In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.
door airborn » do jun 14, 2012 9:26 pm
in de hoop dat mensen handige truckjes hebben ontwikkelt over de jaren, toch maar ff een topic. Ik heb namelijk in mijn nieuwe huisje geen aparte badkamer, douch staat in de slaapkamer en daar kan ik mn pak niet handig in ophangen. Ik heb daardoor binnenshuis eigenlijk geen plek waar ik mn pak handig kwijt kan. Tot hij klaar is met druipen in de douch wil wel, maar echt drogen duur echt dagen in de douchcabine. En mn pak in de woonkamer boven het laminaat vind ik nou ook niet echt een plan. Daarnaast, als ik een keer de kans krijg 2 dagen achter elkaar te surfen is het vast prettig om de 2e dag een droog pak aan te kunnen trekken. Dus de vraag: wat is de handigste en snelste manier om je pak droog te krijgen? (zonder mn pak daarbij om zeep te helpen natuurlijk  )
-

airborn
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: een wetsuit :D
Na het uitspoelen van mijn pak wring ik hem een beetje uit. Bij mooi weer hang ik hem dan aan de schutting. Is dan zo droog. Anders hang ik hem in de schuur bij de surfspullen. Afhankelijk van de buitentemperatuur is hij daar redelijk snel droog.
-
surf-bradda
- Deur-surfer

-
door keesd » vr jun 15, 2012 12:05 am
Voor wat betreft het hebben van een droog pak de volgende dag. Ik hang het pak altijd binnenste buiten op; zo is de binnenkant tenminste droog als ik het de volgende dag weer aan wil. De buitenkant boeit me dan niet zo. Ik hang hem altijd boven een teiltje. Zo blijft mijn laminaat (op zolder) droog. Actief een luchtstroming creëren werk ook super (ventilatortje).
-
keesd
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: Fanatic Eagle 100, Bic Bamba en Tiga 268 Slalom
-
Scimitar
- Worldcupper wannabe

-
- Surfspullen: F2, AHD, Loft O2, Loft Switchblade, Gun Tempo, Arrows
Scimitar schreef:2 opties ..........1. Hang air wetsuit dryer:.........2. Do it Yourself hang air wetsuit dryer......
Nog nooit gezien Ophangen in een goed geventileerde ruimte, eventueel boven een teiltje. Geforceerd drogen is vaak niet bevorderlijk voor het pak.
-

**carlos**
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: Tabou Rocket, Fanatic Shark, NeilPryde, Gaastra
Inderdaad zoals men zecht binnenstebuiten en een lucht flow creeren.
Let wel op als je het op een hanger hangt is je pak te zwaar en komen er "scheurtjes" in de schouders. Beter is het pak door de hanger te doen en het dus op de helft op te hangen dit is beter voor de levens duur.
Het is wel minder voor de lucht flow. Of wat ik vaak doe een bezem tussen de kliko's em daar mijn pak over hangen tot het uitgedrupt is.
Spoed drogen: regelmatig de armen en beenen aan de onderkant uit knijpen en dan voor het slapen gaan als hij is uitgedrupt over de verwarming leggen
-

King of the Kaloot 2006
- Worldcupper wannabe

-
- Surfspullen: Een kar vol
Hang hem meestal binnenste buiten buiten aan de was lijn. Dit zit eindvd middag / savonds tog in de schadyw. Maar wel een heerlijk zee windje..
Mocht het nog nat zyn de volgende dag en ik heb geen zin in een klam pak, trek ik er een lange dunne loop broek onderm en overigens altyd een lycratje..
-

Martijn K.
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Fanatic & Gunsails
Bij mooi weer hang ik hem over de schutting en anders blijft ie gewoon nat tot de volgende sessie. is toch geen probleem om een nat pak aan te trekken? je wordt toch nat. Bij 5 graden is het wel een beetje koud maar met deze temperaturen prima toch? Pak gaat nat ook gemakkelijker aan vaak.
-
liefhebber
- Freeride pro

-
- Surfspullen: F2 SX-XS +SX- M,Fanatic Falcon T2, Maui Sails 5.9 6.3 7.0 7.6, Gun sails10.9
Keer terug naar Surfen Algemeen/ Accessoires