Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

dan gaan we toch iets anders doen..

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
matchbox008
Freeride pro
Freeride pro

Re: dan gaan we toch iets anders doen..

Bericht door matchbox008 » do apr 16, 2020 5:10 pm

Tof filmpje @Reindt !

Vooral leuk om de jeugd bezig te zien. Coole moves. Zie ik mijn zoontje voorlopig nog niet doen.

Leuk board trouwens, kan me alleen wel voorstellen dat je daar geen snelheid op wil maken.

gr MB

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » do apr 16, 2020 6:54 pm

matchbox008 schreef:
do apr 16, 2020 5:10 pm
Tof filmpje @Reindt !

Vooral leuk om de jeugd bezig te zien. Coole moves. Zie ik mijn zoontje voorlopig nog niet doen.

Leuk board trouwens, kan me alleen wel voorstellen dat je daar geen snelheid op wil maken.

gr MB

Nee daar was het ook niet voor ontwikkeld, als hij iets van snelheid ontwikkelde dan gingen die zwenkwieltje tekeer jôh hahaha.
‘T was echt voor de moves. Mijn zoon wilde ooit gaan freestylen en dit was leuk om moves op het droge te oefenen maar hij vind snelheid en slalom veel leuker.

claus3
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 » vr apr 17, 2020 9:05 pm

Ja het was een kleine ingreep in het skateboard van mijn zoon en werkte wonderwel,
hij vond het ook leuk 9 knopen en 4.2 meter zeil ging prima,
alleen,., geen remmen hè! :roll: maar wel een grasberm en sloot :silent:
toch wel grappig

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: North Volt's HD, Thommen wave 74

Bericht door jeroentvb » di mei 19, 2020 11:54 am

Ik heb het van het weekend toch weer geprobeerd. Wind zou net wel/niet niet genoeg zijn voor 7m op het water dus er voor gekozen om een gat te boren in mijn eigen longboard (met skateboard trucks en wielen) en eens te proberen te gijpen, en wellicht een duckgijp te proberen op het asfalt. De duckgijp is gelukt, nu nog op het water :D
Erg leuk om old school freestyle moves te oefenen. Zeker meer geslaagd dan mijn vorige keer en voor herhaling vatbaar.

M'n surfmaatje heeft wel longboard trucks en wielen, wat resulteerde in een enorm stabiel en beter rollend board, maar de draaicirkel was ook groter. Vond m'n eigen board daarom leuker rijden. Ik vond mijne wat meer aanvoelen als een wave board en die van m'n maat als een slalomboard, als je die vergelijking zou kunnen trekken :P

Dit was met een 3.5 en een vlagerige 8 tot 12 knopen gok ik.

Het was moeilijk om een geschikt stukje asfalt te vinden. Dit was ook geen ideale spot. Als je te dicht bij het gebouw in het filmpje kwam kreeg je ineens tegenwind. Ook was er maar een stuk waar de weg breed genoeg was om te gijpen, met rechtsvoor, wat gelukkig mijn goede kant is, maar oefenen met linksvoor ook wel goed om te doen. Dus als iemand nog een goede spot in West-Friesland weet om dit te doen, dan hoor ik dat graag :D

Vraagje: Wat is de minimale windsterkte die je nodig hebt om een beetje fatsoenlijk te kunnen windskaten (rekening houdend met vlagerige wind vanwege obstakels)? Ik heb nog een afgeschreven 5m zeil liggen dat ik hier ook prima voor zou kunnen gebruiken, maar vraag me af met welke wind dat handig is.

matchbox008
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door matchbox008 » di mei 19, 2020 3:23 pm

Tof! Mijn ervaring is dat je met een knoopje of 8 prima uit de voeten kan met een 3.5 m2, mits je voldoende glad asfalt en vrije wind hebt. 5 m2 is al snel aan de grote kant, ik pomp het spul met 3.5 m2 al heel snel op snelheid. Een soepel lopend board (lagers en goede wielen) is wel heel belangrijk. Als je eenmaal over de aanvangsweerstand heen bent kost het dan erg weinig energie om in beweging te blijven. De snelheid van 38 km/hr op de Oesterdam van een paar weken terug haalde ik met 3.5 m2 bij een stabiele knoop of 10 schat ik (vrije halve-wind en op de dijk dus iets hoger tov het water). Ging eigenlijk soms al te hard om veilig te blijven. Blijft uitkijken. Zou de 5 m2 eens testen bij een knoop of 6/7 grote kans dat het al snel te hard gaat.

Plaats reactie