Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windsurfmarathon - 9 juni - tijdens Nissan Funsporttour

Ben jij op een Surf-evenement geweest of weet je er een die we niet mogen missen...

Moderators: RaymondW, Frank-363

Plaats reactie
ned335
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Windsurfmarathon - 9 juni - tijdens Nissan Funsporttour

Bericht door ned335 » ma mei 26, 2003 4:29 pm

Maandag 9 juni windsurfmarathon tijdens Nissan Funsporttour :lol:

Op maandag 9 juni is er tijdens de Nissan Funsporttour een windsurfmarathon op het Gooimeer. Er wordt op het Gooimeer een lange baan uitgelegd. Afhankelijk van de weersvoorspellingen wordt er °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n of twee keer gestart.

Er wordt gevaren volgens de Formula Windsurfing reglementen zoals die ook voor de NK gelden. De prijzenpot is met °ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬ 500 in cash en natura prijzen lekker gevuld. Er zijn prijzen voor:

- De eerste drie heren
- De eerste master
- De eerste dame
- De eerste espoir
- De eerste jeugdsurfer

De start van de marathon is om 12.00. Inschrijven kan tot 11.00, de skippersmeeting is om 11.30. Het inschrijfgeld bedraagt °ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬ 10.

Als er maandag voldoende wind is vindt gelijktijdig ook het NK Freestyle plaats. Je zal dus moeten kiezen aan welk onderdeel je meedoet.

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Gisteren

Bericht door NED 321 » ma mei 26, 2003 4:57 pm

Leuk, retourtje Hollandsebrug-Stichtsebrug.
Oftewel de 2-eilanden-race...

~Erwin~
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Lorch, Gaastra
Contacteer:

Bericht door ~Erwin~ » ma mei 26, 2003 5:44 pm

Misschien wordt dat dus weer een weekendje in almere slapen :)
Alleen had ik beloofd dat ik die dag surfles zou geven bij de vereniging.... hmmz :x

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » ma mei 26, 2003 6:10 pm

Weekend gaat nog leuker worden:

Zaterdag NK op Almere
Zondag marathon Den Helder - Cocksdorp (hoewel ik daar nog wel even info over moet vinden, weet niet eens of ik wel mee mag/kan doen of dat die nog echt doorgaat)
Maandag marathon Almere

Ben echt benieuwd of m'n armen er nog aanzitten, en hoeveel extra beenspieren ik erbij heb gekregen na die 3 daagjes :P

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » ma mei 26, 2003 7:13 pm

w.eckhardt schreef:Weekend gaat nog leuker worden:

Zaterdag NK op Almere
Zondag marathon Den Helder - Cocksdorp (hoewel ik daar nog wel even info over moet vinden, weet niet eens of ik wel mee mag/kan doen of dat die nog echt doorgaat)
Maandag marathon Almere

Ben echt benieuwd of m'n armen er nog aanzitten, en hoeveel extra beenspieren ik erbij heb gekregen na die 3 daagjes :P
DenHelderCocksdorp is een "vrije"wedstrijd, je hoeft geloof ik zelfs niet eens een licentie te hebben, word georganiseerd door dezelfde club als ronje texel, mischien via die site meer info?

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Honda 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ » ma mei 26, 2003 7:20 pm

Den Helder - de Cocksdorp is 1 van de kwalificatie wedstrijden voor het rondje texel (dus open voor iedereen). Vorig jaar was de IJsselmeer race ook een kwalificatiewedstrijd, misschien dit jaar weer.

ned335
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Den Helder - De Cocksdorp

Bericht door ned335 » di mei 27, 2003 10:26 am

Surfmarathon Den Helder-De Cocksdorp v.v. Zondag 8 juni 2003

Op zondag 8 juni gaat om 10.45 voor de 22°ƒâ€š°‚" keer de grandioze Surfmarathon Den Helder- De Cocksdorp v.v. van start. Dit is een wedstrijd van ca. 50 kilometer over de Waddenzee, met al z'n stromen en soorten golfslag.

De start zal zijn bij Hotel-restaurant "Lands End" in Den Helder (nabij de veerhaven). Daar vandaan wordt in °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n lijn gesurft naar de Vlakte van Kerken, dit is een zandplaat ter hoogte van De Cocksdorp op Texel. Hier is het keerpunt, de koers zal dan richting Dijkmanshuizen zijn waar het clubgebouw van de Wind Surf Club Texel staat. Hier is het rustpunt voor de deelnemers en zullen consumpties verstrekt worden.

Als alle deelnemers binnen zijn en AFGEMELD wat heel belangrijk is voor de organisatie, zal er opnieuw gestart worden voor het laatste traject. Dit is de oversteek over het Marsdiep, hier kan een mooie golfslag en een opstekende wind het voor de surfers zeer spectaculair maken. De finish is weer bij "Lands End".

DEZE MARATHON IS OPGENOMEN IN DE SELECTIEPROCEDURE VAN DE
TEXEL RACE, DE SURFRACE OM TEXEL.

Wedstrijd gegevens:

Inschrijving:
8.30 uur in Hotel Restaurant "Lands End" Havenplein l Den Helder

Start:
10.45 uur

Startgeld:
°ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬ 15.00 p.p. leden WSC Texel °ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬ 10.00

Borgsom:
°ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬ 10.00 welke bij afmelding wordt geretourneerd.

Veiligheid:
Verplicht is een wetsuit en een trapeze met drijfvermogen te dragen, een lijn van ca. 5 nieter lang mee te nemen en ALLE AANWIJZINGEN VAN DE VOLGBOTEN OP TE VOLGEN.

Prijsuitreiking:
Ca. 17.00 uur in Restaurant "Lands End".

Verkeersinfo:
Bij het naderen van Den Helder volgt u de borden Texelse boot, bij het oprijden van het opstelterrein borden zee promonade volgen.

Inlichtingen:
Tel: 0222 313766
Fax: 0222 313541
E-Mail: adriaan82@planet.nl

WSC Texel
Postbus 78
1790 AB Den Burg

Wieb van den Berg 0222 318243

Alle deelnemers ontvangen een blijvende herinnering aan deze tocht.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di mei 27, 2003 10:36 am

~Erwin~ schreef:Misschien wordt dat dus weer een weekendje in almere slapen :)
Alleen had ik beloofd dat ik die dag surfles zou geven bij de vereniging.... hmmz :x
Erwin Forget Almere, we moeten 8/6 naar Den Helder!!!
Echt veel leuker.....

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic JP Neilpryde Northsails

Bericht door Sven » di mei 27, 2003 11:35 am

Wow, is er daar ook eens leven bij de windsurfclub van Texel? :-? Dat clubgebouw is 364 dagen per jaar dicht en totaal verlaten. Een houten hutje is het, groter niet. Verbaast me dat ze daar zelfs een keuken hebben. Maar ach, de spot daar is echt super, ik kom er elk jaar. Kan alleen helaas niet meedoen aan de marathon, want heb geen formulaspul ;( Maar lijkt me wel heel gaaf. Vooral omdat ik Texel best wel goed ken qua surfen.
Verder is 'Lands end' een prima plek om te starten. Het ligt direct naast de veerhaven. Veel parkeerruimte is er alleen niet bij Lands End op het parkeerterrein, dus als je gaat, ga dan vroeg! :) Optuigen wordt ook wel lachen. Je hebt daar alleen maar een verharde dijk en waar gras is te vinden loopt het schuin af :roll: Oh ja, voor mensen die daar gaan after-surfsnacken: neem de scholfilet, die is lekkerrrrr!!!!! :lol: :+

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di mei 27, 2003 11:54 am

Ik heb al een aantal afleveringen in mijn benen zitten, het is echt goed. Ik heb de laatste keer op een Bic Astro gevaren, dat zal toch wel 6 jaar geleden zijn. Dat was toen niet zo'n succes, Als het doorgaat ga ik bij W/NW op een E-large en anders op mijn good old Mistral One Design

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » di mei 27, 2003 12:19 pm

Beetje windafhankelijk wordt het bij mij m'n Falcon of als het echt alleen maar halvewinds is met windkracht 6, dan gaat het nieuwe slalomboard getest worden.

Maar volgens mij is Den Helder-Cocksdorp best wel te combineren met marathon op Almere. Ik kan nog wel voor wat extra vervoer zorgen indien nodig.

Planning:

Zaterdag NK Formula - Almere
Overnachting zaterdag/zondag - Almere
Zondagochtend - vertrek Den Helder
Marathon op Wad
Zondagavond vertrek terug naar Almere
Overnachting Almere
Marathon Gooimeer

Er kunnen op zondag 3 mensen meerijden, en ik kan nog vervoeren in kar: 2 formulaboards of 5 korte boards. Op dak auto kan ook altijd nog wel iets worden gebonden in geval van...

Van te voren even melden dat je mee wilt wordt wel heel sterk op prijs gesteld!

(dit moet alle excuses voor materiaalvervoer en niet-rijdende ouders denk ik wel oplossen :P )

~Erwin~
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Lorch, Gaastra
Contacteer:

Bericht door ~Erwin~ » di mei 27, 2003 5:29 pm

w.eckhardt schreef: Er kunnen op zondag 3 mensen meerijden
Bij deze kunnen er dus nog 2 mensen meerijden:P

Plaats reactie