Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Pro-Limit Baseplate

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
WilliamS
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: North Warp & RAM, F2 SX S & L, Vector Fins Canefire 32 & 40

Re: Pro-Limit Baseplate

Bericht door WilliamS » vr okt 26, 2012 10:23 am

Das idd waar. Als ik dit weekend geen antwoord krijg ga ik maandag ff bellen. Kijken of ze me er wat over kunnen vertellen!

keeskerklviet
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door keeskerklviet » zo mei 26, 2013 9:24 pm

Jammer dat ik dit niet eerder had gelezen.

Vandaag brouwersdam buiten is mij het zelfde overkomen.
Het was de 2e keer dat ik met de baseplate surfte, en de laatste bleek wel.
Dinsdag ff naar de shop om hem om te ruilen en ff nakijke of het dan een goede is.
Wel jammer dat dit nog steeds in de winkel te koop is.

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » zo apr 30, 2017 5:42 pm

Het topic was gestart in 2012, inmiddels is het 2017.
Ik heb ook een Prolimit mastvoet en exact hetzelfde probleem als de topicstarter had, echter bij mij aan de onderzijde ipv de top.
Einde seizoen vorige jaar gekocht, sindsdien nu 10x op de plank gestaan...

Afbeelding

Gelukkig gebeurde het redelijk aan kant, zodat ik met een minuut op 10 weer op de kant was.
Jammer dat het probleem na zoveel jaar nog niet is verholpen.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo apr 30, 2017 6:11 pm

Wat al eerder is aangegeven, Pro Limit gebruikt onderdelen en zet die in elkaar, maar alle merken gebruiken vrijwel dezelfde Boge diabolo,s.
Typisch gevalletje van pech met een slechte badge.
Chinook gebruikt dikkere (van Kinetic) maar ook daarmee heb ik wel eens zo,n breuk gehad na een paar maanden als jij op de foto hebt. Shit happens (wat het iets spannender maakte, was dat het bij mij bij Kaapstad gebeurde en ik grofweg 40min moest zwemmen naar de kant bij een haaienspot).

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » zo apr 30, 2017 9:28 pm

Pro-limit wordt veel verkocht, hierdoor schat ik een hoger schadepercentage dan andere merken, maar....Je leest wel heel veel PL wat stuk gaat.
Ik neem de gok niet meer, ondanks dat het grondige research van PL.
Laatst gewijzigd door Kapitein Rob op zo apr 30, 2017 11:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » zo apr 30, 2017 9:53 pm

Tip: koop geen mastvoet met diabolo maar met een pees.

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » zo apr 30, 2017 11:12 pm

Waarom precies? Zodat je deze kunt inspecteren?

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » zo apr 30, 2017 11:24 pm

Jeroensurf schreef:
zo apr 30, 2017 6:11 pm
Wat al eerder is aangegeven, Pro Limit gebruikt onderdelen en zet die in elkaar, maar alle merken gebruiken vrijwel dezelfde Boge diabolo,s.
Typisch gevalletje van pech met een slechte badge.
Chinook gebruikt dikkere (van Kinetic) maar ook daarmee heb ik wel eens zo,n breuk gehad na een paar maanden als jij op de foto hebt. Shit happens (wat het iets spannender maakte, was dat het bij mij bij Kaapstad gebeurde en ik grofweg 40min moest zwemmen naar de kant bij een haaienspot).
Er zijn ook nep Boge's in de omloop heb ik van Tiki vernomen. Met de Boge's in de Tiki mastvoeten heb ik nog nooit een probleem gehad. Met de mastvoet zelf wel. Met de Nautix Jumbo diabolo ook 0 claims zowel voor de diabolo als de mastvoet. Die mastvoet zit zeer deugdelijk in elkaar met een zware boutverbinding en een stevige safety strap welke je waarschijnlijk nooit nodig zult hebben. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten evenmin als bij de Nautix pees. Ik preek daarbij wel voor eigen parochie maar sta volledig achter deze producten.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma mei 01, 2017 5:48 am

Ook Nautix kan kapot hoor. Foto,tje heb ik niet meer, maar de mijne ging in Ierland precies 2 weken mee.

@Kanarie: Ja de pees kun je veel makkelijker controleren, en ook los vervangen (10-15euro).

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » ma mei 01, 2017 7:49 am

Jeroensurf schreef:
ma mei 01, 2017 5:48 am
Ook Nautix kan kapot hoor. Foto,tje heb ik niet meer, maar de mijne ging in Ierland precies 2 weken mee.

@Kanarie: Ja de pees kun je veel makkelijker controleren, en ook los vervangen (10-15euro).
Uiteindelijk kan alles kapot maar wanneer en hoe is dat gebeurd? Ben wel benieuwd naar de oorzaak en waarom ik geen garantie claim heb gehad. Maar misschien was het voor de tijd dat ik ze verkocht.

Wave vaar ik altijd met een diabolo en race met pees. Met een diabolo kan ik het board net wat makkelijker overeind draaien voor mijn gevoel.

Of je een pees makkelijker kan controleren betwijfel ik: bij de diabolo kun je het complete rubber checken en bij de pees het stuk wat in de bevestigingspunten zit niet. Tenzij je hem demonteert.

Maar net als bij trapeze touwtjes geldt hier denk ik ook zoveel mensen zoveel smaken. :lol:

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » ma mei 01, 2017 9:04 am

EdwinR schreef:
zo apr 30, 2017 9:53 pm
Tip: koop geen mastvoet met diabolo maar met een pees.
Dan moet je wel de pees ieder jaar vervangen. Toen ik mijn streamlined pees na een kleine twee jaar toch maar eens ging vervangen was de pees vanaf de bout naar de onderkant van de pees bijna helemaal door gescheurd. Een diabolo heb ik eigenlijk nog nooit stuk gehad. Ook de prolimit van dit topic heb ik een tijd gevaren en is nooit stuk gegaan.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » ma mei 01, 2017 9:40 am

Yep, net als Coen76 hierboven, ieder seizoen je pees vervangen, vaak zijn de gaten waar de boutjes doorheen gaan wat uitgelubbert, maar die pees kun je nog wel goed gebruiken als reserve als je pees mocht breken, hoef je in ieder geval die dag niet gelijk te stoppen, tenzij je weer geen gereedschap bij je hebt om de pees te vervangen 😉
O, ja ik gebruik de Aeron baseplates met pees 👍 En heb er ook een van Nautix, ook een puik ding 👍

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » ma mei 01, 2017 12:37 pm

Kanarie schreef:
zo apr 30, 2017 11:12 pm
Waarom precies? Zodat je deze kunt inspecteren?
Ik adviseer een pees omdat daar de schroefdraad niet uit kan breken zoals bij de diabolo's zo te zien vaak gebeurt.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma mei 01, 2017 4:42 pm

@Boarderzone,
Spoelbeurtje in niet eens hele lompe omstandigheden en leek gewoon een maandagmorgen geval.
Waarom geen garantie:
De shop waar ik hem had gekocht zat in Brest-Frankrijk en wij inmiddels in Ierland.
Ik heb de shop nog wel ff gemaild met ze maar ik moest de aangetekend boel opsturen om aanspraak te maken op 50% reductie bij een nieuwe waar dan ook verzendkosten bijkwamen dus uiteindelijk gewoon niet de moeite.
Ik heb het ding weggegooid en een verse van Chinook gehaald.

Plaats reactie