Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Hoe te gedragen op het water: basic regels!!

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Jannes Boonstra
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: zie biografie

Re: Hoe te gedragen op het water: basic regels!!

Bericht door Jannes Boonstra » zo apr 01, 2012 11:27 pm

@René81
ik ben zeil een zeiler, en ben dat al me hele leven maar ook surfer, NVM ik snap wel waarom die zeiljachten dat doen ze willen zoveel mogelijk hoogte lopen en afstand winnen zodat ze niet zo veel overstag hoeven, maar dat is niet altijd sneller, maar ik begrijp jou punt ook. maar eigenlijk wil ik dus zeggen ik zou ze dan wel ff waarschuwen dat ze daar niet welkom zijn.

vichelli
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starb. Kombat-87, NP Zone/Alpha, ,tect.select

Bericht door vichelli » za jun 29, 2013 1:48 pm

Regels zijn mooi, maar bij een aanvaring zonder getuigen ben je wel afhankelijk van hoe eerlijk en sociaal de tegenpartij is.
Ik had, varende over bakboord, enkele weken geleden een aanvaring met iemand die met zijn zeil over stuurboord, koste wat kost, mij bovenlangs wilde kruisen.
Toen ik op het laatste moment mijn board naar lij trapte in een ultieme poging hem alsnog te ontwijken deed hij hetzelfde met een keiharde botsing als gevolg.
Het 1e uur na de aanvaring zei hij herhaaldelijk, dat hij zich niet herinneren wat er gebeurd was.
De dag erna trok hij de geldigheid van de regel "stuurboord wijkt voor bakboord" zelfs in twijfel. (basis regel 1)
Ik heb hem aansprakelijk gesteld en kreeg aanvankelijk geen reactie.
Inmiddels weet ik dat het gemeld is bij zijn tussenpersoon, maar het is niet duidelijk of de waarheid dan wel een verzonnen verhaal verteld is.
Er zijn geen getuigen die zich iets kunnen herinneren.
In het slechtste geval draait ieder dus voor zijn eigen schade op.
In een poging om de financiële schade nog enigzins te beperken heb ik voorgesteld om hem ook een deel van de schadevergoeding te geven.
Ook daar heb ik (nog) geen re-actie op gehad.
Ik weet niet wat uiteindelijk de uitkomst zal zijn, maar het heeft er dus alle schijn van dat ik een aanvaring heb gehad met iemand die:
1. Geen benul heeft van de regels op het water
2. Geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn daden
3. het kennelijk niet zo nauw neemt met de waarheid en het duperen van anderen.

Hoe noem je dat, dan? :x

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » za jun 29, 2013 2:38 pm

Was dat die dag op de Kabbelaarsbank Vichelli. De tegenpartij heette Jacques, of zoiets?
Ik hoorde ervan, was zelf die dag op het water, maar heb het niet zien gebeuren. Wel nog even langs het testcenter gevaren maar toen kwam het bootje al terug naar de kant en kon in niets meer betekenen.

Vervelend dat het zo loopt, ik hoop dat het alsnog goed komt!

King of the Kaloot 2006
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Een kar vol

Bericht door King of the Kaloot 2006 » za jun 29, 2013 2:40 pm

De dag erna trok hij de geldigheid van de regel "stuurboord wijkt voor bakboord" zelfs in twijfel. (basis regel 1)

Je moet geen discussie voeren over wie er schuldig is. Gewoon op het schade formulier samen een verhaaltje schrijven met feiten wat er gebeurt is en dit samen ondertekenen. De verzekering zal het dan wel uitzoeken het heeft helemaal geen zin om samen uit te "vechten" wie er schuldig is.
Als jij weet wat de regels zijn moet je het verhaal wel wat proberen te benadrukken hoe jij voer natuurlijk :D .
Zolang de ander denkt dat hij niet schuldig is zal hij ook niet in de verdediging gaan en zal hij braaf het verhaaltje ondertekenen.
Natuurlijk wel even de gegevens van zijn legitimatie controleren.

Hopelijk heb je wat aan deze info

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » za jun 29, 2013 8:09 pm

vichelli schreef:...Hoe noem je dat, dan? :x
Hufterig?
Maar goed, er is schade en het is gemeld bij de verzekeraar(s). Op basis van de situatieschets en van de schade (bij jou links en bij de tegenpartij rechts) is wel duidelijk wie waarvandaan kwam.
Maar het blijft een gedoe.

Plaats reactie