Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Idromeer

Deel met je medesurfers de wereldspots die jij hebt gezien! Wil je weten hoe een bepaalde spot is? Stel je vraag hier.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Basvalk
Deur-surfer
Deur-surfer

Idromeer

Bericht door Basvalk » do jul 05, 2018 5:57 pm

Ik ga dit jaar naar het idro meer van 21 juli tot 8 augustus. Zit in het plaatsje crone maar ik heb al vernomen dat dit niet de beste plek is om op te stappen... Weet iemand waar de beste plek is om op tr stappen?

Verder lees ik wisselende verhalen over de wind op het idromeer... Iemand hier ervaring mee?
Ik neem mn 7.8 en 6.6 mee op mn 125l rocket. Weeg zelf 83kg

Alvast bedankt

ron.vandijk
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP Slalom 71 en 85 met NS WARP 5.8 en Loftsails RacingBlades 7.0, 7.8, 8.6.

Re: Idromeer

Bericht door ron.vandijk » za jul 07, 2018 11:24 am

Het Idromeer is alleen in het noorden geschikt om te surfen en stel je er ook daar niet teveel van voor, zéker niet met die spullen bij jouw gewicht.

Jibb
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Neil Pryde, AL360, Z-Fins

Bericht door Jibb » za jul 07, 2018 12:20 pm

Jaren terug 3 weken aan het Idromeer gestaan. Om te surfen geen geschikte spot. Wel geteld 1 dag met noorden wind gehad dat het planeerbaar was. Alle overige dagen was het dobberen.

rudger
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Futura 114 '15 Fanatic Falcon Formula II '04, North Rams F8, blackproject fins

Bericht door rudger » za jul 07, 2018 9:55 pm

Al 5 jaar sta ik aan het idromeer. Op een camping in Vantone net boven Crone.

Opstapplaatsen.
Er is wel een surfschool / opstapplek schuin naar 't noorden aan de overkant van Crone. Tre Capitile ofzoiets. Wel steile helling van 30mtr.
Op camping Belverdere zou je vanaf het strandje kunnen starten.
In Anfo zit een surfschooltje, met strandje hier kan je ook opstappen.

Gezien je gewicht en surfspullen zou een nog groter zeil met mogelijk een grote(re) vin geen overbodige luxe zijn.

Mijn ervaringen:
Afgelopen jaren met groot spul wel kunnen planeren, helaas niet de hele middag achtereen. Met de thermische vlagen (3 - 3,5bfrt schat ik) die voorbij komen kon ik planeren met een Fanatic Viper 200ltr, tabou coolrider 160, Fanatic falcon formula 147ltr. Dit allemaal met een 10,5 mtr gun booster zeil. Dit jaar gaat de viper, formula board en mogelijk een Fanatic Falcon 140 ltr van 85 breed mee. Voor het complete beeld ik weeg 90kg.
Heb ook nog wat filmpjes online staan op de welbekende kanalen, zoek maar eens op Idro en deze boardnamen.
Mogelijk dat je in het noorden van het meer kunnen proberen, hier heb ik vaak kiters zien "vliegeren"

Nog meer info nodig? kan ook via nul zes vier een 5272 een een.

dennisdenboer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou, Gaastra, NP

Bericht door dennisdenboer » za jul 07, 2018 11:47 pm

Zelf ook een keertje aan het idro meer geweest, zoals hierboven gemeld geen perfecte spot om te surfen. Een groter zeil met een grotere vin is dan ook zeker een aanrader!
Maar gelukkig leent het eer zich wel om heerlijk te sippen, dus dat is ook zeker een aanrader

Fijne vakantie!

Ulrik
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB AtomIQ 120 '14, Tabou 3S 96 '12 en 3S 116' 15, Zeilen North (4.2-8.4)

Bericht door Ulrik » do jul 12, 2018 3:58 pm

Ik ben zelf een paar jaar aan het Idro meer geweest.

Prachtig meer en ideaal om de kinderen te leren surfen (surfschool bij parkje Tre Capitelli). Heel leuk en gezellig.

En 's middags normaal gesproken windkracht 3 a 3,5 dus weinig planeren, alleen met heel breed board en groot zeil. Als je er een paar weken zit komt er vast ook wel eens een storm(pje) langs (is mijn ervaring). Dat is altijd leuk surfen, maar van korte duur.

Ook een oude plank (oude 'deur', lang en veel volume) meenemen en lekker wat heen en weer surfen is lekker , maar heel spannend wordt het niet.

ArjanvdM
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 125l, NS 8.4, 6.6, 5.3, 4.7, Gun Sails 6.0

Bericht door ArjanvdM » zo jul 15, 2018 10:17 am

We staan op dit moment nu een week aan t idro meer en Anfo of Tre Capitelli leek de afgelopen week de beste plek om op te stappen. Mijn 125l rocket heeft welgeteld 10 minuten t water gezien (met een 8.0) maar was het nét niet...
wind hangt iedere dag zo rond de 5kt, dus voor de kinderen prima om hun lessen te volgen.
Als je een board hebt met meer volume zou ik dat zeker meenemen om niet volledig gefrustreerd te raken 😉.
Zit stiekum nog op een paar uurtjes met wat meer wind te hopen in de komende weken maar heb er een hard hoofd in.
Ach.... de rest van de familie heeft er schik in....

Plaats reactie