Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

oosterschelde

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
aloha63
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: jp, gaastra, select, AL 360.

oosterschelde

Bericht door aloha63 » di apr 09, 2013 5:34 pm

Onwijs Lekkere spot Bijna met Alle wind Richtingen.......maar Ideaal Met West t\m Oost ......Je kan Hier Ver Het Water Op.....kan Je Auto op De Dijk neer Zetten je Setje Optuigen In Het Gras En Gaan......let Wel Op Het Stroomt Hier Ivm Eb En Vloed.

Spot Is ter Hoogte Van Kattendijken Aan De Oosterschelde.

Gr R.pat.

raymond75
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: starboard go 133 - f2 ride 172 103 l - angulo amigu7'8 90 l.

Re: oosterschelde

Bericht door raymond75 » di sep 06, 2016 1:12 pm

Is het daar gelijk diep ?

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di sep 06, 2016 3:41 pm

Hoi Ruud,

Vroeger, heeeeeel vroeger, surfden wij daar ook wel eens.
Kun jij mij vertellen of daar nog veel en vaak gesurfd word door meerdere surfers?
En volgens mij moet je toch ook wel rekening houden met het tij of niet, en dan bedoel ik niet vanwege de stroming, maar vanwege de hoogte van het water en ver moeten lopen voor dat je kunt gaan varen.
En hoe zit het met de chop, of waarschijnlijk praten we daar over golven?
Wie weet tot ooit daar, ik vind gezelligheid namelijk aan de waterkant ook belangrijk en zeker m.b.t. de veiligheid.
Graag zie ik je antwoorden tegemoet.

Woody68
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP SuperSport 136, Starboard Carve 121, RRD FSW 106 & 91, Point Rainbow 360

Bericht door Woody68 » di sep 06, 2016 10:21 pm

En bij zuid kun je naar de Oesterdam
Laatst gewijzigd door Woody68 op wo sep 07, 2016 9:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Teekidiezie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Teekidiezie » wo sep 07, 2016 6:28 am

De oosterschelde heeft vele mogelijkheden , Oesterdam wel veruit de beste . Krabbendijke bij HW , Goris hoek , wemeldingen , koude kerke... allemaal hebben ze hun specifieke voor en nadelen . Wel rekening houden met getij , dit gaat van 0 NAP tot +5.5 m. Dus waar je eerst niet kon staan ligt enkele uren later geen water meer .Daardoor op sommige plaatsen wel wat stroming .

Zelf vaar ik al 15 jaar op de oosterschelde , als je een beetje uitkijkt vind je voor elke windrichting wel de juiste spots .
Wat ik zelf het liefst doen is van de oesterdam naar yrseke varen (11 km rakken ) .

Als je nog vragen hebt laat maar weten .

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » wo sep 07, 2016 10:34 am

Meningen verschillen, want ik vind de Oesterdam dus helemaal niks, daar zal ik ik dan ook niet gaan surfen.
Ik ben voor mijn gemak en wil op een beetje fatsoenlijke manier in en uit het water kunnen.
Ik had het over Kattendijke, de rest op of rondom de Oosterschelde boeit mij niet zo veel.
Maar daarom is je info wel van waarde, zo niet voor mij danwel voor een ander. :clap:

Teekidiezie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Teekidiezie » wo sep 07, 2016 8:16 pm

Oosterschelde moet je leren varen , door het getij en de stroming kan het serieus klutsen . Getij en windrichting bepalen telkens waar het goed is of niet.
T kan van vlak water knallen gaan tot dikke bum and jump . Als je de juiste plaats kent kan je zelf een paar leuke schansje rippen met de thrusther.
Wel op letten voor vissersboten en zandplaten die net niet boven water liggen .

Oh ja de oesterdam noemt niet zomaar de oesterdam , de locals hebben daar allemaal schoentjes met kevlar in ...... :wink:

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » wo sep 07, 2016 8:39 pm

Dat is het hem nu net, ik heb een hekel aan chop en golven, ik ben blij dat ik vanwege een kapotte knie nog kan surfen, maar als ik dat op ruig water doen, dan kan ik soms drie dagen niet lopen, en heb dan veel pijn in mijn donder, daarom vaar ik het liefst op vlak en bij voorkeur niet meer als een goede 5 BFT - 6 BFT
Laatst gewijzigd door Reindt op do sep 08, 2016 11:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 94/102, Wave V3 95; Severne Freeks 3.6, 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 S1 4.4 4.8 5.2

Bericht door theArthurrrr » do sep 08, 2016 8:56 am

Kattendijke heb ik vroeger ook best veel gevaren toen ik nog op de fiets moest en dan vooral bij wind uit noord-oost.

Ik zie nu vooral veel potentiële freestyle spots achter droog liggende zandbanken, ben alleen nog nooit echt op zoek geweest.

Plaats reactie