Mhhh geef je een korte omschrijving dat je er helemaal blij mee bent, ipv de hele platte grond waar je dan weer commentaar op krijgt, wordt hier weer geroepen over sponsor deal.
NEEN ik wordt niet gesponsord, enigste wat ik doe is ermee varen en feedback geven over details, zoals camber rotatie, spacers, latten, spanning, hoe de ritsen zitten, alles wat mij niet of juist wel bevalt gaat rechtstreeks door naar de directie.
Zoals alle race zeilen, kun je het niet vergelijken met easy to rig free race zeilen, puur om het high end tuning. Spacer erbij, camber inkorten, latten spanning, juist meer downhaul of minder.
Het zeil springt zeer snel aan, de controle is formidabel, heb met de 6.7 gevaren tot vlagen van 7 bfrt, niet dat je dan nog relaxed staat maar wel met controle. In een 5 bfrt is het heerlijk speren, vooral old school race jibes oftwel de laydown, vol speed de bocht om. Het zeil volgt terwijl je je vol kunt focussen op je board. De softe mast voor de grote van het zeil vind ik ook altijd fijn, vooral met aan pompen, 6.7 vaar je met een 4.30 mtr 21 imcs mast, de 5.7 met een 4 mtr 19 imcs.
Kun je het vergelijken met een ander zeil, is een belangrijk isieu altijd.
Niel pryde 2010 ofzo, of what ever. Vergelijken kun je het met geen ander zeil, het is een eye catcher. Hoe de Sado's varen of de andere 2 cam zeilen weet ik niet. Het is een nieuw merk met een geheel eigen look.
Of ze bevallen is van persoon tot persoon verschillend, de een heeft die voorkeur de ander die. Ik vaar al tig jaar met plezier GUN, maar om objectief te blijven is het ook weleens goed om met een ander merk te varen. En sponsors zijn altijd welkom, tuurlijk wie niet. Sandy point, Namibie, Gruissan staan op het lijstje voor komend jaar,