Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Stoppen met surfen maar eigenlijk...

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: wetsuit, shorty, trapeze
Contacteer:

Re: Stoppen met surfen maar eigenlijk...

Bericht door Joost » di jun 26, 2012 5:48 pm

niels40+ schreef:Ik wil ook graag een keertje met Joost de tandem op. Geeft extra dimensie: de ' blinde' die de 'lamme' helpt. En omgekeerd ;)
Bij deze sta je op mijn Tandem Dreamteam lijst Niels!

Tandemblog - 23 juni 2012, Strand Horst

Via facebook heb ik afgelopen week gepolst of het zaterdag 23-6 wat kan worden qua wind om weer te
gaan tandemmen. Daar wordt enthousiast op gereageerd, door Wndmill, Veerboot, Christiaan1111 en
Jedveder voor Horst en ook door Gerrit (forumnaam...?) voor de Gouwzee.
Er worden plannen gemaakt en ik ga met diverse mensen het water op bij Strand Horst. Van Christiaan hoor ik dat Martin ook nog komt mee tandemmen. Wat een feest! Alleen: hoe ga ik dit volhouden?
De verwachtingen blijven goed en Windmill beldt vrijdagavond dat het zaterdag gaat gebeuren!
Zaterdagmorgen 9 uur pikt hij me op. Leuk om hem te ontmoeten. Je kan wel raden waar het vooral over
gaat op weg naar Horst.
Bij het Telstar centrum halen we de tandem uit het rek. Windmill heeft vaker op een tandem gesurft en ik ben benieuwd wat hij voor tips en trucs heeft. Hij kiest een maatje kleiner, 6,6 (NS Natural) voor het voorste zeil en het achterste een 7.2 (Ns iets met C..?). Eric Wind raadt een grote wiervin aan, niet diep (30 cm) maar wel een groot oppervlak, merk ...?
Het is even wennen met opstappen en afstappen. We varen een paar rakken. Ik zet de giek wat hoger en Windmill stelt voor om mijn trapeze lijnen dichter bij elkaar te zetten. Hierdoor kan ik het zeil stiller houden. Hij ziet ook dat ik mijn armen gebogen houd. Probeer ze gestrekter te houden waardoor je het zeil rechterop kan varen. Het is wat vlagerig. In de vlagen gaan we al gauw boven de 40km/h.
We gaan naar de kant en Jos haalt de GoPro op bij Armand. Gaaf dat we hem weer mogen lenen. Ik ontmoet dan ook Veerboot, die straks met me meegaat. Leuk om ook hem te zien.

Als we weer het wat op gaan krijg ik nog een tip: zeil niet te dicht trekken met downwind runs. Laat het zeil het werk doen. In de vlagen waait het best hard en ik ben bij dat ik een 6.6 heb en geen
7.2. Als we downwind gaan zegt Windmill: Vasthouden!!! Dat doe ik. Ik heb het gevoel dat het op het randje is maar ik blijf staan. Na een paar runs boven in de 40 passeren we de voor ons magische 50 km/h grens! Dat zo'n groot apparaat zo hard wil, Kicken!!! Tot mijn verbazing begin ik vooral mijn benen te voelen, mijn armen ook wel maar minder dan anders.
Het waait iets minder maar we maken nog een paar leuke rakken.
Dan is het USM tijd voor windmill en ik kan even lekker gaan chillen op de kant, dat heb ik wel nodig!

Veerboot heeft intussen een PR gevaren, mooi meegenomen voor de USM. Hij heeft zin om het tandemmen uit te proberen. Als we het water op gaan is hij na een paar meter al heel enthousiast. Na iedere run die we maken kijkt hij op zijn gps. Het doel wordt bijgesteld: 40km/h. We beginnen met 28, dan een paar 30-ers en in een goeie vlaag staat hij op de teller: 40km/h!

Ook Veerboot is overtuigd dat tandemsurfen leuk is. Hij gaat nog even het water op voor de usm, jedveder komt nog even langs en dan kruisen we de tandem naar Telstar terug.

Wat ik nog vergeten ben is dat Veerboot me na afloop naar Almere heeft teruggebracht!
Bijzonder vind ik ook zeker dat zowel Windmill als Veerboot me er regelmatig op het water aan helpen herinneren, dat ik mijn oog moet druppelen. Wat een zorgzaamheid, top heren! Door het intense beleven van het surfen vergeet ik dat zo maar...

Wat een super dag! Bedankt Jos, Aart en Eric (Telstar)!

My dream come true!

N.b.Ook bedankt voor alle leuke en meelevende reacties :D
Laatst gewijzigd door Joost op wo jun 27, 2012 3:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

ney
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Boards: Naish/ Starboard/ i-99 Zeilen: North/ Ka/ Loft/ Gun

Bericht door ney » di jun 26, 2012 6:20 pm

Ik zag jullie naast mij varen, respect!!!

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » di jun 26, 2012 7:07 pm

Leuk bericht Joost! :)

lighthouse
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Jp X-Cite Ride 95, Hellcat 5.7, Hellcat 6.2,, carve 111, daytona 6,6, gaastra matrix 6,0

Bericht door lighthouse » di jun 26, 2012 7:22 pm

Leuk hoor, ik heb ook nog even met jullie gesproken op het water, dat ging best lekker zo te zien!

PowerZone
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Attitude sails, F2 boards

Bericht door PowerZone » di jun 26, 2012 8:01 pm

Leuk verslagje Joost! Ik zie het al voor me, Joost over een paar weken gespierd als een kleerkast door al het tandemmen! 8) Overigens denk ik dat je niveau omhoog schiet als je zo samen vaart met veelal ervaren surfers, nice!

RMensink
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RMensink » di jun 26, 2012 8:47 pm

Leuk om die enorm snelle ontwikkelingen, in alle opzichten, te zien sinds je eerste berichtje! Je hebt een mooi clubje mensen om je heen die je fantastisch helpen. Geniet nog lang van deze mooie sport!

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Joost » wo dec 12, 2012 11:15 pm

Joost schreef:Toch blijf ik af en toe denken over een mogelijkheid om te kunnen windsurfen, al is het maar een keer per jaar. Weer even dat ultieme gevoel beleven.
O.a. dit zinnetje had ik geschreven in het eerste bericht van dit topic.
Dat ultieme gevoel heb ik dit jaar weer beleefd en nog wel twee keer ook!!!
Je kan het je misschien niet voorstellen maar dat voelt zó goed! :D
Het is voor mij een heel mooi surfseizoen geworden. Ik heb er een heel aantal surfvrienden bij met een groot hart.
Door weer te surfen ben ik het ook weer gaan volgen. Er gebeurde van alles: Dorian wint goud, de speedsurfers passeren ruimschoots de 50 knopen, Martin haalt een pr van dik 48 knopen en Jurjen 51+,
(dit is vloeken in de kerk maar toch) kiters gaan over de 55 en zeilend halen ze 59 knopen...
Waanzinnig!

Wat brengt 2013?
Ik hoop toch wel weer een (paar?) keer op de tandem te staan en stiekem eigenlijk ook een keer solo...

I have a dream!

Thanks guys! You are the greatest!

Bartsurft
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: F2 SX S/M/L AHD Tracer 68 Gun Sails MegaXS Select S07/ SL7

Bericht door Bartsurft » wo dec 12, 2012 11:41 pm

:thumbup:

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » vr dec 14, 2012 6:42 pm

Thanks guys! You are the greatest!
NO! You are.

Jij bent zomaar met een groep onbekende het water weer gaan bevaren.
Hulde aan jou dat je ondanks je beperking toch het lef hebt gehad om dit aan te durven!

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » vr dec 14, 2012 6:47 pm

Joost schreef:
Wat brengt 2013?
Ik hoop toch wel weer een (paar?) keer op de tandem te staan en stiekem eigenlijk ook een keer solo...

I have a dream!
Zijn er geen betaalbaar systemen waarmee je op het water met elkaar kunt praten. In de zin van jij een waterdicht oortje en een spotter die achter je aan vaart en alla SWAT in een microfoontje kan praten? Dat lijkt me toch een werkbare oplossing als je solo wilt varen.

Leuk om te lezen dat je het leuk vond en dat er via het forum zoveel mensen zijn geweest die mee geholpen hebben.
Ik krijg er spontaan Kerst gedachten van :D

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door christiaan1111 » vr dec 14, 2012 6:51 pm

Zijn er geen betaalbaar systemen waarmee je op het water met elkaar kunt praten. In de zin van jij een waterdicht oortje en een spotter die achter je aan vaart en alla SWAT in een microfoontje kan praten? Dat lijkt me toch een werkbare oplossing als je solo wilt varen.
Die zijn er zeker wel.
Kan me herinneren dat dit ook ergens een keer gedaan is bij kiters :x ( Sorry)

JeroeNed111
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: mistral equipe 2 pd en ka slalom

Bericht door JeroeNed111 » vr dec 14, 2012 8:31 pm

is een raceboard geen idee? ze varen al prima met super klein zeil kunnen erg goed tegen stoten en je bewaard er super evenwicht mee en aangezien er prima mee hoogte te lopen is kan je vast wel met iemand in de buurd/naast je varen die je kan instrueren?

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » vr dec 14, 2012 9:21 pm

Planerend vind ik het meestal toch vrij lastig om met elkaar te praten. Gekletter van het water onder je bord en dan zit er vaak ook nog eens een zeil tussen wat het geluid flink dempt. Met surfmaatjes ben ik iig meestal beperkt tot een simpele kreet of handgebaar. Volzinnen is IMHO niet te doen bij een beetje wind. Dobberend is het natuurlijk een ander verhaal.

JeroeNed111
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door JeroeNed111 » vr dec 14, 2012 9:39 pm

in de zomer in het zonnetje met lekkere temperatuur hoef je niet eens te planeren als je op je rb rustig voor uit gaat is het al lekker genoeg ^^,

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Stoppen met surfen maar eigenlijk...

Bericht door niels40+ » vr dec 14, 2012 9:40 pm

De blinde en de lamme gaan komend jaar het water op! we slepen elkaar er wel doorheen. en next stop is de 38 knopen in luderitzzzzz! Toch joost?

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Joost » za dec 15, 2012 3:05 pm

christiaan1111 schreef:NO! You are.

Jij bent zomaar met een groep onbekende het water weer gaan bevaren.
Hulde aan jou dat je ondanks je beperking toch het lef hebt gehad om dit aan te durven!
Bedankt Christiaan! Het is, zoals ik het ervaar, dankzij mijn beperking dat ik het 'aandurf'. Anders kom ik niet ver. Bovendien: jullie hebben je hulp aangeboden, dat zegt mij dat het goed zit!
osluis schreef:Zijn er geen betaalbaar systemen waarmee je op het water met elkaar kunt praten. In de zin van jij een waterdicht oortje en een spotter die achter je aan vaart en alla SWAT in een microfoontje kan praten? Dat lijkt me toch een werkbare oplossing als je solo wilt varen.

Leuk om te lezen dat je het leuk vond en dat er via het forum zoveel mensen zijn geweest die mee geholpen hebben.
Ik krijg er spontaan Kerst gedachten van
Absoluut een mooie kerstgedachte.
christiaan1111 schreef: Die zijn er zeker wel.
Kan me herinneren dat dit ook ergens een keer gedaan is bij kiters ( Sorry)
Heb ik ook gelezen. Als iemand een adres of site weet, laat het me weten.
JeroenNed111 schreef: is een raceboard geen idee? ze varen al prima met super klein zeil kunnen erg goed tegen stoten en je bewaard er super evenwicht mee en aangezien er prima mee hoogte te lopen is kan je vast wel met iemand in de buurd/naast je varen die je kan instrueren?
Leuk dat je meedenkt. Surfen is net als fietsen: ook na drie jaar niet surfen ben ik het niet niet verleerd. Een raceboard is prima, maar dan met een groot zeil ;)

Op straat loop ik regelmatig met 'n wiite stok. Dan herkennen mensen me als iemand met een visuele beperking. Op het water is dat anders, iedereen gaat er vanuit dat de ander goed ziet. Surfen vind ik het leukst met ca 16-25 knopen wind en dan liggen de snelheden hoog.
Ik heb idd instructies nodig zoals wanneer ik moet afvallen, oploeven, wanneer ik moet/kan gijpen of een noodstop moet maken. Best veel eigenlijk. met tandemsurfen is dit geregeld. Maar om weer eens een powergijp in te zetten is ook leuk! Wie weet...

osluis schreef: Planerend vind ik het meestal toch vrij lastig om met elkaar te praten. Gekletter van het water onder je bord en dan zit er vaak ook nog eens een zeil tussen wat het geluid flink dempt. Met surfmaatjes ben ik iig meestal beperkt tot een simpele kreet of handgebaar. Volzinnen is IMHO niet te doen bij een beetje wind. Dobberend is het natuurlijk een ander verhaal.
Zeker lastig, door het windgeraas hoor je sowieso weinig. Handgebaren gaat 'm ook al niet worden :)
JeroenNed111 schreef: in de zomer in het zonnetje met lekkere temperatuur hoef je niet eens te planeren als je op je rb rustig voor uit gaat is het al lekker genoeg ^^,
Dat heb ik de dag na de eerste keer op de tandem gedaan. Een board gehuurd bij Erik Wind (Telstar) voor mijn jongens, in de hoop dat ze besmet zouden raken met het surfvirus. Ondanks het schitterene weer is de besmetting uitgebleven helaas...
Ik heb toen zelf ook nog op de Fanatic viper, zo'n board waar een klein midzwaard in kan met ca 120 liter gestaan. Met een kinderzeiltje lukte het zowaar om overstag te komen. Met zulk weer en weinig wind vind ik het vooral leuk om mensen te lerern windsurfen.

niels40+ schreef: De blinde en de lamme gaan komend jaar het water op! we slepen elkaar er wel doorheen. en next stop is de 38 knopen in luderitzzzzz! Toch joost?
Een uitermate goed plan Niels!!! Ik zie er naar uit (in Nld is ook goed )!
Mijn max ligt nu op 31,34 knts, alweer van 2005 :), mag best wat omhoog :D

JeroeNed111
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door JeroeNed111 » za dec 15, 2012 4:20 pm

mooi geschreven! met een raceboard heb je geen groot zeil nodig alles behalve dat! ik vaar mijn grootste zeil 8,5 en meestal met 7,5 omdat die super stabiel zijn (raceboard zeil oud maar nog steeds geen fijner zeil gebonden) en veel wind is er ook niet nodig ik ben met mijn 7.5 eerder in planee dan bijna alle forula vaarders alleen de rondbems kan ik niet bij blijven :(

Je zij dat je zoons had ik kan op mijn raceboard makkelijk met iemand voor op mijn board varen en gewoon planeren met 7.5 en niet veel meer dan 3 bft ...

Misschien leuk voor de dagen met wat minder wind

ik vin het stoer dat je dit allemaal doet, dik respect! als je niemand kan vinden om te komen varen laat het maar weten :p

greatz jeroen

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » za dec 15, 2012 5:06 pm

Ik volg dit draadje al even en vind het top dat Joost nog steeds surft. Ook hulde aan de mede surfers die hem helpen :clap:
Ik heb een waterdichte portofoon gezien maar of die echt ideaal is weet ik niet. Hij is een half uur waterdicht op 1 meter diepte. Nu sta je meer op de plank dan dat je in het water ligt.
Hier een paar linkjes naar de waterdicht porto's.
http://www.perfectwind.nl/icom-ic-m33-marifoon.html

http://www.reddingshop.nl/p1563/Icom-F5 ... _info.html

http://www.radiodiscount.nl/component/p ... Itemid,97/

http://www.fieldconnect.nl/Professioneel-IP68-C162.aspx

Misschien zit er iets tussen wat bruikbaar is om mee te surfen..

windmill
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: 99Novenove en PC2 49, ka koncept, Hurricane, C3

Bericht door windmill » za dec 15, 2012 5:41 pm

Joost schreef: Mijn max ligt nu op 31,34 knts, alweer van 2005 :), mag best wat omhoog :D
Vergeet niet je 52 km p/u van het tandemvaren afgelopen jaar :D :D :D

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Joost » za dec 15, 2012 7:53 pm

@JeroeNed111: Het is maar net wat je klein noemt. Mijn grootste zeil was een 7,5 :D

@Martijn: Ik ga de sites bekijken. Bedankt.

@Windmill: Onze max was 52.56km/h (heb het nog ff gecheckt in je post van 23/6)! :D
Ik ben dat zeker niet vergeten!
En ik vond dik 40km/h met Jedveder al zo hard gaan de keer ervoor...

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Joost » vr apr 26, 2013 9:00 am

Ook mijn seizoensopening 2013 zit er aan te komen :D
Zoals het er nu naar uit ziet, gaat dat gebeuren op het Veerse meer.
Samen met King of the Kaloot 2006 ga ik de Kona tandem van Thijs Surfschool uitproberen, als de wind ons goed gezind is, en als King het met zijn werk kan regelen.
Het gaat gebeuren in de week van 13 t/m 20 mei. Place to be: Thijs Surfschool "De Schotsman". Ik heb er zin in!

Deze keer neem ik mijn eigen gps mee, een Garmin Etrex (2005). Ik kan de displays van die dingen niet aflezen (alleen met loep), dus dat is lastig. Heeft een van jullie zo'n gps, en weet je hoe je deze het beste kan instellen, zoals dat gedaan wordt met de usm's bijv?
Anders zet ik hem gewoon aan en zie ik het achteraf wel :)

jenss
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jenss » vr apr 26, 2013 9:12 pm

Heel gaaf! Hopen op wat wind, dan vaar ik gezellig mee;)

King of the Kaloot 2006
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Een kar vol

Bericht door King of the Kaloot 2006 » di mei 14, 2013 10:41 am

Het gaat gebeuren in de week van 13 t/m 20 mei. Place to be: Thijs Surfschool "De Schotsman". Ik heb er zin in!
Woensdag gaat het gebeuren!!!!!!!! Er komt een stevig windje

Ik heb er veel zin in!!! Wel ben ik benieuwd hoe we gaan gijpen....????

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Joost » di mei 14, 2013 11:38 am

Gaan we gijpen dan King ;)
Ik heb er ook zin in :D

En leuk dat er misschien een supporter meevaart

martijn van wees
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 axxis 262/85ltr. F2 stoke 107. Bic Techno 153. Tabou rocket 105 . NP 4.2-4.7-5.5-6.0-6.7

Bericht door martijn van wees » di mei 14, 2013 1:07 pm

Ik kwam nog een tandem plank tegen op marktplaats, hij ligt in muiderberg.KLIK
Ik vind het super gaaf dat je met King gaat surfen. Ik zou best wel willen supporten maar t is mij te ver weg om even een dagje heen te gaan.

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door christiaan1111 » di mei 14, 2013 7:19 pm

martijn van wees schreef:Ik kwam nog een tandem plank tegen op marktplaats, hij ligt in muiderberg.KLIK
Ik vind het super gaaf dat je met King gaat surfen. Ik zou best wel willen supporten maar t is mij te ver weg om even een dagje heen te gaan.
Thanks voor de link.

Misschien wel leuk voor op het strand bij de surfclub

King of the Kaloot 2006
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Een kar vol

Bericht door King of the Kaloot 2006 » vr mei 17, 2013 10:46 am

Tandem surfen op de schotsman

Na vorig jaar het bericht te lezen “stoppen met surfen maar eigenlijk…..” Vond ik het erg leuk om ook eens te tandem surfen. Jammer genoeg woon ik in zeeland en is het erg ver reizen naar Horst.
Gelukkig had Joost daar al snel een oplossing voor wand hij heeft een kennis met een huisje in Kortgene aan het veerse meer. Ook surfschool Thijs zit aan het veerse meer en heeft een tandem.

Het heeft lang geduurd maar uiteindelijk was het woensdag 15 mei dan zo ver.
Er werd een aardig windje voorspelt en vooral in de morgen.
Dus daar ging ik op naar het avontuur ik had er veel zin in en was vooral benieuwd hou het zou gaan met Joost. Na wat kennis gemaakt te hebben met Joost en Andere, hebben we een north Natural 6.6 en een Gunsails Rapid 6.7 opgetuigd. Dit was volgens mij wel een goeie maat.

De wind was er al dus snel de surfpakken aan trekken en het water op.
Eigenlijk ging het best goed even alles goed leggen en opstappen maar.
En we surften zo weg. Wel moest Joost niet te veel van voren gaan staan wand dan maakt de tandem wat water.
Eenmaal aan de overkant gekomen dacht ik wat nu gijpen of overstag.
Na wat overleg besloten te gijpen. We kwamen best ver maar vielen er uiteindelijk in.
We konden net staan. Dus alles wat goed leggen en proberen te water starten.
Het ging aardig, maar niet goed genoeg. Ik liet Joost eerst gaan en ik probeerde meteen mee te gaan.
Maar er was niet altijd genoeg wind om meteen mee te gaan. Dus ja Joost stond volgens mij 2 keer en ik hing er nog achter als drijvend anker en maar proberen mijn been nog op een varende surfplank te krijgen. Water starten ging hem dus niet worden. Dan maar zeil ophalen. We gingen inmiddels richting het diepere water en we besloten om te draaien en nog maar iets verder te gaan naar de over kant. En ja hoor na wat proberen met zeil ophalen waren we weer weg.
Toen werd het tijd om weer een gijp te gaan maken…………
We zetten hem netjes in we waren bijna rond en moesten het zeil om gaan gooien.
Toen ging het mis……. En goed mis.
We vielen eraf. Normaal gesproken hou ik gewoon mijn giek vast en laat ik 1 been op het board liggen. Zo kun je meteen je board in de goeie richting duwen en heb je je zeil meteen goed om te water starten.
Echter deze routine werd mij fataal. Een tandem zinkt niet en terwijl ik zonk bleef mijn been heel hoog op de tandem liggen. Later bleek dat ik hier een gescheurde hamstring heb opgelopen.
Joost schrok want hij dacht dat ik een zeil op mijn hoofd had gekregen. Maar het was gewoon mijn eigen fout. Na een paar minuten besloten om weer maar op de tandem te kruipen wand ja we zaten aan de over kant.
Het zeil weer maar opgehaald en we gingen weer. Nu naar de dichtstbijzijnde kant.
Eenmaal aangekomen hebben we alles op de kant gelegd en zijn we er later met de auto om gereden.
Ik baalde enorm daar ging Joost zijn surfdag !!!
tuurlijk had ik ook veel last van mijn been. Maar goed ik surf zo vaak dat dit niet in verhouding staat met Joost zijn surfdagen. Al maakte Joost zich meer zorgen om mijn been.
Dus ja het tandem avontuur was snel voorbij. Met mij gaat het redelijk en gelukkig word er komende week niet veel wind voorspeld.
Maar ik vond het toch wel leuk om met Joost op pad te gaan.
Joost ik wens je veel succes met je surf carrière.

Groeten Jan

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » vr mei 17, 2013 12:07 pm

Jan, tof dat je dit gedaan hebt en beterschap gewenst!

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Contacteer:

Bericht door Hansie » vr mei 17, 2013 5:32 pm

He jammer Jan dat je dit nu niet net moet gebeuren.
Vervelend voor beide natuurlijk.
Maar hoe je het ook wend of keert Joost heeft mede dankzij jou toch weer op de plank gestaan.
Ik vind het erg tof van je dat je dit gedaan hebt. :thumbup:
Beterschap!

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Joost » vr mei 17, 2013 9:35 pm

Hansie schreef:Maar hoe je het ook wend of keert Joost heeft mede dankzij jou toch weer op de plank gestaan.
Ik vind het erg tof van je dat je dit gedaan hebt. :thumbup:
Beterschap!
Woensdag 15 mei '13 heb ik een bijzondere dag beleefd met King op de Kona tandem van Astrid/Thijs Surfschool op het Veerse meer, vlak bij Kamperland. Aan haar service heeft het zeker niet gelegen, die was top! De tandem had ze net klaar gelegd, toen we aankwamen.
https://docs.google.com/file/d/0B8SSYyh ... sp=sharing
De tandem bleek iets te sportief voor mijn kunnen en conditie. Wegkomen op water waar je niet kunt staan, is dan écht lastig! Het is bij een keer heen en, na behoorlijk ploeteren en een val met vervelende afloop voor Jan, weer terug surfen gebleven.
King zwaar geblesseerd en ik zo stijf als een deur de kant weer op. Ondanks dit alles vond ik het een mooie dag, waarvan ik genoten heb!
Bedankt en beterschap King en bedankt Astrid van Thijs Surfschool!

Vriend André heeft leuke sfeerbeelden gemaakt (een minuut of drie). De beelden moeten nog van mini DV tape omgezet worden. Zal vast ook wel gaan lukken :)

O ja, ik kan dus nog steeds waterstarten :), maar om dit synchroon te doen is weer een heel ander verhaal!

Plaats reactie