Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

surfspot i.p.v. Horst

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
oossie71
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Flikka SL HW 88 Starboard Isonic 97/117 VdB Wave Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins
Contacteer:

Re: surfspot i.p.v. Horst

Bericht door oossie71 » vr apr 21, 2017 9:19 am

Badhoophuizen met 50cm.... no way.
44cm vorig jaar was net te doen, zolang je snelheid hebt geen probleem maar 6cm meer no way.

Kartman
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: KA Sails
Surf spul: Seatrend, F2, Haleakala, Exocet + KA

Bericht door Kartman » za jun 17, 2017 8:39 am

Hoi Marc_surf,

Ik woon zelf in Almere en ga hiervandaan regelmatig op zoek naar leuk vaarwater, want het grootste nadeel van de randmeren is toch wel de grote hoeveelheid planten die er groeien ( meesten noemen het wier, maar geloof me dat is iets heel anders ).
Gooimeer (Almere Centraal ) is voor een Falcon Lightwind denk het meest geschikt. echter vanaf eind mei zal je ook hier rekening moeten houden met planten, de vaargeul blijft altijd wel bevaarbaar en voor de club is het gelukkig ook redelijk schoon.
Stichtse Brug is ook een redelijke stek, wel meer last van planten, ook hier geld blijf in de vaargeul of koop een goede wiervin.
Zelfs Markermeer ( spots Almeerderstrand, Marina en Pampus Haven ) zijn zomers lastig te bevaren met de planten.
Winter en voorjaar zijn wel goed te doen.
Zeewolde is idd een stukkie dieper dan Horst, ook hier vanaf eind mei aardig wat plantjes, en met 50 cm hoef je er nog niet echt rekening mee te houden maar met 56 raak ik af en toe nog wel eens het bankje naast de vaargeul ;)
Stekken waar ik te weinig kom , maar uit herinnering weet dat daar wat minder planten groeien , zijn dan toch de Palendijk bij Spakenburg en Hulckenstein bij Nijkerk.
Vanuit Veenendaal zou bv een stek als Reeuwijk ook maar net iets verder zijn en altijd goed bevaarbaar.
als het goed is is er bij Woerden ( of was het Bodegraven ) ook een flinke plas water uitgegraven .. misschien ook eens een bezoekje waard ??

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic Falcon & Avanti Machine M4, M5

Bericht door PieterW » za jun 17, 2017 9:41 am

Westeinerplassen geen planten Gouwzee wel planten maar goed vaarbaar Amstelmeer verderweg maar geen wier of planten

Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, Patagonia

Bericht door Barbatruc » za jun 17, 2017 10:35 am

Bij welke windrichtingen zijn
> Palendijk bij Spakenburg en Hulckenstein bij Nijkerk.
Interessant?
(Ik denk NW? W ook?)

Plaats reactie