Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Het grote centrale users-stellen-zich-hier-voor topic

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Re: Het grote centrale users-stellen-zich-hier-voor topic

Bericht door surfingshrink » di sep 17, 2013 10:17 pm

hallo,
ik kijk al lang en vaak eens rond op het forum, nu dan toch maar ook ingeschreven.
Vooral om de zoekfunctie goed te kunnen benutten! :D

Ik windsurf sinds mijn 13e jaar, ben nu 42 dus reken maar uit.. :)
Vroeger veel gesurft op: hollands diep tussen de moerdijkbruggen, oostvoornsemeer, Haringvliet, het spaarbekken in Dordrecht, Grevelingenmeer (heel lang geleden, toen had je daar nog niets, ook niet betaald parkeren..).
Later ook meer de kust opgezocht, Brouwersdam zeekant, Neeltje Jans etc.
Niveau is dus: binnenwater geen probleem, zee kan ook, mits niet te gek/hoog met golven of stroming enz.

Met tussenpozen lag het surfen wel eens stil, maar altijd heb ik ergens wel een setje gehouden.
Steeds neem ik me voor het jaar erop meer te gaan varen, maar steeds ook moet ik constateren dat het weer niet lukte. Misschien dit jaar? haha.
Het voornemen is er in ieder geval. Misschien zoek/vind ik nog eens surfmaatjes hier die beetje op hetzelfde niveau zitten.

groet

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » di dec 30, 2014 6:25 pm

Al een tijdje struin ik rond op dit forum en af en toe post ik wat. Het is echt geweldig en enorm wat jullie aan info produceren. Heerlijk om in rond te struinen en zeer leerzaam en informatief. Veel dank daarvoor, ik verveel me niet op de windvrije dagen.

Nu ik mijn eerste echte vragen wil gaan stellen, lijkt het me netjes om me eerst voor te stellen. Ik ben Theo, woon in Rotterdam en ik heb in de jaren '80 veel gesurft, eerst op een Dufour Wing en later op een Tiga Powerjibe die ik nog steeds heb en soms ook gebruik. In die tijd fietste ik zodra er wind stond naar het Oosterduinse Meer (Comomeer in de volksmond) bij Noordwijkerhout. Toen ik uit huis ging, ben ik met surfen gestopt. Maar sinds augustus dit jaar heb ik het surfvirus weer goed te pakken. Je vindt me op Nesselande, het Oostvoornse Meer of de Kabbelaarsbank. Planeren lukt inmiddels (nog niet in de voetbanden) evenals een beachstart en overstag gaan. Gijpen en waterstarten lukt nog niet.
In mijn windsurfloze jaren heb ik veel aan triatlon gedaan. Daar zijn er meer van op dit forum zag ik. Er zijn dan ook overeenkomsten: Hawai/aloha. Ik vrees dat die hobby onder het surfen gaat lijden, althans een hele triatlon zal er niet meer inzitten.

Woody68
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP SuperSport 136, Starboard Carve 121, RRD FSW 106 & 91, Point Rainbow 360

Bericht door Woody68 » di dec 30, 2014 11:08 pm

Ben een herintredende windsurfer die in 1968 het eerste licht zag. Ben in 1980 of 1981 op gestart met een Mystere 380 die ik deelde met mijn vader. Daarna werd het een Point Rainbow 360 terwijl de meeste surfmaatjes een Bic Show hadden. Daarna kocht ik een custom boardje van die gasten die ook de Woodwinds bouwden (in Zwijndrecht dacht ik dat ze zaten). Dit boardje was gemerkt als Banzai naar het zeilemerk dat ze ook verkochten. Dit was een van de eerste epoxy boards die gebouwd werd. In die tijd waren de meeste custom boards van polyester gemaakt. De Point en Banzai heb ik nog steeds.
In 1986 gaan studeren en is het windsurfen in het verdomhoekje terecht gekomen en heb ik eigenlijk niet meer op de planken gestaan.

Pas in de zomer van 2012 aan de Costa Brava ging het, na een middagje kijken op het strand, weer een beetje kriebelen. Dat najaar o.a. via MP een en ander bij elkaar gesprokkeld en pas in het late voorjaar van 2013 (na circa 26 of 27 jaar) voor het eerst weer gaan proberen. Was wel leuk maar viel best wel even tegen. De jaren hebben qua gewicht en conditie zijn tol ge-eist en ook moest ik enorm wennen aan het nieuwe spul. Daarbij is mijn home-spot (die voor de deur ligt) niet erg ideaal en behoorlijk vlagerig. In de zomer toch het spul mee naar Spanje en gelijk de zee op. Wow wat een verademing en wat ging dat makkelijk in een stabiele wind.
Inmiddels voor me zelf ook een JP Supersport 136 en een RRD FSW 91 rijker naast een zwik zeilen en vinnen.
Tevens voor de family (vrouw en 3 kids) een BIC Beach en RRD Easy Joy gekocht. En omdat ik de aanbieding niet kon laten lopen voor mijn dochter ook een JP Young Gun freestyle op de kop getikt.

SurfinDirk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door SurfinDirk » vr sep 02, 2016 2:45 pm

Hallo allemaal,

Ik heb me al een tijdje geleden aangemeld en struin al even het forum rond. Erg leuk om alles wat er gebeurt rondom het windsurfen zo te volgen.
Bij deze een klein voorstel rondje, wanneer ik dan reageer op onderwerpen, weet je waar het vandaan komt! :)

MIjn naam is Willem Jan en ik ben 30 jaar geleden begonnen met windsurfen. Tijdens mijn studietijd ben ik er wel een paar jaar tussenuit geweest, daarna weer met veel plezier opgepakt. Ik surf het meest in de omgeving van het IJmeer, Gooimeer en Veluwemeer. Als de tijd het toelaat ook op de Grevelingen. En als die doekoes het toelaten --> Bonaire! 8)

Hang Loose!

R_A
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door R_A » di nov 15, 2016 11:34 pm

Hallo allemaal, ik ben Ruben, 37jr. Ik kijk al een poosje mee op het forum. Wel net zo netjes als ik me even voorstel... Ik ben herintreder. Ben gestopt als recreatief surfer met redelijk wat ervaring met een slalomboard 20 jr geleden. Ik sta te popelen om weer het water op te gaan. Mijn herintreders_setje is nu eindelijk vaarbaar... pff wat een geld... ben blut... Nu nog mooi weer en gaan en genieten

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 77 en 85 liter. north sails zeilen

Bericht door stylo » wo nov 16, 2016 6:01 pm

Welkom op het forum. En geweldig dat je de mooie sport weer heb opgepakt :) !

Plaats reactie