Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Het grote centrale users-stellen-zich-hier-voor topic

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Dave Jr.
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic / F2 / AHD

Bericht door Dave Jr. » ma okt 09, 2006 8:52 pm

Nou ik ben David Ruh°ƒÂ© , woon in amstelveen en surf op de westeinder bij het surfeiland... Ik probeer nu beachstart en voetbanden etc. te leren en ik wil snel overstag en gijpen.

K heb 2 boards

- fanatic shark 142 '05
- nog een oude wayler:P

3 zeiltjes

- 2 oude wayler zeiltjes
- 1 fanatic zeiltje voor op me fanatic shark

en de gieken en masten hoorden bij me setje

ik kom aan me naam doordat Dave ( chilling surfer) me dave jr. noemde omdak david heet:D...

Dat was ut wel...

ltzzz
hang loose!

HalloRuben
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral explosion 150, Starboard FreeSex 84, gaastra pilot 5.0, neil pryde zone 4.1

Bericht door HalloRuben » di okt 10, 2006 7:54 pm

hallo allemaal,

ik heb Ruben , 15 jaar. ik woon in Nieuwe Tonge(Flakkee)
mijn favo spot is herkingen maar ben ook wel eens te vinden op de grevelingendam. doe het sinds vorig jaar nog een redelijk beginner dus.
probeer zo steeds verder in het surfvirus te komen :D En om alles op het forum een beetje bij te houden probeer ik elke dag wel aanwezig te zijn en kom zeker ook naar een meeting (als ik er kan komen dan :P) dit is mijn kleine collectie spullen die ik zeer graag zou vergroten maarja ik zit met een probleem waar wel meer mensen mee zitten denk ik :-? zoals ook in mijn profiel vermeld:

Mistral explosion 150

Gaastra pilot 5.0
neilpryde zone 4.1

ik ben te herkennen aan een surfkarretje met een rood bakje voor achter de fiets

Groetjes en tot op het water

mark master windsurfer
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: zoek een lechner 380 rond bodem !!!
Contacteer:

Bericht door mark master windsurfer » ma okt 16, 2006 8:21 pm

Ik ben mark kientz 19 jaar en al sinds 1999 aktief in de surf wereld .
Het begin mijn pa had een vido van vroeger die ik ergens vandaan had gevonden na de vido was ik meteen verslaafd .
Ik wil surfen !!!!! Pa mijn buurman had destijds twee oude surfplanken in de tuin een tc spacer en winner nu kreeg ik zomaar voor niks de tc spacer ! gewlidig (dagt ik)
Om dat mijn pa vroeger veel gesurft had ging ik uiteraard het van hem leren , hij besloot naar reeuwijk te gaan ,en niet de zegerplas ivb treug komen.
helaas was mijn eerste surf les kort maar krachtig ! Mijn vader ging even een overstag voor doen waar na hij de hele dag achter op de plas stond en ik zet te wachten .Na een keer of 5 surfen was het devenietief ik wilde echt surfen . Dus werd ik lid van WSV Zegrplas okt 1999 daar was echter niet veel jeugd 2/3 was alles . Met elke wedstrijd traning en that sit .

De winter van 2000 was lang veel te lang had namelijk verder geen hobby en die vido was aardig versleten !
Het was echter een grote verassing toen er een introducie dag kwamin april en er maarliefst 13 deelnemers waren . Vanaf dat moment ging het stukke beter op de club er kwam 1 x in de week een tranig en op zondag lag 9 van de 10 keer de boot ook wel buiten dus lekker surfen maar .
na een supper seisoen kwam de winter weer en nee deze keer geen eenzame winter ik had surf vrienden op woendag avond tehorie lessen vor cwo en op zondag lekker darten kaarten .

2001 Had mijn cwo 1 dus rede genoeg om zelfstandig te surfen en dat hebben mijn ouders geweten elke dan na school de plank op samen met kevin en rene (nog steeds vrienden ) ik had in dat jaar al een echt alpha 320 en een hurie cane 301 fun board !
Dit was een heel leerzaam jaar voor me verlang treug naar die goede ouwe tijd . Helaas gingen we toen ook voor het eerst naar de kroeg poe poe dat was weer eens een andere winter .

2002 Van mijn krante wijk kon ik een ahd freedimond 77 en een arrows thommenhawk 9,1 kopen ik werd niet meer voor bij gevaren ! voor even . toen kwam elco die had echt niet,s te doen omdat ik ook niet zo,n studie bol was heb ik ook dit jaar elke dag gevaren wind of geen wind . Mijn eerste fun board kevin en ik gingen naar de braasem groot meer in de buurt ik met mijn ahd en hij met zijn bic vice 270 met de chop en mijn 77 cm en te groot zeil werd ik al snel de lucht in geschoten en dus werd het tijd voor Mijn EERSTE FUN BOARD - een bic vice 290 gelijk mee op vakanie naar het garda meer torbole supper na een week zwemen kon ik het ook waterstaren en keihard gaan .

2003 Toch maar weer course board gaan varen op de alpha 320 mee doen aan de club wedstrijden met als eind rezultaat club kampieoen jeugd , verder veel uitstapjes gehad met mijn pa die dit jaar ook weer is begonen met windsurfen naar horst en voor het eerst brouwesdam gooimeer en vele spot,s meer .
Dit jaar begin ik ook steeds meer betroken te raken bij de verenigen met het mee werken aan het jeugd bestuur en het opruimen van de verenigen en het bardienst draaien.

2004 Het club wedstrijden varen was weer over ik moest namelijk tussen de oude garde varen en de motievatie was snel weg , de bic vice heeft plaats moeten maken voor een f2 wizzard 272 ? Rene heeft de bic over genomen , en vaart nog steeds . Maar die wizzard was het voor mij niet ik kwam achter de ontdekking dat ik een echte racer was , de wizzard had ik dus met freestyle en freeride zeilen snel weer vepatst.
Er kwam een ahd exocet 285 voor in de plaats en een ahd race dimond 67 met simmer en arrowos race zeilen dit seisoen heb ik erg veel gesurft .
Volgens vele had ik geld nodig omdat de nieuwe spullen weg gingen maar die zien nu ook wel dat ik het puur uit dicpline gedaan heb .
Mijn eerste surf vakanie op de schots man aan het veese meer in een word iets om nooit te vergeten helaas komt die sfeer nooit meer treug , nu ze een relatie hebben .
de vakanie in het kort surfen en drank !
na de vakantie waren allebei mijn planken kapot ongeluk met impereaal ? snik na enig twijfel kon ik aan een f2 air komen toch maar gekocht voor drie weken wand het was weer het oude verhaaltje ik zocht controle maar leverde te veel snelheid in hup ah weg er mee !
Het was eind 2004 en kocht mijn eeste echte fanatic falcon 100 met ns warp 3 10,9. helaas moest ik rond deze tijd aan een vaste baan dus weing surf tijd meer over dacht ik . wel erg veel lol gehad op en rond de wind surf verenigen .

2005 Het jaar van de liefde ? in eerste insanie had ik het zo druk met mij vrindinetje dat ik besloot liefer in het weekeinde bij haar te zijn dan te surfen < echter begon het in mei erg te kriebelen om weer lekker te gaan surfen dus koos ik voor de VRIJ HEID !!! DE woensdag avond is voor mij dan geen surf avond meer . Maar in het weekeinde des te meer naast mij falcon vaar ik dan een on slolom board 120 liter 58 cm breed en 6 kg die heb ik nu nog .
Na al het werken met zware keuken bladen is mijn rug al eng beschdigt en besluit ik te stoppen met formula . er komt weer een course board een mistral one degine met 7,4 tuigage ik vaar het hele jaar district mee kom niet echt hoor tegen de ter aarse club en eindig als 16 over-all .

2006 Fun dat is mijn nieuwe filosofie surfen op mijn 289 slolom geeft me vldoening met een nitro 5 7,0 vaar gewoon als ik zin heb tot ik in julie 2006 weer eens voor de lol een club wedstrijdje mee doe , en je raad het al ik ben weer verkocht wil seisoen 2007 weer lekker mee gaan varen , effe kort samen gevat 2006 is een rommelig jaar voor me veel uit stapjes met vrienden en weing varen op de zegerplas meer aan de kant staan ouwehoeren (het sosiaale leven) tot nu ben ik weer treug op het water 2007 moet mijn jaar gaan worden vaar nu al veel maar volgend jaar gaan de surf remmem pas goed los !!

ik ben nu dus al met al zo,n 7 jaar aktief surfer en ben nog net zo entousjast als in het begin .

veel surf groeten mark

ps : dit is pas een kleine greep van wat voor planken allemaal gepaseert zijn wilde het stuk alleen niet nog langer maken dan het al is .

Ik weet nu wat ik wil hebben het is alleen de kunst om het ook eens heel te houden .

vanaf 2004 zal ik het her en der nog wat aan passen mbt lees baarheid , sory daar voor.

heb nu ook een eigen web site het bekijken waard !

M.Kooy
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic Pure Gecko 265 89Ltr, North Sail Drive 2005 6.4, Gunsail Mega Race 5.2, Broken F2 Max2Air.

Bericht door M.Kooy » ma okt 16, 2006 11:14 pm

Hye,,
Martijn Kooy,
Woon in Emmen,
Ben 17 jaar,
Student in zwolle,
Mijn stekkie is "De Rietplas"
Mijn Surfspullen zijn een Fanatic Pure Gecko 256 89Ltr, Een North Sail Drive 2005 6.4 En een heel mooi zelf gemaakt fietskarretje

(lol)

Eefski
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Surfpak.. O'neill
Contacteer:

Bericht door Eefski » di okt 17, 2006 12:06 pm

Hee mensen.. Ik kijk hier nu ook een maandje of 2 rond..dus zal me ook even voorstellen. :D

Naam: Evelien de Bot.
kleur haar: Bruin.
Kleur ogen: Groen, blauw.
nationaliteit: Nederlandse.
leeftijd: 17 jaar. (1989)
Lichaamslengte: 1.72 M
gewicht: 55 Kilo
Verliefd/ verloofd/ getrouwd: Verliefd
beroep: student aan de Pabo.
Hobbies naast windsurfen: Dansen, Zingen en gek doen.
nickname: Eefski.
Website: http://www.ketelheaven.nl

Een foto om het plaatje af te maken:
Afbeelding

Dat kaartje is tevens mijn motto :)

voor nog meer info klik hier :)

victor de vicking
Deur-surfer
Deur-surfer

filmpje gemaakt

Bericht door victor de vicking » do nov 23, 2006 6:02 pm

ehjj

zo ik zal me eerst ff voorstellen aangezien dit mijn eerste post word :lol:
ik ben dus victor 18 jaartjes alweer woon in barendrecht en surf daar ook.

drie dagen geleden nog even gesurft en dit is het resultaat(hahah lach niet ben beginner)dus als iemand nog tips heeft pleassee :9~
en ohww jah ik vaar een xantos 285 en een 7.6 arrows hawk zeiltje

filmpie:

surf's up! vicking

p.s:ik ben de witte zwembroek 8)

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 77 en 85 liter. north sails zeilen

Bericht door stylo » do jan 11, 2007 4:55 pm

Hoi allemaal,

Ik ben Stefan, ben 22 jaar oud en woon in Puttershoek (klein dorpje onder Rotterdam)
Door de weeks zit ik 2 dagen op school in Barendrecht, en werk ik 3 dagen als hovenier, en in het weekend FEESTUH!
Ik surf sinds mn 10de. Meestal ga ik surfen op het haringvliet bij numansdorp, of de grevelingendam (mijn favoriete spot :D )

Mijn surfspullen die ik in de loop van de tijd bij elkaar heb gesprokkeld,
Jp super x 104
Jp freestyle/wave 77

Arrows zest 4.4
Gaastra charger 5.0
North sails duke 6.2
gaastra matrix 6.5
Neilpryde diablo 7.4

Groeten aan iedereen..

Richard Blom
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Richard Blom » za feb 17, 2007 7:11 pm

ik weet eigenlijk niet of ik mezelf hier al had voorgesteld... :oops: :P

naam: Richard Blom
ben een mannetje...
blond (was lichter :( )
en blauwe ogen (al denk ik niet dat je dat onder het surfen kan zien :P )
en ik ben iets te vrijgezellig, dus ik ben hard bezig om daar vanaf te komen 8)

dit word mn 3de surfseizoen... (iets eerder dan gepland door de weersomstandigheden :razz: )

lengte iets van 1,80 - 1,85
gewicht: 58 kg

opleiding: 1 MBO, koopvaardij offcier alleschepen (beter bekend als Maritiem Officier), gaat over de zeevaart... dus ik mag dalijk met hele grote bootjes varen :wink: . een erg leuke opleiding... :D

werk: nu nog Vakkevullen :r ;( :r ... maar ik hoop binnenkort iets van badmeester.

hobbys:windsurfen :lol: , gitaarspelen, basgitaarspelen, ben ook aan het proberen te skateboarden (lukt allen nog niet zo :z ), en afentoe (1-2 keer perweek) ben ik ook nog bij de hellevoetse reddingsbrigade te vinden.
best een druk leven eigenlijk... als ik het zo bekijk

voor meer info PB je maar....
en anders voeg je me maar toe op msn: richard_cobain@hotmail.com

een paar linkjes...
hellevoetse reddingsbrigade: http://www.reddingsbrigade-hellevoetsluis.nl
mn band...: http://www.myspace.com/theplaylistplay

JJongejan
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door JJongejan » za mar 17, 2007 6:20 pm

Ik kijk al een hele tijd op dit forum dus wordt het tijd om me eens netjes voor te stellen.

Mijn naam is John Jongejan 27 jaar oud en ik woon in Dirksland. Twee jaar geleden ben ik getrouwd met Danielle.
Ik surf denk ik vanaf mijn 14e ofzo.
Mijn favoriete spot is natuurlijk Herkingen maar ik kom ook wel eens op de Grevelingendam.
Vier jaar geleden alle surfspullen verkocht :oops: en daar kreeg ik vorig jaar heel veel spijt van. Dus ik weer een setje bij elkaar gezocht op internet, ik heb weer de zelfde plank als toen gelukkig, een Tiga 268 SLR. Niet kapot te krijgen en lekker snel. Daar heb ik nog een VX-3 bij gekocht en een North Viper 75.
Nu nog een setje voor het vrouwtje bij elkaar zoeken :D

Greetzzzzz John

annemarievanderaa
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Go
Contacteer:

Nieuw lid!

Bericht door annemarievanderaa » wo jun 13, 2007 10:07 am

Hoi hoi!

Ben eindelijk lid geworden van 't forum. Misschien hebben jullie me al eens gezien op een forummeeting, als vriendinnetje van Peter van Dijk.

Ben nog 'n beginner qua surfen, maar er komt een dag dat ik Peter bij zal kunnen houden (okee, enigszins dan, eerst maar 's leren planeren :lol: )

Greetz Anne-Marie

Jan_J_salverda
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Jan_J_salverda » wo jun 13, 2007 10:54 am

Dan zal ik me ook maar even voorstellen, wel zo netjes he.

Naam: Jan Jurjen Salverda
Jan is wat te kort, Jan jurjen is wat te lang, dus ik ben maar gewoon JJ.
Leeftijd: 20
Schoenmaat: 43
Lengte: 196
Gewicht: 80

Surft sinds: 3 jaar
Surft waar: vooral de Houw, Makkum, Harlingen, soms langweerderwielen
Herkenbaar aan: roze uitgeslagen (het is ROOD!) autootje

Heeft recentelijk gewoond in: Franeker, Willemstad (Curacao)

Hobbies: Windsurfen, atletiek (training geven)
Studie: docent natuurkunde
overig:
Ik lees al tijden bijna dagelijks het forum. Het werd dus hoog tijd ook een account aan te maken.

roefje
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: f2 wave 96, gaastra pulse 6.0
Contacteer:

Bericht door roefje » vr jul 13, 2007 5:09 pm

oowjaaa voorstellen... :+ is dat nog nodig... :wink:

nouw daar gaat die dan! Hoooi ik ben Rianne, woon in pijnacker.. surf meestal in zoetermeer op de NoordAA, maar ga t liefste naar Oostvoorne.. ook niet zoow ver weg! ehmm.. Ben bijna 18 jaartjes oud 8) surf nu zown 4 jaar.. Meer weten, kom maar op ;)

WiertOmta
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic - Naish - Maui Magic - North Sails - Arrows

Bericht door WiertOmta » wo sep 05, 2007 8:42 pm

Laat ik me ook maar even voorstellen,

Ik ben Wiert (15 jr) en ik woon vlakbij Alkmaar, meestal surf ik op het geestmerambacht (klein meer in de buurt) en in de vakanties in Makkum en aan de Afsluitdijk. Ik surf nu ongeveer 2 jaar, en ik surf de laatste tijd steeds meer.

derangedvinnie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door derangedvinnie » zo nov 04, 2007 1:30 pm

Ik ben Vincent De Canni°¨re ("1979), oorspronkelijk van Leuven (België dus) en na tal van omzwervingen door Brussel, Leuven, Denemarken en Antwerpen in Gent (-brugge) beland.

Ik ben zo'n 15 jaar geleden begonnen in Fuerte (Corralejo) op mezelf en een 'Klepper van een plank. Echter niet kunnen verder doen in ons Belgenlandje - geen vervoer etc.

Ik ben pas deze zomer (Augustus 2007) er opnieuw ingevlogen na nog eens sinds jaaaaaaaren op mijn 15jr oude Mistral Shredder te hebben gestaan. En the virus got me - en I got car :+

Ben meestal met de auto van de vrouw (grijze VW Caddy) of met een vriend.

Surfsther
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard go, Tiki pro 4.3

Bericht door Surfsther » di nov 13, 2007 4:41 pm

Ik ben Esther, 14 jaar, woon in Zwolle en heb tot nu toe alleen in de vakanties gesurft... maar nu ik m'n eigen set heb (goeie timing, net nu het te koud is om te surfen..) zal ik op de Milligerplas en strand Horst gaan surfen :D
Verder zit ik op hockey, saxofoon en school :)

mistralmaffertje
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard S-type, Fanatic Goya, Gunsails
Contacteer:

Bericht door mistralmaffertje » za dec 15, 2007 3:08 pm

Jeroen (ja, weer één :P ), 14 jaar, 3e klas VWO.
Kijk maar naar mijn profiel voor me surfspulletjes (S-TYPE :9~ :9~ )
Ik surf nu ongeveer 2 jaar waarvan 1 ik er echt constant mee bezig ben.
Ga met nieuwjaar folders rondbrengen om een 6m zeil, mast, mast, pak, shorty, etc, etc te kopen.
Hopelijk duurt het niet te lang voor ik weer het water op mag van moeder natuur ;( .

C ya an tha wata!

HersenSpinsel
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Freestyle 100 ; North Ice 4.7/5.3

Re: Het grote centrale users-stellen-zich-hier-voor topic

Bericht door HersenSpinsel » ma jan 21, 2008 2:55 pm

hoi !

Ik ben Peter, 19 jaar en woon in Wilhelminaoord (zo'n 25 km van giethoorn, richting drenthe). 2 of 3 jaar geleden surfde ik ook al al maar toen ben ik ermee gekapt omdat ik veel lieveren aan brommers sleutelde.. mja nu ik die verkocht heb en een auto heb kan ik tenminste zelf naar de plas rijden en begin ik dus weer met surfen :D

Eerder surfde ik altijd met een deur hele oude troep :P maarja ik had wel plezier, dit keer ga ik wel wat nieuwer materiaal kopen maar ook weer niet de top natuurlijk. Ik surf meestal op de belterwijde, maar kan het tjeukemeer ook wel eens gaan proberen, dus misschien kom ik 1 van jullie daar nog weleens tegen!

Tot ziens :wink:

Teethgrinder
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Stoke, 4.7-5.8-7-8

Bericht door Teethgrinder » za jan 26, 2008 10:40 am

Hallo,

Timmy die gaat ook weer op het water. Spullen zijn weer compleet, alleen nog een pak scoren. Ik woon zo'n 10 minuutjes van de Leijen, dus nu nog wachten op betere temperaturen, volgend jaar misschien wel jaar rond surfen.

Seeya :devil:
Laatst gewijzigd door Teethgrinder op di mei 12, 2015 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

verbraakje
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: fanatic eagle 127 '06 |ns daytona 8.3 '06|NS ICE 5,7 2007|

Bericht door verbraakje » za feb 02, 2008 9:59 pm

nou zal ik me ook maar eens voorstellen

hoi ik ben sjoerd verbraak.. ik ben 20 en ik surf al zoon 11 jaar. hiervan zijn 3 jaar intensief. ik woon in roosendaal (NB).
ik studeer media vormgeving uhm verder nog ga ik het dit jaar op zee proberen.

als er vragen zijn hoor ik het wel

groeten sjoerd

freek1992
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: RRD Twintip 100, HSM Fire 4,5, HSM Bolt 5,0, HSM Bolt 5,6, HSM Bolt 6,2

Bericht door freek1992 » vr apr 04, 2008 1:00 pm

Ik zit toch al een tijdje op het forum maar het is toch tijd dat ik me een keer voor ga stellen..
Ik ben dus Freek1992, oftewel Freek van Triel. Ik ben leerling op het Elzendaalcollege in Boxmeer (4 Havo) en werk bij de MGG in Nieuw Bergen. Ik woon ook in Nieuw Bergen. Samen met mijn pa ben ik meestal op strand horst te vinden en je kunt me meestal herkennen aan een gif groene neilpryde expression :9~
See yah on the water! :D 8)

Erik!
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Wizzard 272 met een Gaastra Matrix 8.0 en een North Sails Tonic 6.5

Bericht door Erik! » vr apr 04, 2008 1:11 pm

Hoi, ik ben Erik, 29 jaar en doe een surfer na.

Tenminste, dat ga ik weer proberen na 10 jaar afwezigheid. Een herintreder dus. Het herintreden gaat plaatsvinden in Kessenich/Thorn. Daarna ook naar de Grevelingen ed.

Therasan
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Therasan » wo mei 14, 2008 12:56 pm

Hey,

Ik ben Niels, 27 jaar en woonachtig in Rotterdam.
Vaak ben ik te vinden aan de Zevenhuizerplas, Haringvliet, Het Oostvoornse meer en Slufter. Na al die jaren kijken en een operatie aan mijn oren kan ik eindelijk het water in zonder direct een ontsteking te krijgen.

Ik heb dus nog nooit op een plank gestaan en ben van plan dit we zo snel mogelijk te doen. Via dit forum hoop ik kennis te vergaren en advies te krijgen zodat ik met "goede" spullen veilig op het water ben (voor anderen en mijzelf)

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic JP Neilpryde Northsails

Bericht door Sven » do mei 15, 2008 3:19 pm

Lekker binnenkomen zo met al ruim 1500 berichten op m'n naam zou je denken. Maargoed: terug van weggeweest dus! Zag zojuist dat mijn laatste bezoek is gedateerd 29 december 2005. Waarom ik afwezig ben geweest? Tja, andere dingen aan m'n hoofd. :oops: Druk met de studie enzo... je kent 't wel. Of ik stond natuurlijk op het water! ;)

Sinds begin dit jaar ben ik een werkend man (met het geluk regelmatig op de Aruba en Bonaire te komen) en nu ik ook wat meer op het water sta dacht ik: laat ik weer eens een kijkje nemen op windsurfing.nl. Ontzettend gaaf om te zien dat er een hoop is veranderd (qua lay-out en mogelijkheden) en dat het forum enorm is gegroeid wat betreft leden. Windsurfing.nl ga zo door! 8)

Maargoed, voor de mensen die mij niet (meer) kennen:
naam: Sven
leeftijd: 22
woonachtig in: Amstelveen
Surfclub: Amsterdam Windsurfing
Spots waar ik vaak kom: Nieuwe meer, Amstelmeer, Schellinkhout, strand Horst
werk: klik hier

Ik hoop dat ik komende tijd weer een leuke bijdrage kan leveren aan dit mooie forum! Gegroet!

tiddo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door tiddo » ma mei 19, 2008 6:21 am

ik zal me ook even goed voorstellen, wellicht een beetje vreemde eend in de bijt want ik woon niet in Nederland, maar in Ecuador.Specifieker,op Santa Cruz, een eiland van de archipel Galapagos.600 mijl van de kust, en om ons heen heeeeel veel water.

Ja hoe dat zo gekomen is is een lang verhaal.in ieder geval, ik ben 36, en surf sinds mn 9e.heb een tijd alleen maar geskateboard, want ik werd knettergek van die dure veranderingen, ieder jaar waren de sets compleet anders.en als je een diehard surfer bent wil je toch dat allerbeste setje stiekum ook al weet je dat jou setje vorig jaar het beste was.

nu leef ik opeens in de droomsituatie van iedere watersportfreak , nl. dat er 25 meter voor mn deur een enorme plas ligt, genaamd de Pacific(GHEHGHEH).Ik ben echt iedere dag in het water, al is het maar om het te voelen, maar meestal aan het werk als duikinstructeur of -gids, en verder surf ik zo ongeveer iedere dag wel een uurtje de golven
als het tij opkomt, dit dus met een Al Merric 6.4 of -lachen- mn DROPS 8.5 GLOBOTOUR, die perfect is voor de wat grotere point break swells zeg maar vanaf 3 meter.grappig genoeg nooit met een zeil gebruikt.al zou ik dat heel graag willen.

maar mn echte passie blijft het windsurfen gek genoeg.

wind is verradelijk hier, een deel v/h jaar tussen de 10-25 knopen, maar meer wordt het nooit.de kick hier is dat je kans hebt een zeeleeuw, hamerhaai,galapagoshaai, pinguin, walvis, orca, mantarog, vliegende vis,pelikaan, albatros enzenz. tegen te komen terwijl je op je plankie staat .ik lul niet.ik bedoel daar staat Galapagos in de eerste plaats bekend om nietwaar?
en al die dieren zijn een beetje nieuwsgierig.dus die komen even een kijkje nemen.dat is soms eng maar er gebeuren heel weinig ongelukken, ja laatst een surfer in zn knie gebeten door een haai maar die gast ging rond etenstijd surfen, das nie pilas(=is spaans=batterijen).rond etenstijd gaat iedereen eten, nietwaar?

ik vaar op een mistral equipe en wil heeeeeeel graag een kona 11.5.die kan ik hopelijk volgend jaar kopen.

iedereen die van reizen houdt is van harte welkom, en als hij/zij een zeil of board meeneemt(welke ik uiteraard met overleg vooraf gewoon betaal)is hij/zij te gast in ons(=ik , mn vrouw en onze baby Eva) grote huis dat niet van ons is maar dat we babysitten(villababysitten a.h.w.)

ik wil nl. uiteindelijk een surfcamp creeeren hier, want er zijn veel teveel buitenboordmotorbased sukkels hier.

o ja ik heb ook een kite en kiteboard, kiters kunnen hier helemaal uit hun dak gaan we hebben een waanzinnig lang strand met een perfecte beachbreak, ik kan wel wat lesjes gebruiken dus krijg ik les, krijg jij logies.

ALOHA to everyone out there, en te gekke site bye the way,

Tiddo

baanving
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic Adagio (1991) [zie verder profiel]

Bericht door baanving » di jul 01, 2008 4:45 pm

Hey allemaal,

Hmm, laat ik de info uit mijn profiel maar copy / pasten, dan heb ik het daar niet voor niets ingetypt :-)

Ik heb het surfen van mijn vader geleerd begin jaren '80 (was toen 7) op een ouderwetse deur. Geen idee wat het merk was, maar dat boeit ook niet. Onder geduldige aanwijzigingen (doe die mast nou naar voren.. NEE, NAAR VOREN!) heb ik daar de basis geleerd. Mijn ouders hadden in die tijd een seizoenplek aan het Veerse Meer (camping De Schotsman), ideaal!

Later (2e helft jaren 80) heeft mijn vader een nieuwe plank gekocht, die nu nog steeds achter mijn schuur ligt. Ik zal voor de historie het type nog wel een keer nazoeken, is in ieder geval een plank met vormen (geen deur dus) en voetbanden.

Ik heb in 1994 mijn eigen plank gekocht, een Bic Adagio 2.70 met paarse print (de versie uit 1991, als ik de foto's hier op het forum goed heb begrepen). Waarom die plank? Hij zag er wel cool uit :-)

Mocht er iemand zijn met verstand van boards, dan hoor ik graag de voor- en nadelen van dit board. Ik ben vooral een windkracht 3-5 surfer (met 6.4 zeil), weinig tot geen ervaring met hardere wind. Voor mijn gevoel gaat het board wel hard bij goede wind, alhoewel ik dan wel een beetje een ongeleid projectiel word... Mocht het uitmaken, ik weeg 70 kilo.

Sinds 1994 heb ik ongeveer 1 keer per jaar gevaren. Kan dus zeggen dat ik al ruim 25 jaar surf, maar om nu te zeggen dat ik al die jaren veel vooruitgang heb geboekt... nee. Afgelopen weekend bij Concert at Sea een plank gehuurd in de ochtend bij de Kabbelaarsbank (oid), was weer helemaal hooked! Wind en zon in je gezicht, snelheid.. zalig!

Wat kan ik wel:
- Varen met trapeze, voeten in voetbanden
- Sturen met voeten
- Waterstarten in water tot heuphoogte. Als het dieper is, moet ik op het board gaan staan en het zeil uit het water trekken.
- Overstag gaan

Komend jaar wil ik weer meer gaan surfen, en eindelijk eens leren gijpen!

Groeten,
Dennis
Laatst gewijzigd door baanving op wo jul 09, 2008 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Mrdude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Naish supercross 112 l, North superfreak 4.0, North Dr.x 4.4, North Dr.X 5.0 enz.

Bericht door Mrdude » vr jul 04, 2008 1:20 pm

Yoho allemaal,

Zal ik me ook even voorstellen en deze topic weer es activeren :P

Marcel Schutte
Woont sinds 2 maandjes in Zwolle, surft af en toe op Horst, de Rietplas (emmen), Milligerplas wil ik binnenkort ook es proberen, Zuidlaardermeer, Heegermeer (Elk jaar op vakantie naar Woudsend (Waldsein voor friezen), om daar een weekje of 2 met wat andere dudes de surfdudes uit te hangen, Op curacao gesurft (helaas woon ik er al een tijdje niet meer).

Ben 23 en ben een gevorderde beginnner ;) Zo kan ik wel met Windkracht 6 varen maar vaar ik nog zonder trapeze, kan nog niet gijpen.. gelukkig nu wel beachstart.. Heb nu eindelijk de mogelijkheid om intensief te gaan surfen (zaterdag milliger plas?:D)

Dit was em,

Laters

KlaasOmta
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 New Move 105 liter/ NS Zeta 4.7/ Fiberspar Quicktip 430/ Bic?? Giek

Bericht door KlaasOmta » zo aug 17, 2008 5:07 pm

naam: Klaas (hetbroertjevan Wiert)
leeftijd: 14
surfspul: kijk maar in mijn profiel of hier links <--
Ik ben net 1 jaar bezig met windsurfen maar ik vind het helemaal de bom! :D :P
Ik kan trapezesurfen en beachstarten, de rest moeten jullie me maar uitleggen.... :P :D :oops:

edit, ohja ik als ik ga surfen surf ik op het amstelmeer of het uitgeestermeer.

Jeffrey Leeflang
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA sail
Surf spul: KA sail - PD boards
Contacteer:

Bericht door Jeffrey Leeflang » zo aug 24, 2008 1:55 pm

Nou, ik zal me dan ook even voorstellen. Ik ben Jeffrey, 42 jaar en begonnen met windsurfen toen de eerste plank eind jaren '70 in Nederland werd geintroduceerd. Begonnen op Ten Cate ( de 36 heette dat ding): dat betekende dus:
Houten mastvoet ( ook wel het het " klosje" genoemd, verderop in het seizoen vaak voorzien van meters duck tape om hem nog enigzins vast in de plank te proppen )
Houten giek...daar zal ik maar verder weinig over zeggen, evenmin over de driekoekige zakdoekjes van 5,1 m² wat als zeil moest doorgaan.
De technische specificaties zal ik jullie onthouden, maar volumes van meer dan 100 liter waren geen uitzonderingen en het gewicht van 30Kg was ook niet echt optimaal. :+

Daarna kwam ik als testrijder voor Ten Cate aan de bak op de TC Rush en was mede verantwoordelijk ervoor om hun cardan kopping ( mastvoet) te slopen...wat ook steeds lukte :D
Prachtig azuurblauw boardje met een swallow tail, voor die tijd met een lengte van 2.99m uitzonderlijk licht, zo'n 11 kg en een van de fijnste planken ooit. Maar verschrikkelijk breekbaar.

Daarna overgestapt op het onbreekbare materiaal, een TC Fury. Beetje zwaar maar zo verrekte stevig en lekker snel. Qua zeilen bleef ik hangen in de NP range...de RAF was toen heeeelemaal te gek.

Na jarenlange slopende horeca jaren nooit meer wat gedaan maar in 2003 toch weer een nieuw board gekocht en deze heb ik tot op heden nog steeds, hoewel deze weer sinds 2005 op zolder ligt. Een Mistral Switch V97, met een HotSails SR2 5.8 full camber speed sail, een Neill Pryde MPR 4,7 en een Gaastra GTX 6.5
Net even gekeken en het stof weggeblazen en voorgenomen om op het Alkmaardermeer, Medemblik of Andijk onveilig te maken.

Leuk forum en misschien is het een idee om herintreders een verzamelplekje te geven ? Beginners zijn dat over het algemeen toch ook weer niet vaak..? :roll:

Dual-J
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Dual-J » vr sep 05, 2008 11:44 am

Dan stel ik me ook nog even voor:

Jarno Jansen, ben 14 jaar, 4e jaar HAVO'er.
Ben sinds een kleine 2 maandjes aan het surfen, en vind het nu al helemaal geweldig!
Ik heb pasgeleden een leuke (wel oude) surfset gekocht, en surf nu op een Ten Cate Runner met een F2 5.7 zeil, en een F2 snelsluitgiek. Mocht ik ooit nog een keer een goede surfer worden, dan heb ik nog een Ten Cate Fury liggen (prachtig plankje, mooi klein [ook oud] ) met een Gaastra WaveFoil 4.1 of een naamloos 6.0 zeil liggen.

Als ik aan het surfen ben, ben ik samen met mijn broer op het zuidlaardermeer te vinden.

Voor vragen/opmerking of iets in die riching, stuur maar een PB'tje

Plaats reactie