Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

regiocup noord medemblik zondag 10 juni 2018

Ben jij op een Surf-evenement geweest of weet je er een die we niet mogen missen...

Moderators: RaymondW, Frank-363

Plaats reactie
fokkie2411
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: fanatic Severne my wallet

regiocup noord medemblik zondag 10 juni 2018

Bericht door fokkie2411 » wo mei 23, 2018 9:57 pm

Als ik het goed heb begrepen dan is er zondag een regio cup in Medemblik.
ik hoop dat de opkomst groot genoeg is aangezien er ook een slalom wedstrijd wordt georganiseerd in Scheveningen.. wel het nk slalom..

Kunnen de mensen die de regio Noord organiseren hier hun laatste meldingen plaatsen.

dank u.
Laatst gewijzigd door fokkie2411 op za jun 09, 2018 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

flapie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD, HotSails, LoftSails
Contacteer:

Re: regiocup noord medemblik zondag 27 mei 2018

Bericht door flapie » wo mei 23, 2018 10:20 pm

Ik heb volgens mij op facebook ergens voorbij zien komen dat deze wedstrijd verzet is

fokkie2411
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door fokkie2411 » do mei 24, 2018 11:36 am

flapie schreef:
wo mei 23, 2018 10:20 pm
Ik heb volgens mij op facebook ergens voorbij zien komen dat deze wedstrijd verzet is
oke dank voor de tip.

weer alleen op facebook en geen mededelingen hier op dit forum..

Ik ga hier geen moeite meer voor doen om dit aan te kaarten dat het hier ook vermeld moet worden.

dit is het laatste bericht van mijn zijde daarover..

Succes mensen met het organiseren..
maar communiceren bij de watersportverbond en organisatoren van regio cups en nk's hebben nog een hoop te leren.

groetjes aan iedereen.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » do mei 24, 2018 2:28 pm

Hoi fokkie 2411, niet te gauw opgeven. Het is zeker jammer dat de informatie niet direct gedeeld wordt op dit forum EN Facebook. Zeker belangrijk dat er op alle platforms meldingen komen over de laatste stand van zaken op het gebied van de NK en regio cups. Ik snap wel dat sommige mensen moeite hebben om alles te koppelen (zelf vind ik dat namelijk wel) en te zorgen dat de informatie overal waar het van belang is ook komt te staan. Daarnaast proberen alle organisaties de zelfde wind te vangen die helaas deze periode schaars is in het weekend.
Maar door zo hier en daar wat te schrijven ben ik wel van dat imago "deursurfer" afgekomen, en dat voelt ook wel goed :-) Of bedoelen ze met deursurfer iemand die ook formula surft :roll: ??

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do mei 24, 2018 2:34 pm

fokkie2411 schreef:
do mei 24, 2018 11:36 am
flapie schreef:
wo mei 23, 2018 10:20 pm
weer alleen op facebook en geen mededelingen hier op dit forum..
Het is hier toch al op 17 mei door Mark gemeld in het ' Evenementen/wedstrijdkalender 2018' topic ?!

viewtopic.php?f=10&t=13898399&start=30
Mark schreef:
do mei 17, 2018 11:09 pm
Beste surf vrienden van Regio Cup Noord. We hadden 27 Mei een Regio Cup gepland, maar de slalommers hebben ook op deze dag het NK uit geroepen, wat nu ook bevestigt is door het publiceren van de NOR ( ZIE DE NVW SITE). Daar we jullie niet willen weerhouden om daar aan mee te doen, hebben we besloten om 27 mei af te blazen En deze te verplaatsen NAAR 10 Juni. Daar het Foilen steeds meer opgang krijgt zijn we ook voornemens dit ook mogelijk te maken. Hou de site in de gaten.Groet Jan en Gerrit.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » do mei 24, 2018 4:47 pm

fokkie2411
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door fokkie2411 » do mei 24, 2018 8:28 pm

zie ook..https://www.wedstrijdsurfen.nl/wp-conte ... 2018-4.pdf

toch de pagina waar ik ook de informatie moet kunnen weghalen....
dus nog meer werk aan de winkel..

fokkie2411
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door fokkie2411 » do mei 24, 2018 8:47 pm

nk...afgelast...had regiocup op medemblik met oostenwind mooi door kunnen gaan...zie in de agenda dat de RSX ook actief is op deze plek in deze week...gezellig lijkt me zo..

fokkie2411
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: regiocup noord medemblik zondag 10 juni 2018

Bericht door fokkie2411 » za jun 09, 2018 5:53 pm

gaat dit morgen nog door en in Medemblik of toch in Rohel????

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » za jun 09, 2018 6:52 pm

We hadden het idee om morgen een course race te varen met formula ,,foil..raceboard,, en gevraagd om aan te geven wie er dan aanwezig zou zijn, tot onze verbazing hebben mensen die NIET konden wel gereageerd en die misschien wel op 3 na geen antwoord hebben geven.Hier uit blijkt dat er weinig animo is om met elkaar eens wat anders te doen.Dan zijn er mensen die dan aangeven dat we dat op een forum moeten zetten, maar wij berichten via onze site Regio Cup Noord en laten jullie vrij omdat ergens anders op te zetten.Zoals jullie wel zullen begrijpen kunnen we voor 3 mensen geen evenement houden want we moeten ook kosten maken en dat lukt niet met zo.n aantal om eruit te springen Dus bij GEEN REGIO CUP NOORD Morgen 10 Juni Gr Jan en Gerritt

Bron:

fokkie2411
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door fokkie2411 » zo jun 10, 2018 12:57 pm

Mark schreef:
za jun 09, 2018 6:52 pm
We hadden het idee om morgen een course race te varen met formula ,,foil..raceboard,, en gevraagd om aan te geven wie er dan aanwezig zou zijn, tot onze verbazing hebben mensen die NIET konden wel gereageerd en die misschien wel op 3 na geen antwoord hebben geven.Hier uit blijkt dat er weinig animo is om met elkaar eens wat anders te doen.Dan zijn er mensen die dan aangeven dat we dat op een forum moeten zetten, maar wij berichten via onze site Regio Cup Noord en laten jullie vrij omdat ergens anders op te zetten.Zoals jullie wel zullen begrijpen kunnen we voor 3 mensen geen evenement houden want we moeten ook kosten maken en dat lukt niet met zo.n aantal om eruit te springen Dus bij GEEN REGIO CUP NOORD Morgen 10 Juni Gr Jan en Gerritt

Bron:
Dit is precies waarom nationaal de wedstrijden niet populair zijn..(dan zijn er mensen) ik dus die dus vriendelijk maar wel dringend vraagt om hier wat meer te publiceren.. Jullie zeggen dat jullie een eigen pagina hebben...was dat maar waar.. het is een facebook pagina waar ook een aantal mensen niet op zitten..Als er niet de moeite wordt genomen om de regio cups..ONNk slalomwedstrijden en dat soort zaken niet ook meteen hier te willen delen zullen jullie nooit meer mensen naar de wedstrijden krijgen. Jullie blijven in jullie eigen kring werken en dan nog teleurgesteld zijn dat de opkomst te laag is.. Er zijn een aantal mensen gestopt met wedstrijd varen om deze reden dus. vriendjes politiek en te veel eigen keuzes willen maken..Watersportbond heeft er ook een handje van...wel heel erg gemotiveerd over willen komen om de sport te willen promoten maar marketing en communicatie technisch gezien er totaal geen energie in willen steken..

Succes iedereen met de wedstrijd sport..

rietbergenb
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door rietbergenb » zo jun 10, 2018 2:09 pm

Fokkie.
Ik hou jouw reacties nu een tijdje in de gaten. En heb me laten verleiden om nu eens te reageren.

Ik wil je verzoeken op te houden met dat negatieve gedoe en stemmingmakerij. Je hebt aangegeven te stoppen met klagen. Voeg daad bij het woord. Jij hoeft die vrijwilligers niet waarderen. Er zijn veel mensen die dat wel doen.

Ook aan al die 'goed bedoelde adviezen' is geen behoefte. Als je wilt schoppen...ga voetballen. Maar hou op met die vrijwilligers in negatief daglicht te zetten.

Keep up the good work mannen! Hopelijk wordt het dit jaar nog eens beloond met een goed evenement.

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Pieterbijlwindsurfing
Surf spul: Angulo Magnum 95 / 115, GUN, Vector

Bericht door Gabber » ma jun 11, 2018 9:59 am

Dit is niet helemaal correct, Noord heeft ingezien dat alleen wedstrijden varen Friesland niet ideaal is, dus zijn ook het Amstelmeer en Medemblik soms aangewezen als locatie. De windcondities zijn momenteel ver onder de maat. Kunnen ze niets aan doen. Ik heb zelf de beperking dat ik niet groter heb dan 115 en 7.8. Normaliter voldoende om vanaf 14 knopen mee te kunnen doen. Echter dat heeft er op wedstrijd- en trainingsdagen nog niet gestaan, zowel Zuid als Noord. Voor de andere categorieën dan slalom zoals Race, Foil, Formula zijn domweg weinig mensen die die spullen ook er nog bij hebben. Dat is per definitie een kleine groep in een toch al kleine sport. Ze doen goed werk en als je echt wil weten of er wedstrijden zijn dan kun je zelf dat initiatief ook nemen.

funride
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JPtwinserquad74, JPfreestylewave93, F2 Vegas126, NP zone 4,1, NP combat4,5 NPAtlas5,4, GAMatrix7,5
Contacteer:

Bericht door funride » ma jun 11, 2018 12:19 pm

Naar mijn idee is opkomst bij dit soort evenementen heel klein omdat het te specifiek is (formula/race/slalom)
Ik zou ook wel weer wedstrijden gaan surfen als er meer fun wedstrijden zouden zijn zoal bv vroeger de Gouwzee surfpool.
Eenvoudige downwind en long distance wedstrijden zonder licentie waar alles door elkaar vaart;
Van jong tot oud, van beginner tot pro, van formula tot freerider.

Maar misschien is windsurfen inmiddels zo klein dat er zelfs met toegankelijke wedstrijden te weinig deelnemers zijn.
In dat geval is het beter om (wedstrijd) evenementen te organiseren zodat er weel meer jeugd gaat surfen (vroeger had je bv de xantos cup)
Met mijn 39jaar ben ik vaak één van jongste op het water, als het zo door gaat valt er over 20jaar helemaal niks meer te organiseren. :(

Ruben
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Carve 122 en Evo 80, Gaastra Manic 4.2, Remedy 5.2/6.0, Ka Koyote 7.4 en een hoop vinnen

Bericht door Ruben » wo jul 04, 2018 12:27 pm

funride schreef:
ma jun 11, 2018 12:19 pm
Naar mijn idee is opkomst bij dit soort evenementen heel klein omdat het te specifiek is (formula/race/slalom)
Ik zou ook wel weer wedstrijden gaan surfen als er meer fun wedstrijden zouden zijn zoal bv vroeger de Gouwzee surfpool.
Eenvoudige downwind en long distance wedstrijden zonder licentie waar alles door elkaar vaart;

Maar misschien is windsurfen inmiddels zo klein dat er zelfs met toegankelijke wedstrijden te weinig deelnemers zijn.
In dat geval is het beter om (wedstrijd) evenementen te organiseren zodat er weel meer jeugd gaat surfen (vroeger had je bv de xantos cup)
Met mijn 39jaar ben ik vaak één van jongste op het water, als het zo door gaat valt er over 20jaar helemaal niks meer te organiseren. :(
Hierom vind ik de Dam-x funrace en de surfdag Zeewolde ook zulke leuke initatieven. Lekker laagdrempelig, materiaal maakt niet veel uit, gewoon varen.

Jeroen Schuitema
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Angulo / KA sails

Bericht door Jeroen Schuitema » di aug 14, 2018 11:20 am

Ruben schreef:
wo jul 04, 2018 12:27 pm
funride schreef:
ma jun 11, 2018 12:19 pm

Hierom vind ik de Dam-x funrace en de surfdag Zeewolde ook zulke leuke initatieven. Lekker laagdrempelig, materiaal maakt niet veel uit, gewoon varen.
Ik vaar al lange tijd geen wedstrijden meer maar ben het wel eens met bovenstaande. De regiocups zijn nu gebaseerd op een redelijke kleine downwind baan. Je moet dan al heel behoorlijk kunnen varen (en conditie hebben) om daar fatsoenlijk rond te komen, helemaal bij wat meer wind. Dat soort mensen trek je nu ook aan. Vroeguh hadden we bij windsurfclub ZW7 (bestaat die nog?) wedstrijden gebaseerd op 2 boeien die ca 2 km uit elkaar lagen. Bij 1 van die boeien was ook de start/finish. Dat is ook voor beginners leuk varen.

Op een kleine down wind baan moet je als beginner in het 'vuile' water/wind van alle voorgangers je gijpje maken en weer in plane zien te komen terwijl je armen al beginnen aan te voelen als dunne pap. Ben je net goed en wel in planee en dan mag je je alweer opmaken voor de volgende gijp. Als je net gefinished bent is het de vraag: kan ik naar de kant of moet ik alweer upwind varen om niet te laat te komen voor mijn volgende heat?

Op een lange baan heb je ook eens tijd/energie om je als beginner bezig te houden met je tegenstanders en lekker te match racen (wie is sneller ipv als ik die volgende gijp maar weer goed doorkom).

Daarnaast heeft zo'n baan als voordeel dat de start/finish op dezelfde lokatie zijn (minder mensen nodig) en die lokatie kan ook bijna altijd dicht bij de kant zijn (in tegenstelling tot een down wind baan waarbij de startboot meestal een heel eind uit de kant ligt). Iedereen kan even naar de kant om te rusten (en na te praten over de heat, ook belangerijk en leuk voor veel fun-vaarders) en ook de vlaggen (wanneer start de volgende heat) van de startboot zijn goed van de kant te volgen. Ook is de baan veel makkelijker/sneller te verleggen als de wind draait.

Enige nadeel is dat de toppers/subtoppers een minder goede training krijgen. Ik denk dat de regiocups nu vooral gericht zijn op deze (top) groep.

Als je de wedstrijden echt toegangelijker maakt krijg je echter wel een bredere basis en dus weer meer vrijwiligers/tijd/geld om andere leuke dingen te organiseren.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » di aug 14, 2018 3:32 pm

Ik mag hopen dat er toch een behoorlijke groep is die wel kan gijpen en prima kan planeren... Als ik zie hoeveel mensen hier race en freerace materiaal kopen/bespreken, dan lijkt me dat allemaal doelgroep en lijkt die doelgroep behoorlijk groot. Als je echt zorgen maakt om je gijpjes rond te komen, dan is de regiocup idd niet helemaal je ding, en zijn de nog laagdrempeligere funraces meer voor je.

Ik ben groot voorstander van de huidige opzet van regiocups; laagdrempelig (iedereen mag meedoen, ook zonder licentie/wedstrijdnummer), relaxte sfeer (iig in Noord, zuid ben ik nog niet geweest), verdeling in gold en silver fleet maakt toch een redelijke splitsing in niveau en een baan die in mijn ogen prima te doen is (ik vind het juist leuk om een baan te hebben die in opzet vergelijkbaar is met normale wedstrijdbaan, om beetje hetzelfde gevoel te hebben).

Waarom het dan niet storm loopt op die wedstrijden? Goede vraag...er zijn maar beperkt aantal wedstrijd locaties die nu eenmaal niet in het midden van het land liggen, het lijtk erop dat de facebook-pagina niet iedereen bereikt, uiteraard geplande dagen die afvallen door te weinig wind en als ik naar mezelf kijk helaas ook andere prioriteiten naast surfen...
Nogmaals; petje af voor de crew die zich inzet voor deze wedstrijden en voor mij echt een prima opzet!

Jeroen Schuitema
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Angulo / KA sails

Bericht door Jeroen Schuitema » di aug 14, 2018 5:07 pm

Ik denk dat gijpen bij een hele hoop windsurfers toch een beetje een ondergeschoven kindje is. Meer een noodzaak (je moet toch een keer terug of je bent aan de overkant) dan een deugd zeg maar, terwijl ze rechtdoor als een speer gaan.

Verder niet bedoeld als kritiek op de organisatoren.

Plaats reactie