Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!
Moge ik ga er ook zijn ik sta waarschijnlijk bij de ingang van het blokken haventje (de zuid kant) 10hr of zo
-

King of the Kaloot 2006
- Worldcupper wannabe

-
- Surfspullen: Een kar vol
Ik jou ook niet Coen. Ik was er om 10hr en ben eerst even naar het einde van de haven gereden maar zag jou niet. Nu zat ik ook te twijfelen of je een grijze of een zwarte auto had en het merk weet ik al helemaal niet meer hahaha. Daarna ben ik naar de ingang van het haventje gereden en even de buien afgewacht. Toen zag ik naast mij een oude, vale rode Daihatsu Charade en heb toen het droog werd even kennnis gemaakt met "spietpiet" Die later ergens anders was gaan staan wand ik zag hem niet meer.
Afijn: ik heb op het moment alleen een 78L en een 126L dus het werd 126L suppersport. Maar met 6.6 ging hij waarschijnlijk zo hard lopen dat ik hem niet meer kon houden. Dus maar besloten 5.7 er op te zetten. Mocht het dan nog harder gaan waaien past 5.7 ook net op de 78L. Samen met sjaak wat toeren maar dat liep een beetje uit de hand. We zijn ongeveer om 10:30 begonnen lange rakken gemaakt tussen de bank (de ooster) en de kant. Toen zaten we zo hoog dat sjaak zei zullen we "even" om de ooster heen varen....... Dus opgeloeft om de kop heen en dan down wind weer terug. Dat viel nog niet mee met 126L. Ook aan de noorkant zijn we er omheen gevaren. Het was ongeveer 14hr toen we terug waren en ik was helemaal op. Toen even wat gegeten en gerust. Maar de wind ging niet liggen????? dan nog maar even met de 78L onder de 5.7 dit liep supper maar ik had mijn beste kruid al lang verschoten. dus na 45min of zo ben ik er maar mee gestopt het was toen iets van 15:45 of zo. Al met al weer een mooie dag......
Groete Jan
-

King of the Kaloot 2006
- Worldcupper wannabe

-
Je moet niet ver de zee op achter de bank. Maar de bank is ongeveer net zo lang als de hele brouwersdam........ Dus we zijn ongveer opgeloeft naar het zuidelijkste deel van de brouwerdam en toen naarbuiten om de bank heen. Vervolgens af laten vallen tot het noordelijkste deel van de brouwersdam (wat overigens supper ging van wege de hele lange deinning) Niet tot de vuurtoren hoor maar zo ver als nodig was om er overheen te kunnen varen. En dan met weer een ruim rak naar het haventje.
-

King of the Kaloot 2006
- Worldcupper wannabe

-
door wbvv » do aug 02, 2012 10:00 pm
Ik ben dichter bij de kant gebleven, heerlijk gevaren met een 6,0 GunSails Torro en Tabou 3S 107. Vanaf 11:00 tot ongeveer 15:30, toen was het bij mij wel op. Super dagje !!
-

wbvv
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: SB EVO 80, Tabou 3S 107, Mistral SL 105, JP Freerace 135, GunSails 8.6, 7.5, 6.7, 6.0, 5.3, 4.7, 4.2
Haha King of the Kaloot 2006, klopt. Ben toch maar op m'n oude plekje gaan staan, als ik dan op zee vaar dan wil ik ook het zand  Iig bedankt voor je uitleg over de lokale omstandigheden. Lang getwijfeld om te gaan varen, zag er niet erg aanlokkelijk uit met die buien en aan/uit wind. Op een gegeven moment trok het toch open en werd het prima. Eerst met 100l F2 Wizzard met 5.8 Alpha. Dat werd toch te groot, JP 87 wave er onder en weer een tijdje super. Dan even naar de kant om het zeil vlakker te zetten en weer verder. Al met al wel een uurtje of drie gevaren, toen was het wel mooi geweest. Wind nam wat af en het werd af en toe dobberen en was toch wel wat moe aan het worden en dus gestopt. Al met al een prima dag. @ wbvv, volgens mij hebben we eeen tijdje me elkaar staan te praten, oa over de kar 
-

spietpiet
- Freeride pro

-
- Surfspullen: Wave Warrior 257en meer : profiel
door wbvv » vr aug 03, 2012 8:25 am
@ spietpiet: inderdaad, we stonden naast elkaar geparkeerd op de dam. Ik begrijp dat ik mooi op tijd gestopt ben zodat ik het gedobber niet heb meegemaakt 
-

wbvv
- Funboarder in spe

-
- Surfspullen: SB EVO 80, Tabou 3S 107, Mistral SL 105, JP Freerace 135, GunSails 8.6, 7.5, 6.7, 6.0, 5.3, 4.7, 4.2
superdag gehad late reactie maar de wifi op de camping laat het afweten ..
-

dimossss
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: hot f2 fanatic sos north caas gaastra prolimit jp
Bliseminslag ? Ik heb op de camping ook 3 dagen zonder wifi gezeten. Gelukkig kon ik nog tetheren, andres had ik m'n geen raad geweten 
-

spietpiet
- Freeride pro

-
- Surfspullen: Wave Warrior 257en meer : profiel
Keer terug naar Surfmaatje