Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Hellup: Auto huren zonder creditcard voor surfvakantie

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
kruisdijk
Deur-surfer
Deur-surfer

Hellup: Auto huren zonder creditcard voor surfvakantie

Bericht door kruisdijk » di jul 10, 2007 11:11 am

Hallo,

Ik heb ticket geboekt voor Schiphol - Malaga (en weer terug).
Nu wil ik van daar uit een auto huren, maar tot mijn grote verbazing heb je bij elk verhuurbedrijf bijna een creditcard nodig voor de borg. Het overmaken van het huurbedrag kan kennelijk wel op andere manieren dan creditcard.

Heeft iemand ervaring met die probleem, of nog belangrijker, een oplossing voor dit probleem?

Remko
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 | Fanatic | North |Deboichet | Select | Hurricane

Bericht door Remko » di jul 10, 2007 11:17 am

Geen ervaring mee, maar ik ga er van uit dat je met gewone keiharde piekunia (euro of anderszinds) het wel moet lukken.

Als het maar een wettig betaal middel is lijkt het me geen probleem, en moet het lukken.

Bobbie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: TEL 030 / Ja, een muffin
Contacteer:

Bericht door Bobbie » di jul 10, 2007 11:19 am

http://www.creditcardacties.nl/

of

http://www.eautohuur.nl/Help.do%3Bjsess ... 3B019D3FED

Vraag: Is het mogelijk een auto te huren zonder credit card?
Antwoord:
De meeste autoverhuur bedrijven eisen een credit card op naam van de hoofdbestuurder voor een borgsom. Als u geen credit card in uw eigen naam heeft bel dan onze klantenservice op 0800 265 9117 en wij kunnen uitvinden of de leverancier voor uw ophaal Locatie een contante waarborgsom accepteerd.

of

een auto kopen :wink:

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » di jul 10, 2007 11:34 am

Een anwb creditcard kost niets zolang je m niet gebruikt. Een autoverhuur vraagt dat ding alleen als waarborg, de huursom kan cash betaald worden. Zolang je dus geen schade rijdt, en de auto niet in Polen verpatst, kost je dat niets extra's dus. Nummer vd creditcard kan je al vanuit NL doorgeven, dus je hoeft m niet eens mee te nemen. Al een aantal keer gedaan, werkt prima. Al is een creditcard erg handig in Spanje, pinnen in een winkel / restaurant is niet altijd mogelijk.

Tailwalker
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Tailwalker » di jul 10, 2007 12:23 pm

Voor zover ik weet kan je ook gewoon een borg in cash achterlaten maar dit kost je meestal meer dan je dat via Creditcard zou doen.
Waarom vraag je er niet gewoon 1 aan? Is retehandig om te hebben hoor.

kruisdijk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door kruisdijk » di jul 10, 2007 1:40 pm

Bedankt voor de reacties alvast,
Vraag: Is het mogelijk een auto te huren zonder credit card?
Antwoord:
De meeste autoverhuur bedrijven eisen een credit card op naam van de hoofdbestuurder voor een borgsom. Als u geen credit card in uw eigen naam heeft bel dan onze klantenservice op 0800 265 9117 en wij kunnen uitvinden of de leverancier voor uw ophaal Locatie een contante waarborgsom accepteerd.
Heb even gebeld en ook daar kan je niet zonder cc betalen..

Ik ben nog geen 21 en de gast waarmee ik mee rij wel. Het probleem is dus dat de bestuurder een cc moet hebben, maar de bestuurder heeft studieschulden. De kans op een cc is dus gering...

Een auto huren in Malaga zelf is de enigste optie volgens mij.. Weet iemand een bedrijf in Malaga die auto's met borg verhuurd?

Een gast van een ander forum had een auto gehuurd met borg in malaga, maar wist niet meer hoe het bedrijf heette. Dit wist hij nog wel: ben de naam kwijt van de maatschappij maar het heeft een lachent tomaatje als logo. Kent iemand dit bedrijf?

Tailwalker
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Tailwalker » di jul 10, 2007 1:59 pm

Kijk anders ff op DReizen.nl (Knopje Autohuur), ik heb ook ooit een auto in Malaga via hun gehuurd maar weet niet meer precies welke maatschappij dat nu was op het vliegveld (Ik dacht Crown maar weet hte niet zeker).

Jaapjxs
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: T1 MWX 74 3.0 + Goya One 85 + Fanatic Skate 102 - Simmer Icons
Contacteer:

Bericht door Jaapjxs » di jul 10, 2007 2:10 pm

kruisdijk schreef:Een gast van een ander forum had een auto gehuurd met borg in malaga, maar wist niet meer hoe het bedrijf heette. Dit wist hij nog wel: ben de naam kwijt van de maatschappij maar het heeft een lachent tomaatje als logo. Kent iemand dit bedrijf?
Deze misschien? http://www.hellehollis.com/

ultraprime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Rave 84 + Rebel 75, STB 105, JP107, JP85, Naish Force V, Alpha & Combat, MauiSails Gieken
Contacteer:

Bericht door ultraprime » di jul 10, 2007 11:11 pm

Zelfs bij de Gamma kan je een credit card krijgen, kost niets als je er een beetje mee betaald af en toe.
Studie schuld maakt denk ik niet uit, heeft toch iedereen die van opleiding komt??

Knol100
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 Starboard Neilpryde Gunsails

Bericht door Knol100 » di jul 10, 2007 11:12 pm

kruisdijk schreef:Bedankt voor de reacties alvast,

Ik ben nog geen 21 en de gast waarmee ik mee rij wel. Het probleem is dus dat de bestuurder een cc moet hebben, maar de bestuurder heeft studieschulden. De kans op een cc is dus gering...
Dit maakt geen bal uit! Studieschulden zijn geen reden tot een negatieve BKR resgistratie. Hij kan er dus gewoon een aanvragen.

Anders zou ik gewoon de Rabobank bellen, ik weet namelijk zeker dat zij er geen probleem van maken.

Rider
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 SX XL, F2 SX M, Gunsails Mega XR 9.9, Cannonball 6.0, 7.0 en 8.0, Expression 4.7

Bericht door Rider » wo jul 11, 2007 7:22 am

Met studieschulden lijkt het me inderdaad geen probleem om een cc aan te vragen en te krijgen. Zoals meerdere mensen al zeiden is het ontzettend handig om een creditcard te hebben en zeker als je in het buitenland op vakantie gaat. Je kunt bij winkels niet pinnen zoals in NL en om te voorkomen dat je met grote sommen over straat moet, kun je beter een cc hebben. Ook op de tolwegen in Frankrijk is het heel handig. Je bent sneller voorbij het poortje en zit niet met contant geld te pielen.

JanKorf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: starboard quad 74 5Oceans sails Chinook Hotrod

Bericht door JanKorf » wo jul 11, 2007 10:13 am

voor een creditcard moet je 18 zijn en geen 21. Belangrijker is het vaste inkomen dat je verdient. Dat moet in de meeste gevallen (aantoonbaar) minimaal 650 euro in de maand zijn. Studieschuld staat niet vermeld bij het bkr. Je kunt dus (mits je een vast inkomen hebt, gewoon een cc aanvragen. (ik werk op dit moment bij een cc firma)

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » wo jul 11, 2007 1:23 pm

- Als je 21 ben mag je een auto huren, niet op je 18de. Als je dus tussen 18 en 21 in zit heb je in dit geval niets aan een CC.

- Als je gesjeesd student bent, en een beetje ruzie hebt bij de IBG over de terugbetaling van extra leningen, kan je heel goed een negatieve BKR hebben.

Geen flauw idee hoe je dit kan oplossen btw..

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » za jul 14, 2007 11:07 pm

Ik weet niet of dit tegenwoordig nog zo is... Maar vroeger moest je in bepaalde landen 3 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs om °ƒÂ¼berhaupt een auto te kunnen huren.

Een cc is inderdaad wel handig, zo'n borgsom is cash niet te betalen...

janvanwierlo
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Hellup: Auto huren zonder creditcard voor surfvakantie

Bericht door janvanwierlo » ma mar 26, 2018 2:58 pm

EDIT; IK ZIE NU DAT HET EEN OUD TOPIC IS :crazy: :clap:

Heeft een van jullie toevalig ervaringen met het huren van een auto via de volgende zaken.

Snappcar.

Ik heb op internet een aantal positieve, en negatieve dingen gelezen over snappcar. Waar het op neer komt is dat het volledig afhankelijk is van de individuele verhuurder waar jij een auto van huurt.

Dus als je een slechte verhuurder hebt, dan ja, kan ja gewoon niks. Ik had een review gelezen dat iemand de auto niet naar het buiteland mocht rijden en de verhuurder een gps in de auto had gestops!!

Verder zit ik dan te twijfelen of ik een http://hartautoverhuur.nl/auto-lang-huren/ moet.

Ik woon in Rotterdam, dus die hart auto verhuur lijkt me dan een prima optie.

Ik heb gekeken naar het aanbod op snappcar op dit moment, en dat leek mij prima.

Ik weet dus niet welke van de twee een beter optie is dus zou een van jullie misschien raad weten?

ALvast bedankt,

JW.V.W

Plaats reactie