Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Speedspot Ouddorp Haven

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Teamrider Windsportstrading
Surf spul: Starboard Isonic 90, 117 137 W54 NoveNove 109 en Challngersails AeroV7

Speedspot Ouddorp Haven

Bericht door Harry » zo okt 08, 2017 3:22 pm

Zaterdag 07-10-2017 zijn er 4 speedsurfers die een procelverbaal hebben gekregen voor het surfen op de speedspot Ouddorp Haven. Op dit moment is het alleen nog een procecverbaal dus geen boete dit moet nog bepaald worden door de rechter maar ik heb zaterdag zelf nog gesproken met de instanties die terplaats het procesverbaal hebben uitgeschreven en die hebben duidelijk laten merken dat de boete waarschijlijk uit zal vallen tussen de €200.- en €300.- in het meest gunstige geval maar hoger is ook zeker mogelijk. Als Locals van Ouddorp Haven hebben wij onderling afgesproken dat wij niet meer in het verboden gebied gaan surfen maar ik begrijp heel goed waarom een ander dit wel doet alleen zijn wij van mening dat dit NOOIT ten koste mag gaan van een ieder die zicht wel aan de regels houd. Ik heb inmiddels al meerdere malen contact gehad met SBS met de vraag of er een mogelijkheid bestaat om de regels omtrent het verbod te verruimen zodat er in een bepaallde periode wel mag gevaren worden, op dit moment heb ik daar nog geen antwoord op maar hoop op korte op een reactie. Nou kun je jezelf afvragen van waarom doe je dit allemaal Harry, bemoei je met je eigen zaken en laat iedereen lekker zelf uitmaken wat hij doet, ja dat kan maar mij is wel duidelijk geworden dat er zeker wel een kans bestaat dat als de speed en freestylers in het verboden gebied blijven varen SBS en Natuurmonumenten dan andere maatregels gaan treffen en er dan zeker een kans bestaat dat het gehele gebied afgesloten word dus er is wel degelijk een gegronde reden dat ik mij ermee bemoei. Niet iedereen zal mij dat in dank afnemen maar als locals van Ouddorp Haven zijn wij van menig dat wij toch zeker wel het meeste recht hebben om onze spot te beschermen en te behouden ik hoop dat jullie dit respecteren en in de toekomst de Speedspot Ouddorp Haven met rust laten.

Speedpete
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Inmiddels een aanhanger vol....
Contacteer:

Re: Speedspot Ouddorp Haven

Bericht door Speedpete » zo okt 08, 2017 3:27 pm

Hoi Harry,
Ik kom zelf ook wel eens op Ouddorp haven om te surfen. Kun je op een kaart of tekst aangeven waar nu wel en niet gesurft mag worden?

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Isonic 90, 117 137 W54 NoveNove 109 en Challngersails AeroV7

Bericht door Harry » zo okt 08, 2017 3:41 pm

Hoi Peter,
Het gaat om het gebied tussen het eilandje Markenje en de dammetjes die daar ten zuidwesten van liggen in het water rondom de dammetjes zijn ook bordje gepaats dus die kun je niet missen.

Spike_B
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Spike_B » zo okt 08, 2017 4:26 pm

De zeekaarten laten zien dat het verboden gebied direct buiten de vaargeul begint. Formeel is vanaf de dijk het water inlopen al verboden. Bordjes op de rand van de geul neerzetten is niet praktisch. Die staan dus op ondieper water. De wetshandhavers gaan waarschijnlijk op de bordjes af zoals Harry aangeeft.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » zo okt 08, 2017 5:21 pm

ligt eraan wat je als verboden gebied ziet zolang als dit is surf (38 jaar) staan er bordjes dat het dar verboden is dus voor iedereen erg duidelijk maar ben benieuwd op welke kaarten staat waar kan ik die vinden

Spike_B
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Spike_B » zo okt 08, 2017 5:26 pm

https://webapp.navionics.com/

Rode stippellijn en witte balkje in rode cirkel teken

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » zo okt 08, 2017 9:45 pm

Bedankt voor je info Spike maar deze kaarten zijn niet bedoeld voor de windsurfers zoals ik het zie wel voor de pleziervaart. en dan klopt het inderdaad wel.

Broekie
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Broekie » ma okt 09, 2017 3:16 pm

ik ga niet tegenspreken dat het verboden gebied is maar als u zich op dat kaartje verhaalt dan klopt het toch niet.
Mijn home-spot (Oesterdam in Tholen) zou dan volledig verboden gebied zijn en zijn er wekelijks een kleine 100 man/vrouwen in overtreding.
(kiters inbegrepen in de telling). soms orderdiensten al zien langskomen maar nooit opmerkingen betreffende verbod.

Ook ik zou graag eens op ouddorp gaan varen met respect voor het natuurgebied natuurlijk... dus iets of wat van sluitende info is altijd welkom. Ook graag wat info betreffende diepte en vinlengte zou welkom zijn. Ik had ook iets gehoord van een muur/dam onder water... enig idee waar die juist ligt?

Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: www pieterbijlwindsurfing com
Surf spul: RRD X-fire V10 98, 114, 129 2018, GUN GS-R 5.6/8.7 2018, Z-Fins

Bericht door Ferry Saber » ma okt 09, 2017 6:37 pm

Normaal lees ik mee en bericht ik niet zoveel hier maar voor Ouddorp haven maak ik een uitzondering.

Ik heb hier zelf 18 sessies gevaren waarvan 10 aan de binnenkant op die dagen waren er ook mensen die nu heel hard roepen dat het niet mag (ja ook aan de binnenkant). Ook ik heb hier bijna al mij PR's gevaren het is namelijk een top 10 spot als het gaat om speed sessies dat hebben een aantal toppers op dit gebied wel laten zien.
Los daarvan wist ik wel dat het verboden gebied was/is maar toen was er nog niet zoveel commotie over. Vanaf het moment dat dat begon respecteer ik het verbod omdat ik geen discussies wil langs de kant of scheve gezichten of zoals nu een proces verbaal

Ik heb veel bewondering voor Harry en wellicht nog meer mensen op de achtergrond die zich inzetten voor de spot , echter lijkt het me zinvoller om dit gezamenlijk als een collectief te doen hoe meer hoe beter. En ik heb eens naar het gebied gekeken en ik weet het fijne er niet precies van maar het beschermd natuur/vogel gebied zou er mijn inziens niet onder lijden als de de palen incl. bordjes 50 a 60 meter landinwaarts geplaatst zouden worden ter hoogte van het tweede dammetje. Dan hebben wij(surfers) die strook erbij en is iedereen blij(die meeuwen in dat laatste stukje tussen de dammen ga je niet horen klagen).
Mogelijkheden om uit te zoeken wat hiervan de consequenties zijn door een expert zijn er denk ik wel. Wellicht een surfende bioloog of Freek Vonk o.i.d. die hier zijn licht over kan laten schijnen.

Al met al denk ik dat hier een oplossing voor is en als we met z.n allen i.p.v. vingertje wijzen als collectief met een goed gevulde map handtekeningen en eventuele oplossingen incl argumenten waarom waar en hoe aankomen bij gemeente of verantwoordelijke instellingen dan kan het toch niet zo zijn dat ze ons niet aan moeten horen.

Ik ga er verder niks meer over schrijven maar blijf het zeker volgen en als er een collectief gevormd wordt doe ik mee.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » ma okt 09, 2017 9:08 pm

Broekie schreef:
ma okt 09, 2017 3:16 pm
ik ga niet tegenspreken dat het verboden gebied is maar als u zich op dat kaartje verhaalt dan klopt het toch niet.
Mijn home-spot (Oesterdam in Tholen) zou dan volledig verboden gebied zijn en zijn er wekelijks een kleine 100 man/vrouwen in overtreding.
(kiters inbegrepen in de telling). soms orderdiensten al zien langskomen maar nooit opmerkingen betreffende verbod.

Ook ik zou graag eens op ouddorp gaan varen met respect voor het natuurgebied natuurlijk... dus iets of wat van sluitende info is altijd welkom. Ook graag wat info betreffende diepte en vinlengte zou welkom zijn. Ik had ook iets gehoord van een muur/dam onder water... enig idee waar die juist ligt?
Het verbod volgens die kaart heeft geen betrekking op de windsurfers dus geld ook voor de Oesterdam deze kaarten zijn als ik het goed heb bedoeld voor de pleziervaart zoals motor en zeilboten
Op google maps kun je het eiland genaamd Markenje wel vinden met daarbij de dammtjes die ten ZW ervan liggen het gebied tussen de dammetjes en het eiland dat is het verboden gebied.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » ma okt 09, 2017 9:24 pm

Ferry Saber schreef:
ma okt 09, 2017 6:37 pm
Normaal lees ik mee en bericht ik niet zoveel hier maar voor Ouddorp haven maak ik een uitzondering.

Ik heb hier zelf 18 sessies gevaren waarvan 10 aan de binnenkant op die dagen waren er ook mensen die nu heel hard roepen dat het niet mag (ja ook aan de binnenkant). Ook ik heb hier bijna al mij PR's gevaren het is namelijk een top 10 spot als het gaat om speed sessies dat hebben een aantal toppers op dit gebied wel laten zien.
Los daarvan wist ik wel dat het verboden gebied was/is maar toen was er nog niet zoveel commotie over. Vanaf het moment dat dat begon respecteer ik het verbod omdat ik geen discussies wil langs de kant of scheve gezichten of zoals nu een proces verbaal

Ik heb veel bewondering voor Harry en wellicht nog meer mensen op de achtergrond die zich inzetten voor de spot , echter lijkt het me zinvoller om dit gezamenlijk als een collectief te doen hoe meer hoe beter. En ik heb eens naar het gebied gekeken en ik weet het fijne er niet precies van maar het beschermd natuur/vogel gebied zou er mijn inziens niet onder lijden als de de palen incl. bordjes 50 a 60 meter landinwaarts geplaatst zouden worden ter hoogte van het tweede dammetje. Dan hebben wij(surfers) die strook erbij en is iedereen blij(die meeuwen in dat laatste stukje tussen de dammen ga je niet horen klagen).
Mogelijkheden om uit te zoeken wat hiervan de consequenties zijn door een expert zijn er denk ik wel. Wellicht een surfende bioloog of Freek Vonk o.i.d. die hier zijn licht over kan laten schijnen.

Al met al denk ik dat hier een oplossing voor is en als we met z.n allen i.p.v. vingertje wijzen als collectief met een goed gevulde map handtekeningen en eventuele oplossingen incl argumenten waarom waar en hoe aankomen bij gemeente of verantwoordelijke instellingen dan kan het toch niet zo zijn dat ze ons niet aan moeten horen.

Ik ga er verder niks meer over schrijven maar blijf het zeker volgen en als er een collectief gevormd wordt doe ik mee.

Ferry bedankt voor je steun en ja ik ben ook wel van mening dat je als een collectief/vereniging sterker staat dus iedereen die zich geroepen voelt om daar zijn steentje aan bij de dragen stuur mij dan PB, verder ben ik in gesprek met SBB om te kijken wat de mogelijkheden zijn om er eventueel buiten het broedseizoen wel te kunnen varen maar daar heb ik nog gen definitief antwoord op.

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Future Fly Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » ma okt 09, 2017 10:11 pm

Ik denk dat hier het meeste wel in staat: http://wetten.overheid.nl/BWBR0038736/2 ... 19#Bijlage. Wat ik uit artikel 2 opmaak, is dat je in het hele ondiepe gebied rondom Markenje/Slikken van Flakkee-noord niet mag komen. Het zal toch niet waar zijn?

Flying Dutchman
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: M 47, vd Berg speed 55, I-Sonic107, Magnum135, EVO IV 5.8, EVOII 6.2, VAPOR 7.1/7.9/8.6, Sonntag
Contacteer:

Bericht door Flying Dutchman » di okt 10, 2017 1:43 pm

Nou, Eerlijk gezegd is het niet heel erg helder. Ik heb net even een half uurtje gezocht en kan alleen vinden dat ik er mijn hond niet los mag laten en er geen drone mag laten vliegen. Verder niks over windsurfen.

Op Ouddorp: Op de dijk zelf staan geen bordjes dat je niet mag windsurfen. Op de dammetjes staan geen boardjes dat je er niet voorbij mag.

Enige duidelijkheid is dus wel op zijn plaats. Ik kan me voorstellen dat mensen de stap zetten om aan de andere kant van dat eerste dammetje te varen. Ik ben zeker geen local maar ik zie de noodzaak wel om in overleg te gaan als "windsurfers" om ervoor te zorgen dat het gebied toegangelijk blijft.

Als dit betekend dat er duidelijkheid komt over waar WEL en waar NIET mag worden gesurft is dat prima.
Herkingen is ook een gedoog constructie. Werkt tot nu toe nog steeds goed.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » di okt 10, 2017 7:45 pm

Flying Dutchman schreef:
di okt 10, 2017 1:43 pm
Nou, Eerlijk gezegd is het niet heel erg helder. Ik heb net even een half uurtje gezocht en kan alleen vinden dat ik er mijn hond niet los mag laten en er geen drone mag laten vliegen. Verder niks over windsurfen.

Op Ouddorp: Op de dijk zelf staan geen bordjes dat je niet mag windsurfen. Op de dammetjes staan geen boardjes dat je er niet voorbij mag.

Enige duidelijkheid is dus wel op zijn plaats. Ik kan me voorstellen dat mensen de stap zetten om aan de andere kant van dat eerste dammetje te varen. Ik ben zeker geen local maar ik zie de noodzaak wel om in overleg te gaan als "windsurfers" om ervoor te zorgen dat het gebied toegangelijk blijft.

Als dit betekend dat er duidelijkheid komt over waar WEL en waar NIET mag worden gesurft is dat prima.
Herkingen is ook een gedoog constructie. Werkt tot nu toe nog steeds goed.
De Grevelingen valt voor het grootse gedeelte onder Natura2000 er is inderdaad niet veel over te vinden alleen dat er voor kiters een afgezet gebied is ik heb dit nagevraagd bij Natuurmonumenten en SBB en die geven het zelfde antwoord windsurfen op de Grevelingen is toegestaan behalve de gebieden die aangegeven staan als verboden zoals het gebied rondom Markenje, Hompelvoet, bepaalde delen van de Slikken van Flakkee en nog een aantal die niet echt van belang zijn voor de windsurfers

In het water rondom Markenje staan diverse bordjes waar op aangegeven staat dat het verboden gebied is het zijn wel geen grote borden maar ze staan er wel, ik heb aan SBB gevraagd om betere bebording ook op de kant maar zijn vinden het goed zo.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » di okt 10, 2017 7:47 pm

TheoH schreef:
ma okt 09, 2017 10:11 pm
Ik denk dat hier het meeste wel in staat: http://wetten.overheid.nl/BWBR0038736/2 ... 19#Bijlage. Wat ik uit artikel 2 opmaak, is dat je in het hele ondiepe gebied rondom Markenje/Slikken van Flakkee-noord niet mag komen. Het zal toch niet waar zijn?
Theo,

Er is inderdaad wel wat onduidelijkheid in de tekst over het Natura200 gebied maar windsurfen is er toegestaan

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » zo okt 22, 2017 7:25 pm

Nou het heeft even geduurd maar deze week eindelijk telefonisch contact gehad met Camiel van Beijersbergen hoofd SBB zeeland noord over het verzoek verruiming/verbod Markenje.
Leuk gesprek gehad met hem maar uiteindelijk komt het erop neer dat ze onder geen enkele voorwaarde ons toelaten in het gebied, niet buiten het broedseizoen ook niet als het harder waait nee gewoon nooit niet dat is zijn duidelijke antwooord.
Het gebied is een overwinter en rustplaats voor vogels op doortocht en voor vele andere vogels. Voor de rest is de Grevelingen overal vrij toegankelijk en mogen we overal surfen voor wat betreft de regelgeving maar Markenje is en blijft verboden gebied. In de toekomst zal er ook meer worden gecontroleerd en boetes worden uitgedeeld voor een ieder die zich niet aan de regels houd en als het echt uit de hand gaat lopen dat er veel meer surfers en op veel meer dagen in het jaar wel word gesurft dan bestaat de kans dat ze andere maatregelen gaan nemen en dan is er zeker een kans dat ze het hele stuk gaan afzetten en we er helemaal niet meer kunnen varen. Maar mocht het echt zover komen dan ebben ze wel aangegeven dat ze ons als locals als gespreks- partner zien en zullen ze contact opnemen met mij om te kijken hoe we het dan kunnen oplossen. Dus al met al niet voor niks geweest maar helaas een negatieve uitkomst voor de speedsurfers.

Sander37
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Sander37 » zo okt 22, 2017 8:39 pm

Gisteren was het een drukte van jewelste in het wondermooie vogelgebied, allerhande rare vogels maakten er de mooiste sprongen! Ik heb nog eens vanaf de dijk gekeken of er niet ergens een boswachter in aantocht was maar niks te zien hoor. Het lijkt erop dat er alleen gecontroleerd wordt vanaf een bepaalde windkracht of zie ik dat helemaal verkeerd?

Op andere plekken op de Grevelingen wordt er zelfs met trekkers en weilandontbloters gemaaid dit lijkt mij niet bevorderlijk voor weidevogels. Boeren schermen nesten vaak af hier helemaal niks van te zien. In mijn opinie meet SBB zowieso met minimaal twee maten en op andere plekken met nog meer.
We zullen het wel zien waar het schip strandt, indien een projectontwikkelaar er zijn oog op laat vallen is het vanzelf voorbij met de vogels!

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Loft RB patrik slalom JP speed

Bericht door patrick91 » ma okt 23, 2017 7:08 pm

Einde oefening voor mij daar, ga geen bekeuring riskeren van 300+ euro of als het een milieudelict is nog veel meer.

Jammer maar helaas, geen beestje heeft er last van maar het is al 40 jaar zo dus laten we vooral niet eens verder kijken. Cynische smile past hier wel.

Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ferry Saber » ma okt 23, 2017 7:20 pm

Harry schreef:
zo okt 22, 2017 7:25 pm
Nou het heeft even geduurd maar deze week eindelijk telefonisch contact gehad met Camiel van Beijersbergen hoofd SBB zeeland noord over het verzoek verruiming/verbod Markenje.
Leuk gesprek gehad met hem maar uiteindelijk komt het erop neer dat ze onder geen enkele voorwaarde ons toelaten in het gebied, niet buiten het broedseizoen ook niet als het harder waait nee gewoon nooit niet dat is zijn duidelijke antwooord.
Het gebied is een overwinter en rustplaats voor vogels op doortocht en voor vele andere vogels. Voor de rest is de Grevelingen overal vrij toegankelijk en mogen we overal surfen voor wat betreft de regelgeving maar Markenje is en blijft verboden gebied. In de toekomst zal er ook meer worden gecontroleerd en boetes worden uitgedeeld voor een ieder die zich niet aan de regels houd en als het echt uit de hand gaat lopen dat er veel meer surfers en op veel meer dagen in het jaar wel word gesurft dan bestaat de kans dat ze andere maatregelen gaan nemen en dan is er zeker een kans dat ze het hele stuk gaan afzetten en we er helemaal niet meer kunnen varen. Maar mocht het echt zover komen dan ebben ze wel aangegeven dat ze ons als locals als gespreks- partner zien en zullen ze contact opnemen met mij om te kijken hoe we het dan kunnen oplossen. Dus al met al niet voor niks geweest maar helaas een negatieve uitkomst voor de speedsurfers.
Ja inderdaad erg jammer dat er op deze manier om wordt gegaan met een grote groep (speeders en freestylers) mensen veelal uit Nederland maar ook daar omheen, en dat hiermee wellicht een van de snelste spots komt te vervallen.
Het is en utopie om te denken dat het achter de dammetjes surfen echt stopt en als er meer controles komen dan nemen de mensen blijkbaar bewust een keuze.
Wat ik wel een vreemd verhaal vind is dat er in de wandelgangen een gerucht gaat dat wanneer er achter de dammetjes gevaren wordt er gebeld wordt om te "klikken" als dit echt aan de orde is dan is dat erg triest uiteraard.
persoonlijk surf ik er niet meer...wellicht weer in de toekomst who knows....

Harry goed dat je je in hebt gezet voor dit goede doel. :clap:

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Loft RB patrik slalom JP speed

Bericht door patrick91 » ma okt 23, 2017 8:27 pm

Klikken is niet nodig Ferry, graden en knopen zijn bekend bij iedereen wanneer er te varen is.

Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ferry Saber » ma okt 23, 2017 8:32 pm

ik bedoel klikken richting controlerende partijen (boa's e.d.)

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » ma okt 23, 2017 11:21 pm

Ferry Saber schreef:
ma okt 23, 2017 7:20 pm
Harry schreef:
zo okt 22, 2017 7:25 pm
Ja inderdaad erg jammer dat er op deze manier om wordt gegaan met een grote groep (speeders en freestylers) mensen veelal uit Nederland maar ook daar omheen, en dat hiermee wellicht een van de snelste spots komt te vervallen.
Het is en utopie om te denken dat het achter de dammetjes surfen echt stopt en als er meer controles komen dan nemen de mensen blijkbaar bewust een keuze.
Wat ik wel een vreemd verhaal vind is dat er in de wandelgangen een gerucht gaat dat wanneer er achter de dammetjes gevaren wordt er gebeld wordt om te "klikken" als dit echt aan de orde is dan is dat erg triest uiteraard.
persoonlijk surf ik er niet meer...wellicht weer in de toekomst who knows....

Harry goed dat je je in hebt gezet voor dit goede doel. :clap:
Ik heb mijn best gedaan maar zoals ik al eerder heb gemeld word het niet door iedereen gewaardeerd en dan met name de top van de Nederlandse speedsurfers die er regelmatig zijn nemen het mij niet in dank af. Dat er in de wandelgangen gesproken word over klikken heb ik ook vernomen sterker nog een bevriende speedsurfer die er onlangs zelf is bekeurd kreeg van de topper op dit moment een berichtje, heb je je boete al binnen dat heb je te danken aan je vriend Harry. Vind ik ronduit belachelijk als je dan commentaar heb op wat ik doe kom dan gelijk naar mij toe maar doe niet zo achterbaks via een ander dit soort KUT berichtjes sturen. En om het even recht te zetten ik ben zeker niet diegene die zich op een kinderachtige manier bezig houd met klik gedrag.
Sorry voor mij taal gebruik maar voor een ieder die het er nier mee eens of mij iets te zeggen heeft stuur mij dan gewoon een mail harrywesthoeve@gmail.com of bel me op 0654683580 maar doe het niet op zo,n achterbakse manier.

Ferry en iedereen die het wel waarderen bedankt voor jullie steun.

Voorlopig ben ik benieuwd naar de uitkomst van het proces verbaal want een definitieve boete is er nog niet opgelegd dus laten we dat eerst maar eens afwachten.

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » di okt 24, 2017 8:22 am

ik ben blij dat iemand zich opwerpt als gesprekspartner.
Om te kijken wat nog de mogelijkheden zijn en in gesprek gaat.

Dat je vervolgens te horen krijgt nu niet en nooit niet is spijtig.

Rob B
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Falcon Speed, Mistral speed 55 en JP FSW 84. Gaastra Vapor 5.5. Loft blade 6.2, 7.8 en 8.3

Bericht door Rob B » di okt 24, 2017 1:43 pm

Het is sowieso een paradigma. Of het is verboden en dan mag je er niet surfen. Stel je voor ze zouden het toestaan dan is het zo druk dat je er niet meer (veilig) kunt surfen. Either way kansloos dus. Iedereen weer terug naar de spots waar je voorheen lekker aan het surfen was en pak je verlies.

Loop
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Eurofun
Surf spul: JP Speed / IS97-107 / NP Evo7, vinnen C3/IFins/Z / Waveboards Flikka / SUPs Gong en zelfbouw quad

Bericht door Loop » di okt 24, 2017 7:47 pm

:clap: Bedankt Harry voor je inspanningen! :clap:

Helaas niet het antwoord of de mogelijke dialoog waarop we hoopten voor een mogelijkheid buiten het vogelseizoen.
Ik denk dat degene met het meeste commentaar en suggesties over klikken, zelf het minste ondernemen voor hun maten... zomaar een gedachte...

Dan maar weer op zoek naar andere spots en meer waven met ZZW tot WZW wind.

Ter info voor de buitenstaanders:
Goede ideeën van een aantal collega surfers om samen iets op te zetten, maar dat blijkt in de praktijk soms lastig in verband met werk, privé en andere bezigheden... Zeg ik met enige schaamte, want we hebben het even geprobeerd met een aantal locals waaronder Harry, maar ik had zelf helaas te weinig gelegenheid en te weinig geduld voor politiek.

De spot is en blijft magisch met goede wind en waterstand. Ik heb hier vele PRs verpletterd en ik ga t missen!

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di okt 24, 2017 8:47 pm

Harry, top actie jongen, ben het helemaal met je eens. Het is jou homespot en die gasten die er af en toe eens komen onder bepaalde omstandigheden moeten het gewoon niet verzieken om straks eventueel in heel die omgeving niet meer te mogen surfen. Op mijn homespot hebben we een vergelijkbare situatie, een natuurgebied naast de spot, afgebakend met paaltjes, soms varen ook mensen dat gebied in en als ik dat zie dan spreek ik ze daar ook op aan en leg het uit dat hun gedrag het mogelijk op den duur voor anderen zou kunnen verpesten, verder geen probleem met de mensen aan wie het is uit gelegd 👍

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » di dec 05, 2017 10:09 pm

Misschien heb je slapende honden wakker gemaakt en nemen ze je dat kwalijk terwijl je het goed bedoeld

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » di dec 05, 2017 10:19 pm

Down the line schreef:
di dec 05, 2017 10:09 pm
Misschien heb je slapende honden wakker gemaakt en nemen ze je dat kwalijk terwijl je het goed bedoeld
Dat word inderdaad wel gesuggereerd maar is niet zo, dit voorjaar hebben ze al 2x gecontroleerd door SBB en Natuurmonumenten en omdat de meeste locals hun spot graag willen behouden heb ik het opgepakt. Dat niet iedereen dat kan waarderen is jammer.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » di dec 05, 2017 11:37 pm

Maar als je regelmatig belt en erover begint met ze, dan kunnen ze als gevolg daarop meer gaan controleren en snap wel dat sommige dat vervelend vinden

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di dec 05, 2017 11:54 pm

Down the line schreef:
di dec 05, 2017 11:37 pm
Maar als je regelmatig belt en erover begint met ze, dan kunnen ze als gevolg daarop meer gaan controleren en snap wel dat sommige dat vervelend vinden
Andersom is dat ook zo hè, hoe meer men overtreed des te groter het risico dat het straks helemaal over is daar in de buurt te surfen en voor wie is dat dan vervelend? Voor de mensen die die spot als homespot hebben omdat ze er dicht bij wonen of voor die mensen die stad en land afrijden voor de perfecte spot?

Plaats reactie