Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windloze-wedstrijd-dagen-frustratie!

Ben jij op een Surf-evenement geweest of weet je er een die we niet mogen missen...

Moderators: RaymondW, Frank-363

Plaats reactie
Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » vr jul 04, 2003 10:46 am

De simpele methode is gewoon kijken bij de mensen met ervaring hoe zij het doen (hoe dragen zij hun setje de zee in, en vooral waneer stappen ze af als ze terug komen varen...,) het is in dat geval altijd verstandig om achter iemand aan terug te varen die de water diepte verkend...

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar

Bericht door Frank-363 » vr jul 04, 2003 11:03 pm

Ga het zondag maar eens proberen, ziet er toch naar uit dat morgen de wavers aan de beurt zijn....

Nilsini
Wind Stoot 2004-2005
Wind Stoot 2004-2005
Surf spul: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
Contacteer:

Bericht door Nilsini » vr jul 04, 2003 11:12 pm

Frank schreef:Ga het zondag maar eens proberen, ziet er toch naar uit dat morgen de wavers aan de beurt zijn....
Windfinder geeft je niet veel kans en weer.nl is ook niet positief

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar

Bericht door Frank-363 » ma jul 07, 2003 10:27 am

Nog iemand naar Hargen geweest?

Van wege de windverwachtingen heb ik aangenomen dat zaterdag de wavers aan de beurt zouden zijn, en voor mij de omstandigheden te veel richting max zouden gaan (maaar ik kan me voorstellen dat de wind achteraf minder is geweest?) en zondag het niet voldoende gewaaid heeft om een geldige manche te varen. Maar ik ben benieuwd of ik de goede keuzes heb gemaakt...

Michiel
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: FX V / F90 / F125 / Loft Blade

Bericht door Michiel » ma jul 07, 2003 10:56 am

Ik weet niet waar hargen precies ligt (zal wel ergens in het noorden zijn...), maar hier op het haringvliet stond heb ik me t9.2 gevaren. Lijkt me dus geen lekker windje voor een wave setje.
Zondag was ook niet veel. Maar met 11> zou er best geplaneert kunnen wordne.

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » ma jul 07, 2003 11:01 am

Kennis is er geweest en heeft de zaterdag niet meegedaan.
Wind was niet veel (in tegenstelling tot wat wij hadden :wink: :+ ) en door de weersomstandigheden van de dag ervoor was er een flinke branding waar ze doorheen moesten met hun 12+ meters...
Door die branding is er echt een hoop gesneuvelt! (voornamelijk masten en boards) hierom heeft die kennis van me niet meegedaan.

Zondag was er volgensmij totaal geen wind....

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Honda 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ » ma jul 07, 2003 12:09 pm

Frank schreef:Nog iemand naar Hargen geweest?
JAAAAH!!! :lol: :lol:
En wat een top weekend is het geweest :P
Zaterdag hebben we vier heats gevaren, de wind was tussen de 12 en 15 knopen en er werd vooral met 11 meter zeilen gevaren. Er was te weinig wind voor de wave/freestyle die is dus op zaterdag niet doorgegaan en de freestylers konden dus weer naar huis. Ze zijn wel het water op geweest, maar ze stonden vooral te dobberen. Ook de kiters hebben de vorige niet afgeronde eliminatie afgerond en een 2e eliminatie afgerond.

Ik heb gemerkt dat het hebben van veel geduld de beste manier is om door de branding te komen met je formula set ;)
Er stond een vrij hardnekkige branding met stijle en holle golven van 1m die precies braken op het punt waar het diep genoeg was om met je 70cm vin op je board te stappen :x :roll:

We hebben twee keer twee heats back-2-back gevaren, er waren er veel die tussen de 1e en 2e heat naar de kant toe gingen ipv zoals mij bij de startboot te wachten, dat bleek niet onverstandig te zijn want er is verschrikkelijk veel gesloopt tussen die twee heats in door surfers, die op weg naar de kant, ver uit de kant al vastliepen op een zandbank die door het afgaande tij minder diep was komen te liggen en door surfers die tijdens hun poging om uit te varen langs de brekers van andere zandbanken naar deze bank moesten lopen waar de golven nog steeds extreem braken en zij niet echt op hun setje konden komen.
Echt iedereen is minstens °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n keer goed gespoeld, zelfs Ramses Landman en Ben van der Steen hadden moeite om door de brandig te komen, de mentale deuk die ik op had opgelopen nadat ik goed was gespoeld was nadat ik dat hoorde direct weer uitgedeukt ;)

Tijdens mijn eerste (ongeduldige) poging om voor de eerste heat door de branding richting de startlijn te komen, werd ik genadeloos gespoeld en natuurlijk kwam ik op °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n van de strekdammen terecht die vanwege de vloed nog steeds vlak onder water lagen. Wonder boven wonder heeft me dat alleen een krasje op m°ƒÂ¢°¢â€šÂ¬°¢â€žÂ¢n vin opgeleverd :z
Eenmaal voorbij de branding was het super relaxed varen. De golven waren wel een beetje rommelig en op sommige plaatsen vrolijk twee meter hoog, vooral bij de bovenboei :roll: maar het gijpen op de downwind was in de golven wel heel errug eenvoudig, je zoekt een gewoon een zo hoog mogelijke golf op en vanaf de top van de golf zet je je gijp in en je kunt zoals JW Eckhardt zei met twee vingers in je neus de gijp afronden.

Wat is er zoal gesloopt dan?
Een Fanatic Falcon T2, waarvan de neus volledig gebroken is en nu door het leven gaat als een Starboard Formula 147 look-a-like.
Hoe: De vin liep vast op de zandbank en het board bleef hangen in het zand net toen er een golf op brak, hetzelfsde effect als je mast blijft prikken in het zand in een brekende golf.
Een Pryde RS2, met drie ontbrekende monofilm panelen waarvan alleen de latten nog aan de mastslurf vastzaten (als die nog niet waren gebroken)
Sommige surfers hebben zelfs een complete set aan diggelen gevaren, vinbox beschadig, mast gebroken, giek gebroken, zeil gescheurd etc.

Maar vooral de carbon gieken konden niet zo goed tegen die brekers :roll: Ook ik heb na de laatste heat, toen ik de brandig uit liep op een vreemde wijze het eindstuk van m'n giek gebroken.

Door alle heats uit te varen en niet voortijdig naar de kant toe te gaan heb ik wel punten kunnen scoren dit weekend en ben ik in de tussenstand van het NK 2003 zes plaatsen gestegen naar de 14e plaats :lol: :P

Zondag is er niet gevaren. Maar goed ook, want het feest op zaterdagavond was veels te goed :P

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar

Bericht door Frank-363 » ma jul 07, 2003 3:29 pm

Thx, heb dus voor mezelf denk ik de goede keuzes gemaakt (afgezien van het missen van de party), heb toch een voorkeur voor lekker knallen met slalom setje boven spoelen met mijn formula spul....

Nestorix
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: tweede hands

Bericht door Nestorix » ma jul 07, 2003 3:59 pm

Frank schreef:Thx, heb dus voor mezelf denk ik de goede keuzes gemaakt (afgezien van het missen van de party), heb toch een voorkeur voor lekker knallen met slalom setje boven spoelen met mijn formula spul....
Staan die vier plankjes onder jouw naam echt voor "die hard surfer"?
:-? :-? :wink:

Michiel
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: FX V / F90 / F125 / Loft Blade

Bericht door Michiel » di jul 08, 2003 1:11 am

Nestorix schreef:
Frank schreef:Thx, heb dus voor mezelf denk ik de goede keuzes gemaakt (afgezien van het missen van de party), heb toch een voorkeur voor lekker knallen met slalom setje boven spoelen met mijn formula spul....
Staan die vier plankjes onder jouw naam echt voor "die hard surfer"?
:-? :-? :wink:
Is slalom dan voor watjes?! :-? :z

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar

Bericht door Frank-363 » di jul 08, 2003 8:24 am

Vergeleken met Formula varen op Hargen is een beetje slalommen op Lauwersmeeer inderdaad voor watjes....

maar liever een watje dan op surfspullen.nl een 24 delige formula set te moeten verkopen met gratis rolletje ducktape....

Nestorix
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: tweede hands

Bericht door Nestorix » di jul 08, 2003 8:37 am

Als ducktape-fabrikant zou je wel anders praten :P :z

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » za jul 12, 2003 10:14 pm

RJ schreef:Echt iedereen is minstens °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n keer goed gespoeld,
Neh, er zijn mensen die met wat geluk zonder te spoelen door de branding heen zijn gekomen. Ben wel keertje teruggezet, maar heb geen spoelbeurten meegemaakt.

Heb in ieder geval mn plaats kunnen behouden in de ranglijsten door er tenminste twee uit te varen. Was alleen te gaar om er alles uit te halen die dag, en daardoor liep niet alles zoals het moest lopen...

Plaats reactie