Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

regiocup zuid morgen?? wie heeft er wat info???

Ben jij op een Surf-evenement geweest of weet je er een die we niet mogen missen...

Moderators: RaymondW, Frank-363

Plaats reactie
Broekie
Deur-surfer
Deur-surfer

regiocup zuid morgen?? wie heeft er wat info???

Bericht door Broekie » za okt 07, 2017 3:48 pm

Morgen regiocup aan de k-bank als ik juist ben.
Wie heeft er wat info?
-om hoe laat begint het?
-waar juist inschrijven?
-inschrijvingsgeld?
-moet je een zeilnummer voorzien of krijg je een jasje met een nummer?

Ik heb geen facebook en heb nog nooit meegedaan maar mogelijks morgen wel een eerste deelname..

thx :cheer:

WindSurfBoy1999
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Gunsails en Angulo

Re: regiocup zuid morgen?? wie heeft er wat info???

Bericht door WindSurfBoy1999 » za okt 07, 2017 7:33 pm

Regiocup zondag 8 oktober, de laatste van 2017.
Forecast: wind 15-21 knopen, west-noord-west, licht bewolkt met zon.
Inschrijven: 09.30-10.15 uur
Skippersmeeting: 10.30 uur
Eerst mogelijke start: 11.00 uur
Laatste start uiterlijk: 16.30 uur
Locatie: Brouwersdam, Kabbelaarsbank. Op de punt tegenover het surfcentrum.
Het beloofd een prachtige dag te worden. Kom langs en doe mee.
Tot de volgende, tot morgen.

Inschrijven spreekt voor zichzelf wanneer je daar bent. Kosten voor 1 dag is 15 euro.
Wanneer je geen zeilnummer hebt kan je bijvoorbeeld met ductape III of X in je zeil plakken.

Tot morgen!

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » zo okt 08, 2017 7:40 am

euh...ik weet niet welke voorspellers jij dan bekijkt maar...ik zie alvast nergens een 15 a 21 kn

Wanneer je geen zeilnummer hebt kan je bijvoorbeeld met ductape III of X in je zeil plakken.

liever hesjes voorzien met een rug- en borstnummmer AUB

het blijft inderdaad een erg mooie wedstrijdformule met een héél erg bekwaam organisatie-team! Suc6 vandaag!

Broekie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Broekie » zo okt 08, 2017 11:03 am

Gisteren was de forecast nog wel redelijk. 15-21 misschien iets te rooskleurig maar het leek wel ok voor te planeren met groot tot medium slalom materiaal.

Anyway, Thx voor de info. Alles wat ik moest weten. Ondertussen ter plaatse en ingeschreven maar voorlopig niet voldoende. Lijkt ook niet echt te gaan veranderen maar we zien wel. :cheer:

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou, Gaastra

Bericht door TheoH » zo okt 08, 2017 4:14 pm

Het was weinig toch? Hopelijk bij Dam-X beter. Zie ik je daar Tuur?

WindSurfBoy1999
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Gunsails en Angulo

Bericht door WindSurfBoy1999 » zo okt 08, 2017 7:24 pm

JP-T1surfer schreef:
zo okt 08, 2017 7:40 am

euh...ik weet niet welke voorspellers jij dan bekijkt maar...ik zie alvast nergens een 15 a 21 kn

het blijft inderdaad een erg mooie wedstrijdformule met een héél erg bekwaam organisatie-team! Suc6 vandaag!
Dit was hetgeen wat vanaf de facebook pagina gekopieerd was. Gisteravond werd er nog wel degelijk 15 tot 21 knopen opgegeven voor de Brouwersdam. Maar zoals vaak zit de voorspelling er flink naast, ook de superforecast. Ook de zaterdag tijdens de training zaten we zo'n 10 knopen onder hetgeen wat werd opgegeven.

Wat betreft de zeilnummers. Niemand bij ons gebruikt hesjes. Het is veel overzichtelijker om naar een zeilnummer te kijken. De hesjes kunnen bijvoorbeeld gaan oprollen, waarna het niet meer leesbaar is.

Broekie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Broekie » ma okt 09, 2017 2:09 pm

TheoH schreef:
zo okt 08, 2017 4:14 pm
Het was weinig toch? Hopelijk bij Dam-X beter. Zie ik je daar Tuur?
nee, ik moet werken :thumbdown:
Ik heb nog wel wat verlof maar de vakbondsman is wederom ziek dus kan er geen verlof meer genomen worden.
have fun en zie dat ge op het podium staat. :cheer: :cheer: :whip:

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » di okt 10, 2017 6:34 pm

Wat betreft de zeilnummers. Niemand bij ons gebruikt hesjes. Het is veel overzichtelijker om naar een zeilnummer te kijken. De hesjes kunnen bijvoorbeeld gaan oprollen, waarna het niet meer leesbaar is.
'Toch maar eens overwegen!?' zou ik zeggen want...ifv laagdrempeligheid..... toch een niet onbelangrijk aspect voor de freerider of freeracer die eens 'wil proeven' van het wedstrijdvaren.

En...in de PWA draagt elke pro meestal 'verplicht' een evenement-hesje....+ op The Mission en DAM X bvb, wordt ook al jaren 'zonder énig probleem' gebruik gemaakt van hesjes met een rug-en borstnummer.

Ze komen daar dan ook niet met 10 tegelijk aan ca 70 km/uur door de finishlijn 'gevlogen', de mensen in de finishboot of op de kant vinden het deelnemersnummer best wel leesbaar hoor, no problem.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » wo okt 11, 2017 3:01 pm

JP-T1surfer schreef:
di okt 10, 2017 6:34 pm
... de mensen in de finishboot of op de kant vinden het deelnemersnummer best wel leesbaar hoor, no problem.
Deze finisher vindt ze echt he-le-le-maal niks. In het eigen gebruik niet en om te noteren in de finishboot ook niet. Zeilnummers zijn niet voor niets uitgevonden .
De hesjes van de PWA zijn ter meerdere eer en glorie van de sponsor, niet voor de administratie.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » wo okt 11, 2017 4:10 pm

Huug schreef:
wo okt 11, 2017 3:01 pm
JP-T1surfer schreef:
di okt 10, 2017 6:34 pm
... de mensen in de finishboot of op de kant vinden het deelnemersnummer best wel leesbaar hoor, no problem.
Deze finisher vindt ze echt he-le-le-maal niks. In het eigen gebruik niet en om te noteren in de finishboot ook niet. Zeilnummers zijn niet voor niets uitgevonden .

De hesjes van de PWA zijn ter meerdere eer en glorie van de sponsor, niet voor de administratie.

Beste Huug, dank om je standpunt te delen met ons. Toch nog maar eens herhalen/benadrukken dat ik het vanuit het oog-of standpunt 'laagdrempeligheid' bekijk, een jonge of minder jonge freerider/freeracer, die éénmalig eens met zijn eigen setje 'wil proeven' van het wedstrijdsurfen op een regionale Regiocup Zuid of fun-slalom op The Mission of DAM X edm.

En dat is wat ik net wou aangeven toen ik hierboven las 'De hesjes kunnen bijvoorbeeld gaan oprollen' .... zij hebben er alvast geen last van om topprestaties te leveren zie ik.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » wo okt 11, 2017 7:25 pm

@JP-T1surfer kun jij iets duidelijker uitleggen wat er niet laagdrempelig is aan het simpel tapen van een nummer in je zeil? Ik heb zelf paar keer meegedaan met regiocup noord en vond het echt geen probleem om met ducktape even een X of een 1 oid in mijn zeil te tapen. Na gebruik weer verwijderen en niets loos?!?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » do okt 12, 2017 10:54 am

@@JP-T1surfer Mijn ervaring met hesjes-evenement zijn niet zo positief. Om niet ongemerkt te finishen moet je zorgen dat je ongeveer door de administrateur heen vaart. Als je dicht bij elkaar vaart moet je dus verplicht treintje-varen of je bent als buitenste niet meer te zien. Voor het gemak wordt bij een hesjes-evenement de verantwoordelijkheid voor het aflezen bij de surfer gelegd: had je maar uit moeten kijken....
Maar laten meningsverschillen op details niet mijn waardering voor het fenomeen Regio-cup verdoezelen. Als je van de deelnemers geen klachten krijgt doe je het ws. niet zo slecht.

Plaats reactie