Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windsurfcentra op Corsica?

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
bictri
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: BIC board, North zeilen

Windsurfcentra op Corsica?

Bericht door bictri » ma mei 23, 2016 1:46 am

Kent iemand een goed verhuurbedrijf op Corsica?
liefst op een spot met branding zonder zwemmers

stoked
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB EVO 74, fanatic FW 86, SB Carve 101, SB Futura 122, zeilen 3,7 -> 9,0

Re: Windsurfcentra op Corsica?

Bericht door stoked » ma mei 23, 2016 2:46 pm

Afgelopen zomer op corsica geweest. Zelf had ik mijn eigen spullen mee. (100 liter met zeilen van 4,7 tot 7,0)
In de baai ten westen van Bonifacio (la tonnara) zit een prima verhuur. Toen het een dag heel erg hard waaide heb ik daar klein wave spul gehuurd. Prima!
La Tonnara is meteen een top spot van Corsica. In het zuiden waait het ook het hardst. Het vreemde op de zuidpunt van Corsica is: als de wind uit het westen komt, waait het het hardst aan de oostkust en andersom.
Bij La Tonnara heb ik heerlijk in de golven gevaren, maar er is daar geen branding (mooi afpellende golven). In ieder geval niet toen ik er was.

Ciao!
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Isonic/Futura & Warp/X-Type

Re: Windsurfcentra op Corsica?

Bericht door Ciao! » di mei 24, 2016 1:46 pm

Zoals hierboven ook al is gemeld is het qua wind in het zuiden het meest zeker. Met Noord-Westen wind is La Tonnara wel een wave spot, met andere richtingen meer deining of chop.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Sant 'Amanza, maar dit is meer een baai voor slalom/freeride welke bij vrijwel elke windrichting werkt. Bij oostenwind komt er wel een vette zeedeining binnen, maar geen echte brekende golven. Helemaal in de punt van de baai zit een verhuur al heb ik heb geen idee wat voor materiaal hier te huur is. Goede verhuur (2 stuks) zit bij piantarella (http://www.bonifacio-windsurf.com) al is de baai wat druk.

Beste wave spot van Corsica is volgens de locals Algajola met Noord-West. Hier zit een verhuur: http://www.algajola-sportetnature.com/e ... -funboard/

Plaats reactie