Zeer fraaie collectie helmpjes!

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Berichtdoor Marc Schoenmakers » di okt 28, 2008 2:36 pm

Moet je eens kijken... Wat een mooie helmpjes:

http://shop.extremesports.nl/collection ... mets-water

Aardige prijs, fraai design... Mooi spul. Het is jammer dat ik een paar maanden geleden al een roodmettalic helmpje heb gekocht. Ook mooi. Maar deze serie ziet er zeer fraai uit!

Met fris najaars of zomerweer draag ik gewoon een handige Speedo badmuts onder m'n helm. Zodoende kun je het toch lekker warm houden.
Marc Schoenmakers
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Aanhangertje vol

Berichtdoor Jeroensurf » di okt 28, 2008 2:52 pm

Leuk,
Vooral die watermeloen op je kop :+
Wel handig, hoorgaatjes.
Jeroensurf
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Surfspullen: Teamrider Zuidwest6.nl: Hotsails, Witchcraft, SOS, Tecnolimits, MUfin,CAAS, Coreban

Berichtdoor EdwinR » di okt 28, 2008 4:28 pm

Ik vind ze leuk! Ik draag zelf een neutrale zilvergrijze helm als ik in de golven speel maar als ik ooit een nieuwe wil weet ik nu waar ik wezen moet.
Overigens zag ik zondag op Horst veel meer mensen met een helm dan normaal in Wijk of Zandvoort. Horst is natuurljik ook wel gevaarlijker met al die laagvliegende spieders :D .
EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Single fins

Berichtdoor Marc Schoenmakers » di okt 28, 2008 4:35 pm

Ik denk dat ze dat gewoon doen vanwege de kou. In de zomer vaar ik met een petje op tegen de zon totdat het echt gaat beuken. Dan pas gaat de helm op. In de koudere maanden draag ik een badmuts. En omdat dat zo'n stom gezicht is doe ik daar overheen altijd m'n helm op. Met enkel m'n zwarte Speedo badmuts op lijk ik te veel op een zeehond.
Kijk maar: http://blikopveren.nl/d/612-4/zeehond8118.JPG
Marc Schoenmakers
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor Namreh » di okt 28, 2008 5:00 pm

Nice; Ik was net van plan een nieuw helmpje te kopen, dus eens kijken waar ik die "Nutcase Classic Shell Helmet - Shark Red" kan vinden.... 8)
Namreh
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Ray 125, AHD SL1 95 & SL1 80 - NP RSS

Berichtdoor FreeDiamond87 » di okt 28, 2008 5:50 pm

nut case
n. Slang
A person regarded as eccentric or crazy.
FreeDiamond87
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: F2 SX xs, Falcon91, JP Slalom V 68, TT05, RS6 5.8+ 6.7, Stealth 7.6, RS4 9.8, RS2 11,0

Berichtdoor Marc Schoenmakers » di okt 28, 2008 6:17 pm

En wat dacht je van zo'n speciale polycarbonaathelm. Super sterk. en ook heel mooi!

http://www.bios-pro.com/index.php?loc=monb
Marc Schoenmakers
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor vichelli » wo okt 29, 2008 9:26 pm

Die Franse helmpje hebben wel wat.
Van die andere vind ik het merendeel spuuglelijk.
Maar ja, over smaak valt niet te twisten.
vichelli
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: F2 SX XL-M-S, NP RS-4-RS-S, select

Berichtdoor Marc Schoenmakers » do okt 30, 2008 10:18 am

Nu moet ik wel zeggen dat het op zich gewoon leuk zou zijn als iedereen op het water een naar eigen smaak typisch hoofdeksel zou hebben. Aan een zwart wetsuit of een zeil kun je eigenlijk niemand meer herkennen. Stel je voor dat elke member van dit forum nu een zeer bijzonder gekleurd helmpje of petje zou dragen. Dan kan een afbeelding van het helmpje tevens dienen als Avatar op dit forum. Zo blijft toch iedereen anoniem qua gezicht op het forum, maar is wel iedereen herkenbaar aan z'n helmpje. En als je niet herkend wilt worden op de surfspot. Dan zet je gewoon iets anders op je hoofd.

Ik zal eens een foto gaan maken van mijn helmpje en die als Avatar gaan plaatsen om te kijken of het werkt.

Qua veiligheid ben ik van mening dat eigenlijk iedereen bij hardere wind een helm zou moeten dragen. Weten jullie wel hoe hard de impact kan zijn van een carbon mast. Dat materiaal geeft helemaal niks mee. Het kan zo een scheur in je schedel slaan. Daarnaast zijn ook je kaken en oren deels beschermd. Een klap van de giek of de mast kan voor een knockout zorgen of tijdelijke deorientatie problemen. (sterretjes)
Daarnaast zijn er ook locaties in ons land waar de Japanse oesters via elke steen naar de oppervlakte proberen te groeien voor het zonlicht. Zo krijg je op de Grevelingen, Veersemeer, Oesterdam, Oosterschelde etc etc. steeds meer van dit soort oester piramides. Vervelend om daar tegen aan te wandelen en op te trappen. Maar levensgevaarlijk om daar na een mislukte gijp of move met je achterhoofd op te vallen. En zo'n val op de verkeerde plek heb je op deze locaties in Zeeland al snel gemaakt.
Marc Schoenmakers
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor Jurjen » do okt 30, 2008 10:52 am

Cherokee schreef:Qua veiligheid ben ik van mening dat eigenlijk iedereen bij hardere wind een helm zou moeten dragen. Weten jullie wel hoe hard de impact kan zijn van een carbon mast. Dat materiaal geeft helemaal niks mee.

Puur persoonlijk. Maar ik heb al jaren een helm.
Die geeft me een vals gevoel van veiligheid. Ik ga er risicovoller mee surfen omdat ik me beschermder voel. Terwijl de helm maar een relatief klein gedeelte van mij lichaam beschermd.

Mast en giek koppen heb ik gelukkig niet niet zo heel vaak gedaan. Zal oa deels komen omdat ik de giek echt nooit los laat.

ps
Om afbeeldingenen aan te passen voor avatar gebruik is het programma irfanview (freeware) erg geschikt
Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer

Surfspullen: Exocet RRD Hot sails Simmer Style MUF MFC Hurricane

Berichtdoor mark331m » do okt 30, 2008 11:03 am

Ik neem straks ook nog wel een keer een helm voor als ik op zee wat ga spelen en oefenen op wat moves :D Ik vindt die Nut case Silver fly wel mooi voor een helm.
mark331m
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Nivea Sails / Mistral

Berichtdoor Jeroensurf » do okt 30, 2008 7:28 pm

Cherokee schreef:Nu moet ik wel zeggen dat het op zich gewoon leuk zou zijn als iedereen op het water een naar eigen smaak typisch hoofdeksel zou hebben. Aan een zwart wetsuit of een zeil kun je eigenlijk niemand meer herkennen.

daar heb je toch ook nog je zwemvest, aquapack met extrafinnen, badmuts (en materiaal voor) :+

Cherokee schreef:Qua veiligheid ben ik van mening dat eigenlijk iedereen bij hardere wind een helm zou moeten dragen. Weten jullie wel hoe hard de impact kan zijn van een carbon mast. Dat materiaal geeft helemaal niks mee. Het kan zo een scheur in je schedel slaan. Daarnaast zijn ook je kaken en oren deels beschermd. Een klap van de giek of de mast kan voor een knockout zorgen of tijdelijke deorientatie problemen. (sterretjes)

juist, en dan krijg je de giek op je neus ala EdwinR :roll:
toch aan de integraal helm :+ :r
Ik heb maar een paar keer met een helm gevaren en hoewel ik er wel over denk weer zo,n ding te kopen had ik ook het idee wat minder te horen en een iets minder evenwichtsgevoel te hebben.
De extra bescherming is leuk, maar als het betekent dat ik er meer fouten van maak geen drol waard.
Daarnaast, met windkracht 5-6 komt een mast ook hard aan hoor :roll:
Jeroensurf
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Surfspullen: Teamrider Zuidwest6.nl: Hotsails, Witchcraft, SOS, Tecnolimits, MUfin,CAAS, Coreban

Berichtdoor Tiki » vr okt 31, 2008 2:11 pm

Nou, ik doe de mijne juist aan vanaf windkracht 5-6. Idd je gehoor is wat minder. Maar het heeft me al een aantal lelijke bulten (of erger) gespaard. Verder blijven je oren best warm in de winter als je zo'n flap om je oren hebt. En ik vind dat dan best minder aangenaam dan zo'n hood die overal nauw aansluit en waardoorje amper kan adamen/ horen...

Je ziet er stom uit met een helm, maar je ziet er nog stommer uit als je bewusteloos met je kont boven water komt drijven... :+
Tiki
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: SB iSonic 135-115, SOS R99-Classic 88, Loft O2 9.6-8.4-7.4, Loft Lip 6.2-5.7-5.2-4.3

Berichtdoor Richard Blom » vr okt 31, 2008 7:24 pm

ik had met 4bft een gebroken neus door dat ik met mn hoofd tegen mn giek aan kopte maar helaas helpt zon helm daar niet echt tegen...
en om nou met een soort van gezicht beschermer te gaan varen vind ik ook weer zo overdreven, lijk je net een zon mannetje van het american football :+

http://script-corner.com/testing/images ... ball-5.jpg

ik vaar nog wel ff zonder helmje en crashvest...;)
vind ik wel zo fijn...

je kan zo wel een gedeelte aan blessures voorkomen, maar lang niet alles
als je helemaal onder de beschermers moet gaan varen om niks te kunnen bezeren is bij mij de lol er ook wel vanaf

een blessure is ook niet fijn, die scheve neus heeft me ook 3 weken gekost. Maja dat hoort er een beetje bij, het is tenslotte ook gewoon een risicovolle sport...
Richard Blom
Freeride pro
Freeride pro

Surfspullen: vanalles

Berichtdoor Jeroen T » vr okt 31, 2008 10:43 pm

Richard Blom schreef:het is tenslotte ook gewoon een risicovolle sport...
Doe maar stoer...
:lol:

Als ik zie hoeveel uren ik op mijn surfboard sta valt het nogal mee... Momenteel wat schuurplekken door alle lagen neopreen met die kou... :+
Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Exocet, Select, Unifiber, Maui Sails

Berichtdoor Souldragon » ma nov 03, 2008 9:37 am

Jurjen schreef:
Cherokee schreef:Qua veiligheid ben ik van mening dat eigenlijk iedereen bij hardere wind een helm zou moeten dragen. Weten jullie wel hoe hard de impact kan zijn van een carbon mast. Dat materiaal geeft helemaal niks mee.

Puur persoonlijk. Maar ik heb al jaren een helm.
Die geeft me een vals gevoel van veiligheid. Ik ga er risicovoller mee surfen omdat ik me beschermder voel. Terwijl de helm maar een relatief klein gedeelte van mij lichaam beschermd.

Mast en giek koppen heb ik gelukkig niet niet zo heel vaak gedaan. Zal oa deels komen omdat ik de giek echt nooit los laat.

Zo'n helm is op zich ook wel goed maar ook ik vind het irritant dat je minder feeling hebt met je omgeving. Ik vaar nu zo'n 20 jaar en heb nog nooit een moment gehad dat ik een helm nodig heb gehad. Het kan zijn dat ik geluk heb gehad (ik vaar ook wel eens met 10 Bft) maar als je zoals hier al eerder is verteld met je gezicht op je mast of giek land dan heeft zo'n helm ook geen nut gehad.
Souldragon
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: All Naish: WaveQuest 248, Floater 255, Supercross 112, Session 3.8, Boxer 4.7/5.4/6.2/SL7.0

Berichtdoor EdwinR » ma nov 03, 2008 9:50 am

Als je last hebt van een helm heb je niet de goeie. Vergelijk het met fietsers, die dragen toch ook de hele dag zo'n ding (doe ik zelf ook vaak) en die zitten prima.
De 'oorflappen' bij een watersporthelm kunnen wel vervelend zijn maar die haal je er dan toch af? Dan mis je de bescherming van je trommelvlies wel maar het comfort en gehoor gaan sprongen vooruit (OK dan: tot je een keer vol op je oor landt natuurlijk).
Mijn helm draag ik op zee altijd, op binnenwater nooit. Ik ben vooral bang dat ik bij hoge sprongen iets om mijn hoofd krijg of bij het spoelen geraakt wordt door mijn eigen of andermans spullen en neemt op die manier een beetje angst weg die anders meer in de weg zit dan die helm.
EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru

Surfspullen: Single fins

Berichtdoor Tiki » ma nov 03, 2008 1:47 pm

Trouwens, een mast op je neus slaat je niet noodzakelijk bewusteloos. Een mast bovenop je hoofd darentegen.

nouja, ieder doet zijn ding maar. Die zijn niet verplicht, en om on-topic te blijven zien deze er wel super uit ;-)
Tiki
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Surfspullen: SB iSonic 135-115, SOS R99-Classic 88, Loft O2 9.6-8.4-7.4, Loft Lip 6.2-5.7-5.2-4.3

Berichtdoor Marc Schoenmakers » di nov 04, 2008 2:11 pm

Je hoofd is kwetsbaar. Het is ook hetgene dat boven het water uitsteekt als je ligt te dobberen. Als er van boven het wateroppervlak iets tegen aan klapt op valt, dan raakt dat dus meteen je hoofd. Een helm geeft dus veiligheid als je ligt te dobberen. Een voordeel van een opzichtige helm in wat felle kleuren is ook dat je extra goed zichtbaar bent als je op het water naar je board moet zwemmen na een mislukte gijp of sprong. Nooit meegemaakt? Ik wel! Ik heb liever dat ze mijn rode helm als boei gebruiken dan dat iemand daar per ongeluk over heen vaart met veel zout in z'n ogen of zoekgeraakte contactlenzen. Ik las hier laatst iets over op dit forum! Gelukkig is opzet nooit in het spel. Een ongeluk blijft echter in een klein hoekje zitten.
Marc Schoenmakers
Windsurf guru
Windsurf guru

Berichtdoor Namreh » do nov 27, 2008 1:54 pm

Ik heb ondertussen een dergelijke nutcase helmin mijn bezit.

Super licht, hoogwaardige kwaliteit en de design is echt super.
Afbeelding

Ze hebben trouwens ook de goedkeuring voor de CE 1385 standaard:
This European Standard specifies requirements for helmets for canoeing and white water sports for use in waters of classes 1 to 4 as classified by the International Canoe Federation

(Met dank aan de Europese importeur van Nutcase helmen!)
Namreh
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Ray 125, AHD SL1 95 & SL1 80 - NP RSS

Volgende

Keer terug naar Beginners/Herintreders