Vrijdag 25 mei - Gouwzee

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Berichtdoor Marcello » do mei 24, 2012 9:30 pm

Wellicht wel de mooiste dag van het jaar; zon, warmte en 5 bft. Ik heb snippermiddag genomen en zal er zo rond 13.30 uur zijn. Ruut is al eerder aanwezig. We gaan naar hemmeland.
Marcello
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Net voldoende!

Berichtdoor windsurfpiet » do mei 24, 2012 10:12 pm

Yes ich bin dabei!
windsurfpiet
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: Fanatictic Freewave 86 & 105 - Shark 130 / NP 4,5 & 5,0 & 5,8 - Gaastra 7,5

Berichtdoor DirkB » do mei 24, 2012 10:15 pm

Kom waarschijlijk ook wel. Als ik geen zin heb om naar Andijk te rijden. Ik hoop op 5 bft maar verwacht het niet echt.. Uiteraard starten vanaf de Nes :roll:
DirkB
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Starboard/JP/NP/MFC

Berichtdoor RaymondW » vr mei 25, 2012 7:07 am

Gister was echt bizar goed!
Nergens echte wind, maar om Marken heen trok het toch aan tot goeie planeer wind :lol:
Denk dat het thermisch effect goed op gang is.

Aangezien het druk word met surfers en dagjes mensen graag een btje economisch parkeren!
Moet nog even wat regelen, maar hoop er op tijd te zijn.
RaymondW
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: North Warp F2013 & Fanatic Falcon
Zeilnummer: NED-160
Teamrider: North Fanatic ION

Berichtdoor keesd » vr mei 25, 2012 4:01 pm

Ik kom ook zo die kant op. Nog even een paar bammetjes smeren.
Alles tussen 7.5 en 4.7 gaat mee. En dan zie ik het wel,ik ga naar de Nes.
keesd
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: Fanatic Eagle 100, Bic Bamba en Tiga 268 Slalom

Berichtdoor Marcello » vr mei 25, 2012 7:33 pm

Dit is nou waar surfen voor gemaakt is.

Wind, zon en warmte. Water was heerlijk van temperatuur en wind was goed.

Met 7.3 en Ray 125 was het prima varen. Ik heb ik weet niet hoeveel rakken samen met Ruut naar de overkant gemaakt. Mijn benen zeggen nu; phoeff moe!

Ruut nog mobiliteitsservice verleent toen zijn vin plotseling aan de overkant onder zijn plank was verdwenen :-?

Topdag die zeker in de top 3 van dit jaar gaat komen!
Laatst bijgewerkt door Marcello op vr mei 25, 2012 9:47 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Marcello
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Net voldoende!

Berichtdoor Ilja1974 » vr mei 25, 2012 7:59 pm

Nou dan hebben jullie het beter dan ons in Enkhuizen gehad.
Wel een lekkere zon en lekker watertje mare de wind was ver te zoeken.
Moet die kant ook maar eens op gaan binnenkort.
Groetjes Ilja
Ilja1974
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Starboard Futura 133+Rocket 115,3S 96,Pocket 78,Gaastra zeilen tot 6m,North Sails Daytona 7,8

Berichtdoor Jo Ruut » vr mei 25, 2012 9:32 pm

van 10.30 tot 18.00u gevaren, toen was het genoeg geweest nu moe en voldaan op de bank met een wijntje. :P
het was inderdaad een mooi dagje op de gouwzee, was voor mij de eerste keer daar en goed bevallen.
Marcel nog bedankt voor de hulp, snap nog steeds niet hoe de vin zomaar verdwenen kon zijn.
had hem net nieuw gemaakt van papier mache, een rakje mee gevaren weg vin :)

Gr,
Ruut
Jo Ruut
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: oud en nieuw

Berichtdoor keesd » vr mei 25, 2012 11:01 pm

Ik voel me nu als Animal (Muppets) na zijn drum solo :9~ :9~ :9~ .
Helemaal top vanavond aan de Nes :thumbup: .
16.45 Aanwezig even gekeken er werd gesurfd me zo rond de 7.5 m. Er kwam iemand van het water die ging omtuigen 6.8 naar 8.x. Mijn grootste is 7.5, dus die op en de SL7 35 onder de eagle. Dit was perfect :D . Tot een uur of 6 lekker gepowered mijn rakjes richting het Hemmeland gemaakt. Alles liep lekker, hoogte lopen naar het Hemmeland en licht ruime wind weer terug. Al mijn gijpjes gestaan :D . Toen ging er een tandje bij en de ventilatoren gingen een stukje harder. Tot 19.00 uur tegen overpowered aan gevaren :9~ . Wat rost dat lekker over de golfjes. nu 95% van mijn gijpjes gestaan. Toen ging er nog een tandje bij, dus maar omgetuigd naar de 5.3 Manic en de wave vin er maar onder. Goed, het liep minder hard maar voer wel veel relaxter 8) . Maar zelfs hiermee in de vlagen nog overpowered. De chop veranderde ook meer in schansjes en zo met rechts voor ook nog wat airtime gemaakt :devil: en terug een beetje op de kniehoge golven gespeeld :P .
Uiteindelijk was om 21.00 uur de pijp leeg en lekker in het zonnetje afgetuigd.

Nogmaals helemaal top :thumbup: . Op dit moment mijn lekkerste sessie dit jaar.
keesd
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: Fanatic Eagle 100, Bic Bamba en Tiga 268 Slalom

Berichtdoor RaymondW » vr mei 25, 2012 11:55 pm

Sessie : http://surf-sessions.com/user/raymondw/ ... 2012-05-25
Geweldige middag/avond op de Gouwzee! :D
Begonnen met SX 81 en de 8.6, helaas werd het steeds wat minder, maar ik gokte op een avond met NO wind.
Dat gebeurde dit jaar voor het eerst! :clap:
Na wat ruime windse rakken (55km/avg) met de grote set en een steeds hardere wind toch maar de hagelnieuwe Falcon 89 gepakt met 7.0 en de trim tips van PeterV er op los gelaten, resultaat was een goeie eerste sessie met het board! :D

Qua drukte was het voor het eerst dit jaar ECHT druk!
Zowel op het Hemmeland als op de Nes was er volgens mij geen vrij parkeerplek meer te vinden.
Alleen maar lachende rooie gezichten en veel slap ge*u* over de wintersessies, echt een relaxte sfeer!
RaymondW
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: North Warp F2013 & Fanatic Falcon
Zeilnummer: NED-160
Teamrider: North Fanatic ION

Berichtdoor windsurfpiet » za mei 26, 2012 9:51 am

Potver wat een dag! Eerst half Nederland gezien, omdat ik bij Hightide in IJmuiden allemaal spul op moest halen. Zat om 12.30 in de auto en daarom was ik pas om 14.30 bij de Nes. Hij moet toch ook maar eens in de buurt van Amsterdam gaan zitten! Maar ben blij dat ik die kant op ben gereden want wat een topgast is Ivo! Heeft weer mooie dealtjes gemaakt!

Anyway, het stuk rijden was het waard! 7,5 erop en gaan! Ging heerlijk en kon de hele tijd planeren. Om 16.30 ging het zelfs nog harder waaien. Jammer genoeg moest ik om 18.15 weg voor een concert van Splendid, wat overigens een top afsluiter van de dag was!
windsurfpiet
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Surfspullen: Fanatictic Freewave 86 & 105 - Shark 130 / NP 4,5 & 5,0 & 5,8 - Gaastra 7,5

Keer terug naar Surfmaatje