Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!
Lekker gevaren gisteren, eerst met 5,2 maar dit was te klein dus 6,2 ook maar opgetuigd en de 5,2 onder de auto geschoven voor latere tijden. De hele dag met de 6,2 gevaren en op de gps 45,2 km/h kunnen klokken met alleen maar aan de windse rakken. Het zeil was goed te houden (geen enkel probleem) maar ik had moeite om in de achterste voetband te komen en voer dus bijna alleen maar met mijn voorste voet in de band. Waarom ik hier moeite mee had is me onduidelijk maar het scheelt veel in de controle en daarom niet de maximale snelheid eruit weten te halen, toch wel lekker gevaren d.w.z. wanneer je de goede vlagen te pakken had. Wellicht heeft het er mee te maken dat ik wat aan het spelen ben met de giekhoogte (hoger dan normaal) en de trapezelijnen (iets verder naar achteren), wellicht heeft iemand hier een antwoord op. Het is overigens toch raar om full speed mensen voorbij te gaan die staan te dobberen, maar ja, dat is horst.
-

schnauzer
- Freeride pro

-
- Surfspullen: RRD Avantglide m,Z-Ride 105,GUNSAILS Mega XS 5.2,6.2,6.8 booster 8.5,tempo 6.9,Chamaleon 32, 28.
Ik zag overigens iemand in het water staan met een camera, wellicht is het mogelijk om de foto's te plaatsen. Ik weet dat er veel surfers zijn die belangstelling hebben bij een leuke foto.
-

schnauzer
- Freeride pro

-
- Surfspullen: RRD Avantglide m,Z-Ride 105,GUNSAILS Mega XS 5.2,6.2,6.8 booster 8.5,tempo 6.9,Chamaleon 32, 28.
door Crazyed » ma jun 11, 2012 2:50 pm
schnauzer schreef:Lekker gevaren gisteren, eerst met 5,2 maar dit was te klein dus 6,2 ook maar opgetuigd en de 5,2 onder de auto geschoven voor latere tijden. De hele dag met de 6,2 gevaren en op de gps 45,2 km/h kunnen klokken met alleen maar aan de windse rakken. Het zeil was goed te houden (geen enkel probleem) maar ik had moeite om in de achterste voetband te komen en voer dus bijna alleen maar met mijn voorste voet in de band. Waarom ik hier moeite mee had is me onduidelijk maar het scheelt veel in de controle en daarom niet de maximale snelheid eruit weten te halen, toch wel lekker gevaren d.w.z. wanneer je de goede vlagen te pakken had. Wellicht heeft het er mee te maken dat ik wat aan het spelen ben met de giekhoogte (hoger dan normaal) en de trapezelijnen (iets verder naar achteren), wellicht heeft iemand hier een antwoord op. Het is overigens toch raar om full speed mensen voorbij te gaan die staan te dobberen, maar ja, dat is horst.
giek lager kan idd het probleem oplossen, of deze workaround: eerst ruime wind in plane, voet in de voorste voetband en vervolgens scherp aan de wind varen en vervolgens de voet in de voorste voetband plaatsen en vervolgens weer halve wind.
-

Crazyed
- Freeride pro

-
- Surfspullen: Severne Reflex 4, JP Speed 55, slalom 59, 68 en 84, Select V-max/BPF diversen
Crazyed schreef: voet in de voorste voetband ...en vervolgens de voet in de voorste voetband plaatsen ...
Is dit de geheime formule van Mr. Incredible?
-

jadveder
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: mXr Monster 66, Godzilla en mXr 54 met Avanti Machine's M-1 5.5, 6.1, 7.7, 9.4 mXr vinnen
eerst ruime wind, voorste voetband en vervolgens oploeven en daarna achterste voetband doe ik altijd eigenlijk al. wellicht de giek toch maar weer iets lager zetten de volgende keer. dat ik de giek hoger zette komt omdat ik een antal keren uithaakte tijdens het varen. Ik heb de lijnen op vuistbreedte van elkaar af staan en ze zijn ook niet al te lang. Blijft dus weer even testen de volgende keer.
-

schnauzer
- Freeride pro

-
door Crazyed » ma jun 11, 2012 3:10 pm
schnauzer schreef:eerst ruime wind, voorste voetband en vervolgens oploeven en daarna achterste voetband doe ik altijd eigenlijk al. wellicht de giek toch maar weer iets lager zetten de volgende keer. dat ik de giek hoger zette komt omdat ik een antal keren uithaakte tijdens het varen. Ik heb de lijnen op vuistbreedte van elkaar af staan en ze zijn ook niet al te lang. Blijft dus weer even testen de volgende keer.
als je uithaakt tijdens (ruime wind neem ik aan) het surfen mmmmmmmm, wellicht je mastvoet naar achteren?
-

Crazyed
- Freeride pro

-
- Surfspullen: Severne Reflex 4, JP Speed 55, slalom 59, 68 en 84, Select V-max/BPF diversen
Nu je het zegt, ik had mijn mastvoet volgens mij ook een tweetal centimeters meer naar voren dan normaal bij deze zeilmaat. Ik denk er nu pas weer aan, misschien teveel aanpassingen tegelijk. Zal de volgende keer de zaken maar een voor een veranderen.
-

schnauzer
- Freeride pro

-
Keer terug naar Surfmaatje