Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Vakantie vragen

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Danny091283
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: North Sails Cross (Harnas)

Re: Vakantie vragen

Bericht door Danny091283 » do feb 25, 2016 7:51 pm

Wouw spot El Modeno, ziet er vet uit zeg! Je hebt er golven maar ook vlak water zie ik. Zijn dit 2 verschillende spots of is deze ene spot de ene keer rustig en de andere keer vol met golven? Overigens lijkt me golven erg vet! Alleen ik zit echt niet op dat niveau om me in de golven te vermaken :S
Ik zie wel dat het daar nu zo tussen de 20 en 25 graden is. Dat vind ik net wat te koud. Geeft mij maar richting de 30 graden! Het viel me op in youtube filmpjes dat de meeste mensen er wel gewoon wetsuits dragen. Opzich niet zo erg.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » vr feb 26, 2016 10:37 am

Als je 30 graden wilt in de winter en vlak ondiep water, dan is Bonaire toch de meest logische keuze en is het aan jezelf om te socializen daar. Aruba zou ook misschien kunnen, maar daar ben ik zelf niet geweest, net zoals idd Isla Margeritha. Je zou ook Tobago Pigeon's Point kunnen overwegen trouwens, maar ook daar moet je dan zelf de contacten maken.
Als je het niet erg vind om toch te testen of je met wat golfslag kunt surfen, kun je ook Jeri in Brazilie kunnen overwegen. Windsurfen met eb en golfsurfen met vloed zou kunnen werken, maar dat is geen Strand Horst....

Als je er nog wat niet-surf reisplannen aan vast wilt knopen zou langebaan in ZuidAfrika ook nog een optie zijn. De surfstek zelf is echter behoorlijk afgelegen, dus qua sociaal leven een beetje verstoken.

Succes met de keuze!

(Ja, El Medano heeft drie spots, 1 baai en twee plekken met golven, maar daar is erg veel over geschreven in eerdere posts op dit forum, even zoeken en je hebt zeker een half uur leesplezier)

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 NCX 7.5

Bericht door theArthurrrr » vr feb 26, 2016 11:33 am

Bonaire is top, zit er over een maandje ook weer voor 2 weken met de vrouw.
Als je je (waterstart)techniek wilt verbeteren neem je gewoon les bij http://www.jibecity.com/. Die zullen je waarschijnlijk van beachstart uit heupdiep water naar waterstart uit borst diep water meenemen. Mijn vrouw heeft daar iig vorig jaar leren beachstarten.

Als je aanspraak met andere windsurfers wilt hebben moet je misschien hier gaan zitten http://www.surfhostelbonaire.com/.
Ik heb alleen geen idee hoe het daar is, zal zeker rumoeriger zijn dan een studio of appartement.

Zurich
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Zurich » vr feb 26, 2016 12:05 pm

Danny091283 schreef:Het viel me op in youtube filmpjes dat de meeste mensen er wel gewoon wetsuits dragen. Opzich niet zo erg.
Meeste mensen daar zijn Duitsers..

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » vr feb 26, 2016 1:41 pm

Danny, ik zou het wel weten als ik in jouw schoenen stond. Als een gek een reis naar Bonaire boeken en in dat surfhostel gaan zitten.

Richard-GO
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard GO, Simmer 5,5-6,5-7,5 en nog wat rommel
Contacteer:

Bericht door Richard-GO » wo mar 02, 2016 9:49 am

Mag ik op dit topic inhaken…

Ik loop namelijk met hetzelfde plan, echter is mijn budget een stuk lager. Vandaar dat ik juist wel zoek naar een bestemming 'in de buurt'. :) Ik denk daarbij aan: Tenerife, Kreta, Sardinië. Maar wat mij opvalt is dat je alles los bij elkaar moet zoeken, vlucht, transfer, overnachtingen en surf rental. Ik zoek eigenlijk een spot waar ik op loopafstand kan overnachten en eten, en wat ik gewoon bij bijvoorbeeld Sunweb of D-reizen (overnachtingen, vlucht en transfer) kan boeken.

Het gaat mij puur om een paar dagen lekker surfen tegen een schappelijk bedrag. Mijn skills zijn overigens vergelijkbaar met die van Danny. Mijn idee is om in ieder geval buiten de schoolvakanties te gaan en dan een kleine week.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » wo mar 02, 2016 9:52 am

Deze heb ik ooit geboekt:

http://zon.sunweb.nl/griekenland/samos/ ... view=photo

Surfspullen huur je bij het surfcenter voor je appartement

http://samoswindsurfing.gr/

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » wo mar 02, 2016 9:52 am

Lefkas, vassiliki, Ross reizen! Appartement op 50 m van strand, 200 meter van prachtige surfschool en dorpje. Wind vanaf juni tot september; vanaf 15 uur stevige wind, daarvoor voor beginners. Honderden meters sta-diep water

Danny091283
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: North Sails Cross (Harnas)

Bericht door Danny091283 » wo mar 02, 2016 10:30 am

Ik ben zelf naar Kos geweest. Je kan via Mambo een catamaran vakantie boeken, maar in plaats van Catamaran zeilen vraag je naar het windsurfen.

Retep
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Goya Bolt/Ezzy sails

Bericht door Retep » wo mar 02, 2016 11:23 pm

Omdat ik naast mijn windsurf trips elk jaar ook op vakantie ga met mijn gezin, moet ik vaak een compromissen sluiten. Kos, Samos, Rhodos, Kreta, Karphatos, Lanzarote, Tenerife, Egypte, Portugal of Spanje... ik heb ze allemaal meerdere keren gezien en er is vaak een windsurfverhuur in de buurt. Het is aan te bevelen een auto/brommer/scooter te huren voor een paar dagen zodat je ook andere dingen kunt gaan doen... de wind is er vaak niet elke dag of de gehele dag aanwezig...en met de bijvoorbeeld een auto/scooter heb je tevens de keuze uit hotels of appartementen die wat verder af liggen.

De leukste ervaring vond ik Kokkari (Samos) omdat de surfverhuur echt op 5 minuten lopen lag... bij de tijd dat mijn gezinnetje vermoeid op het strand neer streek in de middag... teenslipperde papa nog even voor een uurtje of twee naar het beach center... de wind kwam overigens altijd pas later in de middag leuk opzetten. Je kunt dus gerust een gewone reis boeken... de rest komt daar wel...zolang je maar een beetje in de buurt van de surfspots zit.

p.s. Sommige surfcenters halen en brengen je ook op en terug naar je hotel/appartement...

Succes met de keuze en als je van bepaalde spots nog wat wilt weten dan lezen we het wel.
Laatst gewijzigd door Retep op wo mar 02, 2016 11:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Retep
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Goya Bolt/Ezzy sails

Bericht door Retep » wo mar 02, 2016 11:33 pm

Met Italie heb ik overigens geen ervaring.

Richard-GO
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard GO, Simmer 5,5-6,5-7,5 en nog wat rommel
Contacteer:

Bericht door Richard-GO » do mar 03, 2016 12:01 pm

Top bedankt voor alle suggesties en ideeën!!
Ik ga nog eens op m'n gemak kijken naar alle mogelijkheden. Kokkari - Samos klinkt in ieder geval goed.

californiagirl
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door californiagirl » do mar 31, 2016 2:29 pm

Hebben jullie hier al eens gekeken: http://www.surfavonturen.nl/Surfvakantie/single/
Surfclinics georganiseerd voor singles :) Warmte, zon, en leuk gezelschap lijkt mij!
Veel plezier op vakantie in ieder geval !

Plaats reactie