Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Quiverbag

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
eppie22
Deur-surfer
Deur-surfer

Quiverbag

Bericht door eppie22 » di jan 05, 2016 2:51 pm

Eind april ga ik twee weken naar Bonaire. Ik wil mijn eigen spullen meenemen en zoek dus een Quiverbag waar ik mijn freestyleboard en tuigage in kan vervoeren. Ik kan alleen nergens zo'n ding vinden in de maat die ik zoek. Iemand tips, of zelf iets te koop?

kustom
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: the proof is in the pudding boards ;-) + HOT sails

Re: Quiverbag

Bericht door kustom » di jan 05, 2016 3:20 pm

heb er zelf een gekocht van Flying object / de roller met wieltjes, want dat scheelt heel veel zeulen..
tas is sterk, relatief licht en prima padded (gooi altijd nog wat extra padding om neus en tail van board... want het personeel kan ok wel eens smijten met tassen ;-))
gaat met gemak hele set in.
heb hem gekocht bij zuidwest6.nl

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 85 liter. north sails en Severne zeilen

Bericht door stylo » wo jan 06, 2016 7:42 pm

Afgelopen augustus naar Portugal geweest en heb voor deze trip de travelbag van unifiber gekocht.
Kijk even op de site voor overige tassen.
http://www.unifiber.net/2015/gear/bags/

Retep
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Goya Bolt/Ezzy sails

Bericht door Retep » wo jan 06, 2016 7:52 pm

Ik heb voor mijn windsurftrips de Prolimited Global Inflatable gekocht. Hiervan zijn de zijkanten met lucht gevulde bescherming verwerkt. werkt super...

Afbeelding

http://www.prolimit.com/product/ws-bb-g ... nflatable/

jameston
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jameston » wo jan 06, 2016 8:38 pm

Ik heb het ooit wel geprobeerd alles in 1 quiverbag: 1 plank, 3 zeilen 2 masten en een giek maar dat is zo loeizwaar en onhandelbaar dat ik daar vanaf ben gestapt. Het voelt in elk geval veel zwaarder als 32 kilo. Probeer het maar eens.

Als ik met windsurfspullen vlieg dan verdeel ik het altijd over 2 quiverbags. Zo ben ik naar Kaapstad, Brazilië, Canarische eilanden etc gevlogen en geen problemen aan de balie mee gehad.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » wo jan 06, 2016 9:56 pm

ProLimit heeft mooie tassen inderdaad. Heb zelf voor Bonaire een double bag van ProLimit gekocht.
Weet niet waar je woont maar bij Siem (Den Hoorn) wilden ze wel bestellen en kon ik eerst passen met al m'n spullen voor ik hem definitief kocht.

Met freestyle spul moet het kunnen lukken in een boardbag: board = 7 kilo, 2x mast = 4 kilo, 3x zeil = 10-11 kilo, giek = 3 kilo. Verlenger, mastvoet en vinnen in de koffer. Dan zit je totaal op ongeveer 25 kilo. Hou je 7 kilo over voor de boardbag en extra bescherming. Mast- en zeilhoezen kan je ook nog thuis laten als het kritisch wordt. Een tas met wieltjes is bij dat gewicht wel handig, zeker als je alleen reist. Vanaf een bepaald gewicht is het namelijk niet meer 'erg zwaar' maar gewoon 'niet leuk meer', die grens lag bij mij rond de 26 kilo. Het nadeel van een bag met wieltjes is wel dat die meestal een stuk zwaarder zijn.

Als je bag zonder wieltjes hebt kun je proberen hem rechtop te zetten op een karretje van Schiphol. Zou sowieso twee losse spanbanden meenemen, voor vastzetten op karretje of achterin de pickup op Bonaire. Aantal extra spanbanden om je boardbag heendoen is ook wel handig (niet te strak). Kunnen ze (en jij) hem overal makkelijk beetpakken dus minder kans dat het ergens fout gaan (laten vallen ivm weinig grip of als er bijvoorbeeld een rits open scheurt).

Ben zelf alleen met twee boardbags (2x 32 kilo) en een koffer van 30 kilo teruggekomen vanaf Bonaire dus als je nog vragen hebt zeg je het maar. 8)

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 85 liter. north sails en Severne zeilen

Bericht door stylo » do jan 07, 2016 1:08 pm

de travel bag met wieltjes die ik gekocht heb van Unifiber is 9 kilo. maar vind het egt ideaal met die wieltjes eronder.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 NCX 7.5

Bericht door theArthurrrr » do jan 07, 2016 8:08 pm

Wat je ook kunt doen is een extra grote boardbag kopen en hier je board in zijn normale boardbag inschuiven Heb ik afgelopen zomer ook gedaan Freestyle board 4 zeilen 2 masten en een giek bleven onder de 32 kg Het grote voordeel is dat je een gewone boardbag op de plaats van bestemming hebt en niet zo'n onhandelbare travelbag

kustom
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: the proof is in the pudding boards ;-) + HOT sails

Bericht door kustom » vr jan 08, 2016 3:47 pm

vind op travel zo'n grote quiver bag juist ideaal.. alles erin waar je ook maar heen gaat. spothoppen-diverse huurauto's etc..

met welke vlieg maatschappij ga je vliegen?. KLM heeft leuke deal met surfbagage ipv gewone bagage..., tot 24 kg ofzo(wat eigenlijk te weinig is voor hele windsurf set).. -nam dus 2 keer gewone bagage mee.. // rollerbag + normale boardbag(kan ook je kleding etc in ..), op elkaar strappen met spanbandje en je kunt de heel wereld rond ;-)..

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » ma jan 11, 2016 2:51 pm

Ben ook op vakantie geweest, maar dan (zwaar :crazy: ) slalomspul mee, quiverbag met wieltjes is wel aan te raden. Ik heb de gewone prolimit bag zonder wieltjes namelijk. Met 4 zeilen, 3 masten, 2 gieken, een hoop kleine rommel en dan nog een board erbovenop... je tilt je een breuk.

meer past er trouwens ook wel in, gebruik hem nu om al mn spullen bij elkaar te houden, met wat proppen 5 zeilen, 5 masten, 3 gieken en het kleine spul, dan doe ik mn 3 kleine wavezeiltjes er naast, samen met de formulagiek en de boards. Hij is dan niet meer tilbaar.

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya 84 & Naish Freestyle 100 & Simmerstyle 3.7 t/m 6.5

Bericht door Meneerklaag » vr jan 04, 2019 12:21 pm

theArthurrrr schreef:
do jan 07, 2016 8:08 pm
Wat je ook kunt doen is een extra grote boardbag kopen en hier je board in zijn normale boardbag inschuiven Heb ik afgelopen zomer ook gedaan Freestyle board 4 zeilen 2 masten en een giek bleven onder de 32 kg Het grote voordeel is dat je een gewone boardbag op de plaats van bestemming hebt en niet zo'n onhandelbare travelbag
Beetje een oude post, maar wat voor boardbag heb jij gehaald ? Wat bedoel je met groot? 240x80/85?
Set wat ik meeneem is ook wave 84l of freestyle 100l met bijbehorende spullen.

Ik was vorig jaar ook met een Quiverbag met wieltjes.. mega onhandig. Op Schiphol dachten mensen dat ik met een lijkentas liep ... daarnaast kan je die tas zoals je aangeeft nergens kwijt als je surfspullen eruit zijn. Past ook niet in de huurauto omdat al je spullen er al in zitten.

Dit jaar jouw manier maar proberen!

***Maar ben op zoek naar een lichte boardbag. jp verkoopt ze ook “light boardbag” (die grijze variant) Iemand daar ervaring mee ?

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » vr jan 04, 2019 3:36 pm

Dat klinkt als ongeveer mijn uitdaging. Mijn oplossing gaat denk ik dit worden:

1) Als 'watersport set' een Flying Objects tas met wieltjes (<6kg):
1 waveboard (84l)
2 masten
3 zeilen
Om de boel te beschermen wilde ik ook regengoot om de rails doen en een yogamatje oid op de bodem. Dat lukt als de gieken er ook bij moeten net niet binnen de kg dus die hou ik dan maar los:

2) Als gewone 'ruimbagage' een losse boardbag ipv koffer (250cm had ik nog ligggen) met daarin:
2 gieken
Gear (mastverlengers, vinnen,wetsuit e.d.)
Handdoeken/kleding
Sporttas voor los spul

3) Handbagage voor de rest

-----> dan heb je hoop ik de voordelen van zowel tas met wielen voor t grote spul als een aparte boardbag ter plekke voor vervoer daar.
Wat een avontuur zo'n eerste trip, haha :-)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » vr jan 04, 2019 4:19 pm

Ik heb de FO rollerbag en als je om je neus je wetsuit doet en om je tail je trapeze heb je echt geen extra bescherming nodig.
Een regengoot is erg zwaar, neem ter bescherming van je rails dan van die buizenisolatiefoam dingen. snij ze open en zet ze vast met een stukje tape
Afbeelding

In de wave kon ik 1 board, 1 giek, 2 masten en 3 zeilen kwijt en bleef dan onder de 32kg.
verlenger en mastvoet gingen in mijn koffer mee.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » vr jan 04, 2019 7:53 pm

Ik lees dat iedereen onder de 32 kg probeert te blijven, maar dat is met de huidige bagageregels (van KLM iig) toch niet relevant meer? Ze rekenen boven de 23 kg (vorig jaar nog 24..) het als een tweede stuks bagage, dus kun je net zo goed 2 * 23 kg meenemen???

Ik heb vorig jaar alles idd in 1 travelbag met wieltjes gedaan (en voor inchecken even gesplitst). Bij aankoop destijds behoorlijk gekeken ook naar gewicht en zodoende op de mystic uitgekomen. Zag er doordacht uit (je kunt bijvoorbeeld makkelijk de wieltjes eronderuit ritsen, die dan een soort schaal vormt, waar je je handbagage in kan strappen) maar... hij is net te lang, waardoor je hem niet op de wieltjes achter je aan trekt, maar hij hangt zo door dat de hele onderkant over de grond sleept... daarnaast durfde ik de minimale padding niet helemaal aan en had ik toch de neiging nog weer een boardbag om mijn board te doen...
Dit jaar doe ik mijn board + golfsurfboard in 1 boardbag en in een tweede boardbag de giek, masten, zeilen (3). Met twee personen reizend is dit bij de KLM nog steeds gratis, in de aanname dat je dan de kleren die je niet in je boardbags stopt wel in je handbagage meekrijgt...

Verder eens met Jeroen, met wetsuit en trapeze dek je al veel af, handdoek over de bodem / rails en dan geloof ik het ook wel....

Voor op plaats van bestemming heb ik inflatable roofrack voor op de huurauto...die bevalt wel goed. Je kunt natuurlijk ook alles gewoon op je dak sjorren, maar vond dit wel een nette oplossing.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL??? Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr jan 04, 2019 8:22 pm

Vorig jaar met 3 boardbags onderweg geweest naar Lanzarote. Elke bag was ongeveer 30-35kg.
Zijkanten geloofde ik wel, wel de bodem extra beschermd van de onderste board. Met wetsuit, extra karton laag en nopjesluchtplastic.
Geen problemen verder meegehad, zeker de isonics in Mn bag zijn 1x behoorlijk gestuiterd en niets aan het handje. Gelukkig.

Alle bags zonder wieltjes, dat is ff strijd..... zeker op Schiphol, wel een goede pre workout hahah.

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya 84 & Naish Freestyle 100 & Simmerstyle 3.7 t/m 6.5

Bericht door Meneerklaag » vr jan 04, 2019 11:31 pm

JanvD schreef:
vr jan 04, 2019 7:53 pm
Ik lees dat iedereen onder de 32 kg probeert te blijven, maar dat is met de huidige bagageregels (van KLM iig) toch niet relevant meer? Ze rekenen boven de 23 kg (vorig jaar nog 24..) het als een tweede stuks bagage, dus kun je net zo goed 2 * 23 kg meenemen???

Ik heb vorig jaar alles idd in 1 travelbag met wieltjes gedaan (en voor inchecken even gesplitst). Bij aankoop destijds behoorlijk gekeken ook naar gewicht en zodoende op de mystic uitgekomen. Zag er doordacht uit (je kunt bijvoorbeeld makkelijk de wieltjes eronderuit ritsen, die dan een soort schaal vormt, waar je je handbagage in kan strappen) maar... hij is net te lang, waardoor je hem niet op de wieltjes achter je aan trekt, maar hij hangt zo door dat de hele onderkant over de grond sleept... daarnaast durfde ik de minimale padding niet helemaal aan en had ik toch de neiging nog weer een boardbag om mijn board te doen...
Dit jaar doe ik mijn board + golfsurfboard in 1 boardbag en in een tweede boardbag de giek, masten, zeilen (3). Met twee personen reizend is dit bij de KLM nog steeds gratis, in de aanname dat je dan de kleren die je niet in je boardbags stopt wel in je handbagage meekrijgt...

Verder eens met Jeroen, met wetsuit en trapeze dek je al veel af, handdoek over de bodem / rails en dan geloof ik het ook wel....

Voor op plaats van bestemming heb ik inflatable roofrack voor op de huurauto...die bevalt wel goed. Je kunt natuurlijk ook alles gewoon op je dak sjorren, maar vond dit wel een nette oplossing.

Leuk alle verhalen te lezen dat iedereen behoorlijk goed nadenkt om alles zo compact en licht mogelijk in te pakken.

Ligt eraan in welke klasse je vliegt bij klm. In business mag je veel meer meenemen en kijken ze helemaal niet naar je gewicht (op lange vluchten). Ik heb helaas geen geld daarrvoor, daarom zit ik altijd in de sardientjes klasse :D.

Zon Roofrack had ik ook meegenomen van Handirack werkt goed. Alleen laat ik liever al die spullen in de huurauto en laat ik het de hele vakantie erin, anders sjouw je onnodig veel.

** ik ben nog steeds benieuwd welke afmeting Arthur gebruikt voor zijn boardbag constructie

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » vr jan 04, 2019 11:43 pm

Die boardbag constructie heb ik ook uitgeprobeerd en ligt net aan de outline. Mijn 84l Waveboard paste daar netjes en met beschermde rails e.d. en 2 gieken in een oude boardbag van 278cm. Dat klinkt lang en is het ook, de neus zat veel lucht in en kon ik terugflappen. Zal toch van de specifieke boardbav afhangen en kwestie van uitproberen.

Zeilen en masten had ik toen bedacht in zo'n gearbag voor op de auto (ik heb er een van Gun sails waar veel in kan). Dan heb je inderdaad 2 nette pakketten. Dat telt bij Transavia naar Sal óók gewoon als één wateraportuitrusting dus is toegestaan zo.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL??? Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za jan 05, 2019 9:36 am

Roofrack heb ik niet gebruikt, had de auto ook maar 2dagen nodig, 2bags op het dak en 1erin.
Op locatie gevraagd waar ik Mn spullen veilig (tegenbetsling) kon stallen.
Meerprijs viel me eigenlijk mee voor overgewicht. Betaalde iets van 140€ extra.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 NCX 7.5

Bericht door theArthurrrr » ma jan 07, 2019 8:03 am

Meneerklaag schreef:
vr jan 04, 2019 12:21 pm
Beetje een oude post, maar wat voor boardbag heb jij gehaald ? Wat bedoel je met groot? 240x80/85?
Set wat ik meeneem is ook wave 84l of freestyle 100l met bijbehorende spullen.
Sorry voor m'n late reactie.

Met groot bedoel ik 280x90.

Plaats reactie