Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windsurfen en golfsurfen leren westkust Frankrijk

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Iceskater77
Deur-surfer
Deur-surfer

Windsurfen en golfsurfen leren westkust Frankrijk

Bericht door Iceskater77 » di feb 16, 2016 2:20 pm

Hey surfers,

Deze zomer wil ik met mijn kids (10 en 14 jr) richting westkust Frankrijk om te leren golf surfen. Windsurfen doen we al en dat willen we ook. Spullen gaan mee!

Nu begrijp ik dat er op zee meestal te weinig wind is en als deze er is te veel swell. Zeker voor kids. Het windsurfen zal dus op de meren moeten gebeuren lijkt me.

Weet er iemand een leuke camping waar een golfsurfschool bij zit? We hebben zelf een camper. Het enige dat ik kan vinden is van O'Neill, maar dat is alleen met een tippie tent :roll: en willen gewoon de camper gebruiken.

Thx alvast!

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Re: Windsurfen en golfsurfen leren westkust Frankrijk

Bericht door RaymondW » di feb 16, 2016 4:20 pm

Mailtje sturen en vragen of het zonder tippie kan?

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic Falcon & Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » di feb 16, 2016 4:42 pm

Ik heb jaren geleden bij hourtin gestaan op meer kon je surfen en op zee golfrijden. Je kon daar ook surf boards huren voor het golfrijden.

Camping de la Côte d’Argent 5 Sterren
AQUITAINE | GIRONDE
33990 HOURTIN PLAGE
Gironde, Aquitaine (Dertig minuten van bassin d’arcachon)
Tel. +33(0)5 56 09 10 25
Fax. +33(0)5 56 09 24

Woody68
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP SuperSport 136, Starboard Carve 121, RRD FSW 106 & 91, Point Rainbow 360

Bericht door Woody68 » di feb 16, 2016 5:22 pm

Wil dit ook gaan doen. Mijn kids zijn dan 7, 9 en 11 jaar en we hebben geboekt bij camping Le Tedey aan lac Lacanau. Dit is 7 km van de oceaan. Kun je bijna nog gaan lopen.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » di feb 16, 2016 6:39 pm

Woody68 schreef:Wil dit ook gaan doen. Mijn kids zijn dan 7, 9 en 11 jaar en we hebben geboekt bij camping Le Tedey aan lac Lacanau. Dit is 7 km van de oceaan. Kun je bijna nog gaan lopen.
Super camping! Daar heb ik als jochie leren windsurfen. En als het niet waaide, met een bodyboardje op de golven van de zee spelen. Heerlijke vakanties gehad daar!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di feb 16, 2016 7:48 pm

Bij Lac Biscgarosse heb je meerdere campings aan het water waar je prima kunt windsurfen als het waait en dan suppen/golfsurfen/bodyboarden 20min verderop op zee.
Hou er wel rekening mee dat de kans op wind daar altijd beperkt is. Golven daarintegen :9~

Iceskater77
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Iceskater77 » di feb 16, 2016 9:22 pm

Ah top zijn jullie... goede tips :clap:

Heb ook m'n oog laten vallen op deze:
http://ripstar.nl/familie/surfen-famili ... plage.html

Klinkt ook wel goed.

Le Tedey even gebeld.... zitten helaas al vol in het hoogseizoen :(

Kans op wind lijkt wel heel gering in dat gebied... vraag me af of het wel zin heeft een hele turftrailer mee te slepen

Iceskater77
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Iceskater77 » di feb 16, 2016 9:24 pm

RaymondW schreef:Mailtje sturen en vragen of het zonder tippie kan?
Had ik al gedaan. Kon niet helaas :(

Woody68
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP SuperSport 136, Starboard Carve 121, RRD FSW 106 & 91, Point Rainbow 360

Bericht door Woody68 » di feb 16, 2016 9:35 pm

Oef, dan was ik net op tijd heb namelijk 1,5 week geleden geboekt.
Alhoewel we gaan de laatste 2,5 week van augustus en dan gaat t alweer richting laagseizoen.

Zag dat er bij Lacanau Ocean voldoende surfscholen te vinden zijn dus daar zal t niet aan liggen. 8)

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » wo feb 17, 2016 6:39 am

Je kunt dit het beste op het lokale windsurfing33 forum vragen, kennis van locals en ze hebben er zelfs een speciaal subforum voor
http://www.windsurfing33.com/forum/viewforum.php?f=11

Je kunt je vraag rustig in het engels stellen met de opmerking dat je geen frans kunt schrijven oid, meestal krijg je daar vlot en vriendelijk antwoord.

Er stonden al een paar vragen waaronder over lac de biscarosse en arcachon, ook aan de kust tussen bordeaux en biaritz (plak de link in google translate frans naar engels)
http://www.windsurfing33.com/forum/view ... 11&t=96065
http://www.windsurfing33.com/forum/view ... 11&t=93755

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » wo feb 17, 2016 7:34 am

Iceskater77 schreef: Kans op wind lijkt wel heel gering in dat gebied... vraag me af of het wel zin heeft een hele turftrailer mee te slepen
Klopt neem je grootste board en je grootste zeilen mee, meer is over het algemeen niet nodig

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » wo feb 17, 2016 11:55 am

Iceskater77 schreef:Kans op wind lijkt wel heel gering in dat gebied... vraag me af of het wel zin heeft een hele turftrailer mee te slepen
Klopt, hoogstens een thermisch 4tje. Daarom zie je ook dat -heel- erg veel mensen uit die regio, in de zomer naar Leucate e.o. gaan.

Als je toch naar de ZW kust gaat, zoek dan vooral goed naar spots waar de thermiek goed is. Dat is namelijk je enige kans op wind, westenwind zoals in herfst winter en lente heb je in de zomer niet. Zoek op zoektherm "thermique" op W33 forum.

Woody68
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Woody68 » do feb 18, 2016 10:51 pm

Dat wordt dus allround board om low wind tricks te oefenen en de 110 liter easy joy voor de kids.
Denk er ook aan om 136 supersport en 9m2 mee te nemen om wellicht af toe te planeren.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » vr feb 19, 2016 7:34 am

Waarschijnlijk hebben ze bij Partenis-en-Born nog wel plek. Daar heb je verschillende campings aan het water.
Dat is bij lac biscgarosse aan het water.
Wat betreft de kids: ik zou voor die van 10 eerst ff een bodyboardje met flippertjes kopen bij Decathlon en waarschijnlijk is een 2e hands biccie of softtopje van 8 - 9.ft op Marktplaats scoren goedkoper als regelmatig huren.
Dat spul mag best al afgeragt zijn want leren op een nieuwe is echt zonde. de eerste tijd ga je waarschijnlijk toch vol met je knieen op het dek en schuif je het strand op.

Wolffje
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Manta 74, Fanatic Falcon 80, North Sails Warp 5.0 / 5.8 / 6.8 / 7.8

Bericht door Wolffje » vr feb 19, 2016 9:02 am

Ik ben zelf een aantal jaren naar Carcans (iets boven Lacanau) en Lacanau Océan geweest om te golfsurfen aan het einde van de zomervakantie (aug-sept). Golfsurfen is hier erg goed te doen, wind heb ik niet veel gezien. 1 keer heeft er een paar dagen een flinke wind gestaan, ben toen op zoek gegaan naar een windsurfverhuur en heb er 1 gevonden bij Lac d'Hourtin. Deze had nog redelijke spullen (wel een aantal jaar oud). Golfsurfverhuur en surfscholen zijn er genoeg te vinden in Lacanau Océan en Carcans heeft er ook 2.

Zou er dus heengaan om te golfsurfen, maar niet al je windsurfspullen meenemen, omdat je daar niet al te veel aan gaat hebben. Voor windsurfen kun je dan beter naar het ZO gaan waar je meer wind hebt (mistral).

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Severne Freeks 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 Blade 3.7 4.2 4.7 & 5.3

Bericht door theArthurrrr » vr feb 19, 2016 12:08 pm

Wolffje schreef:Zou er dus heengaan om te golfsurfen, maar niet al je windsurfspullen meenemen, omdat je daar niet al te veel aan gaat hebben. Voor windsurfen kun je dan beter naar het ZO gaan waar je meer wind hebt (mistral).
Helemaal mee eens.
Gewoon lekker daar naar toe gaan om te leren golf surfen en je windsurf spullen thuis laten.
Als beginnend golfsurfer is het nl. altijd goed, ook met een beetje wind.
Camping dicht aan het strand kiezen en uren gaan maken in het water, dat is nl. de enige manier hoe je het onder de knie kunt krijgen. Doe het nu een kleine 25 jaar en kan me redelijk redden, de afgelopen 2 jaar staat het alleen op een laag pitje, omdat ik liever ga windsurfen.

Zelf verblijf ik liever in de buurt van Hossegor/Cap Breton (Messanges http://www.camping-moisan.com/bijv.), dan kun je nog eens richting Spanje of Biaritzz.

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft Wave 83 + Haka ST 98 / Starboard Futura 101+122 / Ezzy Elite & Lion

Bericht door edwingr » vr feb 19, 2016 12:39 pm

Wij gaan, na jarenlang in de omgeving Leucate geweest te zijn, sinds een paar jaar ook naar de westkust. Vorig jaar zijn we in Moliets Plage beland op Camping Le St.Martin. Mooie camping, aan een enorm breed zandstrand gelegen. De windsurfspullen blijven wel thuis, want noemenswaardige wind hebben we aan die kant nog niet meegemaakt. Suppen daarentegen is er erg tof. Vaak erg mooie golven, waar je je het grootste deel van de vakantie erg goed op (en in) kan vermaken! Golfsurfscholen in overvloed overigens in die regio.

Voordeel van Moliets Plage tov de regio Biarritz, vond ik wel de enorme ruimte op het water en het brede zandstrand (in plaats van rotsen). Er zijn erg veel golfsurfers en suppers van allerlei niveau, waardoor het toch allemaal wel erg gemoedelijk overkwam. In tegenstelling tot St. Jean de Luz, waar we een jaar eerder toch flink belaagd werden door locals (met wat te veel testosteron) op honderden meters afstand van "hun" spot.

Plaats reactie