Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Droomlocatie

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Bob123
Deur-surfer
Deur-surfer

Droomlocatie

Bericht door Bob123 » wo aug 29, 2018 8:10 pm

Ik zit nu in mijn examenjaar en ga volgend jaar een tussenjaar nemen.
Dit betekent veel windsurfen op droomspots en eventueel nog een paar weekjes golfsurfen.
Kennen jullie een droomlocatie om te windsurfen? Het liefst waar ze Engels spreken, ik had zelf Maui al gevonden.
Spots als Tarifa en Fuerteventura zijn mij te druk (denk ik), ben er nog nooit geweest namelijk.
Alle tips zijn welkom!

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Droomlocatie

Bericht door Moose » wo aug 29, 2018 8:19 pm

Columbia River Gorge. Top surfen in bijzondere omstandigheden. Ook een hele mooie omgeving, ook om bijv. te mountainbiken, skiën/snowboarden. Sowieso één van de meest relaxte delen van de VS waar ik ben geweest. Helaas al weer een hele tijd geleden.

https://www.travelportland.com/article ... ver-gorge/

En verder natuurlijk west Australië (Perth en omgeving) of aan de andere kant bij Torquay (Hometown van Jason Polakow) en Bells Beach (golfsurfen en bekend van de epische film Point Break (‘80s versie)).

Nooit zelf geweest maar Zuid-Afrika is ook niet verkeerd heb ik begrepen.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Re: Droomlocatie

Bericht door coen76 » wo aug 29, 2018 8:49 pm

Mauritius!

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » wo aug 29, 2018 8:59 pm

Bonaire, Jibe city

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » wo aug 29, 2018 9:02 pm

2de keuze zou El Medano Tenerife zijn.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS

Bericht door Jeroensurf » wo aug 29, 2018 9:05 pm

Met een wavesailing sup-surfing bril op:

nov-maart: Kaapstad of Australie
April-mei: Maui, Cornwall, Ierland
Juni-aug: Mauritius, Portugal (handen en voeten engels, maar aardige lui en drukte valt wel mee), om te golfsurfen Indo of natuurlijk Californie.
sept-okt-nov: Cornwall, Ierland en Maui (Fuerte Northshore-Spaanstalig, maar je kan je er prima redden zonder spaans).

Heb je knaken te over dan is een paar weken Maui in het voor of najaar echt een belevenis.
Je kan er veel varen, het sfeertje er is echt iets heel bijzonders en het is een schitterend eiland qua natuur.
Hoewel Maui een paradijsje is heb eerlijk gezegd lekkerder gewindsurft+gesupt in Kaapstad, Cornwall en Ierland, maar daar moet je wel een wetsuit aan.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » do aug 30, 2018 9:39 am

Maar wat maakt jou droomspot dan? Is dat dikke bakken met side on wind van rechts of max schouderhoog side off met wind van links?
Ben je gek op dikke jumps of ga je liever voor flinke turns?

Bob123
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bob123 » do aug 30, 2018 11:14 pm

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal, Mauritius ziet er echt uit als een paradijs. Bonaire en Tenerife lijken me ook geweldig, maar dit zijn wel de spots die het eerst in mij opkomen als ik denk aan windsurfen.

Misschien heb ik mijn verhaal niet helemaal goed verwoord:
Ik windsurf op redelijk niveau, maar ik heb dit alleen nog maar op vlak water gedaan. Golfsurfen was hardstikke lachen in Bali op golven tot ongeveer 2.5m. De droom is dus een plek waar ik:
1.Op (redelijk) vlak water kan windsurfen
2. Kan golfsurfen
3. Mijn eerste keer op zee kan gaan windsurfen
(Ps. Mauritius lijkt hier perfect voor!)
Misschien wat les geven om een beetje in het wereldje thuis te komen, en natuurlijk zelf veel surfen en genieten!

jhk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Best mooi spul, 1x slalom- & 1x waveset.

Bericht door jhk » vr aug 31, 2018 8:44 am

Voor een beperkt budget (wie niet?) Fuerte.
Lekker surfen aan de noordkust Glass Beach, Majanicho etc.. , en als je zat bent van het waven, dan naar de zuidkust.
Costa Calma / Sotavento etc..
Eten in de kofferbak (Supermercado), Bier en BBQ in/bij de dorpscafé's.
Niet te hard rijden, veel verkeerscontrole.
Met name het noorden heeft ons hart wel gestolen. Een beetje een hippie-achtig sfeertje.
Veel plezier!

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » vr aug 31, 2018 9:13 am

Bob123 schreef:
do aug 30, 2018 11:14 pm
Heel erg bedankt voor de reacties allemaal, Mauritius ziet er echt uit als een paradijs. Bonaire en Tenerife lijken me ook geweldig, maar dit zijn wel de spots die het eerst in mij opkomen als ik denk aan windsurfen.

Ik windsurf op redelijk niveau, maar ik heb dit alleen nog maar op vlak water gedaan. Golfsurfen was hardstikke lachen in Bali op golven tot ongeveer 2.5m. De droom is dus een plek waar ik:
2. Kan golfsurfen
Misschien wat les geven om een beetje in het wereldje thuis te komen, en natuurlijk zelf veel surfen en genieten!
Mauritius is in principe een duur vakantie eiland. Maar je kunt er ook best goedkoop verblijven als je niet voor de grote hotels kiest. Wij zaten in een mini resort (http://pikpik.fr) bij le morne. Dat was helemaal niet duur. En ik heb het idee dat je in het nabij gelegen dorpje nog wel goedkoper een appartement kunt vinden. Wel heb je hier een auto nodig ivm de afstanden tussen het dorp en de spot. Binnen het rif kun je lekker freeriden, maar het is niet heel groot. Wil je wat in de golven windsurfen dan kun je het baby rif proberen.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » vr aug 31, 2018 9:35 am

Bob123 schreef:
do aug 30, 2018 11:14 pm

2. Kan golfsurfen
El Médano, tenerife heeft veel overeenkomst met wat je zoekt. Zee die niet te moeilijk is voor de deur, veel doorgroeimogelijkheden voor waven vlak bij, veel surfcenters waar je eventueel zou kunnen werken, mogelijkheden voor golfsurfen rond het eiland.

Spike_B
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Spike_B » vr aug 31, 2018 9:41 am

Maui Kanaha beach zal goed aan je criteria voldoen voor windsurfen. Er worden daar binnen het rif ook beginners opgeleid. Wil je meer ga je een stukje de zee op. Enige dissonant zou de startbaan van het vliegveld kunnen zijn, die ligt er letterlijk naast.
Golfsurfen kun je op Hookipa (10 minuutjes verderop) of op diverse spots aan de zuidkant van het eiland. Let er op dat er alleen in de winter echte swell is (tot 6 meter). In de zomer blijft het tot ongeveer 2.5 meter beperkt maar misschien is dat wel genoeg.
Wat mij zo aan Maui beviel is wat Jeroensurf beschrijft: de sfeer de omgeving en het feit dat alle parameters voor windsurfen perfect zijn.

Bob123
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bob123 » di sep 04, 2018 5:56 pm

Ik denk dat het Maui gaat worden!

JonathanKBR
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door JonathanKBR » wo sep 26, 2018 5:05 pm

Beetje late reactie maar ik kan Mauritius 100% aanraden. Ben daar net 2 weken geweest en bijna elke dag goede wind gehad en een hele diverse plek (Le Morne) met een flink stuk vlak water, kleine golven, grotere golven en extreme golven.

De omgeving is ook erg mooi en accommodatie hoeft ook niet duur te zijn (ik zat in een guesthouse met eigen slaapkamer en badkamer voor 20 euro per nacht). Grootste nadeel vond ik dat er nauwelijks een nachtleven is, geen bar ofzo op het strand en ook in de nabijgelegen dorpjes is vrijwel niks te beleven savomds. Je moet echt mensen tegenkomen daar en zelf het gezellig maken.

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 85 liter. north sails en Severne zeilen

Bericht door stylo » do sep 27, 2018 5:39 pm

Zelf ben ik in bovengenoemde spots geweest als Maui, Australie, Fuerteventura, Ierland... Maar ook Mauritius. Toch zeg ik ook, ga voor Mauritius!! De ticket is het duurste (rond de 1000 tot 1200 euro). wij zaten voor 25 tot 30 euro per nacht in een appartement 6 kilometer van le morne en hadden er een huur autotje bij voor 20 euro per dag. Verder kost levensmiddelen niet veel. je kan freeriden in de lagoon, kleinere golven opzoeken op little reef en grotere golven op manawa.

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou RockF2 wave 82 liter, Mistral Explosion 120 liter, North Sails Triple xxx 5.0, Neyll pride 6,5

Bericht door sjoerdhuurdeman » do sep 27, 2018 9:53 pm

:cheer: Als je toch wel een feestje wil mee pakken dan kun je nog cabarete op de dominicaanse republiek overwegen. Hier ben ik 15 jaar geleden geweest. De surf spot ligt in een soort baai achtige inham van de oceaan, dus wel redelijk veilig. Bijna altijd wind en er is vaak een feestje op het strand. Ik zat destijds in een all inclusief hotel, maar voor de langere tijd is er vast wat goedkoops in de buurt te vinden :cheer:

joto
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door joto » zo jan 06, 2019 2:58 am

coen76 schreef:
wo aug 29, 2018 8:49 pm
Mauritius!
JonathanKBR schreef:
wo sep 26, 2018 5:05 pm
Beetje late reactie maar ik kan Mauritius 100% aanraden. Ben daar net 2 weken geweest en bijna elke dag goede wind gehad en een hele diverse plek (Le Morne) met een flink stuk vlak water, kleine golven, grotere golven en extreme golven.
stylo schreef:
do sep 27, 2018 5:39 pm
Zelf ben ik in bovengenoemde spots geweest als Maui, Australie, Fuerteventura, Ierland... Maar ook Mauritius. Toch zeg ik ook, ga voor Mauritius!! je kan freeriden in de lagoon, kleinere golven opzoeken op little reef en grotere golven op manawa.
Ik ben een trip aan het plannen voor 2019 en zie Mauritius wel zitten. Bedoeling: vlak water - freeride. Ik wou hiervoor eigenlijk naar Jibe City in Bonaire of naar Chicken Bay in Karpathos maar de familie gaat mee, en zo op het eerste zicht lijkt er mij zowel op Bonaire als op Karpathos weinig te zien/doen. Daarom viel mijn oog op Mauritius. Een aantal vragen hierbij:
  1. Wordt er blootvoets gesurft in de lagoon of is dat te gevaarlijk?
  2. Wat zijn de aangewezen windsurfmaanden?
  3. Zijn jullie ook op Anse La Raei in het noorden geweest? Ik lees hier en daar dat er in het noorden een constantere zon staat t.o.v. Le Morne in het zuiden. Dat heeft mogelijk te maken met de bergen in het zuiden waar wolken achter blijven hangen. Voor mezelf is dat niet belangrijk maar voor de niet surfende-aanhang wel :-).
  4. Ten slotte, ik ben enkele jaren terug in Golf de Roses in Spanje gaan surfen en daar stikt het van de Kietsurfers. Op zich geen probleem natuurlijk maar het was eerlijk gezegd een vreemde ervaring aangezien we gedurende de hele week maar met ~3 windsurfers op het water zaten t.o.v. 100+ kitesurfers. Hoe zit de verhouding in Mauritius?

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » zo jan 06, 2019 10:39 am

Hoi, ik ben een paar jaar terug in Mauritius geweest, eind juli begin augustus 2016. Van de 14 dagen 11 dagen gesurft. Het kan er wel eens regenen (tropisch) en is af en toe bewolkt. Maar de scenery heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten, bij het rif de immens grote golven (iets van 1,5 km uit de kus) (je kan ze ook ontwijken of erlangs surfen) Kristal helder water. Kort om als je portemonaie het toe laat (is een duur reisje) en je niet alleen in de zon wil bakken (is in onze zomer daar winter, en op de wind was het soms best wel fris) zou ik zeker daar naar toe gaan. De omschrijvingen die hier al gedaan zijn kloppen. Wij zaten in het resort direct bij de ION club. Super geregeld daar, al incl dus tussen het surfen door koffie of iets anders lekkers. Kort om, super genieten.

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 TurboGT 8.1

Bericht door theArthurrrr » ma jan 07, 2019 7:49 am

joto schreef:
zo jan 06, 2019 2:58 am
Ik ben een trip aan het plannen voor 2019 en zie Mauritius wel zitten. Bedoeling: vlak water - freeride. Ik wou hiervoor eigenlijk naar Jibe City in Bonaire of naar Chicken Bay in Karpathos maar de familie gaat mee, en zo op het eerste zicht lijkt er mij zowel op Bonaire als op Karpathos weinig te zien/doen. Daarom viel mijn oog op Mauritius.
Mauritius staat ook nog op m'n lijst, maar wij blijven jaar in jaar uit naar Bonaire gaan. Die surfspot is gewoon te goed qua wind etc.
Ik weet niet wat voor entertainment je zoekt voor je familie, maar de onderwaterwereld van Bonaire is natuurlijk helemaal top.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » di jan 08, 2019 5:14 pm

Als je het betaalbaar wil houden en niet te ver wil vliegen Sao Vicente. Vlak water en geen auto nodig . Ga het in Maart proberen voor week. En als het bevalt volgend jaar een stuk langer

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 85 liter. north sails en Severne zeilen

Bericht door stylo » di jan 08, 2019 7:07 pm

@joto
Nog even wat antwoorden op je vragen.
- het surfen in le morne zou ik wel met schoentjes doen. bij laag water zijn sommige stukken rif erg ondiep. Dus als je valt haal je snel je benen/voeten open aan het rif. Maar dat is ook weer niet overal het geval.
- zelf ben ik in oktober twee weken geweest. en ongeveer 8 tot 10 dagen op het water gestaan.
- ik ben niet in het noorden gaan surfen, omdat le morne al zo'n top locatie was, en de huur spullen van ion club niet mee de auto in mochten om ergens anders op het eiland mee te surfen. soms hadden we wel wat bewolking, maar over het algemeen gewoon heerlijk zonnig weer.
- er zijn ook kiters, maar ook aardig wat windsurfers. Dus wees niet bang dat je maar met 3 windsurfers op het water staat.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » wo jan 09, 2019 12:37 pm

stylo schreef:
di jan 08, 2019 7:07 pm
@joto

- er zijn ook kiters, maar ook aardig wat windsurfers. Dus wees niet bang dat je maar met 3 windsurfers op het water staat.
vergat ik nog, die kiters hebben hun 'eigen" plekje in de lagune, met hun eigen station. Daar is het te ondiep om de windsurfen, dus totaal geen "last van". :-) Toen wij er waren, bestond de surfgroep uit zo'n 15 tot 20 surfers bij ION, en op het terrein naast het resort kwamen elke dag ook nog een 10 tot 15 windsurfers die in Manawa of One eye gingen spelen. Daarnaast kwam ook de Mauritius Freeride challenge nog langs, toen waren er wel 50 surfers.
Zomer 2016 Mauritius (139).jpg
Vieuw vanaf het water richting ION surfclub (achter de waterdruppel)
Zomer 2016 Mauritius (55).jpg

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » vr jan 11, 2019 3:02 pm

Nogmaals Sao Vicente vind je dit ook van december tot april.

Mooi weer rond de 25 graden. Blote voeten. Goede wind en vlak water, shorty omstandigheden, dus warm water. Vlak bij vliegveld en geen auto nodig.

Surfcenter/verhuur met rescu op het strand. Niet duur en maar 6 uur vliegen. Kiters heb je geen last van want mag daar niet en hebben hun eigen strand.

Of er naast het surfen voldoende te doen is ga ik in Maart ervaren. Zo JA ga ik volgend jaar 3 weken heen

Plaats reactie