Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Het grote centrale users-stellen-zich-hier-voor topic

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Maikelb
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Futura 111, JP Super-X 86, Cannonball 8.0, Saber 6.7, Overdrive 5.5

Re: Het grote centrale users-stellen-zich-hier-voor topic

Bericht door Maikelb » vr jan 08, 2010 9:32 pm

Maikel is de naam en ik woon helaas in de meest water-arme streek van NL, zuidoost brabant: Geldrop. Dat betekent 1 uur en 15 minuten rijden naar Herkingen of strand Grevelingen, dat zijn mijn favoriete spots. Daarnaast is Horst ook een optie, met name als vrouw en kinderen 's zomers een dagje mee gaan.

Ik ben op m'n 13e jaar gaan surfen en heb dat tot zo m'n 23e een paar keer per jaar gedaan. Daarna heb ik me 10 jaar laten afleiden door randzaken en heb 3 jaar geleden het surflicht weer gezien. Een paar euro geinvesteerd in marktplaats: Starboard Hypersonic, North IQ 6.3 6.8 en Gun Booster 8.0 Dit jaar 3 weken op Camping Beachresort Makkum gestaan en héél veel gevaren. Daarna weer geinvesteerd in Tabou Rocket 105 en Severne Overdrive 5.5 via dit forum.

Door de ondieptes op Herkingen ben ik de waterstart verleerd, dus dat wil ik dit jaar weer oppakken, zodat groot (diep) water weer vertrouwd wordt op de 105lt.

Als je uit de regio Eindhoven komt, meld je dan us, misschien kunnen we een keer afspreken op een windrijke dag. Gedeelde vreugd als altijd n°³g leuker!!!

Regien
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Regien » wo jul 07, 2010 10:58 pm

Ook nieuw hier :P
Ik ben Regien, vaar sinds vorig jaar mei (?) en ben sindsdien een steeds ergere addict geworden. Ik vaar altijd op het Zuidlaardermeer omdat ik m'n rijbewijs nog niet gehaald heb. Lekker op de fiets naar het water dus :lol:

Ben begonnen op een grote Bicdeur, daarna naar een iets kleinere gegaan (Bic Adagio - 106 liter) en heb sinds de winter een Starboard Carve (99 liter). Verder heb ik net mijn eerste racezeil gekocht, en heb de tweede al op het oog (beide warps). Jammer genoeg nog niet mee gevaren, aangezien het windstille en vooral snikhete zomerweer van nu. Ik ben ook benieuwd hoe die zeilen me afgaan, want menig surfer wenst me er (lachend) succes mee :lol: :oops:

Martijn K.
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Puls Boards
Surf spul: Pulsboards

Bericht door Martijn K. » do jul 08, 2010 3:36 pm

Al een tijdje hier..

Martijn, nogsteeds 20 jaren jong. Ik ben sinds jongs af aan bekend met het zeilen, en heb in de zomer van 2000 voor het eerst een surfplank aangeraakt. en ben sinds dien zwaar verslaafd. Het is nu bijna niet meer weg te denken uit mijn leven.

Dit was op vakantie in Kroatie, een vriend van me had z'n enorme deur met een zeil er bij, en deze namen we mee met de gedachten 'kunnen we een beetje dobberen', diezelfde zomer nog heb ik 1 weekje surfles gehad bij de organisatie waar ik al jaren zeilde. en toen is het echt begonnen. De basis heb ik daar geleerd.

Mijn aller eerste setje was een Wayler (!) uit het jaar 0. van 3.60 met daarbij 3 gaastra doeken in de maat 3.5 ,5.2 en 6.2. Ik woonde toen ngo in Emmen, en was altijd te bekennen op de Grote Rietplas. Ik fietste altijd richting het meer.

In 2002 kreeg ik mijn allereerste 'echte' setje. Dit bestond uit een Fanatic Pure Gecko 89ltr uit 1995. Het was echt belachelijk moeilijk, en had er ook steeds minder zin in, omdat het maar neit wou lukken. misschien was het ook niet een goede keuze, maar tja, wist ik veel. Maar ik heb na heel veel vallen en opstaan eindelijk de plank kunnen bevaren. Hier voer ik op met een North Sail Drive 6.4 en een 5.2

Hier heb ik jaren op gevaren en bijna altijd met de 6.4. Zo heb ik de basis weten te verhogen naar een prima 'amateurs niveau'

In 2006 is er een oude Fanatic CAM 7.2 bijgekomen en een GUNSAILS 5.5. Ook is heir een F2 Max 2 Air 95ltr gekomen. dit ik helaas het zelfde jaar nog stuk heb gevaren... Weer terug naar mijn Fanatic Pure Gecko.

Sinds ik in de kerstvakantie 2009 naar Fuerte Ventura ben gegaan heb ik een 'overjarige' Fanatic New Wave 95ltr '09 weten te scoren voor een prijs van 580 euro. Deze is in goede staat en was alleen verhuurd. Ik ben in Februari dit jaar verhuist naar Scheveningen en heb toen een setje nieuwe zeilen gehaald. Allen bij Gunsails (Escape 7.0 , Transwave 6.1 en Nexus 5.6). Wennend aan de nieuwe spot, en nieuwe disipline ben ik hier op Scheveningen hard aan het oefenen wanneer ik kan.

Dat is een beetje mijn surfleven in de hoogte punten.. ;P

Verder werk ik momenteel nog bij de Koninklijke Marine, en ga ik eind dit jaar beginnen aan de Politie Academie.

Als er mensen zijn die ook op Scheveningen varen, dan hoor ik het graag.. heb zelf mn rijbewijs nog niet ( verwacht ik 9 Augustus ) dus tot die tijd zal ik alleen op Scheef varen :"D

HZ
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door HZ » vr jul 30, 2010 8:30 am

Goedemorgen,

Het leek me nuttig om mijn eerste post maar te gebruiken om me voor te stellen.
Mijn naam is Henri, 30 jaar en woon in Huizen. Leren surfen toen ik een jaar of 10 was en toen ik het eenmaal doorhad redelijk fanatiek gedaan. Langzaam overgegaan naar het zeilen en het surfen rond mijn 19e helemaal laten vallen. Maar ja...op een gegeven moment toch weer kriebels en 2 jaar terug wat spulletjes van MP gescharreld. Heerlijk, af en toe weer lekker over het water knallen!

Ik ga niet vaak, maar als werk en gezin het toelaten EN er is wind uit West, Noord of hard genoeg uit Oost dan ben ik te vinden bij Muiderberg.
Momenteel vaar ik op een Mistral Classic 103 liter (ik weeg rond de 80kg) en meestal zoek ik een 4Bf uit om te gaan met als zeil een NP Spirit 7.2 of een Arrows Tomahawk 6.6. Kleiner heb ik ook wel maar dat is behoorlijk gedateerd (Airfoil)

Waar ik (ooit) graag naartoe wil is een board erbij met iets meer volume voor lichtweer (bijv. Stoke) en het vervangen van m'n zeil in de 5m2 grootte.
Goal met surfen is fatsoenlijk leren gijpen, het lukt me nu nog maar af en toe.

Dat is het zo'n beetje wel denk, grt. Henri.

to0n
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Falcon 120, 105, 90 (2005) GTX Race 8.0/7.0/6.0 (2009)

Bericht door to0n » za aug 07, 2010 12:08 pm

Aah, een voorstel-topic; mijn forum-doop...

Naam: Antonie
Bouwjaar: 1970

Ik surf sinds (ongeveer) 1978. Zoals (ooit) velen is dat begonnen op een Ten Cate Windsurfer. Eerst met een kindertuig, maar later met origineel driehoekszeil en houten giek. Daarna kwam een Vinta Shokwave (een soort oer-funboard). Na diverse vakantiebanen, kwamen daar eigen boards en zeilen bij: van een naamloze custom tot diverse Tiga's (270, 275, 268, 284). Met NeilPryde Sprint en World Cup Racing zeilen. Als bomen symptomen vertoonden van 4 bft of meer en het water schuimkoppen liet zien, kreeg m'n lijf last van chemische veranderingen, die we tegenwoordig verslaving noemen.

Voornaamste bezigheid: Snelheid!
Voornaamste locatie: Oostvoornse meer.

Na 20 jaar niet meer gesurft te hebben, blijkt het bloed te kruipen waar het niet gaan kan. De 'spullen van vroeger' hebben de tand des tijds niet doorstaan, alleen mijn oude vertrouwde Tiga 268 SLR is er nog (wat een fantastisch board is dat!). Inmiddels vergezeld van Fanatic Falcon 105 en 120 met Gaastra GTX Race zeilen. Tegenwoordig wordt de locatie Horst. Maar Oostvoorne zal ik ook nog wel eens bezoeken.

Wat is dat toch een fantastische sport, windsurfen. Nu nog wat meer wind...

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door M@rcel » za aug 07, 2010 2:14 pm

Marcel, 1975, 80kg

Vaar sinds mijn 15e en heb een aantal surfplanken gehad in de loop der jaren:
- Bic Astro Rock 285 met merkloos 6.0 zeil was mijn eerste combinatie met deelbaar epoxy mast (was toen al heel wat)
was destijd een behoorlijk nieuw soort board waarmee je als beginner behoorlijk makkelijk kon surfen. Ik zie ze nog wel eens varen (kameraad had de Hard Rock board)
- Bic Adagio 270 met Neil Pryde World Cup Slalom 6.0 (zeil nog in mijn bezit) met aluminium mast.
Snel boardje. Board kreeg een soft deck binnen 1 jaar bij de voetbanden en daarom geruild tegen een Tiga 260.
- Tiga 260 ACR met de Neil Pryde World Cup Slalom MKII 5.5 en MKIII 6.5 (board nog in mijn bezit) met Neil Pryde Carbon30 mast en 2 Neil Pryde Freerace gieken.
Board is onverwoestbaar en was erg lekker mee te gijpen.
- F2 Axxis 272 en F2 Xantos II 295 met de WC Slalom zeilen
De Axxis was een lekker varend board met best een hoge eindsnelheid. De Xantos aangeschaft om de vriendin ook kennis te laten maken met het windsurfen.
- Thommen CrossX 97 3.0 en Starboard Go 144 met Simmer Style Crossover 2007 4.5, 5.3, 6.2 (SC-RDM) en CrossTypeII 2007 6.9 (SC-10)
Na 5 jaar niet gesurft te hebben ivm aanschaf eigen huis en verbouwing wegens vakantie vlakbij het ijsselmeer weer zin gekregen in windsurfen en nieuw materiaal aangeschaft.
- Thommen CrossX 97 3.1 en Thommen eXperience 165, AL360 Carbon Wave giek
De 3.0 versie omgeruild voor de 3.1 (iets meer carbon) en de Starboard ingeruild voor de Thommen eXperience. Daarbij ook een carbon giek gekocht waarbij het effect van hogere stijfheid mij verrast heeft.

De laaste paar 3 jaren pas surfend op het ijsselmeer, daarvoor met name op binnen meren zoals zuidlaardermeer, schildmeer en lauwersmeer gesurft. Helaas kan ik alleen in de weekenden en vakantie surfen en is het aantal dagen om te kunnen surfen beperkt.

Videootje van mijzelf op Workum, It Soal. (Het is geen HD zoals vermeldt, maar opgenomen in breedbeeld en youtube maakt daar HD van). Door de video heb ik mijn manier van gijpen gewijzigd: mijn voetenwerk heb ik aangepast en de bocht maak ik nu iets ruimer, zodat ik beter doorplaneer. Mijn tip is dan ook probeer jezelf eens op de video te zetten, zodat je zelf kunt zien hoe je manier van gijpen en je vaarhouding is.

[/youtube]

airborn
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: een wetsuit :D

Bericht door airborn » wo aug 11, 2010 12:55 pm

Nouja, eindelijk voorstel topic gevonden!

Froukje, 1986, en een dame vraag je niet om dr gewicht :wink:

Ben in juli begonnen met surfen, nu 6 keer gedaan. Vind het ONWIJS gaaf om te doen!
helaas woon ik een beetje ongelukkig: woonachtig in zeist (studeer in utrecht) en heb geen auto tot mn beschikking... Nouja, vind daar vast wel een oplossing voor, want ik wil ZEKER doorgaan met surfen!!!
Als ik zo doorga eerdaags maar eens opzoek naar stalling voor surfgear, en dan mn eerste echte setje aanschaffen!

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft / Starboard / Ezzy

Bericht door edwingr » ma aug 16, 2010 1:28 pm

Even voorstellen...

Edwin, 31-12-1968

Ik ben begonnen met surfen toen ik een jaar of 9 was. Na een dag les op het grindgat in Ohe en Laak, erg verslaafd geraakt en toch zeker tot half jaren 90 vrij fanatiek mee doende geweest. Daarna wat afgezwakt en in de periode van kleine kinderen en luiers enzo, me alleen nog beperkt tot een paar vakanties in Le Barcares nabij Leucate (en dus varen op La Franqui).

Een Jaartje of 3 geleden ben ik door een vriend en vroegere surfmaatje langzaamaan weer overgehaald om ook in Nederland weer te gaan varen. Maar vanwege de reistijd en werkdrukte was dat toch niet altijd even makkelijk. Totdat we in december vorig jaar naar Zeeland verhuisden, en het surfwater dus om de hoek ligt. Sindsdien weer helemaal de smaak te pakken en regelmatig op het water terug te vinden, al houdt het qua wind dit jaar nog niet heel erg over. Laten we hopen dat de nazomer alles weer goedmaakt.

GestoordePestKip
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3S 97. NP Combat 5.3, NS Duke 5.9

Bericht door GestoordePestKip » za aug 21, 2010 1:22 pm

Haai ..

Na een tijdje stiekem op het forum te hebben meegekeken, werd het tijd om me hier maar eens aan te melden.

Ik ben Bas, 26-09-1978
Ik ben begonnen met surfen toen ik 11 was, fanatiek doorgesurft tot me 25, en toen gestopt ermee ivb met andere hobbies.
Vorig jaar begon het toch weer te kriebelen, en heb ik besloten om maar weer te gaan surfen.
Nu ben ik sinds een maand met veel plezier op het water te vinden, in/op de grevelingen, met mijn tabou 3s.

WilliamS
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: North Warp & RAM, F2 SX S & L, Vector Fins Canefire 32 & 40

Bericht door WilliamS » di okt 05, 2010 11:02 am

Ook maar even voorstellen:

William .
ik ben 17 jaar, en surf vanaf mijn 11de
Ik ben ooit begonnen met surfen omdat we op vakantie gingen naar Lac de Serre pon°§on.
We gingen daarheen omdat vrienden van me ouders het daar een mooie omgeving vonden. En je kon er windsurfen.
En mijn vader deed vroeger erg veel. Dus hij dacht , dan begin ik weer met windsurfen in de vakantie.
Dus hij had voor mij een ouwe deur onder stof vandaan gehaald. (wayler :+ ) En een 2.3m² zeiltje.
Een jaar later, weer op de zelfde camping, voer ik met een F2 Lighting en een 4.7. Een hele vooruitgang vond ik: Voor het eerst 'planeren' :). Het jaar daarna voer ik nogsteeds op de F2. Maar nu had ik een 6.5M² zeil. En een trapeze gevonden. Toen begon het pas leuk te worden.
Toen we terug van vakantie waren had ik een fietskar gekocht. En een zinkertje van me vader meegenomen naar strand horst. Daar heb ik 2 maanden op gesurf. En daar vaar ik tot nu toe nogsteeds. 27km heen fietsen, en ook weer terug:)
Ik surf nu met een Drops 9'6'' 122 liter, en een F2 SX S 90 liter. Zeilen: 7.2 Arrows Trixx, North Sails Prisma 6.0, V8 neilpryde 8.0, en een North sails Style 5.0
En dat was mijn verhaal :+
Laatst gewijzigd door WilliamS op vr jan 10, 2014 4:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

WSlagmann
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Go 133, Neilpryde Excess 5.9, Neilpryde Diablo 7.4

Bericht door WSlagmann » zo okt 17, 2010 2:57 pm

ik zal me ook even voorstellen

Naam: Wilhelm Slagmann
Geboren op 17 december 1988
Lengte: 188 cm
Gewicht: 75 kg
Werk: Beenen bv
Status: vrijgezel
Surfspul: Starboard go 133, F2 style L 8,7, Neilpryde Diablo 7.4, Neilpryde Excess 5.9, Neilpryde Zone 5.2
Haarkleur: Zwart
Hobby's: Windsurfen, Racefietsen, Wakeboarden, etc.
Surft sinds: de zomer van 2009. ben toen met mijn starboard go 133 en excess 5.9 gestart:P

gr Wilhelm

bpsurfer
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: tabou freestyle 110 || point-7 'swell 5.3''sado 5.8''' hotsailmaui so 4.7

Bericht door bpsurfer » vr jan 07, 2011 6:46 pm

hallo,

Ik ben Brenno nu 14 jaar oud,
ik surf al sinds me 7e in italie nu sinds vorig jaar ook in nederland,
ik ga beginnen met freestyle, heb daarvoor een freestyle wave board gekocht van jp ( 84 liter) en een point-7 swell (5.3)

Groetjes Brenno

bartvanes
Freeride pro
Freeride pro
Zeilnummer: NED-135
Surf spul: Wave spul Flikka & Avanti

Bericht door bartvanes » ma jan 24, 2011 5:18 pm

Ik heb t voorstelonderwerp ook gevonden, dus ik zal me ook nog maar eens voorstellen!

Ik ben Bart, 20 jaar en een student civiele techniek aan de HZ te vlissingen. Ik ben vorig jaar (mei) begonnen met surfen. Daarvoor zeilde ik altijd in de splash (jeugdboot eenmans) en later nog even 49er, maar dit was fysiek voor mij niet te doen. Wel ben ik in de zomer nogsteeds zeilinstructeur. Nadat mijn zusje in mei een fanatic viper met een 4.2 en 5.3 zeiltje had gekregen heb ik het ook maar eens een keer geprobeerd. Eerste keer was niet echt een succes op het meertje waar ik aan woon, duurde erg lang om terug te komen, maar ik heb t overleeft. :) Hierna heb ik het nog een keer gevaren op het meertje. Toen het na een keer of 5 a 6 goed ging (ik kon toen al trapeze varen :D) ben ik een paar keer naar het veerse meer (bij de zeilschool waar ik werk) geweest om daar te surfen. Dit ging heel erg goed gelijk. In juni heb ik er toen nog een Gaastra GTX 7.0 bij gekocht, die ook mee gegaan is op vakantie naar Savines. Hier heb ik een paar keer echt lekker kunnen surfen met veel wind. Nu is de collectie surfspullen laatst nog uitgebreid met een custom slalom board (250x72, 120L), waarmee ik zo snel mogelijk mee hoop te kunnen varen :)

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » do jul 14, 2011 3:44 pm

Hallo
Ik had me hier laatst bij het beginners/herintrders gedeelte voorgesteld en zal dat hier ook maar eventjes doen.
Ik ben Ilja en woon in Hoorn.
Je kun mij wat dat betreft wel onder de groep herintreders gaan scharen.
Toen ik een jaartje of 14/15 was heb ik een tijdje veel gesurft in de omgeving Venhuizen/Bovenkarspel(Hondehemeltje).
Ik had toen een eigen surfplank van het type slagschip.
Het was een Klepper S4(bolbodem)met een 5.2 of 5.4 zeil waar ik het op heb geleerd.
Voor mij was het zeil toen wat aan de grote kant maar ik zette altijd mijn rechter voet tegen te mastvoet zodat ik er niet af werd getrokken.
Als je dan eenmaal op gang was dan was er toch nog redelijk snelheid in te krijgen.
Maar je het zal niet de eerste zijn dat dit hier wordt beschreven....
Toen ik tegen de 16 liep kwamen de brommertjes,meisje(s)en de kroeg en de kermissen ook om de hoek kijken en lag de plank alleen nog maar stof te verzamelen...
Deze is uiteindelijk op de rommelmarkt van Pinkster 3 (kermis Venhuizen) beland....
Ondertussen is het virus toch weer wat gaan kriebelen(mag wel eens na ruim 20jr)
En heb ik samen met mijn vriendin een opstap dag bezocht die door Van der Berg was georganiseerd bij Schellinkhout.
Zij heeft daar toen voor het eerst op de plank gestaan en vond dat ook naar meer smaken,dus gaan we in de eerste instantie op zoek naar een nieuwe plank waar zij het op kan leren en ik draad weer op kan pakken.
Ondertussen hebben we een Starboard Go 171 aangeschaft.
Eerst met een 4,5m zeil en ondertussen is daar een 6m zeil en een knappe 3,5 (kinder)tuigage bijgekomen
Mijn vriendin is 1,52m(50kg) en kwam niet uit de voeten met dat 4,5m zeil terwijl ik graag een wat groter zeil er bij wilde hebben.
Afgelopen zaterdag heeft zij zich daar mee uit kunnen leven en als ze het lekker op blijft pakken dan komt die 4,5 wel weer aan de beurt.
Vandaag heb ik ook nog een trapeze aangeschaft en voor de toekomst staan nog paar zeilen op het verlanglijste en kleiner board.
Een gevulde rekening is ook wel handig want hoe goed je op je geld let we lopen er nu eventjes wat op leeg.
Ach het is wel weer leuk ik we gaan snel weer even aan de bak!
Groetjes Ilja

Mr.Jr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Niks

Bericht door Mr.Jr » di jan 10, 2012 4:11 pm

Ik zie dit topic ook nu pas :lol:
Zal mij ook even voorstellen:
Ik ben Bas, 17 jaar en mijn homespot is Zeewolde strand/Strand Horst.
Ben begonnen met windsurfen toen ik 15 was. Met een f2 xantos 144 en een 5.5 north infinity. Was maar 59cm breed maar met veel oefening kon ik er langzaam op planeren!

Het ging allemaal erg snel en toen een f2 stoke 115 gekocht en een 7.0 north katana erbij, deze later vervangen voor een nieuwe swift 7.5!
Na een jaar gesuft te hebben een isonic 105 gekocht met een tr-3 6.6 erbij voor als het wat harder waaide. de 7.5 had ik ook nog! Langzaam begonnen de gijpjes etc te komen. Het gps surfen sloeg toen ook toe :lol:. Vond het helemaal geweldig om er 50km/h op te zien staan!

In 2011 weer wat investeringen gedaan namelijk een isonic 101 2009 ipv de 105. Een maui sails tr-6 7.0. voor de rest alle zeilen verkocht. Wel mijn 100% srs mast gehouden. Ook maar een gt-31 aangeschaft. Tegen de zomer beviel het erg goed. Toen ineens zag ik het licht en vaarde ik 61km/h! pff vond het maar eng haha. Zodoende steeds meer verslaafd aan het gps surfen. ook ging ik snelle gijpen maken. Rond de 39! In de zomervakantie ook een isonic 87 en 6.2 gun mega xs erbij gekocht. Dit was wel wennen zo'n zinkertje! maar ging me redelijk af. Tot dat dé dag 6 september aanbrak. er stond een 20kn met vlagen tegen de 35. Dit was natuurlijk veel te veel voor de 6.2 en 87 met mijn 72kg. Maar natuurlijk gewoon gegaan! In een keiharde vlaag maar vastgehouden.. Tot schrik 69.2km/h!!!! woooow. Stond helemaal te juichen in het water haha.
Eind 2011 nog een 7.7 point-7 ac2 erbij gekocht en de isonic 101 voor een 110manta geruild.

Nu 2012 begonnen is en ik alweer 2 sessie's erop heb zitten kijk ik graag vooruit!
Wil ook het een en ander bereiken uiteraard dit jaar.
- 2sec van 70km/h+
-150km op 1 dag surfen
- alpha boven de 40
-5x10sec van 65+
- Uur gemiddelde boven de 40
En natuurlijk heeel veel plezier beleven!
Ook is wat wedstrijden meevaren(geen idee hoe dat werkt. Misschien dat iemand is een pb wilt sturen hoe dat werkt). Maar eerst eens 18 worden van de zomer. Kan ik tenminste ergens heen!

Hangloose 8)
Bas
http://surf-sessions.org/user/bas

molentje
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door molentje » wo apr 18, 2012 10:04 pm

Hallo windsurf-forummers

Mijn naam is molentje aka Jadveder.

Zoals bekend surf ik al een paar jaar en dit jaar voor het eerst met een nieuw merk op de nederlandse markt. Het is een nieuw Nederlands merk: mXr. Mijn zeilen zijn van Loft en mijn discipline is speed.

Ik vaar op Strand Horst en kom graag op verschillende forummeetings en FSM's.

Zo dat was het wel.

Tot aan het water.

Madje
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Twister 100L 2013, Gaastra Pure 2013 4.4, 4.8, 5.4
Contacteer:

Bericht door Madje » di apr 24, 2012 11:52 am

Hallo allemaal,

Ik zal mij ook eens voorstellen.

Ik ben Rik en surf al 14 jaar. Toen ik klein was vooral aan het freeriden en een beginnetje gemaakt met freestylen. Daarna veel op een zeilschool surfles gegeven en het surfen daar op een hoger plan getrokken. Nu varen ze weer met nieuw materiaal in plaats van oud en tweede hands. Sinds 2 jaar ben ik weer fanatiek aan het surfen en voornamelijk zelf aan het trainen. Afgelopen weekend mijn eerste airjibe gestaan. Hèhè. Dus komend seizoen ook een spock? Of flaka?

Tot zover.

Groetje Rik.

Jan de Surfman
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Jan de Surfman » do jun 28, 2012 1:55 pm

Hallo allemaal, ik ben sinds kort ook hier op het forum te vinden en ik wilde me toch even voorstellen.

Mijn naam is Jan, ik ben nu 19 jaar en ik studeer in Eindhoven.

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden samen met mijn broertje leren surfen in Frankrijk bij de surfschool bij Lac de Saint Croix. Toen we thuis kwamen was het duidelijk dat we het jaar erna terug zouden komen met eigen spullen. Sindsdien gaan we daar altijd 3-4 weken op vakantie en hebben we ook onze vader aangestoken met het goedaardige virus. In Nederland is de vaste spot de Oolderplas in Roermond. Veel verder ben ik om voor mezelf onduidelijke redenen nog niet gekomen, maar daar komt hopelijk verandering in :P

Toevallig een paar weken geleden mijn Fanatic Viper 80 ingeruild voor een Starboard Go 133. Jarenlang plezier van mijn boardje gehad, vooral omdat het niet altijd waait op Lac de Saint Croix en dan is het ook wel handig als je gewoon met een paar man op je plank kan surfen of wat aankloten. Maar het was toch wel tijd voor iets snellers waar ik toch nog lekker mee kon spelen. Verder deel ik met mijn broertje en vader een 6.8 Severne Focus, 6.0 Gaastra Pilot en een 5.2 1A Freewave.

Deze vakantie hoop ik de doorgeplaneerde gijp en de waterstart een beetje onder de knie te krijgen.

Tot op het water :) Jan

Zodiax
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Zodiax » di aug 07, 2012 10:29 pm

Hallo allen.

Ik ben Frank, 31 jaar uit Eerbeek nabij apeldoorn en herintreder.
En wat wou ik graag dat er vroeger websites als deze waren.

Ben begonnen als 13/14 jarige op een giga deur met een doekzeil en een oud bibliotheek boekje over windsurfen, eigenlijk dus surfen geleerd zonder planeren.
Daarna van iemand een ander setje overgenomen, helaas bleek later dat de plank op zich wel goed was maar al oud (een ten cate... :( ) En het zeil was maar iets van 4.6, maar wist ik veel het zag er allemaal leuk uit.

Maar ja, woonde ver weg van goed surfwater en kon alleen gaan als mijn ouders ook gingen (met de auto) Dus dan gaat de lol er wel snel vanaf als je nog geen 18 bent.
Leerde ook nietecht veel als je maar 1x in de 2 weken kan surfen.
1x gijpen gelukt, maar verder nog weinig behalve sturen en rechtdoor gaan.
Sindsdien niet meer gesurft.

Ik weet niet meer precies hoe, maar ik belande op een windsurf filmpje op youtube, en vervolgens uren naar filmpjes zitten kijken en ik kreeg zelfs het gevoel van de plank en zeil weer terug hoe alles reageert en zo, dat hele gevoel kwam weer op.

Ben van plan om langs Strand Horst te gaan en wat spullen te huren en dan mogelijk een nieuwe set te kopen, heb nu wel even genoeg van ouwe troep :)

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » zo sep 09, 2012 8:57 pm

Patrick 1971 91kg.

Begonnen in 1978, geleerd van mijn vader die het in 1977 van Derk Thijs leerde. Iedere week gevaren tot ik in 91 naar Rotterdam verhuisde. Vaste stek was de Schotsman, jaren lid geweest van ZW7.
Boards die we gehad hebben, ik ga er wat vergeten denk ik.
Windglider, mistral allround, mistral competition, klepper s4, iets met rondo, kanga, kiwi, f2 lightning, mistral kailua, zelfbouw zinkertje, one design, fanatic viper, wayler (type weet ik niet meer, ding woog iets van 23 kg weet ik nog wel). Hifly, ik dacht 330, zat een 6,7 zeil bij met 2 latten tot aan de mast bovenin, board was snel zacht. Ten cate klein board, was ook na een half jaar zacht bij achterste voetband. Mistral malibu.
Edit: ,mistral diamond head, zelfbouw speedneedle, breed van voor maar smal vanachter met een rijtje van 4 voetbanden. Mistral shredder, ten cate hunter.

Surf nu alleen op vakantie als het zo uitkomt, mis het wel en wil het ook wel weer gaan oppakken maar heb niet al teveel tijd helaas.
Achteraf wel leuk om alles een beetje te hebben zien ontwikkelen, Derk Thijs voer het snelst bij de pall mall export speedwedstrijd op het veerse meer, ik meen 32 km/uur, de start was vanaf een bootje als ik me niet vergis.
De zeilen en boards die steeds aangepast werden, de lightning als eerste met een zwaard dat helemaal ingeklapt kon worden, de malibu met een aparte vorm aan de onderzijde, a-symmetrische boards.. latjes tot aan de mast, helemaal doorgelat, cambers. Trapeze mocht ik in 81 ofzo mee starten, voetbanden, verstelbare mastvoeten die vast zaten :). Tandem varen met mijn vader niet te vergeten!
Al met al leuke dingen.
Natuurlijk ook mastvoet op het skateboard gezet en daarmee aan de gang.

Loop nu wat kennis van materiaal betreft hopeloos achter, de moves die gemaakt worden kan ik van genieten maar ik ga er niet zelf aan beginnen, ik vaar gewoon lekker heen en weer en spring wat.. gijpje en weer verder.

Martijn K.
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Puls Boards
Surf spul: Pulsboards

Bericht door Martijn K. » zo sep 09, 2012 10:52 pm

haha, zit hier echt al te lang, maar heb mij nooit echt voorgesteld!..

Martijn, geboren in Augustus 1989, momenteel 86Kg.

Hoe ik aan het surf virus ben gekomen.
ongeveer 8 jaar geleden ging ik met mn ouders en een goede vriend van me op vakantie, en hij had nog wel een oude deur liggen met een zeiltje. En deze hebben we toen mee genomen onder het motto, we proberen het wel, en we zien wel of het wat word. Beetje aan kloten, nog nooit op een plank gestaan, maar na veel vallen en opstaan in combinatie met het lekkere vakantie weer lukte het een beetje.
Daarna heb ik 1 weekje les gehad bij de zeilschool 'Vinea' (waar ik overigens zelf zwaardboot instructeur ben deze tijd). En toen is het eigenlijk een beetje begonnen. Mijn eerste set bestond uit een oude wayler met 2 doek zeilen die ik gekregen had van mijn oom toen hij hoorde dat ik het wel een beetje leuk vond. Dus ik in Emmen, waar ik toen dr tijd woonde, op de rietplas lekker veel stuntelen en gewoon proberen.
Op een dag wou ik meer, en heb ik een 'beter' setje gekocht, met wat nieuwere zeilen en een redelijk up-to-date plank. Dit was een Fanatic Pure Gecko 89ltr uit 1995(?). Samen met een North Sails Drive 6.4 en een Gunsails Mega XS 5.2.
Meeeeeeeen,,, waar was ik aan begonnen. ik kon niet meer op die plank staan, en het ging alleen maar slecht. heb toen overwogen om er mee te stoppen. maar ben heel erg blij dat ik dat niet gedaan heb. Uiteindelijk lukte het allemaal wat beter en zo is het virus blijven hangen.

Hedendaags vaar ik sinds ruim een jaar op zee, (Scheveningen) en dit is voor mij toch echt de ultieme manier van het surfen. Ondertussen heb ik behoorlijk wat meuk bij elkaar, waaronder 3 planken, 8 zeilen, 4 masten, en 2 gieken.. En mn homespot is Scheveningen, met zo nu en dan een uitstapje naar de Maasvlakte!

En ik ben nog lang niet af met deze hobby!.

Verder woon ik samen met mijn vriendin in de haven van Scheveningen.
En verder heb ik ook vrij weinig te melden;)

;)

Fulviafreak
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Fulviafreak » ma sep 10, 2012 10:10 am

Laat ik me dan ook nog even voorstellen;

Hugo, 1988. Van 2003 t/m 2006 ben ik met mijn ouders op vakantie geweest naar Lac de Sainte-Croix (frankrijk) en heb daar leren surfen. Gewoon van mensen op het strand daar. Het eerste jaar hadden we zelf een oude plank met een driehoek-zeil bij ons, het jaar daarna iets moderner en sneller spul (330 plank, doorgelat monofilm zeiltje). In Nederland kwam er te weinig van surfen en al snel verslapte mijn aandacht.
Afgelopen juni begon het weer heel erg te kriebelen toen vrienden van mij vertelden dat ze veel aan het surfen waren. Ik heb toen heel snel tweedehands een compleet setje gekocht; Fanantic eagle 113, Gaastra Swift 7.5, Gaastra Matrix 6.0, Gaastra 75% Mast, Prolimit Hybrid giek etc. In nederland heb ik 2 keer gesurfd, daarna direct op vakantie gegaan naar Lago di Santa Croce (Italie). Daar de techniek weer een beetje opgepoetst. Nu ben ik met zekere regelmaat te vinden bij strand horst, te herkennen aan de auto: een rode Lancia Fulvia (zie cover foto: https://www.facebook.com/hugo.meir )

gizmo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door gizmo » ma sep 17, 2012 9:40 am

Hallo,

ik lees al een tijdje mee, maar zal mij ook eens voorstellen. Mede omdat ik wat advies wil ivm met een board dat ik wil kopen,maar daar zal ik een apart topic voor openen.

Ik ben Roel (31 jaar jong) en ben zo'n 19 jaar geleden voor het eerst in aanraking gekomen met surfen. Mijn pa had een surf plank gekocht en ik wilde het natuurlijk ook graag proberen. Wij zijn begonnen op de groene heuvels met een wayler van 3.75 meter geloof ik. We hadden alleen een groot zeil en dat was vrij zwaar (ik was toen +/- 12 jaar) en gelukkig bood een lokale surfer ons voor een prikkie een compleet klein tuig aan, waarmee het al veel beter ging.

In de jaren daarna vooral op de groene heuvels en op vakantie in Frankrijk gesurfd, maar niet al te vaak.
Later ben in overgegaan op een Bic electric rock 102 liter en nu vaar ik een F2 axxis 278 103 liter. Sinds ik zelf een auto heb (8 jaar nu ongeveer), ben ik er wat vaker zelf op uit gegaan. Ik heb 3 jaar in Delft gewoond en toen kwam ik wat vaker op brouwersdam. Nu woon ik in Wijchen en omdat het grote water wat verder weg is (en ik dat toch fijner vind dan de over het algemeen vlagerige kleinere plassen) blijft het vaak toch bij een keer of 10-15 per jaar dat ik op het water ben (er zijn ook jaren dat ik dat niet red). Ik ben dus een recreatie surfer die er van houd zo nu en dan heerlijk op en neer te varen en zal dat gezien mijn huidige gezins situatie voorlopig ook wel blijven. Mijn 1e zoontje word volgende week 1 en mijn vriendin is zwanger van onze tweede.

Ik vaar momenteel voornamelijk op Strand Horst en af en toe op Brouwersdam.

Op dit forum gaat er een wereld voor mij open wat betreft type boards, zeilen, vinnen en verschillende disciplines.

Groeten,

Roel

Middelemiel
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Middelemiel » vr okt 19, 2012 1:53 pm

Heel misschien kennen sommigen mij nog, was hier een aantal jaar geleden ook redelijk actief. Helaas tijdens de studie is de aandacht voor dit forum wat verzwakt, ondanks dat ik nog wel veel heb gesurft.

Ik ben Emiel, 24 jaar, 63kg, 1.82, en woon in Groningen. Ik vaar vrijwel altijd op het Zuidlaardermeer (tijdens mn studie op Terschelling surfte ik daar natuurlijk) met mijn starboard carve 101l wood uit 2005. Twee zeilen, een 6.6 en een 5.0, freeride en wave. Als ik weer geld heb ik wil ik toe naar een wat groter setje, om ook met lichtweer leuk met een 8.0 of 8.5 te kunnen knallen.

Kan nu aardig relaxed heen en weer varen in voetbanden en trapeze, en zo nu en dan gaat er ook al eens een gijpje goed (blijft tricky though), en heb sinds kort ook een waterdichte hoes voor mn iPhone, dus ben een soort van aan het "speedsurfen" met als PR 42.8km/h :9 :razz:

Verder nog vragen, dan hoor ik het graag, I'm back!

Willemsurf
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: neilpryde, mistral, prolimit, naish

Bericht door Willemsurf » di okt 30, 2012 5:25 pm

jojo, ik lees ook al een tijdje mee. dit topic is me eigenlijk nooit echt opgevallen... maarja toch ff leuk om wat over mezelf te delen.

nou hoi ik ben willem ben 15 jaar ik zit nu in mn 4 jaar HAVO. hou uiteraard ontzettend veel van windsurfen.
ben op mn 12e begonnen op surfkamp in vinkeveen. sindsdien elke zomer naar surfkamp geweest. heb vorig jaar mn CWO3 gehaald toen heb ik daarna een setje gekocht (mistral shredder, Neilpryde supernova 6.0, nielpryde alpha 4,5) sindsdien al flink at afgesurft. en als het niet waait doe ik aan hockey, motorcross (bij vriend) snowbaorden, skiien en klimmen. maar windsurfen is toch echt het leukste (samen met snowboarden ;)) en verwacht deze winter ook ijssurfen aan het lijstje toe te voegen. Tijdje geleden bij jullie forum terecht gekomen weeer een tijdje later geregistreerd (omdat ik gek werd dat ik de zoekfunctie niet kon gebruiken). en kijk nu ongeveer een maandje rond op het forum. tot nu toe erg onder de indruk. jullie zijn echt behulpzaam!!!!. echt bedankt

mvg willem

DaantjeSurfs
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door DaantjeSurfs » zo nov 11, 2012 11:13 am

Nou hallo, ik ben nieuw hier,

mijn naam is Daan.
Ik surf met mijn maatje WillemSurf op de vinkeveense plassen, en ik ben erg geitnereseerd in mogelijke tips.
En het liefst mensen rond vinkeveen die ook op de plaseen willen surfen.

Nou dat was het wel, rock on.

jester
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jester » di jan 08, 2013 10:49 am

Dan ook een hallo van mij Ik ben Jesse en ben me aan het orienteren op het surfen. Ik kom uit Groningen hoop me hier een beetje wegwijs te kunnen maken in de wereld van het surfen.

maas-surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: Fanatic / Ka.Sail / F-hot / DFS

Bericht door maas-surfer » di feb 12, 2013 3:36 pm

Hallo,

Na vaak het forum bezocht te hebben, werd het tijd om mij eens aan te melden. In 2006 ben ik in aanraking gekomen met het windsurfvirus en sindsdien veel op het water te vinden.

Groeten

Maas-surfer

nickyb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Nog niet genoeg!
Contacteer:

Bericht door nickyb » di feb 12, 2013 4:02 pm

Nou, zal ik het ook maar eens doen dan en hoi naar iedereen boven & onder mij :P

ongeveer 15 jaar geleden (toen ik 14 was) ging ik vaak met mijn vader mee naar surfwedstrijden/ event en werkte in de zomer een paar keer bij hem. Aangezien hij bij Neilpryde werkte viel het kwartje natuurlijk snel :) Bij de vele events waar ik mee heen ging facineerde verschillende riders (waaronder Jacques!) mij hoe dit leventje in elkaar zit en vind ik het zelf ook super om langs of op het water te zijn.

Na een aantal wedstrijden te hebben bezocht heb ik toen eens besloten, toen we bij bruinisse waren, om daar aan het grevelingen eens een keer les te nemen terwijl mijn vader druk bezig was met de organisatie. Helaas is dit nooit verder uitgebouwd tot iets leuks. Een voet blessure nam namelijk veel weg, voetbal, snowboarden en windsurfen schoot er ook bij in. Eigenlijk kwam het ook op een tijd dat ik voetbal veel belangrijker vond omdat ik dat ook al 8 jaar bijna deed.

Toen kwam het MBO, ver reizen, lange dagen maken en huisswerk. De beslissing was makkelijk, met alles stoppen en met school verder gaan.

Vorige zomer sprak ik met mijn collega, die tegenover mij zat, en hij begon over windsurfen. Na een jaar wist ik pas dat hij al jaren windsurfte en de dagen/weken erna hadden we HEEL veel spreekstof. In het voorjaar had ik een leuk autootje kunnen kopen en in de zomer ben ik maar eens gaan kijken naar een beginners cursus voor het windsurfen. Al snel kreeg ik veel positieve reactie over de brouwersdam en ben daar een weekend wezen surfen. Een leuke dames mocht de lessen doen, dat spoort natuurlijk nog meer motivatie aan :P, maar ook mijn eigen motivatie was extreem hoog na de eerste dag. Na het lessen nog wat extra les genomen en snel daarna al wezen kijken op marktplaats voor een leuk setjes, vanaf daar is het virus nog niet opgehouden en raast nu nog hard door in mijn lichaam!

Nu zit ik op mijn 29ste levensjaar en ben zeer blij dat surfen weer een deel van mijn leven is. Zo gaan we zeker zoveel mogelijk zelf surfen, maar gaan we ook nog verder lessen. Sinds vorig jaar ook gelijk lid geworden bij Windsurfing Berkendonk in Helmon en ga daar vanaf 18 mei beginnen aan mijn CWO II om nog verder te komen.

Dan hebben we hopelijk, op mijn 30ste verjaardag, op 7 september mijn CWO II papiertje en kunnen we volgend jaar door stromen naar CWO III.

eluijten
Deur-surfer
Deur-surfer

Even voorstellen....

Bericht door eluijten » zo jun 16, 2013 10:06 pm

Hallo iedereen!

Mijn naam is Erwin en ik heb me gisteren geregistreerd voor dit forum. Ik ben inmiddels 43, 110 kg (pffffff) en heb al zo'n 15 jaar niet meer gesurfd. Ik ben 3 jaar geleden begonnen aan een kite avontuur en heb het zelfs down under geprobeerd! Wat overigens wel erg gaaf was....
Anyway, ik woon in belgisch limburg en het loopt hier nou eenmaal niet over van de kite spots. Al met al gebruik ik mijn set veel te weinig en heb ik besloten het windsurfen weer op te gaan pikken. Het zal wel behoorlijk roestig zijn, maar ach 3 weken vakantie aan de mediterrannee moet wel helpen het weer op te pikken....

Ik zal wel de nodige vragen hebben want ik begrijp dat er in 15 jaar nogal wat veranderd is....veel lezen om te beginnen denk ik....

Grtjs,
Erwin

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Plaats reactie