Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!
Ik ga morgen richting Zuid-Frankrijk voor een surfvakantie in Leucate. Waarschijnlijk ga ik ook nog naar de baai van Roses. Zijn er nog meer forum-leden die plannen hebben daar de komende weken heen te gaan?
-

vichelli
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: F2FXV SX 82-69, SB Kombat Sb EVO, Neilpr EVOIII, TR4, Deboichet,tect.select
thanks Hansie. Alleen de formula blijft thuis, dus het moet al gek gaan wil ik niet kunnen surfen.
-

vichelli
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: F2FXV SX 82-69, SB Kombat Sb EVO, Neilpr EVOIII, TR4, Deboichet,tect.select
Als je naar Roses gaat zou ik alle spullen maar meenemen, het is wel erg zuur als je langs de kant staat te kijken bij 30 graden en windkracht 3 tot 4. Ikzelf vertrek 20 juli voor 5 weken naar L 'Estartit en neem alles mee. Prettige vakantie en laten we hopen dat er minimaal een keer Tramontana komt te staan of Scirocco, dan wordt het pas echt feest.
-
Master of Disaster
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: 1x Tabou Manta 110 ltr, 1x Fanatic Allwave, 3x North Ice, 3x Gaastra GTX.
door Kaj » vr jul 06, 2012 10:13 am
Master of Disaster schreef:Ikzelf vertrek 20 juli voor 5 weken naar L 'Estartit
Klinkt goed! Ben zelf in die periode een lang weekend in Pals - ligt in dezelfde baai als l'Estartit - en ook de eerste twee weken van september. Als er Tramuntana staat, raad ik iedereen die aan de Spaanse Costa of zuid-Frankrijk verblijft om naar Pals te gaan, beste wave-spot van de Oostspaanse kust. Op Youtube staan veel filmpjes van de brute dagen (7-9 Bft) waarop locals met 3.3-3.7 varen. Hun niveau is erg hoog, dubbele forward is geen uitzondering en ook mooie golfritten worden gemaakt. Tramuntana (N) is side-off, kan dus vlagerig zijn maar wel erg mooi voor het golfrijden. Scirocco - ik ken 'm als Gregal (NO) - is side-on en kan net als de Tramuntana flink doorblazen. Vaak steekt de Xaloc op, een ZO-wind die meestal bij 4 Bft blijft steken maar op erg warme dagen kan toenemen. Heb vorige zomer twee dagen overpowerrrrd met 4.0 gevaren met Xaloc. Weinig golven, wel hard rammen. Voor wave moet je m.i. niet in Roses zijn, wel voor hard knallen ... Vanuit Roses ben je binnen een uur in Pals. Ben zelf nog niet naar Leucate gereden, maar denk dat het zo'n 1.5 tot 2u rijden is. Voor een goede dag Tramuntana is dat absoluut de moeite. Nog 1 tip: met je shizzle uit het water gaan is bij een stevige branding een kunstje dat je van de locals moet afkijken. Het is niet moeilijk, maar wel belangrijk om het goed te doen om te voorkomen dat je shizzle de wasmachine ingaat en wordt opgegeten door het warme Spaanse zeewater ...
-

Kaj
- Freeride pro

-
- Surfspullen: Witchcraft Wave V2.2, JP FSW 98, Gaastra Manic 3.7-5.7
Keer terug naar Surfmaatje