Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!
Zal aan jullie denken hier 70 km uit de kust voor Zandvoort. Gisteren waaide het hier lekker door, hoop voor jullie dat het morgen een mooi dagje wordt. Zie jullie weer, laterrrrrr.
-
Master of Disaster
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: 1x Tabou Manta 110 ltr, 1x Fanatic Allwave, 3x North Ice, 3x Gaastra GTX.
Ok Dirk, Ik heb met Nieste bij de pier afgesproken, ik probeer misschien toch daar te komen rond 9  en anders: see ya next time! gr Mark
-
Katapult M
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: Starboard AcidQuadFutura FLOW Severne 9.0 NP Saber 7.7 NP Excess North 4.5
door DirkB » zo jul 01, 2012 5:25 pm
Wás mooi.. Ook al, eigenlijk vooral, het eerst uur/anderhalf uur. Mooie rustige golven met ruimte, lekkere wind, eigenlijk helemaal prima voor m'n 5.6 en 85 l. én lekker rustig op het water rond 09:30 Daarna werd de wind iets minder, maar de 106 l. was toen een prima alternatief, totdat het rond een uur of 14:00 weer ietsje harder begon te waaien en de golven langzaam maar zeker weer een beetje terug kwamen. Board voelde meteen weer wat groot aan. Toch nog lekker een uurtje doorgekacheld tot de pijp écht leeg was.. Al met al een topdag, en veel maatjes weer gezien aan de waterkant Nu met de honden, eten en kijken hoe die spanjaarden (hopelijk) afgeslacht worden 
-

DirkB
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Starboard/JP/NP/MFC
Was vandaag idd top mannen lekkere golven! En weer geen forward........  gr Mark
-
Katapult M
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: Starboard AcidQuadFutura FLOW Severne 9.0 NP Saber 7.7 NP Excess North 4.5
Lekker met de Freesex 96 en 4.7. Mooie dag mannen. 
-
richiandor
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Fanatic bee lite 284 - Starboard Freesex 96-Neilpryde.Arrows.North
was een mooi daggie, met 5,3 op 85 l . s, ochtends het lekkerst gevaren
-
marcobak
- Freeride pro

-
- Surfspullen: RRD Wavecult85L&FSW110L:Simmer Icon4,2 4,7&5,3Iron6,2:NPAlpha 5.8
door EdwinR » zo jul 01, 2012 9:51 pm
Zo, dat was een heerlijk dagje! Kwam in de middag aan, zo rond keer van het tij. Op advies van een zekere local waarvan de naam begint met Ultra klein plankje en groot zeil gepakt. Dus 85 liter wave guerilla met 5.5 superfreak was de combi. 14:44 het water op , 14:45 mijn eerste forward - lekker! Ik was van plan 43 forwards te draaien vandaag maar hoewel ik er best wat heb gedaan leek me die telling niet te halen. En het bijhouden ging ook niet echt zuiver  . Enigzins getergd door het commentaar dat mijn loepjes niet zo hoog zijn probeerde ik het een keer 'stalled', had ik laatste ook al een keer gedaan, maar dat is scary shit als je gewend bent dit in de vaargeul van Strand Horst te doen. Maar goed, genoten van de uitgestelde slome rotatie en me niet bezeerd - ik leg me verder neer bij mijn gebrek aan Grande Cojones om dit echt hoog en stoer te doen  . Bobbie had 3 groupies meegenomen om de sociale druk op te voeren. Kaj was lekker bezig en bleef maar bezig. En terecht! Rond vijf uur nam de woeiwapper toch wel flink toe dus ik besloot om te tuigen naar Italia-kleuren, de 4.7. Ook de local wiens naam eindigt op Pruim koos voor blauw. Het gekke vond ik dat we nog maar met zo'n tien man op het water waren toen de wind en golven echt goed werden. Rare jongens soms die windsurfers want toe ik kwam was het echt druk maar toen was het zeker niet op zijn mooist (kleine golfies toen nog). Met de 4.7 heb ik nog zo'n twee uur gespeeld maar toen was bij mij de pijp toch wel erg leeg. Nagenietend liep ik dromend door de duinen naar de auto, wat een topsessie toch weer en wat een mooie sport is dit!
-

EdwinR
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: single fins, hots en north
door Taan » zo jul 01, 2012 10:46 pm
Heurlijk, heurlijk, heurlijk! Was mijn 1e planeer sessie dit jaar dus best wel weer ff inkomen. Met 5.3 en 86 liter had ik een prima setje. In het begin best scary die snelheid weer en lastig om mijn board te controleren achterin. Daar had een 4,7 ook wel gekund. Later ging het gewoon weer vol gas als vanouds. Zelfs ultra moest nog zijn best doen. Verder geen gekke dingen gedaan behalve vol voor de schansen gaan!  Om 1645 tevreden gestopt. Zelfs het klunen door de duinen ging soepeltjes. Vanavond nog energie over om een rondje te hardlopen. Al met al een mooie dag.
-

Taan
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Skate112ltd, Freewave86, Witchwave70, Hotsails liquid7.0 Fire6.0 Smack5.3, Gun WaveMC 4.7, 4.0
Wow, alweer een topdaggie op zonovergoten Wijk! Mega druk met parkeren maar om 14u was er net een pole plek vrij! Eerst beetje half onsjore freeride sessie met 5.4 en 75L Rebel. (twijfelde of ik al 4.7 moest pakken, dit was t compromis) Zeker met hoog voorraan wel lekker wat meer power te hebben om de witte richels over te komen. Wel ff wennen, vaar verder zelden zo groot op de Rebel, op gang prima, maar duwt wat harder op de neus vlak voor planeren, ff wennen. De golfies moesten nog groeien. Om 17:30 werd 't harder, en ik zag dat EdwinR naar blauw was geswitched, ja, dan ik ook natuurlijk! 4.7 gepakt en golfies waren ook goed logo hoog geworden!! Mooie bakken achterin!! Geen lange multi turn golfritten, maar wel heerlijk van hoog frontside naar beneden gejetst en terug boven tegen het krullende wit weer gedraaid. (met af en toe een lekker zetje  ) En de jumpies konden weer lekker hoog. T bleef wel schuin onsjor. Het was intussen wel erg rustig geworden, met 8 windsurfers en 5 kiters lekker de ruimte Leuk met EdwinR en Kaj rond raggen 2e sessie was van 18u tot 20u. Yihaa!! (nu behoorlijk stuk  ) I love it, when a plan comes together:  ps, tussen 20:15 en 21:00 gingen er ook nog 5 vers het water op...
Laatst bijgewerkt door ultraprime op zo jul 01, 2012 11:18 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
-

ultraprime
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: JP FS 107pro & FSW 85pro, F2 Rebel 75 & Rave 84, NP Alpha's, MauiSails Gieken,
-
door Kaj » zo jul 01, 2012 11:15 pm
Sjongejongejongejonge, wat een dag! Op advies van Ultraprime - de Erwin Kroll van Wijkiki - besloten tweede helft van de middag te gaan, een goede keuze (waarvoor dank Ultra!). Iets na 15u het water op, toen de laatste wolken wegtrokken en de woeiwapper een tandje bijzette nadat 'ie een half uurtje wat rustiger aan had gedaan. Meteen ook even afspraak met 'm gemaakt dat we zouden gaan voor de niet-omtuigstrategie: 5.3 it is. In het begin was dit zeker niet te groot, zoals Ultra al meldde was er wel wat powerrrr nodig om de witte schuimtapijten over te steken. Kwam er lekker in, maar belandde na een spoelsessie die lang aanhield bij de bunker. Geen zin om te klunen dus mezelf schop onder m'n kont gegeven en weer gegaan. Gegijpt bij het windmolenpark en in 1 rak teruggeramd richting Aloha. De golven werden steeds cleaner, er kwam meer ruimte tussen de bruine bakken en de woeiwapper deed er nog een tandje bij. Laatste anderhalf uur dus vol aan de bak, veel airtime gepakt, aantal neuslandingen en daaruit voortvloeiende katapults beperkt tot 1 en weer een aantal lekkere golfritten kunnen maken. Lekker veel ruimte op het water, rest van de meute was kennelijk BBQ'en bij schoonmoeder. Zonde, want het werd mooier en mooier. Om 19u helemaal gesloopt en dus het wereldrecord traag aftuigen moeiteloos kunnen verbreken. Gezelschap van andere fanatiekelingen maakte het feest compleet vandaag! Laatste compliment is voor Ultraprime. Niet voor z'n vaarkunsten - die worden genoeg geroemd - maar voor het citeren van Hannibal, toch één van de grootste filosofen van onze tijd met ongeëvenaarde leiderschapskwaliteiten. Zonder hem is alles toch anders, toch?
Laatst bijgewerkt door Kaj op ma jul 02, 2012 11:12 am, in totaal 1 keer bewerkt.
-

Kaj
- Freeride pro

-
- Surfspullen: Witchcraft Wave V2.2, JP FSW 98, Gaastra Manic 3.7-5.7
door Jo Ruut » ma jul 02, 2012 11:22 pm
ik heb zelf heerlijk gevaren  en wat film opgenomen, niet al te beste kwalietijd, moet het leren filmen nog wat verbeteren. te bekijken op http://www.youtube.com/watch?feature=yo ... 8oAs&gl=USduurt wel 15 min maar misschien sta je erop! P.s. weet iemand hoe je kan voorkomen dat er minder waterdruppels op je lens blijven zitten? Gr, Ruut.
-
Jo Ruut
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: oud en nieuw
door bmAn » di jul 03, 2012 2:46 am
Ik zag mezelf even terug op je film Ruut! Dirk je had gelijk, als je niet binnen het bereik van 5 meter van de camera blijft sta je er niet zo best op... Jo Ruut schreef:P.s. weet iemand hoe je kan voorkomen dat er minder waterdruppels op je lens blijven zitten?
Ruut, ik hoorde van een GoPro gebruiker dat ie autowax (Turtle Wax of Rain-X) gebruikt, dan rollen de druppels er sneller af. Om condensvorming binnenin te voorkomen kun je siliconen zakjes in het omhulsen leggen.
-

bmAn
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: Starboard, Fanatic, MauiSails, Severne
-
Jo Ruut, Leuke film, ik sta er zeker op (met achterlijke witte helm) thx Mark
-
Katapult M
- Deur-surfer

-
Keer terug naar Surfmaatje