Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Schellinkhout toilet en bewoners

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Schellinkhout toilet en bewoners

Bericht door Ilja1974 » wo jun 05, 2019 11:35 am

Hallo,

Binnenkort is er voor de bewoners van Schellinkhout een inloop avond vanwege het plan om een strandje/ strook aan te leggen zodat vanaf dat punt windsurfers en kitesurfers veilig het water in kunnen en het andere deel puur voor de zwemmers en andere recreanten blijft.
Nu komen de laatste tijd ook de ongenoegen van sommige bewoners mij ter oren en met sommige klachten kan ik niet veel maar de andere wel en die zijn ook wel te begrijpen.
Het parkeren op de dijk, mag niet maar we kunnen daar om de diverse redenen niet heel veel aan doen behalve zover mogelijk in de kant staan.
Maar het doen van de behoefte(over het algemeen plassen naar mijn weten) wel!
Sinds jaar en dag kun je daarvoor bij de Midget terecht.
Ik zal eens kijken of dat duidelijker aangegeven kan worden.
En denk niet van ik doe het niet in jullie tuin dus...
Probeer je maar eens voor te stellen hoe jij het zal vinden als jij met regelmaat een groep mensen pal achter je huis hebt die daar recreëren en lopen te urineren....
Wil je niet naar de Midget, hou het dan maar in of doe het maar in je pak op het water en spoel het door...
Zie je iemand aanstalten maken of zie je het gebeuren, spreek deze persoon er ook in al redelijkheid op aan.
Sommige mensen vinden het ook niet echt prettig om tegen de blote... van de een of de ander aan te kijken als ze naar buiten kijken.
Daar kunnen we niet heel veel aan doen maar we kunnen er wel met z’n allen een beetje rekening mee houden tijdens het omkleden.
Het Schellinkhouter strandje is en blijft een drukke topspot/ recreatiegebied en we willen er natuurlijk wel zo prettig houden voor iedereen een daar vallen ook de bewoners onder...
Het is even een kleine moeite om daar wat meer rekening mee te houden.
Alvast bedankt!

Groet,
Ilja Jonker
Team Windsurfingwestfriesland
Laatst gewijzigd door Ilja1974 op do jun 06, 2019 9:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Re: Schellinkhout toilet en bewoners

Bericht door funride » wo jun 05, 2019 2:08 pm

Helemaal mee eens!
Alleen dat parkeren, waar zouden wij dan moeten staan als we niet op de dijk mogen staan?
Parkeerplaats zit je midden in het "kite gebied" en is op goeie dagen nu al helemaal vol.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » wo jun 05, 2019 2:14 pm

Daarom netjes blijven, krijgen we ook geen extra gezeur over het parkeren op de dijk :shh:

stefdesurfer
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: 5.8 4.7 ezzy en 4.0 simmer 90 liter jp en 76 liter seatrend

Bericht door stefdesurfer » wo jun 05, 2019 2:15 pm

Hoi Rinse,

Dat is een goede vraag die wij als vereniging mee gaan nemen. Zelf als bewoner zie ik het probleem niet in en de parkeerplaats is niet echt een optie voor ons op de drukke dagen.

Parkeren op de dorpsweg is na mijn mening voor de bewoners en voor de surfers nog vervelender.

Groet
Stef van Dijk
Team Windsurfingwestfriesland

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » wo jun 05, 2019 3:53 pm

Stef, Je zou eventueel nog kunnen parkeren op de gravelstrook schuin tegenover je huis, staan nu ook wel eens grote Duitse campers.
Maar op drukke dagen zoals twee weken geleden is dit ook niet voldoende, toen stond de hele dijk vanaf de parkeerplek tot windsurf hoek vol.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » za jun 22, 2019 12:06 pm

Van de Facebook van VDB, in de toekomst dus maar op de parkeerplaats gaan staan.

Naast het verkopen van mooie 'buitenkansjes', zetten wij onze vrije tijd altijd graag in voor de sport.

Schellinkhout:

NKV heeft een strand voor kitesurfers gevraagd en gekregen. Volgend jaar is het strand er. Zo krijgen we meer ruimte om het water veilig in en uit te gaan. Op een bewonersbijeenkomst heeft de NKV samen met kersverse NKV-Spotbeheerder Stephan van den Berg de vragen van omwonende beantwoord. De parkeeroverlast op de dijk is de grootste zorg van bewoners. Overigens, alleen als de parkeerplaats vol is, mag je op de dijk parkeren. Anders volgt er een flinke boete.

Stephan van den Berg, nieuwe NKV-Spotbeheerder Schellinkhout:

22 jaar geleden startte Stephan op deze locatie met kitesurfen en had dit als Olympisch Gouden medaillewinnaar windsurfen (1984) snel onder de knie. Hij wil de kitespot Schellinkhout met Gemeente Hoorn aantrekkelijker en veiliger maken.

Heb je vragen over de spot, mail Stephan: schellinkhout@kitesurfvereniging.nl
Foto: Stephan van den Berg

Naast Schellinkhout heeft spot Vooroever Medemblik ook het officiële label 'kitesurf locatie', Recreatieschap Westfriesland heeft de spot ontdaan van diverse objecten om het veiliger te maken voor de kite surfer.

Locatie Gemeente Enkhuizen blijft nog een beetje rommelig met toekomstige infrastructuur en het vakantie park, er heerst een gedoog beleid op het surfstrand aan de west zijde. Helaas zijn de 5 opstap steigers niet heel veilig meer om in en uit het water te stappen, opletten dus.
Er wordt door de instanties nog geen toekomstige toezeggingen gedaan.

Wil je meer informatie over locatie Enkhuizen, collega Meerwijk Bas is NKV spotbeheerder van Gemeente Enkhuizen bas@vandenbergsurf.nl

We houden jullie op de hoogte met diverse ontwikkelingen van de West-Friese kitesurf spots.

Met Nederlandse Kitesurf Vereniging Recreatieschap Westfriesland Gemeente Hoorn Gemeente Medemblik Gemeente Enkhuizen
64641270_3351528361540024_197288794460782592_n.jpg

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » za jun 22, 2019 12:54 pm

O dat is mooi klote. Wat is er dan zo verschrikkelijk voor die bewoners dat we parkeren op de dijk? Wat een flauwekul. Beetje zielige mensen. Er is echt niet zo dat de dijk elke dag vol staat.

Ik blijf dus gewoon parkeren op de dijk. Ze kunnen beter de mensen parkeren die tegen het verkeer inrijden, dat is levensgevaarlijk en lijkt me meer een taak van de politie. Bovendien is het ten goede van de veiligheid dat de windsurfers en kiters gescheiden optuigen.

Hier moeten we echt tegen in het verweer komen. We staan er immers al 20 naar, dat kunnen ze niet zomaar verbieden. Vraag me af of dit is afgesproken met alle belanghebbenden erbij, dus ook windsurfing West-Friesland als vertegenwoordiger van de windsurfers?

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » zo jun 23, 2019 6:53 pm

Ik wil toch wel reageren op het vraagstuk: “Overlast op de dijk”.
Ik surf al 40 ruim jaar en sta dus ook al 40 jaar op de dijk.
Toen de reguliere streekbus in de jaren 80/90 over de dijk reed en de bus tussen de auto’s door moest maneuvreren, snaptiedereen dat het dan lastig is wanneer er aan twee kanten geparkeerd wordt.
Diegene die geparkeerd stonden aan de dorpskant kregen dan ook een bon.
Ook tegen het verkeer in werd bekeurt.
Echter,...deze bus rijdt al een tijd niet meer.
Nu werkt het parkeren op de dijk ook nog eens preventief tegen de snelheidsduivels. Ze worden nu gedwongen om langzaam te rijden. Als men ons voorbij is gaat het gas erop.
Wat ik mij ook af vraag is, wie van de bewoners die aan de dijk wonen, woont er al 40 jaar?
Ik heb in al die voorgaande jaren nog nooit zoveel ergernis gehoord.
Dus ik snap het probleem niet echt.
Toen deze mensen hun huis kochten wisten ze dat er op de dijk geparkeerd werd en wordt.

Hebben wij het over pissen of poepen.
Nu dat kunnen de honden van de bewoners ook weg mee.
Ik zie nooit een bewoner lopen met een plastic zakje om de poeprestanten mee naar huis te nemen.

Maar......ik scheur niet door Schellinkhout, zet de auto zo ver mogelijk aan de kant, zeg iedereen goedendag en krijg elke keer weer een heel prettig gevoel dat wij in zulke mooie omstandigheden onze sport kunnen uitoefenen. Wanneer bewoners aan de dijk dit ons niet gunnen, zou ik zeggen verkoop uw huis en alle frustraties zijn bij diegene over.
Laatst gewijzigd door Kapitein Rob op zo jun 23, 2019 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » zo jun 23, 2019 7:12 pm

Mooi gezegd rob! Ik heb nu begrepen dat het om 3 mensen gaat die zeggen er last van te hebben. Het zou jammer zijn als deze 3 mensen het verpesten voor de rest.

In ieder geval wonen er dus ook normale mensen die het ons wel gunnen.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma jun 24, 2019 3:18 pm

Beetje te simpel om ongeveer in iemands voortuin te gaan staan en zeggen dat-ie moet optiefen (nou ja, verhuizen) als-ie daar niet blij mee is, ook als je al 40 jaar regelmatig in zijn voortuin staat.
Ook boeiend: wat is er met het toilet uit de titel van het topic?

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » ma jun 24, 2019 3:27 pm

Ben je er wel eens geweest? We staan erachter boven op de dijk. Dat is wel heel ver van de tuin af en je moet omhoog door de bomen kijken om het te zien.

Waar het onderwerp op slaat is dat mensen wel eens vanaf de dijk gingen plassen. Dat helpt natuurlijk niet en gebeurt nu ook niet meer. Maar dat kan natuurlijk wel de aanleiding zijn geweest...

Ik vind overvliegende vliegtuigen ook irritant snachts, en bij oostenwind maakt de snelweg lawaai. Maar ja daar ga ik toch ook niet alles om tegen houden (als dat al kon). Het is ook een beetje leven en laten leven. En niet een huis bij een surfstek kopen en daarna zeggen dat de surfers het uitzicht verpesten. Om het maar even om te draaien ;-)

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di jun 25, 2019 12:09 pm

tristan55555 schreef:
ma jun 24, 2019 3:27 pm
Ben je er wel eens geweest? We staan erachter boven op de dijk.
Ik kom er niet elke week ;-)
En de laatste keer dat ik er stond was 'chaos' wel een woord dat mijn gedachten op kwam.
Vwb de 'voortuin': natuurlijk staat niemand in een tuin, mag ik toch hopen 8-) Maar er is echt wel een dingetje met de weg. Dan moet je niet de omwonenden verketteren, maar de gemeente benaderen om een parkeeroplossing.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » di jun 25, 2019 12:49 pm

We verketteren de bewoners niet. Integendeel we koesteren Schellinkhout en daarbij willen wij de bewoners zeker niet tot last zijn.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » di jun 25, 2019 2:13 pm

Huug schreef:
di jun 25, 2019 12:09 pm
tristan55555 schreef:
ma jun 24, 2019 3:27 pm
Ben je er wel eens geweest? We staan erachter boven op de dijk.
Ik kom er niet elke week ;-)
En de laatste keer dat ik er stond was 'chaos' wel een woord dat mijn gedachten op kwam.
Vwb de 'voortuin': natuurlijk staat niemand in een tuin, mag ik toch hopen 8-) Maar er is echt wel een dingetje met de weg. Dan moet je niet de omwonenden verketteren, maar de gemeente benaderen om een parkeeroplossing.

Die oplossing is er wel in de vorm van een parkeerplaats beneden aan de dijk, nadeel hiervan voor windsurfers is dat je vanuit daar altijd dwars door het kite (les) gebied moet in en uitvaren en dat het in die hoek heel ondiep is.
Ook onstaat er nog meer chaos als iedereen in die hoek gaat parkeren, optuigen en wil uitvaren. door parkeren op de dijk is de spreiding veel beter.

Als ze dan toch echt van alle auto's op de dijk af willen is de meest ideale situatie dat er achter de huidige parkeerplaats langs het lage dijkje nog een parkeerplaats komt waardoor je al in het diepere gedeelte kan uitvaren (daar willen de kite instructeurs niet staan)
Ik denk dat ze bij VDB (NKV) hier ook mee bezig zijn omdat ik heb begrepen dat ze willen gaan kijken hoe het in Schellinkhout straks beter toegankelijk moet worden voor foils (kite en windsurf)

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » di jun 25, 2019 2:50 pm

Het jammer dat dit parkeerprobleem niet mee genomen is in het project "dijkverzwaring".
Je had dan kunnen denken aan een zomer- en winterdijk. De parkeerplaats was dan gecreëerd tussen de dijken in.
Ook andere voorzieningen hadden tussen de dijken kunnen staan, denk aan een douche, toilet, omkleed ruimte, strandwacht met reddingsboot, ect.
Nu kan ik alleen maar denken aan een geluidsscherm langs dit stuk dijk.
Want surfers en kiters is een ding, wanneer het echt strandweer wordt, staat het echt vol.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » di jun 25, 2019 3:30 pm

Er zijn mijn geen concrete plannen bekent wat betreft het parkeer gebeuren.
In een van de eerste gesprekken hebben we het er ook al over gehad en toen is bv de wenselijkheid van een weg en een extra parkeerruimte benedendijks besproken maar we waren het er beide over eens dat dat het aangezicht van het Schellinkhouter strandje compleet omzeep helpt.
En het neemt een hoop recreatieruimte in weg...
Het Hoogheemraadschap wil niet dat er parkeerruimte op de dijk komt en dat maakte het ook al onmogelijk om bv een strook van die gatentegels neer te leggen zodat iedereen goed in de kant kan staan...
De bewoners zijn ook bang dat extra parkeerruimte etc meer overlast gaat geven van hangjongeren etc...
Wat dat betreft blijft het een lastig iets mede ook omdat de met de verschillende losse instanties te maken hebt zoals Waterschap, Rijkswaterstaat , Hoogheemraadschap en de gemeente.
Bv het Recreatieschap en wij kunnen wel iets graag willen maar als een van de betreffende schappen het niet ziet zitten of iets dergelijks dan kun je weinig.
Ik heb gister weer een mail richting het recreatieschap gestuurd over de ontstane onrust en het geheel nog eens duidelijk omschreven en we gaan het wel weer zien wat dat uit zal komen.
Groet,
Ilja

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » di jun 25, 2019 7:25 pm

@Ilja1974 ik denk dat je beter met Stephan van den Berg contact op kan nemen, hij is spot coördinator voor alle durf sporten (zoals ze dat noemen)en krijgt met zijn status wellicht meer voor elkaar dan wij met zijn allen.

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, 5-Oceans, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » di jun 25, 2019 7:48 pm

Relaties onderhouden is altijd zinvol. Bij Stephan spelen andere belangen dan die van de windsurfers. Daar is niks mis mee, en kun je natuurlijk soms mee samenwerken als dat helpt. NKV heeft echter geen belang bij parkeren op de dijk, juist niet als dat de relaties met de buurt wat onder druk zet. Lastig vraagstuk dit hoor... Toitoitoi

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » di jun 25, 2019 7:58 pm

Barbatruc schreef:
di jun 25, 2019 7:48 pm
Relaties onderhouden is altijd zinvol. Bij Stephan spelen andere belangen dan die van de windsurfers. Daar is niks mis mee, en kun je natuurlijk soms mee samenwerken als dat helpt. NKV heeft echter geen belang bij parkeren op de dijk, juist niet als dat de relaties met de buurt wat onder druk zet. Lastig vraagstuk dit hoor... Toitoitoi
Maar VDB verkoopt ook nog steeds (wat) windsurfspullen. Dus ze hebben wel degelijk rekening met windsurfers te houden om de verkoop hiervan te blijven stimuleren.

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, 5-Oceans, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » di jun 25, 2019 8:39 pm

Sorry, daar hoor ik al te lang andere geluiden over. Maar mijn excuses ik heb me laten verleiden te reageren in een topic wat ik niet moet doen. Het gaat me gewoon aan het hart als betrokken mede-windsurfer en ik gun jullie van harte een veilig en fijn behoud van deze mooie spot. Ik beloof dat ik m'n best zal doen me niet te laten verleiden nog te reageren zodat jullie onderling prima van gedachten kunnen wisselen en wellicht op goede ideeën komen.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » di jun 25, 2019 9:30 pm

Hij is net als ik spotbeheerder en het NKV heeft er ook een paar.(waaronder hij)
Dat maakt niet zoveel uit en natuurlijk spelen er bij hem ook commerciële belangen mee maar dat is natuurlijk alom bekent.
En nee hij heeft er absoluut geen belang bij om het windsurfen in een verdom hoekje te zetten of iets dergelijks.
Ja,de focus van de shop ligt meer bij het kitesurfen omdat dat nu eenmaal een populairdere sport( groei) is dan het windsurfen en er dus meer handel in zit voor hem.
Laten we dat voor de rest er buiten houden want het voegt niets toe..
Maar wat hier voor het gemak even wordt vergeten in zijn geheel..
Het gaat namelijk niet alleen over het parkeren op de dijk door windsurfers maar over het parkeren op de dijk in het algemeen.
En aangezien kitesurfers en windsurfers een makkelijk aan te wijzen groep zijn, tov de individu met zijn hondje en de andere mensen die ook op de dijk parkeren...
Blijf allemaal een beetje rustig en onthou dat het parkeer gebeuren gewoon iets is wat het gehele recreatiegebied in zijn geheel betreft en niet een groep.
Het heeft de aandacht maar voorlopig blijft het gewoon even emmeren omdat de ideale oplossing waar iedereen blij mee is er niet is.

Plaats reactie