Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!
Heerlijk daagje gevaren Hornet 135 np V8 7,4 en later h2 8,7 Halverwege de middag ging het nog ff toenemen. Snel naar de kant om wave setje te pakke. Reboun 93 en bump jump zeiltje 5,8 Volgende keer toch wel weer naar zee denk
-

keeskerklviet
- Deur-surfer

-
De wind was vandaag nogal aan en uit. In de luwtes had ik beter met 8,5 kunnen varen terwijl de vlagen perfect waren voor mijn 7.4 meter. Tijdens die bui die over kwam heb ik een kwartier of wat langer niet kunnen varen. Ik kon mijn 7.4 meter en mijn 120 liter board in die periode niet onder controle houden. Heeft er iemand aan de wal gemeten hoe hard deze vlagen waren? Normaal kan ik deze 7.4 toch lang houden in harde vlagen.
Alles bij elkaar was het toch een leuk dagje varen. Al had ik beter van te voren een kleiner setje klaar kunnen leggen zoals ik dat vaker doe. Maar omdat windfinder niet meer dan 12 knopen en wat vlagen van 20 knopen verwachtte heb ik dit keer enkel mijn 120 liter + 7.4 meter opgetuigd en had geen zin om dat later op de dag alsnog te doen. De volgende keer tuig ik dus maar weer wel een setje van te voren op voor als de wind onverwacht toe neemt.
-
Zeelandsurfer
- Die-hard windsurfer

-
Moest gisteren met mijn 8.5 GTX toch aardig aan de bak. Vooral van 12.00 tot +/- 13.00 was het eigenlijk net ff te hard. Al met al toch lekker gevaren en mijn 8.5 wel eens echt lekker uit kunnen proberen. 
-
Gert-Jan Berendsen
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: Futura 122, Gaastra GTX 8,5 | 6.5 ,Phantom 7.1
door Mr.Jr » ma jul 02, 2012 2:01 pm
Precies! van 12 tot 13:00 was die redelijk hard! Met mn 7.6 en 110L board lekker gepowerd kunnen varen! Max van 62.6  Jammer dat er nog meer wind kwam later op de dag, dan had ik wellicht nog harder gevaren!
-
Mr.Jr
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: Tabou + MauiSails
door Wolffje » ma jul 02, 2012 2:11 pm
Hoeveel wegen jullie eigenlijk?  Ik had van 12.00 tot 13.00 best een 6.2 kunnen varen, heb mijn 7.0 nog aardig kunnen houden op één tailwalk (?) na. Ik werd in ieder geval ineens uit het water getild met board en al, is dat een tailwalk of gewoon een harde vlaag uit een andere windrichting? Al met al weer heerlijk (halve wind) gevaren met de gele F2 270 en North Warp 7.0. Heb na 13.00 nog een paar rakjes gevaren en heb daarna heerlijk in het zonnetje afgetuigd. In de auto op de terugweg een grote bui gehad, zat daar nog wind bij?
-
Wolffje
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: F2 Thommen 270III, JP Freestyle 260, North Sails: Warp 7.0, IQ 6.2, Volcano 6.3, Rave 5.3, Zeta 4.5
Wolffje schreef:Hoeveel wegen jullie eigenlijk?  Ik had van 12.00 tot 13.00 best een 6.2 kunnen varen, heb mijn 7.0 nog aardig kunnen houden op één tailwalk (?) na. Ik werd in ieder geval ineens uit het water getild met board en al, is dat een tailwalk of gewoon een harde vlaag uit een andere windrichting? Al met al weer heerlijk (halve wind) gevaren met de gele F2 270 en North Warp 7.0. Heb na 13.00 nog een paar rakjes gevaren en heb daarna heerlijk in het zonnetje afgetuigd. In de auto op de terugweg een grote bui gehad, zat daar nog wind bij?
92 KG eigenlijk ging het nog wel redelijk. maar in de top vlagen was het echt te groot, je bent dan in no time vermoeid.
-
Gert-Jan Berendsen
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: Futura 122, Gaastra GTX 8,5 | 6.5 ,Phantom 7.1
Keer terug naar Surfmaatje