Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Zondag 2 Oktober De Grote prijs van Aalsmeer

Ben jij op een Surf-evenement geweest of weet je er een die we niet mogen missen...

Moderators: RaymondW, Frank-363

Plaats reactie
hvoyen
Deur-surfer
Deur-surfer

Zondag 2 Oktober De Grote prijs van Aalsmeer

Bericht door hvoyen » zo sep 25, 2016 9:20 pm

De Grote prijs van Aalsmeer wordt al sinds 1993 gehouden op de Westeinderplassen in Aalsmeer. Een wedstrijd voor jong en oud, van beginneling tot gevorderde. Een competitie waar menig windsurfer aan heeft deelgenomen. Ook in 2016 wordt er weer een GPA gehouden en jawel, inclusief de welbekende tombola.

De klassen waarin gevaren wordt zijn als volgt:

Raceboard klasse tot 7,8 m2
Raceboard klasse tot 9,5 m2
Formula Windsurfing
Kona ONE
Bic Techno
Semi open klasse (max. 9,5 m2)
Rookie klasse
Informatie

De GPA wordt gehouden op 2 oktober 2016
Inschrijven op locatie kan vanaf 09:00 uur
Inschrijven voor volwassenen (> 18 jaar) bedraagt € 22,50 p.p. inclusief tombola-lot, t-shirt en consumptie
Inschrijven voor jongeren (< 18 jaar) bedraagt € 15,- p.p. inclusief tombola-lot, t-shirt en consumptie
Online voorinschrijvingen krijgen korting http://www.wsca.nl/wedstrijden/gpa

Het is ook mogelijk een Kona te huren via onderstaande link

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... rm?c=0&w=1
Laatst gewijzigd door hvoyen op wo sep 28, 2016 10:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

NED-818
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: slalom, formula

Re: Zondag 2 Oktober De Grote prijs van Aalsmeer

Bericht door NED-818 » zo sep 25, 2016 11:00 pm

De Grote Prijs van Aalsmeer heeft iets magisch. Ik leeft er in de week vooraf altijd al helemaal naar toe. Het is ook niet niks: drie ronden van circa 15 km over de Westeinder plassen. Altijd een uitputtingsslag. Hoe hard gaat het waaien? Zal ik ‘m dit keer uitvaren?

Elk jaar zijn de omstandigheden weer anders. Ik heb afleveringen meegemaakt waarbij het bladstil was. Toch gaat de wedstrijd dan gewoon door. Na twee uur in de brandende zon dobberen, was ik nog niet eens halverwege het eerste rak naar de overkant. Uiteindelijke heeft de organisatie de wedstrijd ingekort. Ook heb ik een editie met een flinke vijf Beaufort gevaren. Dikke schuimbakken rolden over het water. Sommige toppers gingen met slalomboards de strijd aan. Na vijf kilometer tegen de wind in kruisen kwamen de slalomboards gelijktijdig met de formula’s bij de bovenboei. Downwind legden ze het echter tegen de formula’s af, zodat Dennis Littel toch won.

Op de dag van het evenement kun je je rond 10.00 uur voor het evenement inschrijven in de kantine van Windsurfclub Aalsmeer. Je krijgt bij het betalen een evenement T-shirts, een lootje voor de beroemde tombola met fantastische prijzen en een bonnetje voor een kop koffie met een appelpunt mee. De start van de marathon is pas twee uur later dus je hebt ruimde tijd aan de bar je puntje met slagroom op te eten en gezellig met je vriendjes bij te praten. Om 11 uur weet je immers toch nog niet hoe de wind er in de middag bij zal staan.

Dat is het opvallende aan de Westeinder plassen….de wind kan er soms verradelijk plotseling komen opzetten. Altijd komt er gedurende de GPA wel een keer een frontje of een bui over zetten. In de striemende vlagen had je dan graag een maatje kleiner gestaan. Maar ook zakt de wind vaak aan het einde van de race helemaal in elkaar. Ook dan moet je kunnen blijven planeren, anders ben je gezien. Het is dus zaak om de juiste zeilmaat te kiezen. Rond kwart over elf dus optuigen, twintig minuten voor de start het water op en wachten op het vijf minuten signaal. Zo rond 12 uur is de start. Dan volgt het eerste lange rak naar de overkant , die je niet kunt zien.
Meestal doen er zo’n 60 tot 80 deelnemers mee, in verschillen de klassen. Formula’s, Techno’s, Kona’s, Raceboards, de open klasse. Voor iedereen is er plek.

Iedereen heeft ook zijn eigen doel. De toppers gaan natuurlijk voor de overwinning. Ik ben zelf al blij als ik ‘m uitvaar…. drie rondjes lang. Als het dit jaar nou eens lekker voor m’n 11 of 12 meter waait, wil ik ‘m binnen de twee uur varen. En natuurlijk wil ik dit keer eindelijk eens local hero’s Ronald van der Poel en Edwin de Koning verslaan. Zo heeft ieder zijn eigen strijd.

De GPA….. het uitdagendste, maar ook het leukste evenement van het jaar!!!
Bijlagen
WSCA1.jpg
Windsurfclub Aalsmeer

NED-818
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door NED-818 » di sep 27, 2016 8:48 pm

En dit is de beroemde baan die tijdens de Grote Prijs van Aalsmeer gevaren gaat worden…. drie keer de Westeinder rond! :)

De windverwachtingen voor zondag zijn nog erg onzeker. Het kan een dag worden met een stabiele 10 tot 14 knopen zuidelijke wind; maar ook een vlagerige westelijke wind van 15 tot 22 knopen met overtrekkende buien is mogelijk. Nog even afwachten dus.

Tijdens de prijsuitreiking van de GPA zal ook een momentje ingelast worden voor de huldiging van de overall winnaars van de Dutch Formula Windsurfing Series 2016.
Bijlagen
baan GPA.jpg
Baan Grote Prijs van Aalsmeer

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, 5-Oceans, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » wo sep 28, 2016 5:43 pm

Cool! Mooie lokatie ook. :-) Is Freestyle ook wel eens onderdeel van het programma geweest?

NED-818
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door NED-818 » wo sep 28, 2016 10:18 pm

Zover ik weet niet. De uitdaging van de Grote Prijs van Aalsmeer is om de drie ronden over de Westeinder uit te varen, en het liefst zo snel mogelijk.

Je kunt de GPA ook op een gehuurde Kona meevaren. Zie hiervoor het inschrijfformulier op https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... rm?c=0&w=1

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, 5-Oceans, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » zo okt 02, 2016 10:00 am

Goed geregeld!

Plaats reactie