Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Lelystad] Hoekipa Dijk

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
jeroentvb
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: North Volt HD 3.7 t/m 5.9, Goya Custom 66, Thommen wave 74

Re: [Lelystad] Hoekipa Dijk

Bericht door jeroentvb »

Naishman schreef: wo jul 29, 2020 11:32 pm En ja, deinen kan het zeker, maar geen branding zoals op S’hout.
Ik vond het anders een vrij heftige binnenwater shorebreak, maar dat is natuurlijk vlak langs de kant :lol:

Wat betreft parkeren (van de hoekipa dijk facebook):
107953285_2728765754076919_4115143957199135330_o.png
P2 (het dichtst bij het strand) is onder het viaduct. Er is daar niet bijzonder veel parkeerplek en er zijn momenteel nog geen parkeervakken. Bij P1 heb je die wel, P3 geen idee.
Vond het qua parkeergelegenheid een beetje tegenvallen aangezien je altijd een stukje met je setje moet lopen. En ik ben ook wel benieuwd hoe het hier op drukkere dagen met parkeren gaat lopen (P3 zie ik persoonlijk niet zo zitten..). En zoals aangegeven wordt P1 ook gebruikt door een snackwagen, klanten en toeristen/dagjesmensen. Gister stonden daar ook een aantal vrachtwagens en dan is het snel vol.

Zou mooi zijn als je op het asfalt tegen het strand aan zou kunnen/mogen parkeren. Maar momenteel kan je daar niet met de auto komen.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

ik zou Leisurelands de opdracht geven tot beheer van de locatie, poortje ervoor en voila klaar. Wie wil betalen parkeert dan voor het veldje, wie niet wil betalen die loopt.

Met je windsufgear vanaf P1/P3, wie dat bedacht heeft doet niet aan watersport en is zeker geen actieve windsurfer....

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Global 90+Nitrix 125 - Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman »

P1 (en P2 natuurlijk) is nog wel te doen, en Jeroen jij vaart ook op Wijk dus vanaf P3 is voor jou een eitje 😉

Maar P1 en P2 zijn niet voldoende op redelijke wind dagen, in de vroegere situatie kwamen alleen diegene die het aandurfden via de met mos voorziene asfalt inloop in en uit het water te gaan (en met aanlandige wind en die klotsbak langs de kant was dat niet altijd even makkelijk, nu kan iedereen er terecht.

Naja, mocht Hoekipadijk vol zijn dan kan ik vanuit Zeewolde nog wel doorkarren naar S’hout 😄

Maar hoop snel er weer eens te varen.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: sweet waves
Surf spul: freemove JP/NP

Bericht door funride »

oossie71 schreef: do jul 30, 2020 3:32 pm ik zou Leisurelands de opdracht geven tot beheer van de locatie, poortje ervoor en voila klaar. Wie wil betalen parkeert dan voor het veldje, wie niet wil betalen die loopt.

Met je windsufgear vanaf P1/P3, wie dat bedacht heeft doet niet aan watersport en is zeker geen actieve windsurfer....

ik geloof dat die weg langs het strand toebedeeld is aan een ondernemer die er camperplaatsen i.o.d gaat maken.
Maar hoe dat precies zit weet ik niet, kwam ergens langs op de Hoekipa FB

@Naishman Wijk is inderdaad ook een eindje lopen, verschil is alleen hier dat je ook trappetjes op en af moet.
Met een opgetuigd setje lopen kan je wel vergeten.
Op wijk vaar je ook alleen met kleinere wave setjes, hoe zie je het voor je als je straks vanaf P3 met een lichtweer slalom board moet lopen...

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Idd de spot is nu toegankelijker, en zou je toch ook dito parkeergelegeheid verwachten.

Ik zou er ook zeker gaan proberen te varen met m’n slalom set. Maar wave zoals vroeger is ook erg gaaf daar.

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Highwinds
Surf spul: Highwinds, Severne, Moses
Contacteer:

Bericht door Ilja85 »

Serieus zonde dat ze nu de parkeerplekken weer niet op orde hebben! Mogen niet klagen aangezien er een spot bij is gekomen, maar das gewoon super jammer aangezien er eigenlijk ruimte zat is. En ik hier mn nieuwe vaste spot van wilde maken. :p

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Global 90+Nitrix 125 - Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman »

Zie mezelf ook wel van Hoekipadijk m’n nieuwe vaste spot maken, zelfs wel mogelijk homespot.

En ondanks de weinige parkeerplaats is dat later in het jaar buiten de vakanties om en doordeweeks mogelijk ook wel weer minder bezet.
S’hout kan in de weekenden ook best druk zijn.

Voordeel van Hoekipadijk is dat er amper les(s)kiters zullen zijn ivm de diepte ;-)

Dat campergedeelte snap ik echter nog niet helemaal, maar anders m’n bussie toch maar omkatten 🙈

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er »

Ja hoor, je kon er op wachten:

Surfstrand overspoeld door badgasten tot verdriet watersporters

Lelystad

• Vrijdag 14 augustus 2020 | 16:51

Het Bataviastrand in Lelystad wordt de afgelopen dagen overspoeld door badgasten die lekker komen zonnen en zwemmen. Dit tot verdriet van de watersporters die jarenlang actie voerden voor de aanleg van het surfstrand.
"Badgasten spreken namelijk watersporters aan op het surfen tussen de zwemmers en andersom zijn er surfers die badgasten vragen om afstand te houden", vertelt Henning Jansen Klomp van stichting Hoekipa Dijk.
Jansen Klomp vraagt dan ook om begrip van beide groepen omdat het gevaar van een ongeluk op de loer ligt. "Ik zou het niet adviseren om tussen de watersporters in te gaan zwemmen. Die jongens gaan vaak op hoge snelheid en die zie je niet altijd. En tegen watersporters zeg ik ook, hou afstand."
Toch wordt het met echt warme dagen moeilijk om afstand te houden omdat er dan honderden badgasten zijn. Zo ging een aantal kitesurfers de afgelopen week weer naar huis omdat het te druk was met zwemmers en zonaanbidders op het Bataviastrand.
Jansen Klomp zegt dat dat jammer is, omdat het strand uiteindelijk juist voor de sporters is aangelegd. Binnenkort gaan de watersporters in gesprek met de provincie en de gemeente Lelystad. Volgende week vrijdag komt de gehele gemeenteraad op locatiebezoek.

Bron (met filmpje) : https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ersporters

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

Lekker is dat, wordt je lokatie dus gewoon gekaapt 😡.
Plaats er borden dat het er stikt van de Japanse Kruiskwal en je ziet ze niet meer 😉

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

zon locatiebezoek is ook zo leuk... mosterd na de maaltijd in mijn opinie.

Er komt weer wind aan deze week, dus zal het met de badgasten wel meevallen :)

Cosmic_henk
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: -
Surf spul: SB Carve 2003 123l, SB Futura 131, Naish Koncept90l ; Gaastra 7.5m2 - 4,2 m2

Bericht door Cosmic_henk »

De populariteit van de Brouwersdam is als voorbeeld genomen bij het initiatief toentertijd, met onder andere de wens een recreatieve en evenementenfunctie voor de Markermeerdijk (watersporters/ concert at sea). Wellicht kan men dus a la Brouwersdam op het sportstrand een vakantiepark (Markermeereiland ofzo) aanleggen en daarnaast een inlaat van 200 m lang met stroomsnelheden van 6 m/s, ben je zo van alle badgasten en watersporters af:)

maar ik denk dat het vervangen van zwemsteigers aan de Oostvaarderdijk voor een strand het handigste is, of het sportstrand naar 3 km verlengen:)
Deze gebruikers waarderen Cosmic_henk voor dit bericht (totaal 2):
tristan55555oossie71

heydude
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude »

Is dit ook een goede spot om te foilen? Ik ben nog op zoek naar een goede spot meer in het midden van Nederland om te foilen. Normaal vaar ik in Zeeland, maar soms kan in een surf/foilsessie combineren met bezoek van familie. Dit weekend ziet er wel goed uit voor het folie. Ik ging weleens naar strand horst maar dat wordt dan een wandel expeditie. Ik ken ook de spot bij windfoilen.nl in Almere, maar ik zou verwachten dan de wind aan het markermeer hier net wat meer / constanter is.

Lenes Junior
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard / NeilPryde

Bericht door Lenes Junior »

Gister voor het eerst geweest. Kudos voor de initiatiefnemers het is echt een mooie locatie geworden. Lekker steile golven terwijl het niet eens hard waaide. Het is geen noordzee maar een goed alternatief als er te weinig tijd is voor de westkust.

Voor foilen prima het is snel diep.

GJS
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP FSW 94 & 79 Blade Pro 3,7 4,2 4,7 5,3 5,7 Freek 6,3 JP 115 Freeride, Moses 85 Carbon Freestyle

Bericht door GJS »

Donderdag voor de 2de keer na 30 jaar😉 weer eens op Hoekipadijk gevaren maar wat een top plek is dit. Parkeren, optuigen, afstand naar water helemaal super. Dank aan de initiatiefnemers.
Met windrichting Z lekker kunnen knallen op de Foil.
Ben benieuwd naar de FSW omstandigheden met windrichting ZW W maar dat beloofd wat🤙

Plaats reactie