Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

kroatie

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
carlo
Deur-surfer
Deur-surfer

kroatie

Bericht door carlo » wo mar 06, 2019 3:58 pm

Hallo,

We zijn van plan om 3 weken naar kroatie te gaan in de maanden mei-juni met de camper.
wij bezoeken plaatsen in Istrië,Rijeka,eilanden Krk,cres
In het algemeen gebruik in groot materiaal 6.2 tot 7
Hebben jullie goede adressen van campings waar je goed vanuit de camping kan starten.
Alvast suoer bedankt

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Re: kroatie

Bericht door niels40+ » wo mar 06, 2019 9:30 pm

Ik lees mee want ga 4 weken naar Kroatië met camper!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » do mar 07, 2019 10:44 am

Hallo Carlo, 6.2 en 7 zijn niet echt groot, maar misschien is het genoeg. Paar jaar geleden ben ik in Istrie op camping Premantura Stupice geweest, in juli/augustus was dat, en daar vertelde ze me dat je in het voorjaar moet zijn. Het is leuk als je op het schiereilandje staat wat bij de camping hoort. Als je dan direct aan het water staat heb je gewoon je eigen prive strandje. Maar in juli en augustus staat daar heel weinig wind. In de 14 dagen dat wij er stonden konden we maar 1 dag met klein materiaal varen verder alleen formula. ik ben ook eens op het schiereiland Orebic geweest, camping Perna, in juli. Daar wat meer wind gehad, maar gemiddelde maat was echt wel 8.5 en groter. Misschien in de ruim 2 weken dat we er waren 3x met 6.2 of kleiner gevaren. Weet niet hoe het in het voorjaar daar is, maar dit zijn mijn ervaringen met Kroatie. o ja, het is wel lekker goedkoop daar ;-)

carlo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door carlo » do mar 14, 2019 2:36 pm

Alvast bedankt voor te reageren,mijn grootste zeil is een 7.7
Ondertussen heb nog een camping gevonden in de streek waar wij gaan camping arena kazela
Weet niet als deze goed is.
Over de camping Stupice moet ver sleuren met je gerief tegen je kunt gaan surfen?
Alvst bedankt

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » do mar 14, 2019 7:47 pm

Wij hebben een maandje door Kroatie getourd in Mei. NIet echt veel wind gehad, maar was ook nog niet warm genoeg voor de thermische effecten toen...

Campings waar je direct toegang hebt tot surfbaar water die mij zijn bijgebleven;
Arena Stupice Campsite
aan de andere kant van hetzelfde water; Arena Medulin Campsite

Krk viel ons wat tegen qua surfplekken, maar deze camping vonden wij erg mooi liggen (als je van rust houdt...)
Camping Glavotok

Palme Campsite bij Orebic, daar meerdere campings aan het water, even heen en weer rijden om te kijken wat je het meest bevalt. Ook verhuurcentra daar.

Verder onnoemlijk veel campings aan het water, niet altijd op surfbare plekken wellicht, maar laat je vooral verleiden tot een mooie roadtrip en ontdek de plekjes die je zelf het mooist vind. Croatie is bij uitstek geschikt tot lekker langs de kust rijden in je campertje en per dag beslissen wat je gaat doen. (in het hoogseizoen weet ik echter niet of ik er zou willen zijn....). Wij hadden een SUP mee, wat zeker een meerwaarde was om alle mooie baaitjes te bekijken die je tegenkomt.

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » vr mar 15, 2019 8:40 am

Ha Carlo,

Vooral veel Duitsers die naar Kroatie gaan om te windsurfen. Veel vragen en verslagen op de 2 grootste duitse forums:
http://surf-forum.com/forum/board/19-su ... reisetips/
https://forum.surf-magazin.de/forumdisplay.php?f=65

In herfst-winter-lente kun je Bora wind hebben, dat is het Kroatische broertje van de Mistral. Windkracht 6-8. Ooit zelf 1 keer meegemaakt in de zomer, maar Bora in de zomer is echt extreem zeldzaam. Genoeg om je tent kapot te waaien.

Voor de rest in de zomer zeebriesje, en moet je op een plek zitten waar de wind versneld wordt tussen 2 eilanden. Korcula en Viganj zijn zulke spots. Kroatie is wel mooi, maar absoluut NIET windzeker in de zomer. Je hebt echt zeilen nodig van 7.5 - 9.0 en een board waar je je zeil kunt optrekken.

Als je toch een rot eind wilt rijden om te kamperen en surfen, zijn er betere bestemmingen.
In Italie bijv. Gargano en Lago di Santa Croce. In de Languedoc heb je in de zomer ook meer wind, zeker de baai van Argeles met thermiek in de zomer. Dat is alleen de eerste 8 km boven de Spaanse grens, verder naar het noorden wordt die thermiek niet meer zo sterk.

carlo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door carlo » vr mar 15, 2019 9:32 am

Hallo,

Al vast bedankt voor de tips, ik reis al een paar jaren met de camper en probeer altijd toch iets mee te doen van gerief.
Helaas is het niet altijd gemakkelijk om met een camper dicht bij het water te staan., toch niet zoals aan de kabbelaarsbank 😊 en je moet dan nog ook wind hebben :clap:.
Voor ons is het vooral een mengeling van cultuur en ontspanning aan het strand en als het lukt een surfje te kunnen doen.
Moet niet alle dagen kunnen surfen maar vooral moet het goeie surfsesies zijn, zelf als er maar weinig zijn.
Veel eisend die surfers😊

Plaats reactie