Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Marktplaats nachtmerrie - blijf scherp en kijk uit !

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Gesloten
PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Re: Marktplaats nachtmerrie - blijf scherp en kijk uit !

Bericht door PieterW » zo aug 26, 2018 7:09 pm

Accepteren en laten maken bij een reparateur en daar zijn er wel een paar van

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 7:14 pm

Het ietwat stroeve acceptatieproces is dankzij jullie in een stroomversnelling geraakt...
Dus dat moet goedkomen. :thumbup:

Retep
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Goya Bolt/Ezzy sails

Bericht door Retep » zo aug 26, 2018 7:58 pm

Wat een verhaal zeg.... het lijkt me verstandig het hierbij te laten.

P.s. het is: zijn kont tegen de krib en NIET in de krib.. :lol:

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » zo aug 26, 2018 8:34 pm

Ik twijfel eigenlijk nog een beetje.. :+

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » ma aug 27, 2018 8:24 am

Lijkt me handig deze post te verwijderen. Te veel aannames, ongefundeerde verdachtmakingen en feitelijke onjuistheden. De verkoper wordt verdacht gemaakt en kan zich niet verweren. Beschouw het als onhandige eerste post van beginnende of herintredende windsurfer. Hang loose en veel plezier op het water.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft / Starboard / Ezzy

Bericht door edwingr » ma aug 27, 2018 1:21 pm

Wat ik me nog wel afvraag: Wat doen die twee moertjes op de schroeven van je vin ?

medano
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: alles verkocht geen tijd meer

Bericht door medano » ma aug 27, 2018 2:40 pm

Toch lijkt het erop (op de foto) dat er een scheurtje zit tussen de vinbox en de bodem. Het lijkt mij verstandig om dit goed te laten nakijken bij een GOEDE reparateur. (dj van boardrepair). Nadat hij een oordeel heeft gegeven zou ik contact opnemen met de verkoper om een en ander te bespreken. Hier allerlei beschuldigen uiten vooraf heeft mijn inziens weinig zin.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » di aug 28, 2018 6:37 pm

edwingr schreef:
ma aug 27, 2018 1:21 pm
Wat ik me nog wel afvraag: Wat doen die twee moertjes op de schroeven van je vin ?
Weet je dat vroeg ik mij dus gisteren ook al af, ik heb de vin zonder die moertjes even de vinbox gestoken om te kijken of alles netjes aansloot en pastte…
Dus ik heb geen idee, misschien nu het toch ter sprake komt, dat iemand zo vriendelijk is om ons dit uit te leggen?

Ik heb zelf maar even gewacht met vragen daarover tot de storm geluwd was hier.
Niet dat ik straks om mijn oren krijg dat ik die ringetjes er zelf wel op zou hebben gezet om de verkoper in kwaad daglicht te stellen… :angel: :devil:

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » di aug 28, 2018 6:41 pm

medano schreef:
ma aug 27, 2018 2:40 pm
Toch lijkt het erop (op de foto) dat er een scheurtje zit tussen de vinbox en de bodem. Het lijkt mij verstandig om dit goed te laten nakijken bij een GOEDE reparateur. (dj van boardrepair). Nadat hij een oordeel heeft gegeven zou ik contact opnemen met de verkoper om een en ander te bespreken. Hier allerlei beschuldigen uiten vooraf heeft mijn inziens weinig zin.
Dank je voor je tip en meedenken, ik maak mij ook het meeste zorgen om de vinbox.
En ik zou willen dat het klimaat er was om hierover normaal contact op te nemen me de verkoper.
Maar gezien de richting waarop de communicatie ging, nadat ik vroeg naar de 2e vin.
Wat best de vin zou kunnen zijn, let op zou kunnen zijn, als die hij in de plaats wilde geven van..
Hij ontkende het niet en zou er na kijken, alleen hoorde ik toen niks meer.
Maar ja zo’n vin levert natuurlijk ook wat op als je hem los verkoopt.

Heb ik het idee dat voor hem de kous af is, ook al heb ik aangeboden hier netjes als volwassenen uit te komen.
Koel en zakelijk, en als ik niet even een blinde vlek had gehad, doordat ik gehaast was, hebberig en mijn dochter al op die plank zag staan, dan had dit ook heel anders gelopen.
Dus nogmaals mijn schuld…

Afijn
Ik ben van mening dat iedereen een kans verdient, en mocht hij hoe dan ook een geweten hebben, en dat e.e.a. op een misverstand berust, dan ben ik altijd bereid hier op in te gaan, en dit hier kenbaar te maken.
Ik heb verteld dat als we hier niet normaal uitkomen, ik hier ruchtbaarheid aan zou gaan geven.
Liever niet, maar nogmaals ook als waarschuwing naar anderen, en vooral dat laatste schijnt niet iedereen te begrijpen of te zien.

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » di aug 28, 2018 7:18 pm

Als 1e alle mensen met goede tips, bedankt die waardeer ik erg.. :thumbup:

En voor de fundamentalisten... :wink:

Eigenlijk wilde ik hier niet meer op ingaan, dus wegens succes en voor de kijkcijfers verlengd dan maar.

Ik kan er onderhand alweer om lachen, en dat doe ik ook.

Bijna 1800 views zag ik, pff daar word ik toch wel een beetje verlegen van hoor, dat verdien ik toch niet?
Goed ook al zijn er hierdoor 10 mensen die bij hun volgende 2e hands aankoop 0,00001 % beter uitkijken, voor of tegenstanders, dan is mijn dag alweer goed, en punt gemaakt :thumbup:

Kan ik met zoveel views in korte tijd niet wat surfplankjes onder mijn avatar krijgen toevallig? :angel:

Even over mijn topictitel, wat sommigen misschien een doorn in het oog was,
" Marktplaats nachtmerrie - blijf scherp en kijk uit! " zou wat mij aangaat wel veranderd mogen worden, mocht dit mogelijk zijn.

In het heetst van de strijd misschien te abrupt gekozen, dan daarbij is de een zijn nachtmerrie, de ander zijn natte-droom,
dus laat ik vooral niet voor iedereen spreken. :wink:

Dus mocht het mogelijk zijn, dan mag van mij det/het topic titel nu wel wat luchtiger en minder beladen worden, bijvoorbeeld:

“Bij slechte ervaring bij het kopen van een plankje, nu zelf in het verdachtenbankje…”

Dan eigenlijk mijn avatar nog veranderen in die kerel van de Telfort reclame voor alle volledigheid.

Bijkomend grappig weetje: als je nu op Google “mijn schuld+windsurfing” typt, sta dit al op de 2e plek… wie had dat verwacht ? :think:

Ik ben er onderhand achter dat er veel in de surfwereld veranderd is, techniek boards, rete interessant om hier over te lezen, dat doe ik ook eigenlijk liever dan mij nog te moeten verdedigen tegen ongefundeerde beschuldigingen, maar goed, wat je begint moet je ook afmaken.

Veel veranderd dus, voor sommigen, maar gelukkig niet voor iedereen, de verkoop techniek, zoals niet alles eerst netjes inspecteren wat je verkoopt, niet eerlijk op vragen antwoorden, wel over stickerrestjes beginnen, maar niet over schade en reparaties, sorry, dat is geloof ik niet het juiste woord tegenwoordig, vooruit ik leer snel, plekjes onvolkomenheden, puntjes van aandacht…

Zie ik ben niet zo moeilijk en bereid water bij de wijn te doen.
Zo ook bij de 1e reaguurder, die waarschijnlijk een kei in Lingo is, en bij het zien van alleen de letter J, al de volledige naam van de verkoper zag. :+

Nu maakt die J eigenlijk niet uit, en veranderd J morgen zijn naam in Q, P,R,S,T enz.
Mijn gemiemel om de boardbag, heb ik dus ook gelijk aangepast, dankzij inzichten, top!

Nu even bloedserieus, :lolno: en zal ik even op onderstaande quote reageren:
niels40+ schreef:
ma aug 27, 2018 8:24 am
Lijkt me handig deze post te verwijderen. Te veel aannames, ongefundeerde verdachtmakingen en feitelijke onjuistheden. De verkoper wordt verdacht gemaakt en kan zich niet verweren. Beschouw het als onhandige eerste post van beginnende of herintredende windsurfer. Hang loose en veel plezier op het water.

Dank je! Hang loose en veel plezier op het water heb ik deze zomer zeker gehad, ongekend zelfs, ik had nooit moeten stoppen :thumbup:

Met een aantal dingen genoemd in de post, zie ik toch weer een paar ingangen, om wat vragen te stellen, met Uw goedvinden.

Beste Niels, en zeer zeker alle anderen die de mening van Niels delen en mij verwijten, ongefundeerde verdachtmakingen / beschuldigingen en feitelijke onjuistheden te plaatsen, of mij verwijten de verkoper zwart te maken, in twijfel trekken of ik wel of niet een oor ben aangenaaid, noem maar op en vul maar in...

Natuurlijk zou ik jullie een stevig stuk fundament kunnen geven door hier de chat-geschiedenis te plaatsen van het hele verloop, maar zo ver wil zelfs ik niet gaan.
Ik hoef geen gelijk, maar wil alleen maar een punt maken, mensen behoeden voor..

Ik neem in ogenschouw dat jullie mij niet persoonlijk kennen, en besef dat ik hier als vreemd insect het wespen nest invlieg, mensen wil waarschuwen, ook al heb ik nog geen 4532276 posts op mijn naam.
Verder ben ik sterk van mening dat je niemand mag beschuldigen als daar geen bewijs voor is.
Natuurlijk mijn bewijs hoeft niet het bewijs te zijn van mensen die dit ongefundeerd vinden.
Ik heb de verkoper op de hoogte gesteld, nadat hij duidelijk meermalen weigerde om als volwassenen tot een oplossing te komen, dat ik er ruchtbaarheid aan zou geven op fora, dus ik neem aan dat hij dan niet op het Libelle of Viva forum ziet te kijken.

Alles draait in de wereld om inzichten, ik zou dan graag die mensen willen vragen, ja zelfs uitdagen, mij inzicht te geven in wat ik hier precies dan fout doe…
Ik werp de handschoen toe, wees een kerel en pak hem op. :wink:

Recht is recht en krom is krom, toch?

Ik kan jullie heel toevallig een mooi voorbeeld geven, en ben zeer benieuwd in hoe verre mijn post verschilt in onderbouwing, en fundament, en hoe de meningen zijn over of dit dan wel/of niet verwijderd zou moeten worden.

En laten we zeggen... begin eens met de eerste post in onderstaand linkje, om te beginnen.
Misschien is mijn fout wel geweest dat ik mijn verhaal niet in deze rubriek heb geplaatst, wie zal het zeggen,
ik ben verschrikkelijk benieuwd !

viewtopic.php?t=13861418&start=4620

Ik doe dus hier een dringend beroep op jullie beoordeling, cq. Veroordelingsvermogen/onvermogen, en hoop van harte dat jullie mij in kunnen laten zien, hoe fout en ongefundeerd ik bezig was, ik beloof je dat ik direct bakzeil zal halen !

Educate me please !

Daarna zal ik nog met een opmerkelijke bekentenis komen, die echt frappant is..
Maar wel met mijn achterliggende gedachte VET onderstreept...

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di aug 28, 2018 7:34 pm

Sorry hoor maar je snapt er gewoon niks van, kap nu eens met die onzin, jij bent zelf die oen geweest die de verkoper volgens een van jouw posts zocht, dus eigen schuld dikke bult en chapaux voor de verkoper dat het hem gelukt is er toch een te vinden, dat vind ik echte klasse 👍

Bramborocks
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: SB iSonic 107, RRD FSW 100, Tabou Pocket 83, North Sails

Bericht door Bramborocks » di aug 28, 2018 8:08 pm

Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » di aug 28, 2018 8:19 pm

Kan deze herintreder een eigen forum beginnen? Of stoppen met herintreden? Of gewoon gaan surfen en oo een sociaal wenselijke of geaccepteerde manier gaan communiceren? Sjongejonge. Mag slotje op. Of zo

windydave
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: old school: three discipline, raceboard, slalom en wave

Bericht door windydave » di aug 28, 2018 9:01 pm

Afbeelding

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » di aug 28, 2018 10:16 pm

Wat een thread.. Maar die vluchtladder zal ik zekerheidshalve dan ook maar niet bij 'm kopen..

Wier(d)Fin
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wier(d)Fin » di aug 28, 2018 10:52 pm

Dank U heren voor het maken van mijn punt… :clap:
Die reactie verwachtte ik al, want wat moet je hierop zeggen?
Het geeft wel aan dat je gezien heb wat ik bedoelde.

viewtopic.php?t=13861418&start=4620

Ik laat de flauwe grapjes achterwege dit keer, hier is geen eer aan te behalen.
Nog wel bedankt voor het maken van het compliment over die waard…
Ja ik was tegoed van vertrouwen, dat is nu onderhand wel duidelijk.
O ja en vluchtladder, nee joh, waarom, ik kan mijzelf recht in spiegel aankijken dus.

Ik vraag fatsoenlijk en oprecht of jullie mij inzichten kunnen geven, over wat ik dan fout doe door naar een topic door te verwijzen, waar ik ooit via google op terecht ben gekomen, toen ik bijna wat bij die verkoper had gekocht.
Wat een toeval,niet waar, ik vond het gesprek terug in mijn mailbox.

Hier waarschuwt een medesurfer ook mensen, zonder duidelijke of bewijsbare onderbouwing, die surfer die waarschijnlijk in tegenstelling tot mijzelf, wel goed oplette.
Er wordt zelfs naam en toenaam genoemd,van de handelaar en de wespen lijken dan in winterslaap.

Dit komt op mij over op meten met 2 maten, of een vorm van hypocrisie door mij hier dan wel op aan te vallen, of mijn verhaal in twijfel te trekken.
Toch ben ik die topic starter dankbaar, anders had ik hier waarschijnlijk eerder een slechte ervaring kunnen plaatsen.

Verder worden er hier wel vaker ervaringen met handelaren besproken, zowel positief als negatief.
Daar kraait geen haan naar?
Opmerkelijk…

Maar goed mijn punt is gemaakt, de mensen die het wel snappen lezen tussen de regels door de boodschap wel.
Mijn persoonlijke slagzin op mijzelf van toepassing, is dan ook altijd geweest, liever gehaat door oprechtheid, dan geliefd door schijnheiligheid.

Van deze troll mag hier een slotje op.
En zo niet, ook goed, ik zal er in ieder geval geen aandacht meer aan besteden.

Ik ga weer lekker nuttige berichtjes lezen, plankje in orde zien te krijgen, genieten van het surfen, beginners die ik zie stuntelen tips geven, en gezellig kletsen aan de waterkant, en met de andere vele leuke dingen die het leven te bieden heeft.

:wave:

harrie11
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door harrie11 » di aug 28, 2018 11:45 pm

Ik zou me ook genaaid voelen maar om er nou zo'n lang lulverhaal van te maken.
Volgens mij schiet je er weinig mee op en lange verhalen gaan mij altijd snel vervelen.

PIR3lly
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door PIR3lly » wo aug 29, 2018 10:09 am

Om er gewoon weer een interessant topic van te maken, vroeg ik me af of je inmiddels al naar het board hebt laten kijken door een professional?

Belangrijkste is uiteindelijk toch dat er lekker gesurft kan worden op het board... Als dat eenmaal lukt, vergeet je de rest waarschijnlijk al snel. En misschien is er ineens wel veel minder reden om je zorgen te maken.

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft / Starboard / Ezzy

Bericht door edwingr » wo aug 29, 2018 10:10 am

En hoe zit het nu met die moertjes op die vinschroeven. :) :)
Die horen daar niet.

Broekie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Broekie » wo aug 29, 2018 10:57 am

Moertjes ws daar omdat de bouten te lang zijn. Soort van spacer.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » wo aug 29, 2018 2:32 pm

Ik gooi het draadje op slot.
Een privé conflict los je op met de persoon in kwestie en niet via dit Forum.
Mocht Wier(d)fin nog relevante informatie hebben om toe te voegen kan hij mij of een van de beheerders een PB erover sturen.

Gesloten