Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

DVD Review Serious about waves 3

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Tiki
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: SB iSonic 135-115, SOS R99-Classic 88, Loft O2 9.6-8.4-7.4, Loft Lip 6.2-5.7-5.2-4.3
Contacteer:

DVD Review Serious about waves 3

Bericht door Tiki » di mei 19, 2009 12:30 pm

Zelf zijne een wanna be looper heb ik al gretig naar informatie betreffende deze indrukwekkende move gezocht (en gevonden). Een ding ontbrak alleen maar: wat hulp om de psychologische barri°¨re weg te krijgen zodat ik hem eindelijk durf in te zetten. De mogelijke materiaal en fysieke schade lijken me nogal af te schrikken

Ik ken faster, SAW 1 en SAW 2 al en vind ze geweldige DVD's. Peter Hart kan het erg goed uitleggen, is prima visueel ondersteund en het vleugje engelse humor die er af en toe tussensteekt tovert al eens een glimlach op.

Toen ik dus na SAW 2 een preview zag voor het derde opus: Learning to loop, was ik al snel geneigd die eens te bestellen.

Dat is bij deze gebeurd bij volgende webwinkel: http://surfersbirthday.com/shop/nl/dvds ... op-69.html. Prima vriendelijk en snelle service. Bestelling donderdagavond geplaatst, DVD keurig maandag in de bus.

Over de DVD:
Principe is simpel: Peter Hart nodigt 7 doorsnee surfers van verschillende niveau/leeftijd/achtergrond om een weekje loop-clinic te volgen op Sotavento. De uitdaging is dat deze loop noobs zouden moeten kunnen front/spin-loopen na een week. Het gaat hier om een dubbele DVD. De eerste doet het relaas tijdens de 7 dagen Sotavento, de tweede gaat 2 maanden later de deelnemers terug opzoeken om hun vooruitgang te documenteren. Ideaal stof om te bekijken en over na te denken als je er zelf voor wilt gaan.

Wat ik goed vond:
De deelnemers zijn echte noobs en hun problemen (technisch en psychologisch) zijn erg herkenbaar. Peter Hart speelt er handig op in en heeft het uitvoerig over de techniek achter de move, de mogelijke (pijnlikjke en kostelijke) gevolgen en een heleboel praktische tips en oefeningen om hem uiteindelijk te kunnen staan. De deelnemers worden gemotiveerd, gaan ervoor en de pogingen worden goed ontleed, waardoor je makkelijk kunt herkennen wat er bij jou fout gaat Je wordt gebombardeerd met loops in allerhande omstandigheden met de nodige slow-motion gedeeltes om zeker niks te kunnen missen. Echt geweldig.

Wat ik minder goed vond:
Er is soms een tikkeltje te grote reality-TV gehalte aan verbonden, wanneer ze elke deelnemer afzonderlijk hun gevoelens ondervragen. Dat maakt de film soms langdradig. Tevens waren de omstandigheden niet erg goed in Sotavento, waardoor ze er niet echt voor konden gaan. Jammer, maar uiteindelijk kunnen ze er zelf niet veel aan doen

Al bij al erg blij van dit DVD'tje die nog zeker een aantal keren zal bekeken worden. Hopelijk kan ik dit jaar ergens genoeg moed vinden om de front eens in te zetten.

Ameland
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD firewave 92ltd/102 ltd Thommen Custom FW 114 Kona11.5 TT Ezzy Wave 4.0 4.7 5.2 5.8
Contacteer:

Re: DVD Review Serious about waves 3

Bericht door Ameland » di mei 19, 2009 1:17 pm

Besteld,nu is er geen excuus meer.

Erik Bruining
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: overjarig maar bruikbaar :)
Contacteer:

Bericht door Erik Bruining » wo mei 20, 2009 4:54 pm

Dit heb ik weer...

van de site:

Genoeg info nu, tijd voor actie! Bestel die DVD en leer LOOPEN!

19 mei 2009: dankzij een fijne review, zijn we in notime uit onze voorraad gelopen. Helaas is er daarom 1 week levertijd op deze DVD, geheel tegen onze stijl in :| excuses daarvoor, er is een grote voorraad besteld zodat we straks weer als vanouds met een dag leveren! (helaas geen trailer van beschibkaar)

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » ma feb 10, 2020 2:19 pm

Kearl wat een stof lag er op dit onderwerp zeg.

Noooooit geweten dat er ook een derde film van Serious About Waves was. Of misschien wel geweten, maar nooit interesse in gelegd.

Anyway, ik heb nu wel belangstelling bij de DVD's, of digitaal.Iemand die nog een exemplaar over heeft?

Sjonie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Best veel

Bericht door Sjonie » ma feb 10, 2020 3:53 pm

oomKoen.nl schreef:
ma feb 10, 2020 2:19 pm
Kearl wat een stof lag er op dit onderwerp zeg.

Noooooit geweten dat er ook een derde film van Serious About Waves was. Of misschien wel geweten, maar nooit interesse in gelegd.

Anyway, ik heb nu wel belangstelling bij de DVD's, of digitaal.Iemand die nog een exemplaar over heeft?
Je kunt ze ook nog gewoon via Peter verkrijgen. Zijn email is: harty@peter-hart.com

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » ma feb 10, 2020 4:35 pm

Sjonie schreef:
ma feb 10, 2020 3:53 pm
Je kunt ze ook nog gewoon via Peter verkrijgen. Zijn email is: harty@peter-hart.com
Had hem vorige week al een mail verstuurd. Wacht op antwoord.

Ben gewoon enthusiast, en denk als iemand er toch niets meer mee doet..

Sjonie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Best veel

Bericht door Sjonie » ma feb 10, 2020 4:41 pm

oomKoen.nl schreef:
ma feb 10, 2020 4:35 pm
Sjonie schreef:
ma feb 10, 2020 3:53 pm
Had hem vorige week al een mail verstuurd. Wacht op antwoord.

Ben gewoon enthusiast, en denk als iemand er toch niets meer mee doet..
Ja, dat begrijp ik :)
Hij zit op het moment op Tobago. Daarom kan het antwoord even wat langer duren.

Plaats reactie