Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wordt ik nu ......

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Wordt ik nu ......

Bericht door Reindt » ma aug 14, 2017 9:57 pm

Ieder zijn ding zeg ik maar, ik moet er niet aan denken om te varen met een 4.0 want dan is het gewoon kut weer hahaha.
Natuurlijk gelden op zee en met wave zeilen andere maten, maar laat mij maar lekker groot varen op hetbinnenwater en het liefst zo vlak mogelijk.
De GSR 8,7 en 7,9 zijn mijn favorieten maar met de Vector 9,6 heb ik ook enorm veel plezier

Radical Rob
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD & North shizzel.

Bericht door Radical Rob » ma aug 14, 2017 10:06 pm

..... hoe ouder (52) hoe radicaler? Omdat ik met 8.4 cruisen zooooo saaaaai vind :think: en met 4.2 of kleiner "overleven" mijn bloed doet schuimen en een adrenaline rush genereert! :cheer: :thumbup: En...... geen vinnenkeuze stress meer! :r :angel:

RobC
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: GA - Exocet / Sonntag

Bericht door RobC » di aug 15, 2017 12:00 am

63 + vaar het liefst met formula en 10m²!!!

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » di aug 15, 2017 1:54 am

54 Rondbodem en 9.5m² in bijna geen wind (zoals vanmiddag) toch lekker over het water scheren...

Even terug naar de originele vraag ; Zou het kunnen dat de steeds toenemende bebouwing , steeds groter steden met meer verharde opperlakken thermiek doen ontstaan . Dit kan shiften en vlagen tot gevolg hebben .

De invloed van de collosale windmolens en de vortex die ze opwekken zal ook best een invloed hebben op de stabiliteit van de wind.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di aug 15, 2017 8:04 am

Reindt schreef:
ma aug 14, 2017 9:57 pm
Ieder zijn ding zeg ik maar, ik moet er niet aan denken om te varen met een 4.0 want dan is het gewoon kut weer hahaha.
Natuurlijk gelden op zee en met wave zeilen andere maten, maar laat mij maar lekker groot varen op hetbinnenwater en het liefst zo vlak mogelijk.
De GSR 8,7 en 7,9 zijn mijn favorieten maar met de Vector 9,6 heb ik ook enorm veel plezier
afhankelijk van hoe gepowered je vaart zitten we qua windbereik wellicht niet eens zo ver van elkaar.
Racezeilen vaar ik +/-2m groter als een wavezeil. Alleen dat vlakke water kan ik echt niet aan wennen :wink:
Nelson Foils schreef:
di aug 15, 2017 1:54 am
54 Rondbodem en 9.5m² in bijna geen wind (zoals vanmiddag) toch lekker over het water scheren...

Even terug naar de originele vraag ; Zou het kunnen dat de steeds toenemende bebouwing , steeds groter steden met meer verharde opperlakken thermiek doen ontstaan . Dit kan shiften en vlagen tot gevolg hebben .
De invloed van de collosale windmolens en de vortex die ze opwekken zal ook best een invloed hebben op de stabiliteit van de wind.
zoals ik het altijd heb begrepen zorgt vooral warm groen en koud water voor een thermisch verschil. Geen idee hoe dat met bebouwing zit.
@Hans Kleingeld weet jij daar meer over?

Over de windschaduw van een windmolenpark kon ik ook weinig concreets vinden.
Het ene artikel gheeft aan dat de windafname ruim 30% kan betreffen, de ander heeft het over 6%

agr64
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 5.6 - 11.0

Bericht door agr64 » di aug 15, 2017 8:35 am

... en dan ben ik wel nieuwsgierig hoe ver de invloed van die bebouwing werkt. Op één van m'n spots is idd de extra lokale zichtbare bebouwing en bomen duidelijke verstoorder van de wind op m'n andere spots is er binnen 10 km of meer weinig veranderd.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di aug 15, 2017 9:43 am

Of jij nu wordt weet ik niet. Mensen zeggen soms wel dat ik ben... Maar toch, mijn beste sessie van dit jaar was met 5.0, al heb ik me ook een dag heel goed vermaakt met 7.5.

Kanarie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » di aug 15, 2017 10:50 am

Tja nu is er misschien meer bebouwing, maar meestal gaat dat ten koste van bomen.
Beiden zijn windstoppers. Wel kan ik me voorstellen dat hoogbouw/appartementencomplexen grote invloed hebben, hier kan geen windzuchtje tussendoor glippen.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-5.0-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » di aug 15, 2017 11:04 am

Tja, wil mezelf nog niet oud noemen, maar vroeger leek het wel vaker en harder te waaien.
Echter was ik toen lichter, en misschien nog wat minder ervaren waardoor het zwaarder leek (en voor m`n gevoel misschien dus wel harder waaide).

Nu wat meer ervaren en wat zwaarder, denk dat dat ook wel een ander beeld geeft.
Daarnaast vroeger meer tijd om te gaan, nu wat meer beperkt ivm drukte op het werk en gezin.

Maar zelf hou ik het meeste van 5.3 tot 4.3
De 6.2 werkt prima echter alles daarboven vindt ik al snel te log aanvoelen voor mezelf (en ben niet zo`n racer).
Alles onder de 4.3 begint al wat op overleven te lijken wat gewoon minder relaxt is (maar daardoor ook wel weer heel gaaf).

agr64
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 5.6 - 11.0

Bericht door agr64 » zo aug 20, 2017 9:28 am

Gisteren op Lauwersmeer met 6.4 (achteraf had 7.1 ook gekund) en IS107 voor het eerst in tijden weer eens lange rakken kunnen maken en tijd geïnvesteerd in vinden van de juiste trim en van bijna onhandelbaar in de vlagen naar full control. Feit blijft dat ik met zo'n klein zeil veel minder marge heb om in plané te komen en te blijven in vergelijken tot een groter zeil.....

....en dat heeft denk ik nu dan toch voornamelijk te maken met te weinig meters in deze omstandigheden.

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » zo aug 20, 2017 9:45 am

Ik ben seniel maar weet niet of ik oud ben (58j)

Zelf vindt ik het surfen in 5.0 - 7.0 weer nog steeds het leukst
Vorige week nog 100 km op een 1 dag op een speedboard gevaren.
Dat is meer dan dat ik ooit op een groot board heb gevaren
Met een grote set varen vindt ik meer " om toch het water op te kunnen" maar ben hier na een uurtje ofzo wel klaar mee

Dat heb ik niet met een kleine set dan stop ik pas als ik moe ben.( in de regel langer dan een uurtje🙂)

agr64
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door agr64 » zo aug 20, 2017 10:20 am

:thumbup: Zo mooi dat iedereen hier anders inzit...

Zelf precies andersom 8-11m2 heeft m'n voorkeur en dat is waarschijnlijk zo gegroeid doordat bij mij al jaren de agenda bepaald wanneer ik surf en niet de weers/wind verwachting en wordt al blij van een 5-8 knt raceboard sessie.

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » zo aug 20, 2017 11:40 am

Zou ook kunnen komen omdat ik het surfen echt zie als "sport"
Ik ga het water op , doe mijn ding in 2-3 uur en vertrek ik weer.
Ik ben niet iemand die een hele dag aan het water blijft .
Stukkie surfen , even aan de kant een bakkie doen, even surfen, even met soortgenoten een babbeltje maken, even surfen, even een broodje eten , even surfen enz,enz
Ik pak dus alleen groot als ik naar het water gereden ben omdat de voorpellingen goed waren maar eenmaal ter plekke tegenvallen.

chopchop
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door chopchop » zo aug 20, 2017 1:59 pm

Ligt eraan waar ik vaar .. in spanje vaar ik van 4.0 tot 8.0 , smiddags met een 8.0 varen in een short is een stuk lekkerder dan heel de dag doelloos op het strand liggen ( no offence vrouw 😉) alleen in nederland vaar ik toch liever op zee met een 4 0-5.5. Als er weinig wind staat dan ga ik liever wat leuks met de family doen

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » zo aug 20, 2017 5:21 pm

Het ligt er bij mij ook aan waar ik vaar.
In de zomer op de Griekse eilanden vaar ik het liefst van 3.7 tot 6.5.
Daar vaar ik dan ook bijna ELKE dag mee.
Alles wat groter is, vind ik daar immens groot en log.

Als ik bij ons enkel 3.7 - 6.5 wil varen dan vaar ik met m'n 87kg niet veel. :(

Slalom vaar ik hier met 7.0, 7.8 en 9.3 en inderdaad liefst op vlak water.
Het heeft ook wel z'n charmes.

Plaats reactie