Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Toekomst strand Horst

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Re: Toekomst strand Horst

Bericht door Opperhoofd » do okt 02, 2014 10:24 pm

Ik zie een speedstrip net onder de tulp ;-)

En de gemeente Harderwijk begrijp ik wel. En surfstrand betekent dat niemand vanaf de boulevard het water kan zien met al die grote campers er dwars voor geparkeerd...
Ok al zie je wel water, gewoon een lelijk beeld al die auto's vlak bij het water.

da lorch
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Manta 66, SB Futura 121, Loft SB 7.8 , Loft RB 7.0 , Ka Koncept 6.2

Bericht door da lorch » do okt 02, 2014 10:44 pm

Opperhoofd schreef:Ik zie een speedstrip net onder de tulp ;-)

En de gemeente Harderwijk begrijp ik wel. En surfstrand betekent dat niemand vanaf de boulevard het water kan zien met al die grote campers er dwars voor geparkeerd...
Ok al zie je wel water, gewoon een lelijk beeld al die auto's vlak bij het water.
Met alle respect onzin, als je op dat grasveld staat belemmer je het uitzicht vanaf de boulevard echt niet.

verheul
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP Freestyle Pro 90, Severne Blades en Freek

Bericht door verheul » zo okt 05, 2014 8:17 am

da lorch schreef:Mwah aan deze kant heb ik nog nooit iemand zien opstappen dus idd alleen maar mogelijkheden. Misschien off topic maar heb het gevoel dat gemeente Harderwijk echt geen ruk geeft om de surfers ...neem nou strandboulevard Harderwijk top plek toch ? Heel gezellig maar bij totale h erontwikkeling geen enkele rekening gehouden met ons ! We mogen wel heel blij zijn met wat we nog hebben op Horst.
In de ontwikkeling is er degelijk rekening gehouden met surfers,

aantal jaar terug heb ik voor mijn school een onderzoek gedaan naar het waterfront, één van de speerpunten was het verbeteren en vergroten van de watersport mogelijkheden aan de boulevard kant. o.a. met windsurfen en suppen. er is daar heel veel rommel uit het water gehaald om het begaan baar te maken.

veel jongens die in H'wijk wonen stappen nu op het 'nieuwe strand' op!

zelf woon ik in H'wijk en ben super blij met het strand

da lorch
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Manta 66, SB Futura 121, Loft SB 7.8 , Loft RB 7.0 , Ka Koncept 6.2

Bericht door da lorch » zo okt 05, 2014 11:12 am

Dat klinkt goed ! Ik kom snel eens langs (als het weer eens waait..) :z

johan surft
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door johan surft » zo okt 05, 2014 2:28 pm

Dinsdag dus!!

robert67
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: 3 slalom/speed boards 58-68-85-cm en 4 slalom/race zeilen van 6.0-9.3

Bericht door robert67 » zo okt 05, 2014 4:55 pm

Weet iemand of de noodgeul richting nieuwe dam alweer vlak gemaakt is?

Frank
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Intersurf
Surf spul: Fanatic Falcon , North Sails Warp

Bericht door Frank » ma okt 06, 2014 3:46 pm

Ja, is vlak gemaakt. Volgens mij ligt er nog wel ter hoogte van de vaargeul een behoorlijke wierbank. :problem:

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » do okt 09, 2014 9:32 pm

Afgelopen dinsdag einde middag viel de wind sneller weg dan ik had verwacht, dus teruglopen.

De hulp geul is dan wel dicht gegooid, maar dat betekent niet bepaald dat het vlak is.
Er zit nog een flink niveau verschil, op de rand iets onder de knie, in het midden navelhoogte, dus zeker 50-60 cm.
Zou me niets verbazen wanneer er zandbulten boven water komen met winterpeil.

De geul zit op iets van 30 meter voor einde van de nieuwe stenen dam.

Runs langs de palenrij kan prima. Runs voor de stenen dam zou ik niet doen (of eerst te voet verkennen). Als straks het water gezakt is gaan we nog wel valpartijen zien denk ik. Aan de andere kant - als het ondieper wordt dan spoelen de bulten na verloop van tijd vanzelf weg naar wat resteert van de geul.

Agent Mulder
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SEVERNE REFLEX, FANATIC, THUNDERBIRD, SELECT, IFINS

Bericht door Agent Mulder » vr okt 10, 2014 9:05 am

Het gaat weer over een storm in een glas water :eh:
Het dammetje ligt er nu, geul is niet perfect, zeker niet, maar verder heb je er totaal geen last van !
Maar wel blijf gewoon uit de buurt van het dammetje en de paaltjes, dat loop je ook geen risico om ergens op te varen.
De plaatsen waar je echt hard kunt gaan zijn gewoon te bevaren, niets aan de hand 8)

Ik zeg: " niet lulle maar varen !"

WilliamS
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: North Warp & RAM, F2 SX S & L, Vector Fins Canefire 32 & 40

Bericht door WilliamS » vr okt 10, 2014 9:27 am

NED 321 schreef:De hulp geul is dan wel dicht gegooid, maar dat betekent niet bepaald dat het vlak is.
Viel mij inderdaad ook op. Stond op een 'heuveltje' waar t op de helft van mn onderbeen kwam. En n stap verder sta je tot je borst in t water..
Zonder risico is t niet dus..

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » vr okt 10, 2014 11:06 am

Dat had ik gisteren ook.

Op een plek waar het normaal gesproken ondiep was, was het nu (voor Horst) vrij diep.
Helemaal niet de link gelegd naar de werkzaamheden , verklaard het.

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » vr okt 10, 2014 12:12 pm

WilliamS schreef:
NED 321 schreef:De hulp geul is dan wel dicht gegooid, maar dat betekent niet bepaald dat het vlak is.
Viel mij inderdaad ook op. Stond op een 'heuveltje' waar t op de helft van mn onderbeen kwam. En n stap verder sta je tot je borst in t water..
Zonder risico is t niet dus..
Dus gewoon blijven varen. Wie loopt er nou door het water. Zo heb je ook de kuilen die zijn gecreeerd door de wier etende zwanen.

Over zwanen gesproken. Ik zag gisteren een heel peloton midden in het surfgebied. Er maar dwars doorheen gevaren want ze hebben nu hun eigen plekje...

:+ geintje natuurlijk

Franxsurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3S 96, F2 Rave 77 Hotsails Superfreaks
Contacteer:

Bericht door Franxsurf » vr okt 10, 2014 1:34 pm

:lol: :lol:

tsja zo kan je het ook bekijken...
Als er straks een paar flink onderuit gaan op zo'n bult :crazy: , dan ontstaat er achter die bult weer een diepe kuil...
Maar goed dat hoop ik niet dat het gebeurd, t heeft mij ook een keer een gebroken voet opgeleverd.

Wegblijven dus bij dit stuk als straks het winterpeil ingaat.

Speedkanon
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: diverse

Bericht door Speedkanon » vr okt 10, 2014 3:04 pm

De geul is inderdaad erg slecht dichtgegooid waardoor er binnenkort, als het winterpeil er is, zeer ondiepe plekken zullen ontstaan die gevaarlijke crashes kunnen gaan veroorzaken. Ik vraag me af of we dit aan de veroorzaker moeten melden, want die kan aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade. Volgens mij moet die kraan nog een keer de strook van dam tot vaargeul nalopen en de hoge oneffenheden afvlakken.

robert67
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: 3 slalom/speed boards 58-68-85-cm en 4 slalom/race zeilen van 6.0-9.3

Bericht door robert67 » vr okt 10, 2014 4:46 pm

Ik ben afgelopen maandag ook wezen kijken en zelfs ver van de nieuwe dam richting vaargeul zijn er ondiepten (diepten maakt niet zoveel uit). Denk ook echt dat dit bij -30 cm flinke crashes kan opleveren. Weet niet of een flinke storm dit kan verhelpen maar anders moet de veroorzaker dit egaliseren. Probleem is dat wij als Horst-windsurfers niet georganiseerd zijn en geen collectieve boodschap kunnen afgeven.

Grunt
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Zie profiel

Bericht door Grunt » vr okt 10, 2014 7:17 pm

Misschien kan de RGV hier wat in betekenen?

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » zo nov 23, 2014 2:47 pm

Ik zie een hele goede ontwikkeling aangekondigd op facebook:
Eric Wind schreef:Even het laatste nieuws; er is door Edwin Jeijsman en Sander Derksen een brief over de vaargeulproblematiek opgesteld die uit naam van Strand Horst Watersportvereniging i.o. via e-mail en aangetekend verstuurd is naar: Aannemer Tebezo, Gemeente Harderwijk, Rijkswaterstaat en Gastvrije Randmeren om e.e.a. op korte termijn weer in de oude staat terug te brengen. Als er nieuws of reacties zijn, plaats ik dat meteen...
Complimenten voor de initiatiefnemers!

lemi
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic, Starboard isonic, Loft racing blades, North warp

Bericht door lemi » ma nov 24, 2014 7:19 pm

Wat mij enorm verbaast dat er bijna niet wordt gesproken over de palenrij die toch lelijk en gevaarlijk in de weg staan.
Met name bij zuidwesten wind heeft de gemeente toch een mooie uitloop van de speedstrip met palen de grond in geboord.

Het wordt tijd dat de Horst surfers zich gaan verenigen en eventueel bij een volgende onwenselijke actie van de gemeente tijdig worden geinformeerd en daarop kunnen anticiperen.

Wassenaar
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wassenaar » ma nov 24, 2014 8:48 pm

MartiniRacing schreef: Overigens wil ik niet blijven hangen in het negatieve.
Dat de betrokken personen voor deze problematiek nu proberen een stichting op te richten geeft in iedergeval aan eindelijk eens stappen in de goede richting te zetten. De stichting i.o. heeft een brief doen uitgaan naar de betrokken instanties voor wat betreft de noodvaargeul en de problematiek hieromtrent. De vraag is uit wiens naam deze stichting prentendeert te spreken. Uit naam van de 8 betrokkenen? Of uit naam van de, nog niet aanwezige, leden van deze stichting?
Het lijkt mij dat deze stichting i.o., wanneer er nog geen leden zijn, juridisch gezien nog 0,0 kracht heeft aangezien niemand in dit land kan spreken voor een persoon wanneer deze persoon daar geen schriftelijke toestemming voor heeft gegeven. Mijns inziens had men beter de afronding van de stichting moeten afwachten en leden moeten werven voordat men op deze manier de betrokken partijen had benaderd.
goed punt! Ik meld me aan als lid

Robert Seinen
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Loft Racing Blade/Patrik Diethelm boards

Bericht door Robert Seinen » vr dec 05, 2014 8:30 pm

Vandaag is de aannemer Tebezo met een kraan terug geweest op Horst, en samen met een aantal windsurfers zijn de bulten zand als het goed is weg gehaald, dus er kan weer veilig gevaren worden. :clap: :D :clap: :D
Hulde aan de mannen Eric Wind, John Overmeer, Jan Broekhuizen, Hans van Breukelen en Rolf de Ruiter, die de kraan begeleid hebben :clap: :clap: :clap:

Speedkanon
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: diverse

Bericht door Speedkanon » vr dec 05, 2014 9:43 pm

Dank Robert.
Maar het blijft oppassen geblazen, want het was echt onmogelijk om het weer geheel vlak te krijgen.
Vooral met een harde wind uit zuid tot west, wanneer het water richting Veluwemeer wordt gestuwd en het peil kan dalen tot lager dan -50 wordt het overal gevaarlijk (zie december vorig jaar) en kan je in de buurt van de geul waar de grond ongelijkmatig is geworden, natuurlijk nog eerder de grond raken.

Rusty_nl
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Manta 59/66/81, Racing Blades 5.6/6.3/7.0/7.8/8.6

Bericht door Rusty_nl » do apr 30, 2015 8:26 am

https://www.facebook.com/strandhorst?re ... page_panel

Beste watersporters,

Eind vorig jaar is via Facebook Strand Horst een groep van 7 personen geweest die de koppen bij elkaar hebben gestoken om te overleggen over de oprichting van een vereniging. Aanleiding was de problematiek met het geultje voor de aanleg van een vogelrust gebied en de mogelijke plaatsing van windmolens. Ook wilde we graag meer gezamenlijke activiteiten organiseren.

Na een periode van ogenschijnlijke windstilte is er achter de schermen hard gewerkt om een Surfvereniging voor windsurfers, kiters en suppers te realiseren. Uit de initiatiefgroep is een viertal mensen bereid gevonden als (interim) bestuur aan de slag te gaan om de boel te formaliseren.

De vereniging is formeel opgericht en we zijn gestart met het werven van leden. We maken nu hierbij bekend hoe je lid kunt worden, tenslotte zijn de leden de vereniging. Gezien dat laatste is het ook van groot belang dat een ieder meedenkt over de verdere inrichting en invulling van de verenging. Wat/wie willen zijn en uitstralen.

De insteek beperkt zich zeker niet alleen tot belangenbehartiging als het surfen op Strand Horst wordt bedreigd. Wel willen graag een vereniging in brede zin. Denk dan ook aan cursussen, clinics, lezingen, kortingen, leuke events, voordelen door samenwerking met andere stakeholders uit de surfsport en in het bijzonder Strand Horst, etc.

Om de vereniging te starten hebben we besloten dat je voorlopig alleen het inschrijfgeld van 15 euro betaald. Zodra we met de leden de eerste vergadering beleggen kunnen we een contributiebeleid met elkaar vaststellen.

Aanmelden gaat heel eenvoudig; stuur een mail naar:

surfverenigingstrandhorst@gmail.com

Vermeld je NAW gegevens, telefoonnummer, je geboortedatum en e-mailadres. Uiteraard zijn ideeën en menskracht die de vereniging snel verder kunnen helpen vorm te geven van harte welkom.

Verder is er een FB pagina van de vereniging https://www.facebook.com/strandhorst. Graag zoveel mogelijk delen.

Met sportieve groet,

Geert-Jan Muskens (bestuur a.i.)
Menno van der Zanden (bestuur a.i.)
Edwin Jeijsman (bestuur a.i.)
Hans van Breukelen (bestuur a.i.)
Eric Wind
Barry van Lingen
Iwan van Bussel

Plaats reactie