Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Als je eens kennis wil maken met suppen

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Re: Als je eens kennis wil maken met suppen

Bericht door iSonic » do mei 25, 2017 8:30 pm

Je uitleg klinkt plausibel maar waarom zou dit board niet zo gebouwd kunnen zijn? Je hele verhaal is enkel gebaseerd op aannames van jou. Ik kan me talloze rekenkamers (tv programma) herinneren waarbij dure producten vergeleken worden met goedkope en altijd stellen de productie kosten niks voor. Het verschil zit hem in de marketing kosten. Misschien dat de ontwikkelings kosten hoog zijn en hebben de 'chinezen' het goed gejat. Als ik daarmee goedkoop zou kunnen suppen vind ik het prima.

Grappig vind ik trouwens altijd dat de consument ook echt wil geloven dat duur beter is. Bij de test met AA batterijen kwam de dure duracell gemiddeld uit de test, overtroffen door onder andere de goedkope lidl batterijen. Zelf na confrontatie met de test resultaten bleef menig consument er van overtuigd dat duracell langer meeging.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » do mei 25, 2017 8:53 pm

Als je Jeroen niet gelooft, moet je eens op de Hiswa (even wachten nog) eens gaan voelen hoe stijf de duurdere inflatables en hoe stijf de goedkopere zijn. Een blinde kip met artritis voelt het verschil. Ik geloof er niks van dat Action de fabriek niet hoeft te betalen.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » do mei 25, 2017 9:06 pm

Voelen is wel lekker subjectief....... Zelfs als je een blinde kip met artrites bent.

Retep
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Ezzy sails

Bericht door Retep » do mei 25, 2017 9:25 pm

Tja isonic,

Ik begrijp je stelling en eerlijk gezegd heb je ook wel terechte punten. Ik geef je gelijk, eerst testen en vergelijken vervolgens pas oordelen. Maar zoveel goede voorbeelden die jij geeft, daar kunnen er met gemak evenveel slechte voor in de plaats gezet worden! Uit eigen ervaring met C.C.S. (cheap chinese shit): Speelgoed van mijn zoontje, mobieltje, wifi router, bagage weger, tablet, lader, soldeer bout, schroevendraaier set etc.... Na enkele keren gebruikt te hebben: "wederom een diepe, diepe teleurstelling rijker"! Voor mij echt waardeloos...

Maar geef toe, als een fatsoenlijk product nieuw rond de 800 begint en daar moet je de accessoires zoals een pedel en pomp nog bij kopen... dan is 150 voor een product zonder marketing wel heeeeeeeeeel weinig... en daar heeft Jeroen wel een hele sterke kaart in handen.....

We hebben het nog niet getest maar de verwachtingen zijn voor mij persoonlijk wel bijgesteld... Ik ga de gok niet wagen en zoek naar iets duurzamere productie en neem de marketing voor lief. Wat me altijd opvalt is dat iedereen de bek vol van milieu bewust gebrabbel heeft maar tegelijkertijd wel voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Het is nog niet bewezen... maar het zou wel heel energie en milleu verspillend zijn als dat ding binnen de kortste keren bij de vuilnis beland.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » do mei 25, 2017 9:41 pm

Die aanname is gebaseerd op tientallen boards hebben gepeddeld in verschillende bouwwijze en prijsklassen, zelf 5 boards hebben, het hele jaar door minimaal wekelijks en meestal frequenter te suppen en op een behoorlijk nerderig nivo met mijn sport bezig te zijn.
Windsurfen is er niks bij :roll:
Maar goed, zolang ik er geen 20 heb gekocht om er 10 te testen in constante omstandigheden en 10 om door te knippen om bouwwijze te analyseren blijft het natuurlijk een aanname en subjectief want ook als de eerste snel zinkt of juist wel heel blijft zegt dat natuurlijk niks over de rest. :roll:
i.p zou je zou vanuit jouw beredenering vrijwel elke test/impressie kunnen afdoen als lekker subjectief en je gaan afvragen wat de waarde ervan is.
Je vroeg om een beargumenteerde uitleg, volgens mij heb je er een gekregen waarin ik heb uitgelegd waarom je voor dat bedrag geen goed product en constant kwaliteit kunt leveren.
Wat je verder mee wilt doen moet je zelf weten, maar ga achteraf niet piepen dat je niet gewaarschuwd bent als je handen open liggen omdat je peddel spontaan scheurde/ moest terugzwemmen omdat je ventiel of naden lekte of plofte en je op zijn best het water niet eens op kan omdat de pomp of het ventiel gewoon niet goed werkt.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » do mei 25, 2017 9:58 pm

Wat mij trouwens wel verbaasd is de chronische achterdocht hier van sommige mensen naar merken, importeurs en shops.
Ik heb diverse eigenaren van merken door de jaren heen gezien en gesproken, en geen leek bakken met geld te hebben.
De importeurs hebben nette busjes waarmee ze van A naar B rijden, maar werken zich ook een slag in de rondte, shops idem en geen van de mensen die ik ken woont in een dikke Vila en heeft een 2e huis op Maui..en ik geloof ook niet dat allemaal in marketingskosten zit, maar dat is mijn 2 centjes.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » do mei 25, 2017 10:12 pm

Als je dan toch op de Hiswa bent kun je meteen ook even de shapes van dure en goedkope planken met elkaar vergelijken. Vraag je dan even af waarom alle goedkope inflatables half rond zijn en harde boards en duurdere inflatables behoorlijk recht. Ik dicht mezelf nog geen 10e van de deskundigheid van Jeroen toe, maar sommige verschillen zijn zo duidelijk dat ik ze zelf merk. Maar goed, meten is weten, als je denkt dat de Action een redelijk goed board voor heel weinig kan leveren, ga heen en probeer. Ik hoor het graag, net als alle anderen hier.
Tot die tijd peddel ik op mijn ouwe trouwe Ultra Cat door de gracht, op een HiFly Revo tijdens de clubavonden en op mijn AHD Sea Lion op de Noordzee.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » do mei 25, 2017 10:47 pm

Kan iemand alsjeblieft zo'n ding kopen? Dan hoeven we niet meer te speculeren :+

Bermuda
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic, North sails

Bericht door Bermuda » vr mei 26, 2017 8:03 am

Speculeren? Daar hangt dit surfforum toch mee in elkaar!
Hahaha
Maar je hebt helemaal gelijk, kopen en ieder zijn ding en ervaring er mee

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic Freewave / Witchcraft Wave / Starboard Futura / Ezzy Elite & Lion

Bericht door edwingr » vr mei 26, 2017 9:24 am

iSonic schreef:
do mei 25, 2017 8:30 pm
Je uitleg klinkt plausibel maar waarom zou dit board niet zo gebouwd kunnen zijn? Je hele verhaal is enkel gebaseerd op aannames van jou.
Alles kan. Maar het punt is vooral dat het niet voor de hand ligt dat het een degelijk functioneel ding gaat zijn. Dat is gewoon een redelijk onderbouwd standpunt, afgaande op het bestaande aanbod aan inflatable supboards en de kwaliteit van veel van andere goedkope Chinese producten. En nee, duurder is niet gegarandeerd beter, maar de kans op een miskoop is wel aanzienlijk groter bij het extreem goedkope spul van Action en Alibaba.

Zonder wat gebruikerservaringen of een testje gezien te hebben zou ik er niet klakkeloos 150 euro aan uitgeven in elk geval. Maar dat moet iedereen vooral maar voor zichzelf beoordelen.

paiso
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: upgrading

Bericht door paiso » za mei 27, 2017 6:00 pm

Heb hem ook gekocht.
Prima koop, we hebbener al twee dagen dikke pret mee.
Snap bovenstaande verhaal dan ook echt niet.
Ik ben 85kg en kan prima suppen op dat ding.
Nee heb geen geld voor een echte en heb ook geen referentiekader, nooit eerder gesupt.
Dat ie instabiel is lijkt me logisch, dat hoort toc zo dat je je best moet doen om je evenwicht te houden?
Super voor de kids, drie, vier kids tegelijk ermee weg.
Dikke pret en idd een veredeld luchtbed, maar dan een hele erge goede.
Mijn vrouw ook happy, die vaarde er ook zo mee weg.
Ik vond juist dat de pomp prima was en de
Krakkemigge peddel, peddelt gewoon goed.
Het is maar wat je verwacht denk ik als je 149 euro uitgeeft.
Hoe lang die meegaat weet ik niet maar zal het tzt eerlijk posten.
Hij moet deze zomer mee op kampeer vakantie naar Cornwall dus ben benieuwd!

paiso
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: upgrading

Bericht door paiso » za mei 27, 2017 6:05 pm

Heb hem ook gekocht.
Prima koop, we hebbener al twee dagen dikke pret mee.
Snap bovenstaande verhaal dan ook echt niet.
Ik ben 85kg en kan prima suppen op dat ding.
Op de Brouwersdam en Haringvliet met toch wel wat wind.
Nee heb geen geld voor een echte en heb ook geen referentiekader, nooit eerder gesupt.
Dat ie instabiel is lijkt me logisch, dat hoort toch zo dat je je best moet doen om je evenwicht te houden?
Ik ben benieuwd hoe die het doet in kleine golven op zee.
Super voor de kids, drie, vier kids tegelijk ermee weg.
Dikke pret en idd een veredeld luchtbed, maar dan een hele erge goede.
Mijn vrouw ook happy, die vaarde er ook zo mee weg.
Ik vond juist dat de pomp prima was en de
Krakkemigge peddel, peddelt gewoon goed.
Het is maar wat je verwacht denk ik als je 149 euro uitgeeft. Ik denk ook dat ik niet teveel ervan verwachte.
Hoe lang die meegaat weet ik niet maar zal het tzt eerlijk posten.
Hij moet deze zomer mee op kampeer vakantie naar Cornwall dus ben benieuwd!

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » zo mei 28, 2017 8:18 am

Ik mag graag discussies lezen, dank allen! En het blijkt dat waar de ene blij mee is, de laatste post, de ander er niets mee kan en hem terugbrengt.

En instabiel de bedoeling, dat lijkt me juist niet :)
Supze allemaal, ik ga op een windarme dag wel eens zo'n ding huren op Oostvoorne.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » zo mei 28, 2017 10:11 pm

Huize R is ook eigenaar van deze leuke SUP van de Action. Ik heb er vanavond een tripje op gemaakt en dat ging prima met mijn gewicht van tussen de 85 en 90 kilo. Natuurlijk wiebelt het ding maar dat is toch een deel van de lol en de uitdaging.
Er staat op dat de maximale druk 15 psi mag zijn, dat is zo'n 1 bar. Maar hoe weet je dat je dat hebt bereikt, hoe hard is dat eigenlijk bij zo'n SUP? Er zit geen meter op de pomp dus ik ben aan de erg voorzichtige kant gebleven deze eerste keer.
Maar de tweede keer komt snel want het was gewoon leuk om een uurtje hier in de buurt te peddelen.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » zo mei 28, 2017 10:49 pm

Over de lol van het wiebelen lopen de meningen uiteen. Ik ben meer van het stabiele 8)
1 bar is 'stevig pompen', weet ik uit ervaring, als je in de buurt komt krijg je snel de neiging om te stoppen. Toch jammer dat de drukmeter ontbreekt, da's nogal een vitaal onderdeel bij een suppomp: Te weinig druk en je hebt een slecht luchtbed, teveel en je hebt een worst i.p.v. een sup board.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » ma mei 29, 2017 7:44 am

EdwinR schreef:
zo mei 28, 2017 10:11 pm
Er staat op dat de maximale druk 15 psi mag zijn, dat is zo'n 1 bar. Maar hoe weet je dat je dat hebt bereikt, hoe hard is dat eigenlijk bij zo'n SUP? Er zit geen meter op de pomp dus ik ben aan de erg voorzichtige kant gebleven deze eerste keer.
Voor een paar euro kun je in de betere surf / Kite shop een drukmeter kopen die tussen je slang en pomp kunt zetten.
IMG_1421.JPG
IMG_1421.JPG (45.82 KiB) 826 keer bekeken

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » ma mei 29, 2017 9:07 am

jeweetwel schreef:
za mei 27, 2017 2:56 pm
gisteren gekocht.en vandaag weer teruggebracht. .....
Ik twijfel aan je bedoelingen. Je enige bericht ooit op dit forum, account speciaal aangemaakt voor dit bericht.

Ben je verkoper van merk sups?

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » ma mei 29, 2017 1:39 pm

Vandaag eens op diverse sites en gegoogled op sups om wat meer over de verschillende types te weten te komen.... Jezus wat een overload aan informatie. Dacht dat het "gewoon" een board was om staand op te peddelen maar er zijn echt freaking veel verschillende type boards. Zoveel dat je door de sups het water niet meer ziet!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma mei 29, 2017 2:11 pm

Je kunt het met suppen net zo gek maken als met windsurfen. :)
in principe is het relatief eenvoudig:
Je hebt harde boards en inflatables.
daarbinnen de differentatie tussen:
raceboards, lang, plat en smal en gaan vooral hard rechtdoor.
allround boards, langer breder en iets krommer. jack of all trades: leuk voor een tochtje, maar je moet geen haasst hebben, en je kan er een golfje mee af, maar je moet niet we wild willen.
waveboards. kort en krom. draaien kort en kun je echt goed mee golfrijden maar peddelen minder goed langere afstanden als de bovenste twee.
Uiteraard heb je allround- wave en allround-race crossovers en heeft elke groep een berg verschillende modellen, maar in hoofdlijnen, klopt het bovenste wel.

Geert
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic Falcons/FreeWaves North Ice Loft Racing Blades
Contacteer:

Bericht door Geert » ma mei 29, 2017 4:52 pm

iSonic schreef:
ma mei 29, 2017 1:39 pm
Vandaag eens op diverse sites en gegoogled op sups om wat meer over de verschillende types te weten te komen...
Voor veel relevante informatie kun je ook even de "zustersite" suppen.nl checken :wink:

Plaats reactie