Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Marktplaats nachtmerrie - blijf scherp en kijk uit !

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Gesloten
Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Marktplaats nachtmerrie - blijf scherp en kijk uit !

Bericht door Wier(d)Fin » za aug 25, 2018 9:14 pm

Joh, wat is er gebeurd dan ?
Nou als je het echt wilt weten en de tijd hebt, lees verder..

Laten we ermee beginnen dat ik te goed van vertrouwen ben geweest, dom en naief, dus dat kan iedereen mijzelf inc. mij verwijten.

Desalnietemin wil ik anderen voor dezelfde fout behoeden, met eenzelfde situatie of met dezelfde verkoper, daar deze vaker op MP adverteerd met o.a. surfs board/spullen en ander waar.

Nadat ik deze zomer zelf het surfvirus weer na jaren te pakken heb gekregen, heb ik zowaar tot mijn grote blijdschap mijn dochter ook aan het surfen gekregen, na eerst een beginners plankje gehuurd te hebben voor haar.

Ze leek oprecht geinteresseerd, dus wilde ik haar verrassen met een eigen surfplank, want op mijn eigen plank is dat geen optie voor haar.

Op MP een leuke Starboard Go gevonden uit 2010, een ideale beginners plank, er stond bieden bij, dus ik begon te bieden en stopte als hoogste bieder bij 460 Euro.
De verkoper stuurde mij een bericht dat de plank voor 500 weg mocht.
Mijn 1e vraag aan de verkoper toen was of er schade of reparaties aan waren.
Totaal niet was zijn antwoord.. ik heb de chat geschiedenis nog.

Dat was wel een voorwaarde voor mij, vooral gezien de prijs van 500 Euro die hij vroeg.
Ik maakte een afspraak om langs te komen op Woensdag avond.
Een nette woonwijk in A’foort Noord, met een schijnbaar nette man.

De plank lag in de woonkamer op de leuning van de bank, en deze zag er eigenlijk bijna als nieuw uit.
Ik bekeek de bovenkant, daar waren geen noemenswaardige zaken te bekennen, het zag er netjes uit, de neus ook totaal onbeschadigd.
Ik draaide de plank om zover dat op de leuning van de bank ging, en zag op het 1e gezicht geen deukjes of rare dingen.
Ik dacht een bijzonder mooi en gaaf exemplaar te hebben, zonder schade en reparaties, zoals eerder gesteld

Ik probeerde nog te onderhandelen over mijn maximale bod op MP zelf van 460, maar daar wilde de man niet aan, hij had biedingen via de mail van 500 gehad dus…
Goed, ik wilde de plank graag hebben, en kon niet wachten het gezicht van mijn dochter te zien.
Ik merkte nog op dat er een erg grote vin van 56cm bij zat, hij had eventueel wel een kleinere die hij daarvoor in de plaats wilde geven, maar heb toch maar voor de grotere vin gekozen, deze zal er wel bijhoren dacht ik.

Toen ik terzijds vroeg of er geen boardbag bij zat, zei hij van niet, maar hij had er wel een te koop.
Zo’n mooie plank wil ik mooi houden, dus de bag erbij gekocht, ik had nog maar de helft daarvoor contant bij mij, maar de verkoper bood aan dat ik het resterende bedrag wel via de bank mocht overmaken,
Een kwestie van vertrouwen benadrukte hij nog, nu wat dat aangaat zit je bij mij goed, want normen en waarden zijn zaken die ikzelf hoog in het vaandel heb staan.

Blij ging ik naar huis met de aankoop, met de gedachte, prachtig dat er nog mensen zijn die elkaar vertrouwen…. Bij thuiskomst de plank in de kamer gezet, en verbaasde mij opnieuw hoe goed hij eruit zag, en heb gelijk voor ik ging slapen het resterende bedrag nog over gemaakt, en nog de volgende dag geinformeerd of dit was aangekomen.
De volgende dag dochter blij, en zij kon niet wachten wanneer het water op te gaan.
Daar doe je het voor.

Ikzelf de volgende dag nog dieper gegoogeld over de nieuwe aankoop, goh, bleek hij standaard met 2 vinnen geleverd te zijn… o ?
Zou dat de kleinere vin misschien zijn geweest waar de man over sprak die ik ook kon kiezen i.p.v.
die grote vin?
Misschien was hij dat zelf vergeten, mogelijk toch, we blijven mensen tenslotte.
Ik stuurde hem een bericht met de vraag of hij die kleine vin nog had die er oorspronkelijk nog bij hoorde, hij zou kijken… met dit antwoord kreeg ik niet echt een tevreden gevoel, maar vooruit.
edit: grotere boardbag geen probleem.

Gisteren besloot ik eens te kijken hoe zo’ n Deep Tuttle box er nu eens uitzag, omdat ikzelf alleen een powerbox in mijn plank heb, dus keerde de plank dit keer in goed verlichtte omstandigheden eens op zijn rug, mijn ogen gingen richting de vinbox en wat ik zag.. :sick:

Schade ?
scheurtjes.jpg
Eerdere reparaties ?
Eerdere Reperatie.jpg

Ik versteende letterlijk…. Een scheurtje ? Iets verder tekenen van een reparatie ?
Maar de man zei nog zo.. totaal niet…

Nog steeds in de veronderstelling dat een vergissing menselijk is, en dat hier tussen 2 volwassen mensen wel uit te komen is, stuur ik hem een berichtje met mijn ontdekking en de foto’s erbij.
Met de mededeling dat ik of graag mijn geld terug wil, of dat ik zeker een gedeelte terug wil hebben, of dat hij een andere oplossing heeft.

De man houdt stug vol dat er geen reparaties aan het board zijn gedaan, nog dat er schade aan was, en dat hij 100% eerlijk is geweest.
Als ik vraag of hij het board dan van iemand heeft gekocht en er zelf misschien niet van op de hoogte was, zegt hij dat hij het board nieuw had gekocht, (dus ook met 2 vinnen hoogstwaarschijnlijk...).

Ik had zelf het board bekeken zegt, hij… en ja dat klopt, maar daar dus waarschijnlijk niet goed genoeg, (onder een bepaalde hoek valt het ook niet op) met in het achterhoofd dat mij verteld was dat er geen schade en reparaties aan waren, want: totaal niet, zo schreef de verkoper.
Op de vraag hoe hij zoiets dan noemt op de foto's krijg ik geen antwoord meer.

Mijn schuld, maar dit verwacht je niet, een kwestie van vertrouwen ook..
Maar niet alleen mijn schuld, al koop ik daar nu niks voor.

Dus, mensen wees aub op je hoede, vooral als je met een lange man (met toupet), uit Amersfoort Vathorst te maken krijgt. Naam en adres maak ik desnoods op aanvraag via pm bekend.
edit: hier stond alleen de eerste letter van de naam waar de verkoper onder handelde, niet zijn hele of echte naam.
En mocht je ook ooit beet zijn genomen, door dit heerschap ben ik benieuwd naar jouw ervaringen.

Nogmaals, ik had beter moeten kijken, en de plank desnoods onder goed licht moeten bekijken, dus dom, naief, eigen schuld.

Afijn ik heb het mijn dochter nog maar niet verteld en wil kijken hoe ik hier weer een betrouwbaar board van kan maken.
De vent-plug heb ik al losgedraaid, de scheurtjes zijn volgens mij eenvoudig met secondenlijm te verzegelen, bij de mond op board beademing test had ik niet het idee dat ik lucht zoog, maar vertrouw dat ook niet helemaal voor 100%.

Het gedeelde waar ik mij meer zorgen over maak is de vin-box, het lijkt net of hier en stukje aan het de-lamineren is, aan de bovenkant als je heel goed kijkt, er zit ook een lichte speling in als je met je vingers in de vinbox naar boven bweegt.
Ook lijkt het wel dat het zwarte een soort houtskool is om e.e.a. te verbloemen, want het geeft af, ook op de vin als ik die eruit haal, of als ik met mijn vingers door de vinbox ga.
Het lijkt mij geen goed idee om hiermee het water op te gaan.
vinbox.jpg
vin.jpg
Hoe ik dat aan moet pakken weet ik nog niet, en of dit uberhaupt goed te repareren is, zelf, of door iemand die er echt verstand van heeft, desnoods vraag ik het over een paar dagen wel in het DHZ gedeelte, want kan mij voorstellen dat weinig mensen deze lap tekst voor hun lol gaan zitten doornemen. :wink:

Moraal van dit verhaal, vul zelf maar in…. :wink:
Laatst gewijzigd door Wier(d)Fin op za aug 25, 2018 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Re: Marktplaats nachtmerrie - blijf scherp en kijk uit !

Bericht door Ilja1974 » za aug 25, 2018 10:11 pm

Hallo,
Voorzover ik het op de foto kan zien, lijkt het er meer op dat het board gewoon een wat mindere afwerking heeft.
Althans laat ik het zo zeggen.
Ik heb meer boards gezien met dat soort plekjes en dat was geen schade...
Die foto van de vinbox, daar zie je een randje en zoiets heb ik wel eens eerder gezien.
En het zwarte wat je op de vin krijgt ook niet.
Een grotere boardbag voor een board is ook geen probleem.
Zelf hebben wij er vier en geen een precies het formaat de boards die we hebben vanwege boardwisselingen of gewoon omdat die bang het dichts bij de maat van een van de boards kwam.
Het zou netjes zijn om de naam van de betreffende verkoper even weg te halen aangezien het helemaal niet zeker is dat hij jou een oor heeft aangenaaid...

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » za aug 25, 2018 11:06 pm

Hoi !

Bedankt voor je reactie, ik heb de 1e letter van zijn handelsnaam op MP weggehaald,
en had natuurlijk buiten die ene letter geen naam geplaatst, toch ?

Boardbag maak ik bij nader inzien geen probleem van, dank je voor dit inzicht,
(maar ja door dit alles wordt je natuurlijk geneigd spijkers op Horst te gaan zoeken.. ) :wink:

Foto's zijn snel gemaakt en van twijfelachtige kwaliteit door mobieltje en jpg compressie, het zal er daarom minder " heftig " uit zien.
Sorry dat ik het hierin met je oneens ben, ik zie dit wel als schade, een klein deukje of krasje is wat anders, maar een barstje wat door is zie ik als schade, en dit had op zijn minst benoemd kunnen worden, of worden toegelicht op mijn vraag over schade en reparatie' s.
Op dat moment kan ikzelf bepalen hoe ik dit zie, of wat ik ermee wil, en was ik al niet eens gaan kijken, zeker niet voor dat geld.

Dan zal ik wel een fatsoensrakker of moraalridder zijn, ik zou een eerlijk antwoord hebben gegeven of het in ieder geval benoemd hebben, maar dat ben ik..

(Zoiets is mij eerder overkomen toen ik een board kocht, wat na na-vraag zonder schade zou zijn, en de verkoper toen ik er eenmaal was aangaf toevallig een scheurtje ontdekt te hebben tijdens het schoonmaken..... ik baalde als een stekker , maar had toen wel de keus, voel je ' m)

Verder begrijp ik je bedoeling van deze 2 zinnen niet goed:
Die foto van de vinbox, daar zie je een randje en zoiets heb ik wel eens eerder gezien.
En het zwarte wat je op de vin krijgt ook niet.
Dat randje wat niet helemaal meer vast lijkt te zitten op het bovenste punt, heb je eerder gezien, kan dit kwaad, of ?

En het zwarte op de vin.. ?

En toch voel ik mij een oor aangenaaid... :confused:

funride
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

Bericht door funride » za aug 25, 2018 11:17 pm

Dat zwarte op de vin is waarschijnlijk schuursel (carbon?) van de box, heb ik wel vaker gehad met (nieuwe) boardjes.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » za aug 25, 2018 11:21 pm

Heel vervelend, maar je kan het ook omdraaien.
Ik zou als ik jou verhaal zo lees en de foto’s zie niet graag iets aan jou verkopen want er is altijd wel iets te zien aan een gebruikt voorwerp en je hebt zelf het voorwerp uitvoerig kunnen beoordelen. Gelukkig beken je dat ook en ook dat je waarschijnlijk net niet goed genoeg hebt gekeken, maar ik heb wel de moeite genomen om je hele verhaal te lezen en vond het best spannend, ik dacht daar gaat wat komen, hij legt het board in het water en het breekt doormidden of zo, maar niets van dat, een beetje een tegenvaller, maar voor jou een geluk 😉 ik wil hier mee zeggen dat gezien de foto’s de boel t.o.v. je verhaal wel mee lijkt te vallen, blijft dat ik vind dat je veel betaald hebt voor een board van 2010, maar goed de vraag bepaald de prijs.
Ik kan natuurlijk niet aan de foto’s de werkelijke toestand beoordelen, maar ik oordeel op de foto’s die jij zelf hebt gemaakt 😉. Vervelend dat je je bekocht voelt, maar ik zouhet of zelf op het naar een reparateur brengen, kost het nog wat maar ben je wel verzekerd van weer een board naar jou tevredenheid (hoop ik).
Succes en veel wijsheid voor de toekomst.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » za aug 25, 2018 11:23 pm

Dat zwarte op de vin is waarschijnlijk schuursel (carbon?) van de box, heb ik wel vaker gehad met (nieuwe) boardjes.
Dank je, dat zou weer 5% minder kopzorgen kunnen zijn, als het board niet van 2010 was geweest.. :wink:
Laatst gewijzigd door Wier(d)Fin op za aug 25, 2018 11:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » za aug 25, 2018 11:24 pm

Hmm, lang lastig verhaal. Op de foto's zie ik niet 123 schade. Het kan zijn dat er wat met plamuur is gedaan maar van de foto durf ik dat verre van zeker te zeggen. Vinbox lijkt me heel normaal.
Los van schades ja of nee: als je iets koopt en je wilt het de volgende dag terug brengen en je geld terug zou dat m.i. gewoon moeten kunnen, windsurfers onder elkaar.

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » za aug 25, 2018 11:27 pm

Wier(d)Fin schreef:
za aug 25, 2018 11:23 pm
Dank je, dat zou weer 5% minder kopzorgen kunnen zijn, als het board niet van 2010 was geweest.. :wink:
zolang je de vin er in en uit haalt blijft hij een beetje wrijven/schuren. Zou me hier geen zorgen over maken, wel over het loslaten van de rand
langs de vinbox.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » za aug 25, 2018 11:38 pm

Juist, en daar maak ik mij inderdaad zorgen over, die loslatende rand bij de vinbox..

Bedankt voor het medeleven/denken Reindt en EdwinR, Funride..

Voor het geval dat ik verkeerd begrepen wordt, verwacht ik gewoon niet na mijn vragen aan de verkoper, en he betaalde bedrag dat ik daarna gelijk door kan naar de board reparateur, laat ik het dan zo stellen.. ;-)

Mijn volgende aankoop gaat eerst door de rontgen scanner, als ik er een kan vinden van een betrouwbare verkoper...oh, wacht ik voorzien een
vicieuze cirkel.. :wink:

p.s. en edit:

Nog even wat close-upjes, misschien wat duidelijker, maar ja jpg compressie en internet.
shade.jpg
shade.jpg (311.27 KiB) 1344 keer bekeken

vinboxcrop.jpg
vinboxcrop.jpg (178.95 KiB) 1344 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Wier(d)Fin op za aug 25, 2018 11:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » za aug 25, 2018 11:41 pm

Ik zou adviseren eerst eens wat op te schuren zodat je ziet hoe ver het door is (als het echt door zou zijn moet t toch gerepareerd, als niet dan weet je dat en kun je t eenvoudiger oplossen/opvullen wellicht. Zo op zicht van de buitenkant vind ik altijd lastig). Anyway, sterkte zelf of via reparateur (boardrepair.nl bijv)

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » zo aug 26, 2018 12:12 am

Als je het echt niet vertrouwt, niet zelf gaan pielen maar even langs een prof gaan. En ik vind dat je dat beter eerst had kunnen doen voordat je het hele verhaal hier opschreef. Dat kun je altijd nog doen als een prof ook constateert dat er schade is of er reparaties waren. Een verkoper die de zaak thuis afhandelt en genoegen neemt met nabetaling achteraf, klinkt in eerste instantie niet als onbetrouwbaar. Kan natuurlijk wel maar je moet er echt zeker van zijn.

Sjonie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Best veel

Bericht door Sjonie » zo aug 26, 2018 12:13 am

Reindt schreef:
za aug 25, 2018 11:21 pm
Heel vervelend, maar je kan het ook omdraaien.
Ik zou als ik jou verhaal zo lees en de foto’s zie niet graag iets aan jou verkopen want er is altijd wel iets te zien aan een gebruikt voorwerp en je hebt zelf het voorwerp uitvoerig kunnen beoordelen. Gelukkig beken je dat ook en ook dat je waarschijnlijk net niet goed genoeg hebt gekeken, maar ik heb wel de moeite genomen om je hele verhaal te lezen en vond het best spannend, ik dacht daar gaat wat komen, hij legt het board in het water en het breekt doormidden of zo, maar niets van dat, een beetje een tegenvaller, maar voor jou een geluk 😉 ik wil hier mee zeggen dat gezien de foto’s de boel t.o.v. je verhaal wel mee lijkt te vallen, blijft dat ik vind dat je veel betaald hebt voor een board van 2010, maar goed de vraag bepaald de prijs.
Ik kan natuurlijk niet aan de foto’s de werkelijke toestand beoordelen, maar ik oordeel op de foto’s die jij zelf hebt gemaakt 😉. Vervelend dat je je bekocht voelt, maar ik zouhet of zelf op het naar een reparateur brengen, kost het nog wat maar ben je wel verzekerd van weer een board naar jou tevredenheid (hoop ik).
Succes en veel wijsheid voor de toekomst.
Ik ben het hier behoorlijk mee eens.

Vooral dat ik niet graag iets aan ts zou verkopen.
Ts komt kijken, beoordeelt het hele ding op zijn gemak en besluit te kopen. Maar ts probeert eerst nog onder de afgesproken prijs uit te komen. Dat is al niet echt netjes. Vervolgens schreeuwt hij moord en brand op een openbaar forum terwijl er vooralsnog weinig aan de hand lijkt te zijn. Ik vind het prima dat hij onzeker en enorm wantrouwend is, maar kom alsjeblieft niet bij mij iets kopen!

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » zo aug 26, 2018 9:10 am

Bovenstaand is erg vervelend, blijkt weer iets te graag willen hebben ,en op goed vertrouwen gekocht.
Nu je toch al veel geld uit gegeven hebt zou ik nog wat meer uitgeven en naar een professionele reparateur brengen.
Daarna zal je nog veel plezier van dit board hebben, je dochter er heerlijk mee spelen is het leukste wat er is om naar te kijken.
Zoals boven ook al genoemd, nee geen reclame www.boardrepair.nl/
Redelijk dicht bij jou.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 10:07 am

@Sjonie Jammer dat je mijn punt op een aantal zaken lijkt te missen, maar dat mag natuurlijk, ik vraag niet om medestanders, ik leg mijn ervaring hier neer, en mijn gevoel wat ik daarbij heb, daar mag je het eens of oneens mee zijn, even goede vrienden.

Maar ik zal dan nog even een aantal zaken onder een vergrootglas leggen ter verduidelijking, omdat ik een beetje het idee krijg dat ik verkeerd begrepen wordt...
Vooral dat ik niet graag iets aan ts zou verkopen.
Als jij niet eerlijk bent over gebreken, en deze handelswijze goed keurt, sorry dan heb ik liever niet eens dat jij wat aan mij verkoopt..

En ik trek nogmaals het boetekleed/pak/jurk aan dat ik wantrouwender had moeten zijn en beter had moeten kijken.
( nog 10 X a4 velletjes vol) :wink:
Ts komt kijken, beoordeelt het hele ding op zijn gemak en besluit te kopen. Maar ts probeert eerst nog onder de afgesproken prijs uit te komen. Dat is al niet echt netjes..
De condities waren niet optimaal, tegen de schemering in een woonkamer, ik had die plank naar buiten moeten halen, dit valt onder de noemer, ik had wantrouwender moeten zijn en beter moeten kijken, en niet op de woorden van de verkoper af moeten gaan, mijn fout !

Onder de afgesproken prijs uitkomen:

Dan zal ik hier nogmaals in detail op ingaan, er werd openbaar geboden, ik had op dat moment het hoogste bod van 460.
Ik zeg dat wel wil komen kijken, kijken is wat mij aangaat vrijblijvend, geen prijsafspraak, anders had er ook wel gereserveerd gestaan denk ik.

Als ik kom kijken, over de streep getrokken door , daar gaat ie weer : " geen schade en reparatie' s totaal niet ", kan ik ter plekke altijd nog concluderen dat ik de hoogste bieder ben voor 460, en staat het mij vrij , geheel oprecht en doorzichtig te vragen of ik hem dan ook voor die prijs mag hebben, ja heb je nee kun je krijgen, noem het voor mij part Marktplaats Live...

De verkoper staat het vrij om hier wel niet op in te gaan, daarbij stond er bij de advertentie bieden, en geen 500 Euro, wat mij per prive bericht voorgesteld was..
Je zou je in de mierenn@uk modus ook af kunnen vragen waarom er bieden staat, terwijl je er 500 voor wilt hebben, maar goed hier kunnen we vast ook weer dagen over speculeren, dus zie dat maar als niet geschreven.. :wink:

Een ander verhaal is, en dan zou ik je gelijk geven, maar nu niet, dat er al 500 openbaar geboden is en ik ga vragen of ik hem voor bijvoorbeeld 470 mag hebben, tja... dan zou je een punt hebben, en zou het erger dan niet netjes zijn zelfs.

Wat misschien minder beleefd was geweest, maar wel zakelijk, was om die biedingen die hij had per mail van 500 dan aan mij te laten zien.
Want openbaar was ik nog steeds de hoogste bieder met 460 ?
Snap je ?

Mij iets verkopen, gebreken verzwijgen, en waarmee ik in ieder geval wel mee naar de reparateur moet, dat noem ik pas niet netjes en dan druk ik mij nog zacht uit.
Maar goed zoveel mensen zoveel meningen, niet de mijne in ieder geval .

En verder ben ik wel duidelijk genoeg hier over geweest eigenlijk, want begin ondertussen al aardig in herhaling te vallen.

Laten we het er maar op houden dat de foto's dan wel niet duidelijk genoeg zijn, als jij hier gewoon met een goed gevoel het water mee op zou gaan, omdat er weinig aan de hand is... :wink:

Bottom line: Dit is mij overkomen, ik baal ervan, mensen laat dit een les zijn voor iedereen, zo dat jij straks niet moord en brand op een openbaar forum hoeft te schreeuwen..

Zaak is nu dat het board weer in orde komt, liever daar mijn energie in steken.
Voor MIJN gevoel dan natuurlijk... :D

En bedankt voor alle tips alvast! ook @Ouwe zag ik hieronder. :thumbup:

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » zo aug 26, 2018 10:38 am

De vraag is nog steeds of er schade is. Voor jou misschien niet, maar de reacties lezende wel. En ook al moeten die het met de foto's doen, daar zitten ervaren rotten tussen. Pas alsjeblieft op met wat je schrijft. Nogmaals, laat er even iemand naar kijken. Kost je de kop niet, misschien wel helemaal niks. Allemaal vervelend en gedoe, maar dan heb je zekerheid.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 11:09 am

Sorry, ik wil hier niemand voor de schenen schoppen (op 1 na..), maar besef dat ik nog veel te leren heb in het Windsurfwereldje.. :wink:

Ondanks het ontbreken van HD beelden zie ik op de ene foto. die met die scheurtjes,onderaan wit plamuur zitten..
Dit is dan geen schade, de barstjes zijn geen schade, en het plamuur is er gewoon voor de versiering opgesmeerd,
en is dus geen reparatie.

De foto van de vinbox, goed kijkend naar waar het bovenste witte (dek) overgaat in de zwarte schacht, hier zit een spleetje,
je ziet linksboven nog een geel vezeltje zitten, hier is spraken van loslaten van het bovenste witte dek, speling..
ook niks aan de hand dus..

Ik zal mijzelf vanaf nu proberen voor te houden dat er niks aan de hand is,
en dat die champignonnensoep van gisteren waarschijnlijk hele andere paddestoelen bevatte. :crazy:

Sterker nog, ik ben al bezig met een excuusbrief voor de verkoper.

Vergeef me mijn cynisme aub, ik moet er onderhand zelf een beetje om lachen.. :angel:

Even is het in mij opgekomen omdat ik onderhand al wel een beetje ervaring heb met epoxy en carbon,
om eens rustig te kijken hoe dit zelf op te lossen.
Gaandeweg de conversatie, kreeg ik het idee dat het misschien wel beter is het board weg te brengen naar iemand die dit voor zijn werk doet.

Maar nu weet ik het zeker dat ik hem wegbreng, al is het alleen maar om mijzelf uit de droom te helpen dan... :thumbup:

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo aug 26, 2018 11:50 am

Volgens mij is er vrij weinig mis met het board. Ziet er netjes uit zeker voor een board van 8 jaar oud. Als je wilt dat het er als nieuw uit ziet moet je het nieuw kopen. Als dat witte plamuur is is het wel de slechtste reparatie ooit. Lijkt meer op ik gooi een kwak plamuur in een draaiende ventilator en toevallig komt er beetje op het board terecht.

En als je echt denk dat het schades zijn, ik betwijfel het ten zeerste, neem dan contact op met een reparateur en laat hem het board beoordelen.

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » zo aug 26, 2018 11:58 am

Hoe dan ook zou ik er wel wat aan doen ongeacht schade of ouderdom.
Barsten en plamuur zou ik zelf met een blokje open schuren om te kijken of ze echt door zijn of dat het alleen de gelcoat is die door UV is gebarsten.
Box zou ik met secondelijm dicht lijmen (doen ze bij de surfshop ook zo)
Als het nou een board van paar jaar oud is is
Wegbrengen wel een optie, maar board van 10 jaar oud zou ik persoonlijk niet te veel energie insteken en gewoon lekker gaan varen.
Als lesbosrdje gaat hij nog aardig wat klappen krijgen, en als het meezit is je dochter na een jaar Uitgekeken op de Go.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 12:08 pm

Ja dat vond ik ook dat het board er verder erg goed uitzag...
Vandaar dat ik hoop dat mensen iets aan dit voorbeeld hebben en ten alle tijden blijven opletten.

De aardige verkoper wees mij zelfs nog op een stickerrestje waar de prijs ooit op stond bij de mastrail.
Vreselijk attent van hem, ook al was dit het eerste wat mij opviel, niet iets om je zorgen over te maken ook.

En ja ik had al aangekondigd om het board naar de reparateur te brengen, ben ondertussen al wel stiekem benieuwd of deze "geen schade" mij dan natuurlijk ook niks gaat kosten.. :angel:

Maar goed, het lijkt te waaien, het beste recept om alle wel/niet zorgen van je af te laten glijden...
Want windsurfen en fun is het waar het tenslotte allemaal om gaat. :thumbup:

Wie gaat er mee ?

Beloof me aub dan wel, dat je niet tegen mijn plank vaart.. :+

Broekie
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Broekie » zo aug 26, 2018 12:09 pm

Gewoon snel even fixen of laten fixen als je het zelf niet kan... stoppen met verwijten te maken en gewoon varen man.

Je hebt het board persoonlijk opgehaald en akkoord gegaan met de prijs. Moet je het maar onderling met de verkoper regelen... en als die er niet op terug wilt komen, spijtig dan maar dan pech voor jou. het gaat hier tenslotte om surfspul van 2010... en dan nog een instapmodel. Redelijk logisch dat er hier en daar wat gebruikersschade aan is.

Spijtig dat je dit board echter niet beter gecheckt hebt bij aankoop maar volgens mij gaat het allemaal wel meevallen. Persoonlijk zou ik het zelf herstellen. Een oud board van 2010 moet je toch niet te veel geld meer in pompen en indien je echt 2 linkerhanden hebt laat het dan herstellen en in het slechtste geval ben je 150 euro extra kwijt.

Hier zo als 1 van je 1ste post's meteen zo een geframed verhaal neerzetten komt niet echt netjes over. De schade lijkt minimaal te zijn en tenslotte weten we toch allemaal wat er soms misloopt met 2de hands verkoop... dus vertrouwen hebben in wildvreemde mensen is gewoon dom en kan je beter nooit doen... achteraf is het gewoon woord tegen woord.

Succes

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo aug 26, 2018 12:22 pm

Ach als dat kiertje bij de Fin echt speling heeft is het misschien wat. Maar als het zo is heeft de verkoper het waarschijnlijk niet geweten. Ik vind vooral je bewoording extreem. Een nachtmerrie terwijl er misschien een klein plekje aan de finbox zit.

Kan me voorstellen dat als je verkoper zo benadert hij ook zijn kont in het krib gooit. Terwijl als je misschien zegt van joh er zit een klein plekje bij de finbox waar ik mijn twijfels over heb hij heel anders reageert.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 12:43 pm

@broekie

Je hebt zeker een punt, en ben het met je eens.
En ik ben mij met een overschot aan hobby's ook bewust van het feit dat er een bepaalde hiërarchie geldt op de vele fora, en je je vooral gedeisd moet houden, slaafs opstellen, of iets vreselijks interessants te melden hebben.
Misschien een tikkeltje overdreven gesteld, maar toch.
Ik heb het lid worden daarom ook zo lang mogelijk uitgesteld, ik moet al zoveel wachtwoorden onthouden. :wink:

Stiekem keek ik dan ook al heel lang mee, zonder dat ik al lid was, omdat ik het idee had genoeg informatie te kunnen vinden, en toch verder niets nuttigs te melden had. ( of dit nuttig was mogen de meningen over verdeeld zijn)

Mijn post hierover, en hoe durf ik als nieuwkomer, kwam vooral voort uit het feit dat ik erg slecht tegen onrecht kan.
Zelf een houding heb van "wat gij niet wilt dat U geschiedt.."
En nu ben ik dan het haasje, maar voor hetzelfde geld is het een beginnende surfer die dit overkomt, na 3 jaar door wind en regen een krantewijkje te hebben gelopen.... ( hou nog even vol, straks sta ik met deze kl@te wind op mijn surfboard..)

Dus probeer mij altijd in een ander te verplaatsen.
Ik zou zelf NOOIT zoiets op die manier verkopen, dan gooi ik het nog liever tegen de muur kapot.
Of in iedergeval wel terugnemen mocht ik iets per ongeluk over het hoofd gezien hebben, en dat deed deze verkoper ook niet, ook al had hij meerdere kopers, waar hij hem dan ook makkelijk aan door had kunnen verkopen, maar dat hij dat niet wil zegt mij duidelijk dat er opzet in het spel is, ik had dat wel gedaan alleen maar om van het gezeur af te zijn.

Maar goed, dit is allemaal een koe in de kont kijken, dus..

Gedane zaken nemen geen keer, het was weer een wijze les.
Uitgehuild, mensen gewaarschuwd, dat zie ik als mijn plicht, wat iedereen er ook van mag denken,
dan maar ongeliefd door als nieuwkomer op een forum hoog van de toren te blazen, jammer dan,
ik kan mijzelf altijd nog recht in de spiegel aankijken.

En nu vooruit kijken en zorgen dat het wordt opgelost, dat is nu belangrijker.

@Isonic

Dat kiertje heeft speling, en als ik de verkoper eerst rustig mail dat ik geschrokken ben, hij al gelijk begint te ontkennen, dan voel je natuurlijk al welke kant het opgaat.

Ik wil voor de 1000e keer het boetekleed aantrekken aangaande dat ik niet goed gekeken heb, maar laat mij met alle respect niet aanpraten dat ik het normaal moet vinden hoe de koper gehandeld heeft, sorry.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » zo aug 26, 2018 12:45 pm

Idd. Alles is algezegd. Gewoon varen nu met dat board.

Ik kan je vertellen dat de eerste 2 boards van mijn zoon toen hij jong was total loss zijn gevaren. Het aantal klappen dat een board krijgt bij beginnende/lerende kinderen zijn ontelbaar.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo aug 26, 2018 1:11 pm

Een Marktplaats nachtmerrie was het als je dochter met een Kite was thuis gekomen, maar niet dit.

Op basis van je foto,s vraag ik me echt af waar je je zo druk om maakt. Ik zie een 8 jaar oude plank met een wat ruwere maar geen extreem belabberde afwerking en geen dingen waar ik me druk om zou maken.
Als het al ""schade"" is wat ik op basis van je foto,s betwijfel kan het heel goed een verborgen gebrek zijn wat de vorige eigenaar niet heeft gezien en ook in no time makkelijk te fixxen is, dus zeker niet het bovenstaande kabaal waardig.
Wil je nieuw, ga dan naar een shopen koop nieuw, zo niet dan horen dit soort dingen erbij en los je het voor jezelf op.

Reparateur:
Als die naar jouw board kijkt of iets wel of niet gefixxed hoeft te worden kost dat tijd en kennis.
Aangezien het ook mensen zijn die gewoon een boterham moeten verdienen is het normaal je daar wel wat voor betaald.
Als je een langdurige relatie met ze hebt opgebouwd dan kunnen ze het wellicht gratis doen als service, maar waarom moet jouw gebrek aan kennis en wantrouwen een ander tijd=geld kosten?

Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wil worden lijkt mij een mooi uitgangspunt.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 1:43 pm

De tijd zal het leren, of ik mij heb vergist hierin, ik hoop dat je gelijk hebt en dat het meevalt.

En als ik een nieuw board had willen hebben, had ik deze nieuw gekocht.
Als ik een board kan kopen, waarbij mij wordt verzekerd dat er geen schade of reparaties aan zitten, dan verwacht ik dit ook, zeker voor die prijs, nogmaals geen schade of reparaties is voor mij geen barstjes en geen plamuur...

Sorry ik ben misschien niet zo sterk in begrijpend schrijven.

Als mensen wel/niet een auto hebben/ (willen)/ kopen met een deuk, dan noem je dat toch ook gewoon een deuk , of zelfs schade?
Of gelden er bij surfboards andere wetten hierbij ?

Maar genoeg hier over, ik zou bijna kunnen gaan denken dat ik hier een kapotte plank zonder problemen als goed zijnde zou kunnen verkopen... :wink: :wink:

Een dochter die thuiskomt met een kite zou helemaal verschrikkelijk zijn ja.
Laten we het aub ook niet nog eens over kiters gaan hebben.

En helaas had je totaal niet door dat die opmerking over die "geen schade" reparateur cynisch bedoeld was, want dat was ie zeker wel namelijk. :thumbup:

BasR eijmers
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door BasR eijmers » zo aug 26, 2018 2:19 pm

"Sorry ik ben misschien niet zo sterk in begrijpend schrijven."

Jawel hoor, uw standpunt is duidelijk. Iedereen op dit forum weet nu dat je NOOIT iets aan u moet verkopen.

U heeft een zeer mooi board gekocht, je ziet geen schade, board is gewoon wat slechter afgewerkt. Dit zie je veel bij deze serie boards. Het bla bla bla van de verkoper iets heeft achter gehouden, bewust het board in de kamer heeft neergelegd etc. geloof ik niet. U brengt bewust deze man in slecht daglicht, vind ik persoonlijk erg jammer.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo aug 26, 2018 2:47 pm

Met je beschrijvend schrijven is weinig mis, maar wel met je begrijpend lezen en weten hoe dingen gemaakt worden waardoor je verwachtingspatroon volgens mij ook niet reëel is. Het lijkt mij dat jij gewoon niet goed weet wat je koopt.

Ik zal het proberen uit te leggen:
Wat betreft het plamuur wat duidelijk een issue voor je is: Elk board heeft over het sandwich een plamuurlaag zitten om alles netjes recht te trekken, daaroverheen gaat vaak, maar lang niet altijd een lik verf.
Die plamuurlaag kan wat gaan wobbelen met de tijd,maar constructief is dat geen schade. Ook als je er niks aan doet dan maakt het geen bal uit,vind je het niet mooi, of wil je 0000,1 km p/u sneller: schuren, nieuw laagje her en der en klaar

De afdeling List en bedrog:
Bij de verkoper thuis zag jij het niet, dus waarom zou hij het wel hebben gezien, dus dan noem je het toch geen schade?
Iets niet weten of hebben gezien is heel wat anders als iets bewust verzwijgen en dat is de aanname in je post waar ik moeite mee heb.
Ik heb wel gemerkt door de jaren heen wat de een schade vind, de ander niet, dat blijkt hier nu ook weer dus dat iemand je iets verzekerd...tja daar koop je niks voor. Wel voor je eigen beoordeling, en die was op het moment van koop hetzelfde als bij de verkoper: een prima product voor de prijs, daarna is het ook jouw probleem tenzij je anders overeengekomen bent. Dat is de zakelijke kant.
Bij mij geldt bij koop en verkoop ook een gunningsfactor. Is iemand redelijk, dan ben ik dat ook, is het in mijn ogen onredelijk dan wordt het zakelijk en ben ik er snel klaar mee.
Jouw cynisme is nogal slecht te peilen omdat ik je niet ken en je in mijn ogen onredelijk loopt te piepen over dingen waar ik dat niet zou doen of veel minder dus op basis van de indruk die je tot nu toe hebt gemaakt had het ook zomaar gemeend kunnen zijn.
Dat heeft niks met nieuwkomer zijn te maken, maar wel met een wijze van communiceren.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 6:36 pm

@BasR eijmers

Sorry Bas, ik heb al wat gekocht via dit forum, van een aardig oprecht en eerlijk persoon die geen gebreken verzweeg.
Ik ben zeer en meer dan teveden zelfs met de aankoop, tot op de dag van vandaag.
Ik zou blindelings weer wat van hem kopen, geen enkel probleem.

En sorry Bas dat ik niet weet dat " geen schade of reparaties", toch een laagje plamuur en barstjes betekend.
Ik ben sterk in gebreke gebleven en het is allemaal mijn eigen schuld (hoe vaak moet ik het nog herhalen?)
Ik gok als je onderhand het woordje "mijn schuld" intoetst op Google, dat je regelrecht op dit topic beland..

Ik probeer andere potentiele kopers ook helemaal niet te waarschuwen, of door mijn (slechte) ervaring te behoeden voor iets gelijks.

De verkoper treft geen enkel blaam, hij heeft juist en fatsoenlijk gehandeld, in feite is het een held die ik zijn geld mis gun en, daarom bewust onderuit probeer te halen, ik lieg en lul uit mijn nek, de foto' s zijn gefotoshopt... in feite zit ik gewoon om aandacht verlegen.

Stemt dit je misschien wat beter dan? :wink: :wink:

@Jeroensurf

Agree to disagree, aangaande het stukje list en bedrog.

Interessant stukje over wat je verteld over dat plamuur, dat is het mooie van dit forum dat er een hoop know how rondloopt,
waar ik veel aan heb en ook erg waardeer, al zou dat bijna ondersneeuwen in al dit geweld.

Persoonlijk vindt niks irritanter dan vragen te stellen die al eens beantwoord zijn, en gebruik dus liever de zoekfunctie.
Mede daarom zal men nooit veel surfplankjes onder mijn Avatar aantreffen, en ben ik in uiterste nood lid geworden omdat ik Google en dit forum binnenstebuiten heb getrokken en werkelijk niets kon vinden over mijn vraag.
Ik zal met mijn vrij beperkte kennis in deze hobby niemand iets wijzer kunnen maken ook dat nog.

En jammer dat de essentie bij sommigen niet overkomt, of verkeerd valt, ja blabla plamuur, je ziet dat dit niet van de fabriek af is gedaan, en het wel wijzen op een stickertje maar niet op de zaken hierboven, dat schiet mij in het verkeerde keelgat, of je het nu schade, geen schade whatever noemt, groot punt is waarschijnlijk meer de teleurstelling in iemand die ik op zijn mooie woorden geloofde, mijn schuld.. mocht ik dat nog niet gezegd hebben.. er van uitgaande dat ik dit zelf als verkoper nooit zo zou doen, maar goed we vallen alweer in herhaling.

En verder stop ik ook met mij te verdedigen tegenover een verkoper die mijn inziens niet netjes gehandeld heeft, en met een aanslag op mensen hun empathiesch vermogen te plegen.. :wink:
Want het begint onderhand op een welles nietes spelletje te lijken en dat is zonde van mijn en jullie tijd...
Dus sorry, ik reageer hier dan ook niet meer op, alles en meer dan dat, is lang geleden gezegd,

Kortom agree to disagree.. :D

Dan kan ik mijn tijd beter besteden,en vooruit kijken, zoals bijvoorbeeld het board wegen, kijken wat dat brengt.

Think positive... hij weegt 12.3 Kg inc voetbanden, dat is mooi want de fabrieks specs zijn 12.4 Kg. :thumbup:
Het gaat vast goedkomen, en nu rustig inlezen hoe op te lossen of naar welke reparateur hij gaat, want het blijft een mooi boardje, en naast leerplankje voor dochter, is het vast ook nog wel een leuk lichtweer boardje voor Pa :thumbup:

Sjonie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Best veel

Bericht door Sjonie » zo aug 26, 2018 6:58 pm

Wier(d)Fin schreef:
zo aug 26, 2018 6:36 pm

Dus sorry, ik reageer hier dan ook niet meer op, alles en meer dan dat, is lang geleden gezegd,

Dan kan ik mijn tijd beter besteden,en vooruit kijken, zoals bijvoorbeeld het board wegen, kijken wat dat brengt.

Think positive... hij weegt 12.3 Kg inc voetbanden, dat is mooi want de fabrieks specs zijn 12.4 Kg. :thumbup:
Nou, ik vind dat iemand die zo schandalig belazerd is, er best wat meer ruchtbaarheid aan mag geven! :lol:

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 7:04 pm

Sjonie schreef:
zo aug 26, 2018 6:58 pm
Wier(d)Fin schreef:
zo aug 26, 2018 6:36 pm

Nou, ik vind dat iemand die zo schandalig belazerd is, er best wat meer ruchtbaarheid aan mag geven! :lol:
:thumbup:

1.2.3.4.5.6.7.8.9....... 10 ! :cheer:
:angel:

Gesloten