Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Speedspot Ouddorp Haven

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Falcon 2015 90/111/130, Falcon Speed 50 2015, GUN GS-R 5.6/8.7, Z-Fins

Re: Speedspot Ouddorp Haven

Bericht door Ferry Saber » ma okt 23, 2017 7:32 pm

ik bedoel klikken richting controlerende partijen (boa's e.d.)

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Teamrider Windsportstrading
Surf spul: Starboard Isonic 90, 107, 117, 137 W58 W54 en Challngersails AeroV7

Bericht door Harry » ma okt 23, 2017 10:21 pm

Ferry Saber schreef: โ†‘
ma okt 23, 2017 6:20 pm
Harry schreef: โ†‘
zo okt 22, 2017 6:25 pm
Nou het heeft even geduurd maar deze week eindelijk telefonisch contact gehad met Camiel van Beijersbergen hoofd SBB zeeland noord over het verzoek verruiming/verbod Markenje.
Leuk gesprek gehad met hem maar uiteindelijk komt het erop neer dat ze onder geen enkele voorwaarde ons toelaten in het gebied, niet buiten het broedseizoen ook niet als het harder waait nee gewoon nooit niet dat is zijn duidelijke antwooord.
Het gebied is een overwinter en rustplaats voor vogels op doortocht en voor vele andere vogels. Voor de rest is de Grevelingen overal vrij toegankelijk en mogen we overal surfen voor wat betreft de regelgeving maar Markenje is en blijft verboden gebied. In de toekomst zal er ook meer worden gecontroleerd en boetes worden uitgedeeld voor een ieder die zich niet aan de regels houd en als het echt uit de hand gaat lopen dat er veel meer surfers en op veel meer dagen in het jaar wel word gesurft dan bestaat de kans dat ze andere maatregelen gaan nemen en dan is er zeker een kans dat ze het hele stuk gaan afzetten en we er helemaal niet meer kunnen varen. Maar mocht het echt zover komen dan ebben ze wel aangegeven dat ze ons als locals als gespreks- partner zien en zullen ze contact opnemen met mij om te kijken hoe we het dan kunnen oplossen. Dus al met al niet voor niks geweest maar helaas een negatieve uitkomst voor de speedsurfers.
Ja inderdaad erg jammer dat er op deze manier om wordt gegaan met een grote groep (speeders en freestylers) mensen veelal uit Nederland maar ook daar omheen, en dat hiermee wellicht een van de snelste spots komt te vervallen.
Het is en utopie om te denken dat het achter de dammetjes surfen echt stopt en als er meer controles komen dan nemen de mensen blijkbaar bewust een keuze.
Wat ik wel een vreemd verhaal vind is dat er in de wandelgangen een gerucht gaat dat wanneer er achter de dammetjes gevaren wordt er gebeld wordt om te "klikken" als dit echt aan de orde is dan is dat erg triest uiteraard.
persoonlijk surf ik er niet meer...wellicht weer in de toekomst who knows....

Harry goed dat je je in hebt gezet voor dit goede doel. :clap:
Ik heb mijn best gedaan maar zoals ik al eerder heb gemeld word het niet door iedereen gewaardeerd en dan met name de top van de Nederlandse speedsurfers die er regelmatig zijn nemen het mij niet in dank af. Dat er in de wandelgangen gesproken word over klikken heb ik ook vernomen sterker nog een bevriende speedsurfer die er onlangs zelf is bekeurd kreeg van de topper op dit moment een berichtje, heb je je boete al binnen dat heb je te danken aan je vriend Harry. Vind ik ronduit belachelijk als je dan commentaar heb op wat ik doe kom dan gelijk naar mij toe maar doe niet zo achterbaks via een ander dit soort KUT berichtjes sturen. En om het even recht te zetten ik ben zeker niet diegene die zich op een kinderachtige manier bezig houd met klik gedrag.
Sorry voor mij taal gebruik maar voor een ieder die het er nier mee eens of mij iets te zeggen heeft stuur mij dan gewoon een mail harrywesthoeve@gmail.com of bel me op 0654683580 maar doe het niet op zo,n achterbakse manier.

Ferry en iedereen die het wel waarderen bedankt voor jullie steun.

Voorlopig ben ik benieuwd naar de uitkomst van het proces verbaal want een definitieve boete is er nog niet opgelegd dus laten we dat eerst maar eens afwachten.

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » di okt 24, 2017 7:22 am

ik ben blij dat iemand zich opwerpt als gesprekspartner.
Om te kijken wat nog de mogelijkheden zijn en in gesprek gaat.

Dat je vervolgens te horen krijgt nu niet en nooit niet is spijtig.

Rob B
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Falcon Speed, Mistral speed 55 en JP FSW 84. Gaastra Vapor 5.5. Loft blade 6.2, 7.8 en 8.3

Bericht door Rob B » di okt 24, 2017 12:43 pm

Het is sowieso een paradigma. Of het is verboden en dan mag je er niet surfen. Stel je voor ze zouden het toestaan dan is het zo druk dat je er niet meer (veilig) kunt surfen. Either way kansloos dus. Iedereen weer terug naar de spots waar je voorheen lekker aan het surfen was en pak je verlies.

Loop
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Eurofun
Surf spul: JP Speed / Neil Pryde Evo6-7, vinnen C3/IFins/Z / SUPs JP en zelfbouw quad

Bericht door Loop » di okt 24, 2017 6:47 pm

:clap: Bedankt Harry voor je inspanningen! :clap:

Helaas niet het antwoord of de mogelijke dialoog waarop we hoopten voor een mogelijkheid buiten het vogelseizoen.
Ik denk dat degene met het meeste commentaar en suggesties over klikken, zelf het minste ondernemen voor hun maten... zomaar een gedachte...

Dan maar weer op zoek naar andere spots en meer waven met ZZW tot WZW wind.

Ter info voor de buitenstaanders:
Goede ideeรซn van een aantal collega surfers om samen iets op te zetten, maar dat blijkt in de praktijk soms lastig in verband met werk, privรฉ en andere bezigheden... Zeg ik met enige schaamte, want we hebben het even geprobeerd met een aantal locals waaronder Harry, maar ik had zelf helaas te weinig gelegenheid en te weinig geduld voor politiek.

De spot is en blijft magisch met goede wind en waterstand. Ik heb hier vele PRs verpletterd en ik ga t missen!

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di okt 24, 2017 7:47 pm

Harry, top actie jongen, ben het helemaal met je eens. Het is jou homespot en die gasten die er af en toe eens komen onder bepaalde omstandigheden moeten het gewoon niet verzieken om straks eventueel in heel die omgeving niet meer te mogen surfen. Op mijn homespot hebben we een vergelijkbare situatie, een natuurgebied naast de spot, afgebakend met paaltjes, soms varen ook mensen dat gebied in en als ik dat zie dan spreek ik ze daar ook op aan en leg het uit dat hun gedrag het mogelijk op den duur voor anderen zou kunnen verpesten, verder geen probleem met de mensen aan wie het is uit gelegd ๐Ÿ‘

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » di dec 05, 2017 10:09 pm

Misschien heb je slapende honden wakker gemaakt en nemen ze je dat kwalijk terwijl je het goed bedoeld

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Teamrider Windsportstrading
Surf spul: Starboard Isonic 90, 107, 117, 137 W58 W54 en Challngersails AeroV7

Bericht door Harry » di dec 05, 2017 10:19 pm

Down the line schreef: โ†‘
di dec 05, 2017 10:09 pm
Misschien heb je slapende honden wakker gemaakt en nemen ze je dat kwalijk terwijl je het goed bedoeld
Dat word inderdaad wel gesuggereerd maar is niet zo, dit voorjaar hebben ze al 2x gecontroleerd door SBB en Natuurmonumenten en omdat de meeste locals hun spot graag willen behouden heb ik het opgepakt. Dat niet iedereen dat kan waarderen is jammer.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di dec 05, 2017 11:37 pm

Maar als je regelmatig belt en erover begint met ze, dan kunnen ze als gevolg daarop meer gaan controleren en snap wel dat sommige dat vervelend vinden

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » di dec 05, 2017 11:54 pm

di dec 05, 2017 11:37 pm
Maar als je regelmatig belt en erover begint met ze, dan kunnen ze als gevolg daarop meer gaan controleren en snap wel dat sommige dat vervelend vinden
Andersom is dat ook zo hรจ, hoe meer men overtreed des te groter het risico dat het straks helemaal over is daar in de buurt te surfen en voor wie is dat dan vervelend? Voor de mensen die die spot als homespot hebben omdat ze er dicht bij wonen of voor die mensen die stad en land afrijden voor de perfecte spot?

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo dec 06, 2017 12:00 am

Ik snap je angst maar dat is een aanname die niet hoeft te kloppen. Nu gaat dat belang ten koste van andere en snap heel goed dat sommige dat niet fijn vinden

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » wo dec 06, 2017 9:17 am

Ik denk dat je in Zeeland eerder bang moet zijn voor gemeentelijke bestuurders die in de zak zitten bij de bouwondernemers dan voor een paar speedsurfers al het gaat om jouw homespot te verliezen.
Laatst gewijzigd door Worldxtreme op wo dec 06, 2017 9:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, SXM, SXXL - Equipe II, Gun Sails GS-R 2014 5,6-9,5
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » wo dec 06, 2017 9:21 am

Worldxtreme schreef: โ†‘
wo dec 06, 2017 9:17 am
Ik denk dat je in Zeeland eerder bang moet zijn voor gemeentelijke ambtenaren die in de zak zitten bij de bouwondernemers dan voor een paar speedsurfers al het gaat om jouw homespot te verliezen.
Ik neem aan dat je gemeentelijke bestuurders bedoelt ipv ambtenaren. De bestuurders nemen de besluiten, niet de ambtenaren.

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » wo dec 06, 2017 9:22 am

Inderdaad , excuus.
Pas het even aan.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » wo dec 06, 2017 10:59 am

wo dec 06, 2017 12:00 am
Ik snap je angst maar dat is een aanname die niet hoeft te kloppen. Nu gaat dat belang ten koste van andere en snap heel goed dat sommige dat niet fijn vinden
Sorry hoor maar deze is wel erg krom ๐Ÿค”
Belang van wie?.... degene die netjes volgens de regels leeft of degene die dingen doet die eigenlijk Bij verbod zijn geregeld?

Tja, in de jaren 80 - 90 (en nog steeds natuurlijk)was het zaak dat je je huis beter beveiligde met keurmerksloten om indringers buiten te houden, jij deed daar vast niet aan mee want immers werd daarmee het belang van de indringer geschaad ๐Ÿคช๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
(En zo kunnen we er nog wel een paar noemen)๐Ÿ˜‰

Jacques P
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 FX5 Fanatic Falcon 89 TE 2017 & 114 2017. Fanatic Falcon 122 . North warp

Bericht door Jacques P » wo dec 06, 2017 10:48 pm

Harry bedankt voor je inzet . Ik hoop dat het nog lang mag daar surfen buiten de dammetjes, zelf heb ik denk ik mijn langste tijd gehad maar het is lekker als het wat minder wordt ( leeftijd ) je gewoon terug kan lopen als het mis gaat .

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr dec 08, 2017 10:05 am

Reindt schreef: โ†‘
wo dec 06, 2017 10:59 am
wo dec 06, 2017 12:00 am
Sorry hoor maar deze is wel erg krom ๐Ÿค”
Belang van wie?.... degene die netjes volgens de regels leeft of degene die dingen doet die eigenlijk Bij verbod zijn geregeld?

Tja, in de jaren 80 - 90 (en nog steeds natuurlijk)was het zaak dat je je huis beter beveiligde met keurmerksloten om indringers buiten te houden, jij deed daar vast niet aan mee want immers werd daarmee het belang van de indringer geschaad ๐Ÿคช๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
(En zo kunnen we er nog wel een paar noemen)๐Ÿ˜‰
Inbrekers met medesurfers met ander belang vergelijken lijkt mij wat krom.

Begrijp jullie belang maar nogmaals dat lijkt gebaseerd op angst dat als er tussen dammetjes gesurft wordt dan misschien het hele gebied verboden wordt om te surfen

Deze angst is zover ik weet nergens vermeld dus een aanname, waardoor er gebeld is naar intanties en dingen zijn uitgelegd. Waardoor er waarschijnlijk slapende honden zijn wakker gemaakt of extra alert zijn geworden wat andere surfers die tussen dammetjes willen surfen vervelend vinden wat ik ook begrijp

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » vr dec 08, 2017 2:52 pm

@Down the line, hoe dan ook wij gaan hier niet uitkomen ๐Ÿ˜‰ geen probleem, dat gaan dan mogelijk ooit regelgevers en handhavers wel doen. En ik heb geen enkel belang bij dat surf gebied, ik kom er nooit maar ondersteun de stelling van de topic starter en heb bij ons in de regio met het zelfde soort dilemma te maken, thatโ€™s why en ik gebruik een metafoor en geen vergelijking als waren surfers en inbrekers van het zelfde soort haha , hoewel het natuurlijk best mogelijk is dat ze bestaan, inbrekende windsurfers ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ and if so! Dan mag je die van mij behandelen als iedere andere inbreker, surfer of niet ๐Ÿ˜‰

Plaats reactie