist veel, soms heel veel.

De lichtweerdagen die nu vrij zijn gegeven (want dat is feitelijk de enige echte wijziging) kunnen een impuls geven aan onze sport en ik hoop dat de USM een echte kans krijgt van de deelnemers.

Verder is de USM naast een race ook een sociaal gebeuren, een samenkomst van gelijkgestemden. In deze discussie verschuift dat aspect mijns inziens te ver naar de achtergrond.

Gisteren was een goede doordeweekse speeddag. Vorig jaar had op deze dag een geldige USM kunnen worden gevaren. Nu de wedstrijddagen weer enkel in het weekend zijn is dit ook een verandering.
Goede gedachten Martin.
jadveder
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: mXr Monster 66, Godzilla en mXr 54 met Avanti Machine's M-1 5.5, 6.1, 7.7, 9.4 mXr vinnen

Berichtdoor Armand M4M » do mei 17, 2012 1:35 pm

Mee eens, speed met licht weer en groot spul is gewoon enorm leuk. Ik vaar al langere tijd op grotere boards dan wanneer de meeste onder ons kleiner varen (ondanks mn 63kg) en volgens mij gaan steeds meer luitjes in de gaten krijgen dat je op Horst met iets chop gewoon harder gaat dan met kleine slalom- of speedboardjes. Het geeft meer comfort en zweeft makkelijker over de chop ... het enige nadeel is dat het veel zwaarder voor de beenspieren is wat bij langere runs (bijv. nautical) een klein nadeel is :)

Maar dit soort dagen zoals gisteren, top! Vind het juist jammer dat lichtweer dagen slechts 1 (of 2?)x meetelt voor de USM. Wat mij betreft mogen al dit soort dagen meetellen voor de ranking :)
Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

VorigeVolgende

Keer terug naar Events