Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed,slalom en formula.
Helaas, en dat meen ik echt, kon ik een aanbod van Neil Pryde niet afwijzen om met hun spullen voor de 50 knopen record jacht te gaan. Maui Sails is een prachtig merk in opbouw en ik heb er naar volle tevredenheid, zoals de uitslagen laten zien, anderhalf jaar mee gevaren. Er was geen budget meer voor een plek in hun internationale team en ik word door mijn prestaties kennelijk zolangzamerhand interessant voor andere merken.
Enerzijds ben ik uiteraard gevleid door de erkenning, anderzijds neem ik met pijn in mijn hart afscheid van Barry met wie ik geweldige skype gesprekken heb gevoerd. Naast heel belangrijke en super interessante gesprekken over de zeilontwikkeling heb ik vooral genoten van zijn wijsheid over andere zaken. Hij was de reden waarom ik voor MS heb gekozen op een internationaal niveau en ik heb genoten van die man. Gelukkig begrijpt Barry het pad dat ik kies en het zal onze vriendschap, zoals hij het zelf noemt niet in de weg staan.
De andere reden waarom ik voor Maui Sails heb gekozen is natuurlijk Herman. Er is geen importeur te vinden in ons land die zich met zoveel toewijding stort op onze sport en die met zoveel passie het grootste evenement van ons land en één van de mooiste evenementen van de wereld heeft opgezet. Ook met Herman heb ik een geweldig contact en hij heeft mij meermaals met raad en daad terzijde gestaan. Mijn pet af voor hem. Ik baal ervan maar ik "kan" niet anders dan hem en zijn merk loslaten.
Uiteraard is Neil Pryde een topmerk, net als Maui Sails en ik val tussen servet en tafellaken met mijn prestaties. Het is geweldig om als 44 jarige de erkenning te krijgen van het grootste zeilmerk ter wereld en ik steek zoveel tijd en energie in de sport dat ik het aanbod niet kon laten liggen. Ik zal op nationaal niveau de USM serie uitvaren met Maui Sails, zo heb ik bij hen bedongen en ga mij daarnaast voorbereiden op Southend dus je zult mij voorlopig met beide merken zien varen. Ik ga uiteraard proberen om het Peter en co zo moeilijk mogelijk te maken tijdens de USM.
Ik heb veel met plezier en toewijding gevaren met Maui Sails en wil hen bedanken voor de steun die ik heb ontvangen.
-
Martin van Meurs
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Neil Pryde/ JP/ "Boogie" C3 vinnen
Gefeliciteerd Martin,
Het enigste wat nog ontbreekt is Starboard isonic speed special. Dan zien wij een dubbelsetje van Albeau!!! Goede keuze en good luck 50 knots.
Gr michael
-
slalompro
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: Starboard, neilpryde
Welkom to TEAM PRYDE. De 2 spedies onder een dak, moet nu toch echt wel goed komen met die 50kn. gr van TEXEL
-

Adriaan van Rijsselberghe
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: JP - Neilpryde - Kater -
-
Hoezo helaas? Het is toch jouw keuze. Wel mooi dat ze bij MS begrip hebben en dat de vriendschap er niet onder lijdt. Er zijn al "vriendschappen" door minder geëindigd. Succes.
-

vichelli
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: F2 SX XL-M-S, NP RS-4-RS-S, select
`Martin, maakt me niet uit voor welk merk je vaart, NP of nivea-sails, wat mij betreft merkloos, we blijven op de gekste tijdstippen contact houden met elkaar voor de perfecte windcondities op deze aardbol  .
-

Hans Kleingeld
- Forum Meteoroloog

-
- Surfspullen: falcon 102 112 133 reflex 6.2 7.0 7.8
-
Martin Gefeliciteerd en succes met je race voor de 50 knopen.
-

Andre Mook
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Fanatic en NP
met 44 wordt het ook wel tijd dat je verstandig word  , sorry ms, ns en de rest, was zo'n inkopper. Nu gaan we er wel van uit dat de volgende advertentie in al die surfbladen het MvM op de foto is die over de 50 gaat. Met zo'n last op je schouders heb je geen gewichtvest meer nodig. Succes man!!
-
VW surfer
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: vanalles
Heel erg mooi dat je gevraagd bent door NP! Een superkans!!
Heel veel succes!
-
Marspetite
- Deur-surfer

-
- Surfspullen: T1 CX 97 en eXperience, Simmer Crossover 4.5/5.3/6.2, Xtype II 6.9, 2XC 7.8, SC10, SC-RDM, AL360
Blue Leather schreef:En ik maar denken dat je groot, lang en (of) zwaar moest zijn om met NP hard te gaan....Worden de Prydejes nu volgend jaar dan ook geleverd met softener? Gefeliciteerd Martin!
Super bedankt voor de support allemaal, erg leuk om te lezen dat het mij wordt gegund.  Deze kon ik verwachten.... Het zeil wat je aanhaalt is de 6.7 die ik heb getest voor het Surf Magazine. Ik denk dat ik achteraf bezien redelijk goed zat met mijn analyse. Check maar even de website van Pryde en dan met name de tekst over de EVO 1. ....Feedback from the NeilPryde International Race Team indicated that there was a need to improve two of the key RS:Racing sail sizes; the 6.2m & the 6.7m. So Robert Stroj and the NeilPryde Design Centre Team, in collaboration with three times 2007 World Champion, Antoine Albeau, worked to update the design of these two sizes to deliver a sail that is faster, softer and more forgiving on the water.... Ik heb voor alle zekerheid uiteraard getest of de gekozen design richting bij mijn vaarstijl en lengte past. Ik hoop dat de uitslagen dit gaan bevestigen en afgaande op de eerste echte training heb ik daar veel vertrouwen in gekregen. Ik kan nu al zeggen dat de snelheid er redelijk inzat  . Verder hoop ik natuurlijk dat NP, net als de andere merken waar ik voor heb gevaren gebruik gaat maken van mijn ervaringen met de kleinere maten zeilen die ik nu eenmaal vaker in hard-core condities kan testen dan hun PWA racers.
-
Martin van Meurs
- Die-hard windsurfer

-
- Surfspullen: Neil Pryde/ JP/ "Boogie" C3 vinnen
Zoals al door vele gedaan, nogmaals gefeliciteerd. Ik hoop dat dit de goede richting is voor jou om eindelijk samen met toch het vooraanstaand merk op speed en slalom gebied de 50 knopen barriere te kunnen doorbreken. Veel succes. PS: Je mag wel eens je mail beantwoorden
-

christiaan1111
- Windsurf guru

-
- Surfspullen: Tabou Manta /Gaastra Vapor/ Team member DFS.nl
-
Keer terug naar Speed/Slalom/Formula